Jump to content

se poate pornii o masina statuta aprox 2 ani?


clausthaler1

Recommended Posts

ar fi bine sa schimbi uleiul inainte apoi trebuiesc verificate toate furtunele , fie cele de racire cat si cele pt combustibil, in principiu nu ar trebui sa fie probleme, 2 ani nu e ft ft mult timp pt un motor nepornit
Link to comment
Share on other sites

ar fi bine sa schimbi uleiul inainte apoi trebuiesc verificate toate furtunele , fie cele de racire cat si cele pt combustibil, in principiu nu ar trebui sa fie probleme, 2 ani nu e ft ft mult timp pt un motor nepornit

uleiul a fost schimbat fix cu o sapt .inainte sa stationeze 2ani

Link to comment
Share on other sites

Eu am pornit o masina cam dupa un an si jumatate, prin 2002, era un 524td din 1990 al unui prieten bun care plecase in State, si-a lasat-o intr-un sopron la taicas-o la tara. Cauciucurile desumflate toate, nu a pornit pentru ca avea bule de aer pe furtunul de la motorina, in rest toate bune, o daduse cu vaselina pe la aripi ca sa nu rugineasca, ma rog. Am scos aerul ala si a pornit fara probleme, pana a ajuns el acasa era gata pregatita, consumabilele schimbate, polish, nici nu se stia ca masina statuse atata vreme.
Link to comment
Share on other sites

trebuie schimbate ulei, filtru, lichid racire, lichid frana

ca sa micsorezi uzura lagarilor inainte de pornirea propriuzisa e recomandat sa faci in felul urm:

se scot toate bujiile, se dezactiveaza sist de aprindere si benzina (se scoate releul ECU si releu pompa benzina), apoi se actioneaza demarorul pana se stinge/palpaie becul presiune de ulei si se mai tine un pic (motorul se roteste usor pt ca nu are compresie), scopul este inundarea cu ulei proaspat a lagarilor si a cil. deoarece in tamp indelungat pelicula remanenta de ulei din lagari,cil,etc tinde sa dispara.

dupa aceasta preungere se monteaza la loc releele si bujiile si se porneste normal.

Link to comment
Share on other sites

trebuie schimbate ulei, filtru, lichid racire, lichid frana

ca sa micsorezi uzura lagarilor inainte de pornirea propriuzisa e recomandat sa faci in felul urm:

se scot toate bujiile, se dezactiveaza sist de aprindere si benzina (se scoate releul ECU si releu pompa benzina), apoi se actioneaza demarorul pana se stinge/palpaie becul presiune de ulei si se mai tine un pic (motorul se roteste usor pt ca nu are compresie), scopul este inundarea cu ulei proaspat a lagarilor si a cil. deoarece in tamp indelungat pelicula remanenta de ulei din lagari,cil,etc tinde sa dispara.

dupa aceasta preungere se monteaza la loc releele si bujiile si se porneste normal.

woooooooooooooooooooow....si...trebuie sa fac tot acest ritual?????

Link to comment
Share on other sites

Cum sa te apuci sa schimbi uleiul daca nu pornesti in prealabil motorul ca sa se incalzeasca uleiul mai ales de pe suprafetele de contact ??? Degeaba curge cel care nu este in contact cu piesele care se afla in miscare sau se angreneaza. Ala nu te deranjeaza acum.

 

Probleme sunt cu lichidul de racire, cu motorina de pe conducte/injectoare, pompa de apa.

Link to comment
Share on other sites

Cum sa te apuci sa schimbi uleiul daca nu pornesti in prealabil motorul ca sa se incalzeasca uleiul mai ales de pe suprafetele de contact ??? Degeaba curge cel care nu este in contact cu piesele care se afla in miscare sau se angreneaza. Ala nu te deranjeaza acum.

 

Probleme sunt cu lichidul de racire, cu motorina de pe conducte/injectoare, pompa de apa.

e benzinar! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

nu trebuie dc nu vrei.... ziceam ca e recomandat

uleiul se poate schimba si rece.....asta e un caz special.....sau pornesti cu uleiul existent si schimbi dupa

dupa atata timp uleiul de pe piese s-a cam scurs.....de fapt cum ziceam tocmai asta e una din probleme

la pornire protectia impotriva frecarii uscate si a unei uzuri mari o face pelicula remanenta de ulei de pe piese (lagari in special) asta e si motivul pentru care pornirea unui mot la +20 grd (adica rece) este mai putin uzativa decat pornirea lui la +90 grd (adica cald)

Link to comment
Share on other sites

Daca uleiul este bun nu trebuie schimbat in prima faza. Daca exista span...acum e TOT pe fund. Daca si-a pierdut din proprietatile initiale...nu se intampla nimic in cateva zeci de minute de functionare.

 

Nu cred ca nu o sa aiba probleme la injectie si cu sistemul de racire.

Pe partea electronica nu cred ca pot sa apara probleme independente de starea mecanica. Adica daca senzorii functioneaza e totul ok.

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Mama, adevarate ritualuri pe-aici cum s-o pornesti (gen ... schimbi lichidul de frana, dai jos bujiile ... :twoup: )

Incarci bateria, te urci in masina si-i dai cheie pana porneste.

 

q.e.d.

 

Daca vei vrea s-o si folosesti dupa asta, se recomanda schimbarea uleiului, lichidelor ... etc.

Edited by EQUANT
Link to comment
Share on other sites

Acum o saptamana am pornit un vw care a stat 2 ani si jumatate. Doar am scos bujiile, le-am verificat, curatat un pic, am dat cheie si nimic.

Scanteie avea, benzina ii venea... ce sa fie oare? Am scos un pic de benzina si am incercat sa-i dau foc. Ziceai ca e apa. Am golit rezervorul, am bagat benzina am dat 2 chei si a pornit. Merge fara probleme, am facut cam 200km deja. Bineinteles, a doua zi schimbasem uleiul, preventiv... abia fusese schimbat inainte de stationare dar e mai bine asa.

Deci daca ai probleme la pornire, verifica benzina in primul rand.

 

L.E. - neaaparat schimba furtunele de frana pentru siguranta ta, nu e de joaca.

Edited by Shocky
Link to comment
Share on other sites

Acum o saptamana am pornit un vw care a stat 2 ani si jumatate. Doar am scos bujiile, le-am verificat, curatat un pic, am dat cheie si nimic.

Scanteie avea, benzina ii venea... ce sa fie oare? Am scos un pic de benzina si am incercat sa-i dau foc. Ziceai ca e apa. Am golit rezervorul, am bagat benzina am dat 2 chei si a pornit. Merge fara probleme, am facut cam 200km deja. Bineinteles, a doua zi schimbasem uleiul, preventiv... abia fusese schimbat inainte de stationare dar e mai bine asa.

Deci daca ai probleme la pornire, verifica benzina in primul rand.

 

L.E. - neaaparat schimba furtunele de frana pentru siguranta ta, nu e de joaca.

patesc ceva de la stat pe loc timp indelungat?(furtunele)

Link to comment
Share on other sites

cam tot ce inseamna garnituri de cauciuc, furtune, articulatii imbatranesc prematur prin stationare. Unele vor rezista, altele vor ceda in cel mult 2 - 3 luni, depinde de cati km si in ce regim ii vei face.
Link to comment
Share on other sites

patesc ceva de la stat pe loc timp indelungat?(furtunele)

Trebuie sa iti faci probleme despre ce este in interiorul tuburilor/furtunurilor. Despre starea lor fizica...numai de bine :twoup:

Probleme o sa ai cu depunerile si reactiile in timp dintre lichidul de racire si blocul motor, radiator, furtunuri.

Nu vreau sa ma gansesc la injectoare ...

 

Furtune nu ai asa ca in rest le ai pe toate :)

Link to comment
Share on other sites

Mi-a cedat furtunul de la benzina de exemplu, am observat o pata sub masina (norocul meu). In concluzie, trebuie sa schimb cam toate furtunele care sunt sub presiune pentru siguranta, oricum frana este pe primul loc intotdeauna.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.