Jump to content

Probleme ventilator clima


Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Am demontat ventilatorul de pe radiatorul de clima, cel situat chiar in fata, sub grila de la capota, deoarece avea un joc si facea un zgomot metalic in momentul in care porneam clima. Mentionez ca pe elice scrie SIEMENS, iar masina este model E39 525 diesel din 2003.

Problema este ca nu pot sa demontez motorul ventilatorului sa vad daca il pot repara. Aveti idee daca se poate inlocui cu un alt ventilator de la alt tip de masina deoarece acest tip de ventilator nu l-am mai gasit pe la nici un furnizor de piese sh. Am gasit intr-adevar la magazinele de piese noi, dar nu aduc doar vrentilatorul ci il aduc cu tot cu suportul pe care este fixat iar pretul este foarte mare, undeva la 1300 RON.

V-a raman recunoscator daca imi puteti da un sfat cum sa procedez sau daca imi puteti face rost face rost de unul sh la un pret mai accesibil.

 

Multumesc si astept raspunsurile voastre!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pe aceeasi tema: electroventilatorul merge doar pe HIGH SPEED.

 

Am identificat ca LOW SPEED se face prin comanda ventilatorului printr-un rezistor de putere. La investigatii atente am ramas cu jumatate din rezistor in mana si am vazut ca bobina de nichelina s-a ars, intrerupt. Am facut o improvizatie, am scos de tot rezistorul si am conectat firele de comanda High si Low speed impreuna folosind un terminal taiat din rezistor (avea sistem cu surub).

 

Acum merge doar pe High Speed.

 

Caut sa inlocuiesc rezistorul. Stie cineva ce valoare are? eventual cine mai desfaca vara si poate masura cu Ohmetru valoarea unui rezistor functional, i-as fi recunoscator.

 

Banuiesc ca rezistorul poate fi inlocuit cu unul luat de pe str. Maica Domnului atat timp cat se stie valoarea rezistentei si puterea disipata.

 

 

Concluzie:

Ce valoare are Rezistorul de pe electroventilator radiator AC?

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

se demonteaza ca am reparat eu unul si se pun bucsi,trebuie doar sa strimbi lamelele cu grija de la capac si se desface foarte usor

 

Momentan nu am motoru de la ventilator. L-am dat la cineva sa vada daca il poate repara. Dar luni il voi recupera si o sa verific. Voi pune si foto cu el sa vedem daca este la fel cu cel reparat de tine.

 

Merci pentru raspuns!

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Revin cu aceeasi problema cu ventilatorul de clima. Am dat motorul de la ventilator la cineva sa- l repare dar a reusit sa-l strice de tot.

Va rog sa-mi spuneti daca stiti cumva de unde pot face rost de unul sh sau daca poate aduce cineva si la ce bani.

Link to comment
Share on other sites

intrebare intrebatoare (daca nici acum nu primesc un rasp. clar deschid topic).

ventilatorul de la clima (imediat dupa "nari" nu se invarte, nici cand dau drumul la ac. nu am probleme, baga cald, rece, 2 veri de cand o am merge bine clima. nu am abut probleme, doar atat, ca nu se invarte. un mecanic a spus ca daca nu se invarte nu ar fi trebuit sa imi bage aer rece (???), doar ca ...merge pe rece. nu imi apare nici o eroare, nimic. a mai patit asta cineva?

 

masina: e39 525 tds

Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

Ala incepe sa se invarta destul de rar. De exemplu mie imi pornea daca stateam in trafic la 35 de grade pe loc... cu AC pornit. Altfel nu mergea neam...

ms pt raspuns. si? ai avut probleme pana acum? ai schimbat ceva?

asta ca sa pot dormi si eu linistit :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Ventilatorul[electroventilatorul] trebuie sa plece cand dai drumu la clima sau cand apa se ridica dupa o anumita temperatura.Eu l-am schimbat vara trecuta pt ca nu-mi baga aer rece deloc.Nu stiu cum este la E39 iti spun cum este la E90.
Link to comment
Share on other sites

Ca sa clarificam un pic. Vasco-cuplajul de la BMW functioneaza tot timpul . El raceste pe langa radiator si pe cel de clima oricum. Cel de-al doilea ventilator suplimentar de pe radiatorul de AC merge doar in cazul in care vasc-ul nu face fata singur. Cel putin la mine se intampla in cazuri destul de rare, gen bara la bara blocat in trafic, AC pornit si 30+ grade afara. NU am nici o problema tehnica acolo si AC funtioneaza bine. De fapt daca merge foarte des probabil ca ai o problema cu racirea, gen radiator murdar/infundat, vasc slab s.a.m.d... Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La E34, cand dai drumul la AC, porneste si electroventilatorul de pe radiatorul de AC. Pe prima treapta. Cand se incinge motorul rau, porneste pe a 2-a treapta, ca o racire suplimentara la vascocuplaj. Cel putin la mine asa functioneaza.

La E34 acel electroventilator se mai buseste, probabil din cauza vechimii si a apei acumulate de la spalarea masinii. Si mie imi picase acel electroventilator, imi sarise un magnet de pe stator si blocase rotorul. Aer baga, insa nu asa rece. Dupa ce l-am reparat, se simtea diferenta de temperatura.

Link to comment
Share on other sites

si mie imi baga rece cu totusi ca electroventilatorul e busit de tot dar cred ca inca face vasco fata si in valcea nici nu e asa aglomeratie mare ..... sapt viitoare imi ajunge si mie electroventilatorul si dupa ce il pun o sa vad ce si cum .....
Link to comment
Share on other sites

si mie imi baga rece cu totusi ca electroventilatorul e busit de tot dar cred ca inca face vasco fata si in valcea nici nu e asa aglomeratie mare ..... sapt viitoare imi ajunge si mie electroventilatorul si dupa ce il pun o sa vad ce si cum .....

deci (ca si concluzie) electroventilatorul porneste numai atunci and vascocuplajul nu face fata?(aglomeratie + temp mari (40 grade?)

Link to comment
Share on other sites

Ma faceti curios, o sa ma uit din nou atent sa vad daca porneste doar cand dau drumu la clima. Din ce stiu nu porneste decat in conditiile de mai sus. Ma gandesc ca la TDS poate e putin diferit din cauza de intercooler... Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Ptr a verifica daca iti functioneaza electroventilatorul iti voi explica cum il poti testa, in urma unei experiente pe E34.

 

Pe radiatorul de apa in partea dreapta, sub protectia de plastic a farurilor se gaseste un termostat (termocupla cu contacte Norma, High Speed).

Scoti conectorul de pe termostat

Pornesti motorul

Iei un 'Shunt' (un cablu/ sarma/ agrafa) si faci scurt intre bornele mufei 2 cate 2. Nu ai ce sa gresesti sau sa arzi.

 

Ce trebuie sa observi

La o anumita combinatie de scurt-circuit trebuie sa observi ca electroventilatorul dintre masca si radiator clima porneste pe viteza mica sau viteza mare.

 

Daca porneste doar pe o singura viteza (mare) inseamna ca ai rezistorul de limitare de pe electroventilator intrerupt. Solutie: cel mai elegant dar solicitant e sa dau jos bara si pui in scurt cele 3 cabluri care erau conectate la Rezistor (o chestie drepunghiulara). Poti folosi cel mai elegant unul din terminalele rezistorului pentru contact electric

 

Daca nu porneste de niciun fel inseamna ca electroventilatorul este defect (gripat, ars, etc) sau ai 2 din 3 cabluri intrerupte.

 

Daca porneste pe viteza mica (aberanta situatia) inseamna ca ai un cablu intrerupt.

 

Daca porneste pe ambele viteze, inseamna ca functioneaza totul in regula. Daca nu ai sesizat vreodata declansarea ventilatorului inseamna ca termostatul de pe radiator trebuie schimbat pentru ca nu mai declanseaza.

 

 

Observatie

Daca ai vasco-cuplajul bun, atunci nu esti chiar in mare pericol sa arzi motorul. Totusi in trafic daca cumva ai capacul de la radiator putin defect,adica supapa de supra-presiune nu declanseaza o sa ti se fisureze radiatorul sau vreun furtun, etc.

 

Electroventilatorul este necesar in bara-la-bara ptr ca nu turezi motorul pe loc ca sa raceasca vasco-cuplajul indeajuns. Daca este vasco' lenes, iar poti avea o problema.

 

Vasco-cuplajul nu trebue sa aibe urme de scurgeri. Dupa un drum in care motorul a avut timp sa se incinga, puteti observa daca vasco-cuplajul angreneaza elicea de racire in ritmul turatiei motorului. Daca se invarte in inertie in ritmul propriu, posibil sa fie putin stricat. La E34 un vasco-cuplaj costa in jur 380 RON.

 

Daca temperatura iti sta stabila la mijloc, nu iti face griji pana va aparea o situatie in care fierbe motorul. Cand va fierbe tragi pe dreapta, sufla in radiator o ora, mergi REPEDE pana intr-un loc de stationare. Nu depasi temperatura critica si investigheaza vasco-cuplaj si electroventilator SI capacul de la radiator (neglijat de multi, ieftin ~60RON, dar cu capacitatea de a sparge radiatorul)

Edited by Cristi Gurgu
Link to comment
Share on other sites

nu pot sa iti zic exact pt ca eu asa am luat masina cu electroventilatorul busit, dar am vazut la un 520D ca porneste imediat ce a pornit clima. si mie mia zis mecanicul ca in afara orasului pot sa merg linistit cu clima data drumu dar in oras e risc sa plezneasca vreo conducta....
Link to comment
Share on other sites

nu pot sa iti zic exact pt ca eu asa am luat masina cu electroventilatorul busit, dar am vazut la un 520D ca porneste imediat ce a pornit clima. si mie mia zis mecanicul ca in afara orasului pot sa merg linistit cu clima data drumu dar in oras e risc sa plezneasca vreo conducta....

o sa ma uit in trafic, poate porneste. daca nu, service scrie pe ea :twoup:

Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=58261&hl=

 

Am mai discutat pe aici functionarea electroventilatorului, cu ciudateniile lui.

La mine ce este sigur e ca atunci cand apas butonul de AC, pleaca electroventilatorul. Ca se opreste si porneste dupa aia ciudat, am explicat in topicul ala cand face asta.

mersi pt. raspuns.

o sa incerc sa dau drumul si la recirculare, sa vad.vad ca noi avem aceleasi motoare, diferenta nu cred ca este. poate pleaca si la mine ,dar nu il aud .

Link to comment
Share on other sites

Acum am venit de la munca si am verificat in garaj. Deci nu porneste cand pornesc si clima. AC -ul merge bine si se comporta cum am povestit si mai sus. Sincer chiar nu stiu sigur daca si la benzinare e aceasi treaba ca la TDS din cauza de intercooler in plus care din cate stiu si ala e pe acolo...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.