Jump to content

Castrol Magnatec 10w40


mihai vigariu

Recommended Posts

Am si eu o curiozitatea legat de uleiu Castrol Magnatec 10W40. Am luat masina acum un an, si odata cu ea si un bidon de ulei de-asta, era la 5 litrii si l-am cumparat dintr-un magazin de consumabile din Munchen. Acum doua luni am facut iar schimbu d eulei, si am pus acelasi tip de ulei luat de la un magazin din Craiova, la bidon de 4 litrii. Este posibil sa fie produs in alta parte sau sa fie oarecum diferit de ce am avut inainte? De ce intreb? De cand am schimbat uleiul si s-a mai si incalzit afara, cand se incalzeste motorul si indicatorul de temperatura sta la jumatatea ceasului, cu masina scoasa din viteza, pe loc daca accelerez de la relanti pana peste 2500 se aude un zgomot la motor ceva asemanator cu sunetul unui motor diesel, bine, ceva mai putin intens, dar cam acelasi cloncanit. Probabil la fel se aude si in mers, insa cu masina bagata in viteza nu poti creste asa reped in ture cat sa se observe. Data viitoare as vrea sa incerc ulei de la BMW original. Ce ar fi indicat, tot 10w40 sau 5w40? Precizez ca masina este un 318i m43 din 96. 166000 km.

 

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca uleiul vandut la noi sub sigla castrol e infinit mai prost decat cel din germania, iar ca idee, cred ca tu auzi vibrochenul, nu tachetii :twoup:

daca erau tachetii, cu cat urca in ture se auzea mai tare.

nu baga ulei mai subtire, ca daca a inceput sa iti bata cu 10w40, cu 5w40 cred ca va fi si mai evidenta bataia

Link to comment
Share on other sites

Cred ca vreun culbutor, sau ceva de la distributie. Daca ar fi zgomot de la tacheti, ar bate si cand pornesti...

 

Si eu am asa ceva, banuiam tachetii, i-am schimbat si nici o schimbare, nici in bine, nici in rau.

Acum banuiesc un culbutor, sau chiar doi, trebuie sa desfac capacul sa analizez...

 

Si ulei am avut si castrol 10w-40, acum am bmw 5w-40 - zgomotul este la fel in ambele cazuri.

Link to comment
Share on other sites

Poate gresesc, dar e46 are culbutori? Adica, axul cu came nu apasa direct pe tachetii hidraulici?

A zis ca are 318i m43 din 96 - deci e36.

Asa arata un culbutor - e ca o parghie intre tachet si supapa, cu o rola pe mijloc, care atinge pe axul cu came.

 

http://i43.tinypic.com/taomm8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Inca o chestie care am observat-o. Cloncanitu cand calc acceleratia pare mai evident cand e si clima pornita. E destul de fad, persoane mai ignorante ar spune ca am pretentii exagerate de la o masina de 14 ani. Cum facem si noi sa ne luam uleiuri din tzari mai bune? poate mai merge vre-un coleg de-al nostru la plimbari prin afara si da in portbagaj cu vre-o doua trei bidoane de ulei, daca are loc. Ar fi un gest frumos daca e cineva dispus.

Nu este zgomot de la tacheti, aia se aud altfel, gen tzac tzac tzac. La mine s eaud tachetii daca vreau atunci cand masina e serios subturata 1000-1200 de ture in sa zicem treapta a 4-a la urcare in panta si calc pedala la fund. Pana prinde cat d ecat putere si trece de 2000 si ceva de ture, daca sunt f atent ii aud.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Domnii mei....... parca traiti pe vremea lu' Ceausescu! Nu difera calitatea uleiului Castrol vandut in Romania fata de cea din Germania! Oamenii astia au un nume pe care nu si-l vor strica in Romania! Am fost in Germania, iar in apropiere de Frankfurt mi s-a aprins becul de nivel de la ulei! Am oprit la o benzinarie si am cumparat un litru de Castrol Magnatec 10w-40! Am completat si mi-au mai ramas vreo 300 ml. Cand am ajuns in Romania am facut schimbul de ulei si spre curiozitatea mea am facut o comparatie si nu am observat vreo diferenta!

 

Asa ca verifica mai atent de unde este bataia si renunta la ideea ca este prost uleiul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

l-ai gustat de stii ca era la fel?

iti spun eu ca exista foarte multe produse facute pentru estul europei care nu sunt la fel ca cele din vest. iti dau si un exemplu confirmat de producator(pacat ca nu e din industria auto exemplul). anul trecut un var de-al meu care locuieste in danemarca a venit acasa in vizita impreuna cu sotia si cei doi copii mici. a cumarat ptr copii un piure de fructe parca de la nestle(sunt niste borcanele mici de tot) si dupa ce au mancat copiii(de 1 an si 2 ani) le-a fost rau. Au mers la medic si au zis ca e ceva din alimentatie...altceva cumparat din romania nu mancasera de cand ajunsera. S-au gandit ca problema este de la acel piure nestle cumparat din romania deoarece in danemarca nu se intamplase niciodata sa pateasca ceva de piure nestle....au sunat la nestle la reprezentanta(nu mai stiu in ce tara) si de-acolo li s-a confirmat ca difera produsele ptr vest de cele ptr est.

deci tot de caruta suntem si vom mai fi multi ani de-acum inainte. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Domnii mei....... parca traiti pe vremea lu' Ceausescu! Nu difera calitatea uleiului Castrol vandut in Romania fata de cea din Germania! Oamenii astia au un nume pe care nu si-l vor strica in Romania! Am fost in Germania, iar in apropiere de Frankfurt mi s-a aprins becul de nivel de la ulei! Am oprit la o benzinarie si am cumparat un litru de Castrol Magnatec 10w-40! Am completat si mi-au mai ramas vreo 300 ml. Cand am ajuns in Romania am facut schimbul de ulei si spre curiozitatea mea am facut o comparatie si nu am observat vreo diferenta!

 

Asa ca verifica mai atent de unde este bataia si renunta la ideea ca este prost uleiul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cum ai verificat comportamentul la temperatura al uleiului? Mie cand mi s eincalzeste motorul simt o diferenta. Vascozitatea stiu ca se masoara prin procedee mai complexe, deloc la indemana, ca doar nu pui pe deget si freci intre buricele degetelor si mirosi si ai impresia ca e acelasi ulei.

Link to comment
Share on other sites

Domnii mei....... parca traiti pe vremea lu' Ceausescu! Nu difera calitatea uleiului Castrol vandut in Romania fata de cea din Germania! Oamenii astia au un nume pe care nu si-l vor strica in Romania! Am fost in Germania, iar in apropiere de Frankfurt mi s-a aprins becul de nivel de la ulei! Am oprit la o benzinarie si am cumparat un litru de Castrol Magnatec 10w-40! Am completat si mi-au mai ramas vreo 300 ml. Cand am ajuns in Romania am facut schimbul de ulei si spre curiozitatea mea am facut o comparatie si nu am observat vreo diferenta!

 

Asa ca verifica mai atent de unde este bataia si renunta la ideea ca este prost uleiul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cum ai verificat comportamentul la temperatura al uleiului? Mie cand mi s eincalzeste motorul simt o diferenta. Vascozitatea stiu ca se masoara prin procedee mai complexe, deloc la indemana, ca doar nu pui pe deget si freci intre buricele degetelor si mirosi si ai impresia ca e acelasi ulei.

Intradevar sunt complexe! Pentru comportamentul la temperaturi se foloseste o hartie speciala care iti arata disiparea,gradul de fluidizare, inca un grad care este legat de ungere si aderenta dar nu-mi aduc aminte exact termenul!

Am pe cineva care lucreaza ca mecanic de intretinere avioane si el mi-a aratat!

Pentru vascozitate se masoara timpul de scurgere si densitatea! Pentru asta iti trebuie niste instrumente speciale! Nu o poti face acasa!

Persoana despre care iti vorbesc este tot fan bmw! Uleiul nu are neaparat o viata de 15000km sau un an de zile! El isi poate pierde calitatile si mai repede functie de modul de condus al fiecaruia, trafic, etc! El foloseste aceasta hartie speciala si functie de rezultate isi schimba uleiul!

 

Daca vrei mai multe detalii il voi intreba!

Link to comment
Share on other sites

Domnii mei....... parca traiti pe vremea lu' Ceausescu! Nu difera calitatea uleiului Castrol vandut in Romania fata de cea din Germania! Oamenii astia au un nume pe care nu si-l vor strica in Romania! Am fost in Germania, iar in apropiere de Frankfurt mi s-a aprins becul de nivel de la ulei! Am oprit la o benzinarie si am cumparat un litru de Castrol Magnatec 10w-40! Am completat si mi-au mai ramas vreo 300 ml. Cand am ajuns in Romania am facut schimbul de ulei si spre curiozitatea mea am facut o comparatie si nu am observat vreo diferenta!

 

Asa ca verifica mai atent de unde este bataia si renunta la ideea ca este prost uleiul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cum ai verificat comportamentul la temperatura al uleiului? Mie cand mi s eincalzeste motorul simt o diferenta. Vascozitatea stiu ca se masoara prin procedee mai complexe, deloc la indemana, ca doar nu pui pe deget si freci intre buricele degetelor si mirosi si ai impresia ca e acelasi ulei.

Intradevar sunt complexe! Pentru comportamentul la temperaturi se foloseste o hartie speciala care iti arata disiparea,gradul de fluidizare, inca un grad care este legat de ungere si aderenta dar nu-mi aduc aminte exact termenul!

Am pe cineva care lucreaza ca mecanic de intretinere avioane si el mi-a aratat!

Pentru vascozitate se masoara timpul de scurgere si densitatea! Pentru asta iti trebuie niste instrumente speciale! Nu o poti face acasa!

Persoana despre care iti vorbesc este tot fan bmw! Uleiul nu are neaparat o viata de 15000km sau un an de zile! El isi poate pierde calitatile si mai repede functie de modul de condus al fiecaruia, trafic, etc! El foloseste aceasta hartie speciala si functie de rezultate isi schimba uleiul!

 

Daca vrei mai multe detalii il voi intreba!

eu nu fac mai mult de 10k de km pe an si il schimb asadar anual, nu risc in felu asta sa-si piarda proprietatile.

Link to comment
Share on other sites

La mine s eaud tachetii daca vreau atunci cand masina e serios subturata 1000-1200 de ture in sa zicem treapta a 4-a la urcare in panta si calc pedala la fund. Pana prinde cat d ecat putere si trece de 2000 si ceva de ture, daca sunt f atent ii aud.

ala este zgomot de avans,nu are legatura cu tachetii.

Link to comment
Share on other sites

aceeasi treaba si la mine, cu mobil1 din romania si castrol 10w-40 imi bate f tare, fata de cand am adus-o din germania. sunt curios daca as lua un bidon de-acolo, si sa fac schimbul daca s-ar mai auzi.

Esti sigur ca e de la tacheti?

Link to comment
Share on other sites

Daca ar apasa direct pe tachet, uzura axei nu ar fi mai mare in timp?

Rola aia totusi nu previne cat de cat uzura axei?

Imi dau si eu cu parerea... :twoup:

La m52b28, motorul nu are culbutori, asa e si la alte 6 in linie. Camele lovest direct in tachet. Nu e uzura mai mare.

Link to comment
Share on other sites

La mine s eaud tachetii daca vreau atunci cand masina e serios subturata 1000-1200 de ture in sa zicem treapta a 4-a la urcare in panta si calc pedala la fund. Pana prinde cat d ecat putere si trece de 2000 si ceva de ture, daca sunt f atent ii aud.
ala este zgomot de avans,nu are legatura cu tachetii.

sa inteleg ca ar fi normal sa se auda? sau nu ar trebui sa se auda?

Link to comment
Share on other sites

aceeasi treaba si la mine, cu mobil1 din romania si castrol 10w-40 imi bate f tare, fata de cand am adus-o din germania. sunt curios daca as lua un bidon de-acolo, si sa fac schimbul daca s-ar mai auzi.

Esti sigur ca e de la tacheti?

 

sincer nu cred, ca face si la cald, insa nu asa tare, dar se aude. ar putea fi un culbutor sau mai multe, mi-a zis cineva sa pun de e38 v8, sau nu stiu exact care e motorul cel mai mare ce s-a pus. cica ar tine de n-as mai avea probleme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.