Jump to content

BMW seria 3 E90 sau seria 5 E60?


Recommended Posts

Salut,

 

Am condus vreo 2 ani jumate un Audi A3 coupe 2.0 TDI de care am fost foarte multumit (sportiv, aratos, fiabil), dar acum vreau sa trec la BMW si sunt intr-o dilema. Nu stiu daca sa-mi cumpar E90 320 d sau 320 i sau un E60 530d. Diferentele de pret nu sunt foarte mari in Germania( E90 diesel sau benzina 13-14 mii 2006-2007/ E 60 diesel 15-16 mii, dar an mai vechi-2005), iar pe piata de second deprecierea este cam egala. Intrebarea mea este: intre 320 d si 320 i ce recomandati? Sunt diferente mari de fiabilitate, consum si performante? Se merita dieselul? Pt seria 5 as plati mai mult daca as sti ca fiabilitatea este mai buna si pe termen lung se merita investitia, iar acelui motor chiar i-as ierta orice, dar vreau sa stiu daca exista probleme majore la acest model in functie de an/motorizare. Mentionez ca as vrea sa tin masina maxim 3 ani.

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Depinde de ce buget dispui, numai d sa fie. Oricum, daca a3-ul ti s-a parut sportiv, 320d ti se va parea supersonic, iar 530d ti se va parea racheta !

 

Am mers si cu 320 d si cu 530 d, mai putin cu 320i. Sincer, 320d-ul mi s-a parut cam greoi in linie dreapta, iar manuala cam agatza. 530 d-ul este altceva, m-a uns la sufletel. Nu bugetul e problema, asa cum am mai mentionat diferentele de pret nu sunt mari, vreau sa stiu insa daca modelul E60 530 d din 2005 are probleme mari de fiabilitate ( cum s-au mai intalnit cazuri sa apara probleme de fiabilitate doar la masinile fabricate intr-un anumit an). Astept si parerea celora care au mers si cu 320i - e usor sa zici ca un 320d e mai bun uitandu-te la performante, dar cineva care a mers cu ambele ar putea trage o concluzie mult mai apropiata de adevar.

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

De ce nu te gandesti si la un 330d, poate chiar xd :twoup: ?

Oricum cred ca 320d trage mai bine ca 2.0TDI si nu ma intelege gresit, caci nu ridic in slavi bmw-ul si pe de alta parte sunt si mare fan audi.

Edited by shimano
Link to comment
Share on other sites

De ce nu te gandesti si la un 330d, poate chiar xd :twoup: ?

Oricum cred ca 320d trage mai bine ca 2.0TDI si nu ma intelege gresit, caci nu ridic in slavi bmw-ul si pe de alta parte sunt si mare fan audi.

 

Eu m-am gandit si la un 330 d sau xd, doar ca sunt f scumpe (oricum au crescut preturile in Germania fata de acum 6-8 luni). Intr-adevar 320d trage mai liniar pana in zona rosie decat un 2.0 TDI care este ceva mai violent la turatii joase (1.800 - 2.500 rpm), dar se sufoca cand trece de 3.000rpm si este totodata mult mai zgomotos. Oricum, Audi A3 cu pachetul sport (suspensii, scaune, jante) este o masina care se aproprie ca dinamica de un seria 3. Diferentele se vad doar in viraje foarte stranse cand Audi-ul se duce de fata pe la jumatatea curbei daca intri prea tare in ea. Directia din Audi este totodata mult mai asistata si poate fi uneori inselatoare. Dar pe viraje legate, mai rapide, A3-ul este o masina foarte placuta de condus.

 

PS-un avantaj pe care Audi o sa-l aiba intotdeauna in fata BMW-ului (si a oricarei marci de lux concurente) este interiorul - foarte bine finisat, materiale f bune, nu scartaie si nu cedeaza nimic in ele. A3-ul meu avea 6 ani si arata ca nou la interior, dar BMW-uri am vazut o gramada cu plastice mancate, roase, de pe manerele usilor, schimbator, bord sau volan.

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

Nu te gandi doar la costul de achizitie..Gandeste-te si la faptul ca un 530d este ceva mai scump de intretinut si ma refer aici de la consumabile pana la impozit, rca si casco. Clar 530-ul este mai bun, dar trebuie sa ai in vedere faptul ca te va costa intotdeauna mai mult, nu doar la cumparare. In al doilea rand, gandeste-te ca daca ne referim strict la conceptie, E60-ul este ceva mai in urma fata de E90 si asta se vede la anumite capitole. Cu alte cuvinte as lua masina care ar fi mai noua si cu km mai putini. Nu sunt de neglijat nici optiunile. Eu unul as lua mai de graba un E90 mai dotat, decat un E60 cu optiuni mai putine in aceeasi bani. Asta te va ajuta sa te plictisesti mai greu de masina si sa o vinzi mai usor in momentul in care vrei sa o dai.

 

Mult succes si sa ne spui si noua la ce te-ai hotarat!

Link to comment
Share on other sites

nu prea inteleg ce cauta 320 i in ecuatie pe langa cele doua . Singurul benzinar care merita cumparat de la E90 e 325 . Din ce am inteles nu vrei o masina lesinata . 325 manual are un consum aprox 15 % fata de 320 d care are 12-13.
Link to comment
Share on other sites

nu prea inteleg ce cauta 320 i in ecuatie pe langa cele doua . Singurul benzinar care merita cumparat de la E90 e 325 . Din ce am inteles nu vrei o masina lesinata . 325 manual are un consum aprox 15 % fata de 320 d care are 12-13.

 

Asta vroiam sa aud, parerea unui benzinar :twoup: Imi place de mor motorul de 2.5 benzina, dar mi-era frica de consum. Daca tu zici ca nu e chiar asa rau...poate se merita.

 

PS - 320i de 150 CP chiar atat de lesinat? Mie-mi suradea un 320si cu 170, dar sunt foarte scumpe si cred k s-ar merita mai mult in cazul asta un 325i.

 

Multzam

Link to comment
Share on other sites

PS - 320i de 150 CP chiar atat de lesinat? Mie-mi suradea un 320si cu 170, dar sunt foarte scumpe si cred k s-ar merita mai mult in cazul asta un 325i.

 

Multzam

 

daca 163 cp nu te-au multumit , cei 150 de pe 320i nu te vor da pe spate . 325 i e un compromis bun , taxe consum . Si ai si ceva sub capota . :twoup: . Aici ma refer la benzinare , deja la 330 vorbim de alte taxe si consum destul de mare .

 

320Si are un pret nejustificat de mare dpmdv . In rest masina e ok

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

O masina diesel se merita cand faci km multi, mai ales cand o iei SH. Am condus si eu un e 320D e90 recent, modelul asta nou cu motor mai vioi cica, masina avea mai putin de un an.. Sincer mi se pare o masina ciudata cel putin. ... Cel putin asta era senzatia.Pe hartie arata f bine, 184 de cai, cuplu etc... Nu avea nici o treaba cu sportul si altele. Cred ca a fost primul BMW care l-am condus vreodata care m-a dezamagit rau. El tot imi spunea de chestia asta dar ma gandeam ca exagereaza.. NU prea imi explic de ce sincer... Tipul asta care il are, prieten de-al meu abia asteapta sa termine de platit la ea sa o dea cat mai repede...

Ce e drept consuma f putin si el face si ceva km, dar asta nu era o problema pentru el prea mare...

Oricum daca consumul e un factor important mergi pe diesel. Si fa test-drive ca lumea, sa nu patesti ca prietenul asta al meu...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

O masina diesel se merita cand faci km multi, mai ales cand o iei SH. Am condus si eu un e 320D e90 recent, modelul asta nou cu motor mai vioi cica, masina avea mai putin de un an.. Sincer mi se pare o masina ciudata cel putin. ... Cel putin asta era senzatia.Pe hartie arata f bine, 184 de cai, cuplu etc... Nu avea nici o treaba cu sportul si altele. Cred ca a fost primul BMW care l-am condus vreodata care m-a dezamagit rau. El tot imi spunea de chestia asta dar ma gandeam ca exagereaza.. NU prea imi explic de ce sincer... Tipul asta care il are, prieten de-al meu abia asteapta sa termine de platit la ea sa o dea cat mai repede...

Ce e drept consuma f putin si el face si ceva km, dar asta nu era o problema pentru el prea mare...

Oricum daca consumul e un factor important mergi pe diesel. Si fa test-drive ca lumea, sa nu patesti ca prietenul asta al meu...

 

Eu am mers cu multe BMW-uri ca asta mi-e meseria (jurnalist auto): 740d, 750i, 335i, 330xd, 320d, 325 coupe, 123 d coupe, Z4 35i, X6 35 d si dintre toate cel mai mult mi-a displacut acel 320 d. Nu zic k nu era o masina ok, dar ma enerva la culme manuala care agatza si motorul care parca nu se tura destul de repede (o fi tot de la cutia etajata mai lung). Am mers recent cu un 530 d insa si...aproape ca m-am indragostit. Nu sunt un mare fan al designului E60, plus ca deja e mai comun decat Passatu', dar m-a cucerit prin senzatia de la volan :twoup:

 

 

PS - Eu maine dimineatza plec in Germania si deja mi-am dat toate parerile peste cap. Hai sa va dau si cateva exemple: Acest 320 d (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=130019151&origin=PARK&lang=en) sau acest 530 d (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=129926749&origin=PARK&lang=en) ???

Link to comment
Share on other sites

Intre E60 si E90 alegi in primul rand masina in care te regasesti, in functie de fel de a fi , varsta etc. Nu exista varianta perfecta. Evident, posesorii de E90 iti vor recomanda "3", cei de E60 "5".Spunea cineva mai devreme ca E90 este mai evoluata tehnologic;eu cred ca este invers, am si argumente , dar nu are rost sa le dezvoltam. Referitor la motorizare, ca posesor de diesel, recomand minim 2 litri la E90 si minim 2,5 litri la E60. Unde te opresti (ca motorizare) decizi tu.Performanta costa (impozit, intretinere, fiabilitate) . PS. A nu se uita ca E60 standard are mai multe optiuni decat E90. Ai sanse, la o masina sh, sa iei multe optionale , care au costat f. multi bani, cu 1000-2000 euro in plus fata de stock.
Link to comment
Share on other sites

am mers cu un e90 320 d 163cp automat si e foc de paie pe langa o skoda 2.0 tdi 140cp manuala.

 

Pai enormal :twoup: E ca si cum ai pune la bataie un Rottweiler de paza cu un Labrador de familie!

 

Sa revenim totusi si la suferintaza mea :)

aici m-ai pierdut de tot.

poti sa explici ca eu sunt mai greu de cap.

era vb octavia2-2007 si e90-2006, care eu credeam ca fac parte din aceeasi clasa.

 

e60-ul ala e aproape chel si e si manual.

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

am mers cu un e90 320 d 163cp automat si e foc de paie pe langa o skoda 2.0 tdi 140cp manuala.

 

Pai enormal :twoup: E ca si cum ai pune la bataie un Rottweiler de paza cu un Labrador de familie!

 

Sa revenim totusi si la suferintaza mea :)

aici m-ai pierdut de tot.

poti sa explici ca eu sunt mai greu de cap.

era vb octavia2-2007 si e90-2006, care eu credeam ca fac parte din aceeasi clasa.

 

e60-ul ala e aproape chel si e si manual.

 

Octavia 2 e pe platforma de Golf V, deci nu este in aceeasi clasa cu E90-ul. E60-ul ala are destule, mai putin piele si xenon care nu ma incanta neaparat. Plus ca...din pc meu de vedere, manuala este un avantaj.

Link to comment
Share on other sites

Si E90-ul e urat la interior fara iDrive..parerea mea..Iar E60-ul ala e foarte slab dotat pentru un Seria 5..Cred ca poti gasi ceva mai bun.

 

Spunea cineva mai devreme ca E90 este mai evoluata tehnologic;eu cred ca este invers, am si argumente , dar nu are rost sa le dezvoltam

 

Nu m-am referit la tehnologie, ci la conceptie..pentru mine sunt doua lucruri diferite si e perfect normal sa fie asa pentru ca E60 a fost conceput in 2003, iar E90 in 2005. In doi ani au progresat ceva lucrurile. Si daca vrei niste argumente iti dau: pornirea motorului pe buton si modificarea configuratiei usii soferului in stilul celei de la E90 au aparut la E60 abia la modelul LCI - sfarsitul lui 2006 daca nu ma insel. Poate ai sa razi dar modul in care erau inainte pozitionate butoanele geamurilor pe usa crea o senzatie de lipsa de spatiu intre aceasta si volan, sentiment de inghesuiala, care l-au remediat prin facelift, iar la E90 a fost proiectat din start asa cum trebuie. Exemplele pot continua, dar cum ai zis si tu nu are rost sa le dezvoltam...

 

@ motormann- Ziceai ca esti jurnalist auto? Unde? Se mai fac angajari? :twoup: Am scris si eu acum ceva timp niste articole la o revista de profil online..

Edited by Schumi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.