Jump to content

Problema 320d E46 nfl


Recommended Posts

sigur trebuie sa dau jos galeria de aer sa ajung la piesa nr.2 de aci http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour...charg_air_duct/

mai intai desfa capacele acustice de deasupra motorului si apoi vezi daca iti incap mainile in locasul ala stramt dar sa mai manevrezi o cheie sau o surubelnita....

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma, in privinta problemei cu vibratia si sunetul ciudat al motorului ar trebui verificate injectoarele. Dupa cum am spus am scos un injector....dar mare lucru nu am avut ce face...ma uitam ca pisica in calendar....nu am vazut nici un orificiu, nu cunosc nici modul de pulverizare a acestor tipuri de injectoare. Daca este cineva cu niste poze sau o schema a acestor injectoare ai raman dator.

Dupa lungi cautari nu am gasit nimic concret asupra modului de curatare si verificare a injectoarelor diesel...ultrasunete solutie sau alte moduri....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hai ca nu am mai postat nimic de ceva vreme. weekendul asta am fost pana la munte.

Masina s-a compostat bine...fara defectiuni sau alte probleme care sa necesite opriri. Motorul a mers bine cu exceptia unor mici ezitari, in sensul ca la un moment dat cand acceleram isi pierdea din putere...nu se mai accelera si se vedea si acul de la consum cum o ia spre 0.

Serpentinele le urcam cam greu cu viteza 2...trebuia sa turez mai tare...nu se simtea cuplul de diesel deloc. Tot drumul am mers cu 80-120km/h consumul a fost de 6.7 in conditiile in care am prins bara la bara intre Predeal si Azuga plus serpentinele din poiana brasov o urcare pana la cota 1400 din sinaia, coborarea pe drumul forestier de la cota 1400 (drumul principal era blocat din cauza raliului). Am fost impreuna cu un Audi A6 1.9 TDI 131cp (2 tone) ....s-a comportat bine pe serpentine...tragea f bine.

Inainte sa plec am desfacut primul injector cel dinspre radiator...avea o arsura neagra in varf si in locasul din motor era afumat, cu aceasta ocazie am putut si vedea orificiile microscopice prin care este pulverizata motorina...5 la numar cred.

Injectoarele de diesel se pot curata...sau reconditiona...am vazut ca se pot desface (demonta) ? Cele de benzina am citit ca se pot curata cu ultrasunete si solutii speciale. Am cumparat si eu din comert un aditiv in jur de 50 lei flaconul la 500 ml.....dozarea era de 118ml la 38l motorina, adica imi ajungea la 160l de motorina :twoup: am pus si eu acolo la ochi.... Stiu ca nu se recomanda folosirea de aditivi...dar am riscat...

Deci....cum pot repara sau reconditiona injectoarele ? Nu au parte electronica ! Daca nici injectoarele nu sunt vinovate...urmeaza pompa de injectie....la acceleratie cum am mai spus ai taie motorina...se vede cum acul de la consuma o ia inapoi.....apoi dupa 2 secunde isi revine si se accelereaza.... :) pompa sa fie vinovata sau injectoarele ?

 

V-am salutat !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Daca nici injectoarele nu sunt vinovate...urmeaza pompa de injectie....la acceleratie cum am mai spus ai taie motorina...se vede cum acul de la consuma o ia inapoi.....apoi dupa 2 secunde isi revine si se accelereaza.... :twoup: pompa sa fie vinovata sau injectoarele ?

 

V-am salutat !

 

Avansul la pompa de injectie l-ai verificat la o diagnoza?...cand se da in nas, acul de la temperatura antigelului este fix pe jumatatea ceasului?...adica se da in nas doar la rece?

Esti sigur de km masinii?...sa nu aibe peste 300k si sa nu fii fost schimbata distributia si din cauza ca s-a intins lantzul, s-a pierdut din avansul pompei sau supapele pe admisie se deschid cu o usoara intarziere si motorul nu-si ia suficient aer....zornaie lantul de la distributie?

 

La plecare de pe loc cu a 1-a, la debraiere, trepideaza ambreiajul?

Edited by BeMWeistul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nici injectoarele nu sunt vinovate...urmeaza pompa de injectie....la acceleratie cum am mai spus ai taie motorina...se vede cum acul de la consuma o ia inapoi.....apoi dupa 2 secunde isi revine si se accelereaza.... :) pompa sa fie vinovata sau injectoarele ?

 

V-am salutat !

 

Avansul la pompa de injectie l-ai verificat la o diagnoza?...cand se da in nas, acul de la temperatura antigelului este fix pe jumatatea ceasului?...adica se da in nas doar la rece?

Esti sigur de km masinii?...sa nu aibe peste 300k si sa nu fii fost schimbata distributia si din cauza ca s-a intins lantzul, s-a pierdut din avansul pompei sau supapele pe admisie se deschid cu o usoara intarziere si motorul nu-si ia suficient aer....zornaie lantul de la distributie?

 

La plecare de pe loc cu a 1-a, la debraiere, trepideaza ambreiajul?

 

 

Masina a fost pe diagnoza...nu stiu daca a fost la cine trebuie, nu a dat nici o eroare, doar la 3000rpm nu lucra in parametrii turbina. a umblat cel in cauza la tija vacumatica de la turbina si s-a simtit o ameliorare in bine. Dar totusi cand o accelerez in blana acul de la consum se duce la 20 si apoi scade pana la 15 si apoi iar creste la 20, in acest timp se simte cum masina deccelereaza putin. Toate acestea se intampla cu motorul cald, la rece nu am incercat pt ca imi este cam aiurea sa o accelerez puternic pana sa ajunga acul de temperatura la jumatate.

In aceasta seara am mers prin oras cu patru persoane normale in masina si cu clima pornita. Masina tragea greu, trebuia sa o accelerez puternic la plecarea dupa loc, si pana sa-i dau a doua trebuia accelerata, altfel ramaneam si in urma unei carute.

Pana la urma raman si eu la ideea ca problematica ar fi injectia (pompa si injectoare). Distributia nu stiu daca a fost schimbata...la motor nu zornaie nimic, doar sunetul motorului diesel cu un tampon rupt :twoup: pe care il voi schimba weekendul urmator plus cele de la cutie.

Vad in bucuresti masini diesel care scot fum ca de locomotiva, dar rup soseaua, a mea scoate doar un firicel de fum numai cand o accelerezi puternic (banuies a fi motorina nearsa pt ca uleiul il verific periodic si nu lipseste nimic) si putere nu are.

La plecarea dupa loc nu patineaza ambreiajul, nu bruscheaza nimic, numai ca nu are cuplu, am mers si cu alte masini diesel marci mult mai slabe decat bmw si mergeau mult mai bine.

Link to comment
Share on other sites

am schimbat si eu azi furtunele de la injector la vacum si retururile la injectoare(erau praf)+ curatare egr+curatare admisie+schimb filtre si ulei si nu simt o oarecare imbunatatire(la modul cum trage). mai trebuia oare ceva curatat sau vreun furtun schimbat? ca mi-au mai ramas vreo 2 m de furtun
Link to comment
Share on other sites

Salut pe toti membrii forumului BMW. Sunt nou pe forum, inregistrat doar de cateva zile, dar citesc posturile voastre de cel putin un an. Problema mea :

Am un BMW E46 320d nfl touring din ianuarie. Mi-a placut si inca imi place enorm masina, dar din motive necunoscute nu trage decat dupa 2200 de turatii. Stiu ca s-a mai discutat aceasta problema, dar rezolvari nu s-au gasit.

Ce am verificat eu au fost: debitmetrul, turbina, convectoarele de la turbo si egr, am schimbat furtunele vacuum, filtrele, curatat egr, curatat admisie. Stiu ca unele piese/senzori functioneaza toate intr-o retea gen: debitmetru, convectoare presiune, senzorul din admisie toate comandate prin calculatorul masinii. Aveti idee ce anume ar mai putea cauza o anomalie ca aceasta? Masina nu consuma pic de ulei, nu scoate fum nici la turatii maxime in sarcina. Daca vreau sa-i dau demaraj, ia un pic de scartz, si dupa 2 metrii se potoleste, isi pierde din vlaga. Stiu....e diesel.....dar asta nu inseamna ca am "trabant" ! Am mers si cu debimetrul scos...si se plafoneaza in toata plaja de turatii. Ce nu am verificat este pompa de injectie si nici injectoarele, dar ar insemna sa nu mearga bine nici dupa cele 2200 de turatii. Masina prinde si 190 km/h, fara mari probleme. Nu are cuplul ala de diesel, cu greu il simti doar in turatii mari. La relanti se simte masina vibrand, vibreaza volanul, schimbatorul, si usa cand o tii deschisa. Masina are 220.000 km si motorina doar de la OMW. Aveti vreo idee ce ar putea cauza asta ? Pe tester nu arata nimic defect. Multumesc, si sper sa gasesc o rezolvare.

am citit acest topic si am unele pareri personale [propriile aventuri] in primul rand daca nu trage e o problema de alimentare, eu am avut o problema cu convectoarele de la egr si turbo nu tragea decat in turatii mai mari de 3000,poti sa ai oproblema cu pompa de alim. ,sa nu aiba debit,sau evacuarea infundata, si la un tester la bavaria pe diagnoza am avut un injector care nu datea bine, desi e macanic[e46 touring 320d,2000] ,dupa ce elimini prin diagnoza o parte din posibilele probleme incearca debit alimentare, admisie in parametrii,la fel si evacuarea, iar trepidatiile pot aparea si din pricina tampoanelor motor, mai ales daca unul e nou

Link to comment
Share on other sites

Daca nici injectoarele nu sunt vinovate...urmeaza pompa de injectie....la acceleratie cum am mai spus ai taie motorina...se vede cum acul de la consuma o ia inapoi.....apoi dupa 2 secunde isi revine si se accelereaza.... :) pompa sa fie vinovata sau injectoarele ?

 

V-am salutat !

 

Avansul la pompa de injectie l-ai verificat la o diagnoza?...cand se da in nas, acul de la temperatura antigelului este fix pe jumatatea ceasului?...adica se da in nas doar la rece?

Esti sigur de km masinii?...sa nu aibe peste 300k si sa nu fii fost schimbata distributia si din cauza ca s-a intins lantzul, s-a pierdut din avansul pompei sau supapele pe admisie se deschid cu o usoara intarziere si motorul nu-si ia suficient aer....zornaie lantul de la distributie?

 

La plecare de pe loc cu a 1-a, la debraiere, trepideaza ambreiajul?

 

 

Masina a fost pe diagnoza...nu stiu daca a fost la cine trebuie, nu a dat nici o eroare, doar la 3000rpm nu lucra in parametrii turbina. a umblat cel in cauza la tija vacumatica de la turbina si s-a simtit o ameliorare in bine. Dar totusi cand o accelerez in blana acul de la consum se duce la 20 si apoi scade pana la 15 si apoi iar creste la 20, in acest timp se simte cum masina deccelereaza putin. Toate acestea se intampla cu motorul cald, la rece nu am incercat pt ca imi este cam aiurea sa o accelerez puternic pana sa ajunga acul de temperatura la jumatate.

In aceasta seara am mers prin oras cu patru persoane normale in masina si cu clima pornita. Masina tragea greu, trebuia sa o accelerez puternic la plecarea dupa loc, si pana sa-i dau a doua trebuia accelerata, altfel ramaneam si in urma unei carute.

Pana la urma raman si eu la ideea ca problematica ar fi injectia (pompa si injectoare). Distributia nu stiu daca a fost schimbata...la motor nu zornaie nimic, doar sunetul motorului diesel cu un tampon rupt :twoup: pe care il voi schimba weekendul urmator plus cele de la cutie.

Vad in bucuresti masini diesel care scot fum ca de locomotiva, dar rup soseaua, a mea scoate doar un firicel de fum numai cand o accelerezi puternic (banuies a fi motorina nearsa pt ca uleiul il verific periodic si nu lipseste nimic) si putere nu are.

La plecarea dupa loc nu patineaza ambreiajul, nu bruscheaza nimic, numai ca nu are cuplu, am mers si cu alte masini diesel marci mult mai slabe decat bmw si mergeau mult mai bine.

 

 

Schimba filtrul de motorina si cel de aer! O sa simti diferenta! Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Schimba filtrul de motorina si cel de aer! O sa simti diferenta! Bafta!

 

Au fost schimbate, nu s-a simtit nimic. Chestia e ca atunci cand accelerez puternic, acul de la consum se duce la 20l/100 si apoi parca ai taie motorina si ajunge pe la 15% si se simte parca deccelereaza si apoi creste iar in ture si acul se duce iar la 20. Asta se intampla pe la 2500 rpm deci nu la turatii exagerate. In weekend am mers cu 4 persoane in masina + portbagajul plin si clima pornita. De abia tragea saracuta :twoup: Si pe drum numai pasaturi si renault diesel care scoteau fum de locomotiva cand accelerau....a mea nimic !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Si ca sa fie toata treaba completa a inceput sa se auda un sunet ciudat la directie cand virez. Numai la roata din dreapta, parca vine de la amortizor, sper sa nu fie de la caseta :twoup: . Maine o sa postez un video cu sunetul in cauza. Va salut !
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ai probleme cu pivotul bascula dinspre roata si poate si bucsa

 

 

Cand trec peste o denivelare zici ca e caruta....daca faci si un drum pe la tara te pricopsesti cu o durere de spate. Dupa 11 septembrie incepe operatiunea renovarea e46 in care va intra : reparatie motor (poate si un chip tuning), schimbare pivoti, bucse, capete de bara, amortizoare, si daca mai raman bani si un set de jante (deocamdata am pe 15 :twoup: ) si schimbarea farurilor sau a kitului xenon (cu ce am acum pana si proiectoarele lumineaza mai bine ).

Link to comment
Share on other sites

Astazi am inceput sa vopsesc trimurile de la masina...in argintiu. Am folosit vopsea la spray nigrin argintie si lac nigrin. Spre sa nu se cojeasca in timp. Trimurile le-am smirgheluit cu p600 si cu p1200 si degresat cu diluant. Prima data ele au fost acoperite cu o vopsea cauciucata dar in timp incepuse sa se exfolieze si sa apara zgarieturi. Am curatat vopseaua cauciucata si sub vopsea era plasticul ff lucios, zici ca era oglinda. O vreme le-am lasat asa, dar la schimbator au aparut zgarieturi de la telefon, chei si altele. Atasez niste poze cu cele 2 ore de pregatit si vopsit.

 

Iata cum aratau inainte ....cu ocazia asta mi-am facut si unghiile :twoup:

Link to comment
Share on other sites

salut gabi , respectiv colegi forumisti

 

 

am tot citit pe forum despre problema asta cu e46 care trage dupa 2200 rpd respectiv 2500 , si vin si eu cu o serie de intrebari daca mi permiteti.

 

masina este un e46 320 d 2003 facelift 150 cp , masina se comporta cam la fel ca a lui gabi cu o mica diferenta , dupa ce masina a stat oprita...2 3 min minim , prima talpa , carja , cox , blana s.a.m.d. masina se comporta ca un SDI pana atinge pragu de 4000 rpm, tin sa precizez ca turbina se aude , dar pana nu atinge 4000 ture parca ar avea un dop undeva.

dupa ce se duce ' dopu ' masina trage binisor dupa 2500 ture , pana atunci e cat de cat moarta si dezvolta undeva la 120 cp . am schimbat furtune de vacuum , am schimbat capsula de vacuum , electrovalva de al egr , de la turbina , am mers fara catalizator ca poate era infundat , incep sa raman fara idei si fara bani ....... masina nu da gram de fum , nu papa gram de ulei , consumu este moderat , m as duce la bavaria zilele astea dar la 200 ron diagnoza si sa mi zica baietii ca nu are nici o eroare nu imi convine.

 

voi ce spuneti ? ati mai intalnit asa ceva ?

Edited by mirciu
Link to comment
Share on other sites

Salut ! Eu am ajuns la concluzia ca o simpla diagnoza nu te poate ajuta. Trebuie sa-si bage ochiul la motor un mecanic bun, sa mearga cu masina, sa vada cum se comporta ! Am inteles ca aici pe forum este un mecanic bun in ciolpani parca...asa daca esti din bucuresti sau imprejurimi. La mine se aude turbina cand este motorul rece, si tot atunci se simte ca are si ceva vlaga si nu schimb vitezele la mai mult de 2500 rpm pana se incalzeste!

La mine nu apare nici un fel de dop, numai ca ceva nu este sincronizat cum trebuie, nu raspunde la acceleratie. Daca ai dau un demaraj mai puternic cand ai dau drumul la ambreiaj imediat ai scade turatia, poate ca ai moare si motorul, nu are pic de cuplu. Eu aleg sa ma duc la un mecanic recomandat de cei de pe forum, problemele pot fi multiple. Mai trebuie sa astept putin.

Link to comment
Share on other sites

Salut pe toti membrii forumului BMW. Sunt nou pe forum, inregistrat doar de cateva zile, dar citesc posturile voastre de cel putin un an. Problema mea :

Am un BMW E46 320d nfl touring din ianuarie. Mi-a placut si inca imi place enorm masina, dar din motive necunoscute nu trage decat dupa 2200 de turatii. Stiu ca s-a mai discutat aceasta problema, dar rezolvari nu s-au gasit.

Ce am verificat eu au fost: debitmetrul, turbina, convectoarele de la turbo si egr, am schimbat furtunele vacuum, filtrele, curatat egr, curatat admisie. Stiu ca unele piese/senzori functioneaza toate intr-o retea gen: debitmetru, convectoare presiune, senzorul din admisie toate comandate prin calculatorul masinii. Aveti idee ce anume ar mai putea cauza o anomalie ca aceasta? Masina nu consuma pic de ulei, nu scoate fum nici la turatii maxime in sarcina. Daca vreau sa-i dau demaraj, ia un pic de scartz, si dupa 2 metrii se potoleste, isi pierde din vlaga. Stiu....e diesel.....dar asta nu inseamna ca am "trabant" ! Am mers si cu debimetrul scos...si se plafoneaza in toata plaja de turatii. Ce nu am verificat este pompa de injectie si nici injectoarele, dar ar insemna sa nu mearga bine nici dupa cele 2200 de turatii. Masina prinde si 190 km/h, fara mari probleme. Nu are cuplul ala de diesel, cu greu il simti doar in turatii mari. La relanti se simte masina vibrand, vibreaza volanul, schimbatorul, si usa cand o tii deschisa. Masina are 220.000 km si motorina doar de la OMW. Aveti vreo idee ce ar putea cauza asta ? Pe tester nu arata nimic defect. Multumesc, si sper sa gasesc o rezolvare.

 

eu am avut momente cand nu mi intra deloc turbina in sarcina si masina nu mai urca dealul decat f greu. odata am fost depasit de o DACIE kre imi dadea flash uri:)))) am fost la N mecanici si nimeni nu a stiut ce are.am curatat EGR ul,dar tot nu s a schimbat nimic.avea momente cand intra turbina in sarcina si momente cand ma lasa...toate astea pana cand am alimentat numai de la LUKOIL.am facut un plin si cu plinul ala nu mi a facut absolut nicio problema.dupa ce mi s a terminat acest plin am alimentat din nou cu alta motorina de la alt peco si problema a mai revenit dar facea rar chestia asta ...si am alimentat din nou de la LUKOIL si masina n a mai facut nicio pb.de atunci nu mai mai face probleme.mananca asfaltul:D parerea mea este ca motorina in Romania este f f f proasta cu toate ca scriu ei k e nush ce euro ,multi o smecheresc.Aveti grija de unde alimentati k e masina voastra in joc.RECOMAND MOTORINA DE LA LUKOIL(in special cea noua care curata injectoarele).

Link to comment
Share on other sites

senzoru MAP trebuie curatat....acelasi simptome am avut,ca toti cei de aici....sa rezolvat problema prin curatarea acelui senzor....incercati si voi poate merge,la mine asta a fost...este situat in spatele galeriei de admisie,prin intrun surub,trebbuie curatat cu degresant,este plin cu calamina,se da jos filtru de polen si suportul acestuia,treaba de 15min.... succes!

 

http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor

 

http://www.worldcarparts.co.uk/CarParts/ta...24/Default.aspx

 

succes inca o data...sigur va da randament,eu si inca un coleg am scapat de problemele pe care le prceizati aici,facand aceasta operatiune,dupa saptamani intregi de stres,si eliminare probleme,pana sa aflam ca de aici e buba..

Edited by kerosen
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce sa zic..de ceva timp nu ma mai chinui sa o fac sa traga de 136 cp,cu mult efort,si cu piese schimbate zic eu ca nu sunt f.departe de caii ei,dar stiu si simt ca mi-as cam lua-o in freza de la vreun prieten cu vw orice model ar fi de 131 cp:),asta am zis-o asa ca o nemultumire..probabil ca turbo deja are uzura destul de mare..(230k),nu stiu parca as incerca o curatare turbo+subasamble,dar parca iar sa o iau de la capat nu imi convine,mai bine mai stau un timp linistit si vad pe urma care-i treaba,daca imi ajung banii sa-i schimb si turbo..la cati bani am bagat in masina asta,pot sa jur ca imi aduceam un motor smeker din Germania cu km cat mai putini..sau poate chiar puneam acea diferenta de bani si luam un facelift in toate mintile.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.