Jump to content

Problema 320d E46 nfl


Recommended Posts

Nu sariti din schema nici pompa de injectie...nici nu aveti ideie cate probleme pot rezulta dintr-o functionare defectuaoasa a acesteia..

Multi cred ca atata timp cat motorul le porneste la sfert nu pot avea nici o problema la pompa...gresit! Una dintre problemele foarte desc intalnite este lipsa de putere a masinii, se poate confunda usor cu problemele cauzate de turbina. Din pacate, pompa de injectie implicit injectoarele, sunt cel mai greu de diagnosticat, sunt testere care pot masura ceva valori ale acestora dar nu sunt concludente. Singurul test cu adevarat concludent este demontarea lor de pe masina si testate pe un banc special...Din pacate e mult de munca si destul de costisitor.

Citeam ceva vreme in urma pe forum de persoane care acuzau lipsa de perormanta a hergheliei de sub capota, convinse fiind ca au probleme la turbina si...dupa reconditionarea pompei de injectie nu mai recunosteau masina.

Sa ne ti si pe noi la curent cu mersul lucrurilor.

Multa bafta!

Link to comment
Share on other sites

salutare tuturor,

am urmarit si eu de ceva vreme post urile voastre si ma alatur si eu

am un 318d si am si eu aceeasi problema si anume:

cateodata la 2500 rpm se plafoneaza masina, cateodata merge de rupe

am incercat si eu cu scimbarea debitmerului, electrovalvei si tot la fel

la ultimul test mi a spus ca turbina nu baga destula presiune

tin sa va spun ca turbina am reconditionat o si de atunci am problema asta cu ea

am si luat o odata jos si i am dus o inapoi la ala sa se mai uite odata la ea dar mi a spus ca turbina este ok si ca poate sa garanteze ca nu i din turbina(nu spun ca nu se poate sa fie turbina si ca el nu a vrut sa mi dea banii inapoi)

a reusit careva ceva cu problema asta?

 

va multumesc

Link to comment
Share on other sites

salutare tuturor,

am urmarit si eu de ceva vreme post urile voastre si ma alatur si eu

am un 318d si am si eu aceeasi problema si anume:

cateodata la 2500 rpm se plafoneaza masina, cateodata merge de rupe

am incercat si eu cu scimbarea debitmerului, electrovalvei si tot la fel

la ultimul test mi a spus ca turbina nu baga destula presiune

tin sa va spun ca turbina am reconditionat o si de atunci am problema asta cu ea

am si luat o odata jos si i am dus o inapoi la ala sa se mai uite odata la ea dar mi a spus ca turbina este ok si ca poate sa garanteze ca nu i din turbina(nu spun ca nu se poate sa fie turbina si ca el nu a vrut sa mi dea banii inapoi)

a reusit careva ceva cu problema asta?

 

va multumesc

Link to comment
Share on other sites

salutare tuturor,

am urmarit si eu de ceva vreme post urile voastre si ma alatur si eu

am un 318d si am si eu aceeasi problema si anume:

cateodata la 2500 rpm se plafoneaza masina, cateodata merge de rupe

am incercat si eu cu scimbarea debitmerului, electrovalvei si tot la fel

la ultimul test mi a spus ca turbina nu baga destula presiune

tin sa va spun ca turbina am reconditionat o si de atunci am problema asta cu ea

am si luat o odata jos si i am dus o inapoi la ala sa se mai uite odata la ea dar mi a spus ca turbina este ok si ca poate sa garanteze ca nu i din turbina(nu spun ca nu se poate sa fie turbina si ca el nu a vrut sa mi dea banii inapoi)

a reusit careva ceva cu problema asta?

 

va multumesc

Salut, la cine ai reconditionat turbina? esti sigur ca ti-a schimbat tot kit-ul?

Link to comment
Share on other sites

Turbo l am reconditionat aici la cluj la turbotehnics la florin, poate ai auzit de el, mi a fost recomandat de cativa prieteni care si au facut la el si nu au nici un fel de problema. Nu elimin posibilitatea sa nu fi schimbat cu trebuie kit ul, d fapt nu a schimbat kit ul, i am dat o pe aia veche si mi a dat alta gata reconditionata

Se mai poate privi si din alta perspectiva problema, cand sa defectat turbina masina a "luat o pe ulei" si adik eram la urcare in sarcina, nu tragea cum trebuie si cand m am uitat in spate un fum dupa mn de nu se vedea nimik, am tras pe dreapta si dupa ce am luat contactul motorul a mai mers inca 30 de secunde pana sa se opreasca.

Ink o treaba ciudata: nu face mereu schemele astea, dar cand le face le face dupa 2500 rpm, dak sunt in viteza a 3 -a si face la 2500rpm si ii dau a 4-a iar urca bine pana la 2500rpm dupa care iar se plafoneaza, si in a 5 -a la fel uraca pana la 2500rpm normal dupa care o plafoneaza

Link to comment
Share on other sites

Turbo l am reconditionat aici la cluj la turbotehnics la florin, poate ai auzit de el, mi a fost recomandat de cativa prieteni care si au facut la el si nu au nici un fel de problema. Nu elimin posibilitatea sa nu fi schimbat cu trebuie kit ul, d fapt nu a schimbat kit ul, i am dat o pe aia veche si mi a dat alta gata reconditionata

Se mai poate privi si din alta perspectiva problema, cand sa defectat turbina masina a "luat o pe ulei" si adik eram la urcare in sarcina, nu tragea cum trebuie si cand m am uitat in spate un fum dupa mn de nu se vedea nimik, am tras pe dreapta si dupa ce am luat contactul motorul a mai mers inca 30 de secunde pana sa se opreasca.

Ink o treaba ciudata: nu face mereu schemele astea, dar cand le face le face dupa 2500 rpm, dak sunt in viteza a 3 -a si face la 2500rpm si ii dau a 4-a iar urca bine pana la 2500rpm dupa care iar se plafoneaza, si in a 5 -a la fel uraca pana la 2500rpm normal dupa care o plafoneaza

 

 

La tine pare ca motorul intra in Limp Mode din cauza de overboost dar mai mult ca sigur ai o eroare inscrisa in DDE. Fa o diagnoza, mergi cu testeru pus si vezi ce se intampla atunci cand se plafoneaza(ce valoare nu e in limitele admise) daca e suprapresiune sau subpresiune si electrovalvele sunt OK, merge reglata turbina din geometria variabila pana obtii o valoare ok.

Link to comment
Share on other sites

Eu va anunt cu drag ca am rezolvat problema. Solutia era chiar sub nasul meu dar se pare ca am avut prea multa incredere in personalul de la BMW Filaret.

 

In TIS exista un buletin de service pentru Debitmetru, care pentru anumite modele trebuie schimbat si resoftat DDEul, lucru zis si facut acum vreo 2 ani dar fara rezultat.

 

Intr-un final am verficat procedeul de resoftare al DDEului si se pare a nu corespundea cu ce-au facut ei la Filaret softul bagat nu era pentru tipul nou de debitmetru ci doar un update de versune la softul vechi al masinii, asa ca am resoftat-o singur intr-un mod manual si masina merge chiar bine.

 

Si-a schimbat sunetul la relati, incepe sa traga de pe la 1200-1300RPM si dupa 2000RPM te tine un pic in scaun. Acum sa vedem daca scade si consumul. Cheers

Link to comment
Share on other sites

Cum, intr-un mod manual, ai resoftat-o singur?

 

In DIS la programming, DDE, ai determine basic control unit, si te intreaba daca ecu defect e inca instalat in masina, raspunzi cu NU, si ii bagi codurile basic si programming manual. In felu asta poti sa-ti pui softul de e39 pe e46 si invers, nu stiu exact ce difera intre ele dar au alt part number. (Exista un tabel in TIS unde e specificat in functie de anu de fabricatie ce part number de soft tre sa treci)

Edited by Stage
Link to comment
Share on other sites

Salut dragi colegi...stau si ma gandesc de unde exact sa incep. Am citit cele 13 pagini si m am hotarat sa postez si eu avand oarecum acelasi necaz.

 

Am un e46 320d 100kW pompa vp44 cu tuning de la Hamann 165 CP.

Masina mea a mers muuult timp extrem de tare si bine. Ca sa revin la unele posturi anterioare... nu aveam ce discuta cu passat uri de 2,5 TDI ca sa nu mai zic de 2.0

 

Intr o dimineata totul s a schimbat asa din nimic. Masina nu mai urca asa bine in ture pana in 2 mii si pe la 2300-2500 imi dadea in nas dupa care din nou isi lua ture oarecum bine. A inceput o luuuungaaa perioada de testari softari diagnosticari si inlcouiri de componente. Fac o lista cu o parte din operatiuni..ce imi vin acum in minte :

- inlocuit electrovalva Turbo

- inlocuit furtun Vacuum...toate segmentele

- inlocuit retur motorina

- inlocuit debitmetru

- inlocuit MAP

- inlocuit injectoare

- inlocuit TURBOSUFLANTA !!! noua !

- curatat admisie ,egr,intercooler,furtune turbo.

Vreau sa mentionez ca stiu ce fac si am rezolvat multe 320d cu diverse necazuri asemanatoare... fiecare avea ori controller turbo ori egr ori un vacuum ori debitmetru ori MAP .. diverse)

La mine nu e chiar simplu..de 10 luni ma macina si in mod constant imi umple timpul masina asta.

 

Ca simptome.. urca oarecum greu pana in 2000 mii ture si ca sa vorbim in presiune nu in turatii se intampla cam asa..

pe la 1800-2000 se simte turbo care face maxim 2,35 Bar (MAP) cand ajunge la maxim cade presiunea la 1,8 BAR (MAP) treaba asta se intampla doar intre 2000-3000 ture, dupa 3000 se stabilizeaza presiunea la 2,2 (acceleratie maxima--la podea) si nu mai face probleme

Cand imi da in nas se si aude turbo( Geometria se aude cum refuleaza pres) ma rog... am avut discutii multiple cu multa lume chiar si de pe la Raliu chiar si de pe la un service BMW din germania...diverse si multe pareri.nimic clar..am luat pe rand componentele schimbate in speranta ca urmatoarea va fi ultima. Nu a fost sa fie..

Pe diagnoza( DIS) imi marcehaza o singura eroare..pana astazi. ..revin imediat cu schimbarile de astazi...eroarea este BOOST PRESSURE CONTROL DEVIATION TO LOW or more then 0,4 kpa. deci vede doar ca imi pica presiunea in turbo dar eu sunt 100% ca este o consecinta a adevaratei probleme.. la fel mai pica cineva...cantitatea de motorina debitul ,asta odata cu pres turbo.. Am inceput sa ma gandesc ca poate nu e pompa de inalta presiune (sper) si poate este pompa din rezervor..cineva din germania mi a spus ca daca nu aduce constant motorina cu 0,5 BAR (cea din rez) pompa de inalta vp44 e posibil sa ramana fara motorina la solicitare maxima si sa patesc exact ce patesc eu....nu am testat inca pompa din rezervor din lipsa de timp in principal ...Astazi mi a aparut o noua eroare Crankshaft Speed Sensor..

asta este senzorul magnetic de turatie de pe volanta ( acest senzor poate cauza toate necazurile astea...taie turbo si limiteaza cantitatea de motorina debitata) Am lasat in ultima vreme armele mai jos pt ca masina in principiu trage destul de ok..nu cum o stiu eu dar trage ...atat ca e un inconvenient cum imi cade presiunea si daca urc ceva serpentine chiar se simte nasol.

 

cateva sfaturi... daca aveti varianta veche si originala de debitmetru BOSCH parca terminatia 468sau 486 si inlcouiti cu debitmetru nou...va trebui update de soft. Debitmetru BOSCH nou are terminatia 927. la fel se intampla si daca va schimbati doar senzorul fara carcasa..de la Pierburg de ex. cu acest update va pot ajuta eu. care sunteti aproape de brasov sau aveti drum.

ACUM..la final ..daca careva dintre voi aveti posibilitate masurati debitul de la pompa din rezervor.

 

EU am in plan urmatoarele... inlocuire Senzor Volanta si daca nu se rezolva inlocuire Pompa motorina din rezervor si daca nici asa..la final POMPA vp44.

 

P.S. Puteti bloca /anula EGR fara probleme . Nu face decat rau motorului si bine mediului. Practic o parte din gazele evacuate se introduc din nou in admisie. atat. pt o ardere mai completa. acele gaze vin mai sarace in oxigen si foarte murdare. de aceea este atat de varza admisia. mai ales ca la noi motorina e cum e. si inca ceva ulei mult in admisie mai inseamna si uzura in turbina .

 

VA SALUT si incep sa simt ca se rezolva masinutele ...si daca e mizeria aia de senzor de pe volanta..ne imbatam in grup. :)

Link to comment
Share on other sites

Uitati cate ceva despre senzorul de arbore cotit !!!!!

Crankshaft Position/RPM Sensor DDE 3.0

 

The inductive rpm sensor is installed on the engine block near the flywheel. Four pins are mounted on the flywheel which move past the rpm sensor at defined distance. The DDE control unit evaluates the resulting voltage signals for the purpose of calculating the engine speed.

 

The rpm sensor signal is used as a measurement variable for:

 

* Exhaust gas recirculation

* Checking start conditions

* Calculating start volume

* Start of injection control

* Checking switch-on conditions for air conditioning system

* Calculating limitation volume

* Calculating external delivery rate intervention

* Boost pressure control

* Injection rate control

* Idle speed control

 

Troubleshooting

 

The following types of fault are monitored:

 

* Overspeed recognition

* Implausible change in engine speed

* Plausibility with injection pump speed/rpm sensor

 

Fault code 2F "crankshaft position/rpm sensor" is stored if the rpm sensor is defective. Fault code 47 "synchronism of rpm sensors" is additionally stored if implausibility with respect to the fuel pump rpm sensor is determined.

 

Consequences:

 

* Changeover from start of injection closed-loop control to start of injection open-loop control

* Deactivation of boost pressure control

* Injection volume limited to 25 mg/stroke

* Reduction in driving comfort

Link to comment
Share on other sites

Ca o mica paranteza mi-am adus aminte de replica celor de la BMW Filaret, mai exact a electricianului ce a facut diagnoza si resoftarea: "Cand un M47 nu mai vrea sa traga e greu de tot sa-i dai de cap, am schimbat pompe de injectie, debitmetre, injectoare, catalizatoare turbine, si foarte rar au mers ca inainte, mai bine o vinzi si-ti iei un 320d FL, sunt mult mai usor de reparat". Am ramas fara cuvinte, stateam si ma uitam la el ca prostu si dadeam din cap, creierul meu nu putea sa proceseze aceasta informatie. :)
Link to comment
Share on other sites

eu de aceea nu merg la BMW..am GT1 DIS ..Progman..ce sa imi faca ei? aceeasi treaba ce o fac eu...ahh eventual sa se apuce sa schimbe ce am schimbat deja dupa care sa schimbe si ce nu am schimbat ..in final masina va merge..dar cu ce cost? Mii de euro. si nu exagerez deloc.oricum deja m a costat ceva..considerabil. mai schimb ce mai e..si stiu ca nu am luat totul deodata.si inca ceva..e un feedback pt urmatorii cu aceeasi problema...peste cateva luni daca careva are stress ul asta..cu siguranta va sti la ce sa se astepte..
Link to comment
Share on other sites

Cand se duce senzor volanta la M47 stiu ca incepe sa varieze relantiul.

Am citit si eu ca daca pompa din rezervor nu baga mai mult de 0.5bar, este afectat avansul dinamic din pompa de injectie. ( pompa de inalte are FL-ul ); daca se poate, urmareste cum se lucreaza avansul din pompa de injectie.

Daca ai probleme cu pompa din rezervor, atunci pompa de injectie nu ar mai fii lubrifiata bine si ar putea apare shpanul in filtru de motorina.

Ai schimbat si electrovalva ce comanda vacuumul la egr? Se pare ca problema apare in plaja de turatii din cuplu maxim, exact acolo unde egr-ul este cel mai activ.

Link to comment
Share on other sites

Cand se duce senzor volanta la M47 stiu ca incepe sa varieze relantiul.

Am citit si eu ca daca pompa din rezervor nu baga mai mult de 0.5bar, este afectat avansul dinamic din pompa de injectie. ( pompa de inalte are FL-ul ); daca se poate, urmareste cum se lucreaza avansul din pompa de injectie.

Daca ai probleme cu pompa din rezervor, atunci pompa de injectie nu ar mai fii lubrifiata bine si ar putea apare shpanul in filtru de motorina.

Ai schimbat si electrovalva ce comanda vacuumul la egr? Se pare ca problema apare in plaja de turatii din cuplu maxim, exact acolo unde egr-ul este cel mai activ.

 

M47 are pompa de inalta presiune atat ca la noi distribuie si ciclul de injectie . la FL baga doar presiune in rampa si deschi injectoarele individual ( comandate de DDE) deci e de inalta ..vreo 320 BAR. ma rog..avansul e ok. nu e relevant cu lubrifierea..nu e vb ca nu vine motorina ci doar ca vine poate cu un debit prea mic. si treaba cu EGR e pe langa total...EGR nu lucreaza deloc in plaja de cuplu maxim. EGR TREBUIE !!!! sa stea inchis cand atingi pedala de acceleratie si apesi la fund. EGR deschide gradual doar la turatii constante si cand nu e nevoie de putere. si la relanti.

 

Ahh si uitasem sa raspund cuiva intr un post...Electrovalvele pt EGR si Turbo sunt identice si nu deschid gen ON OFF ci progresiv in procente . cu cicluri (la Turbo) de zecide corectii pe secunda.

 

Sper ca nu te am suparat dar chiar doresc sa pastram obiectivitatea in topicul asta ca altfel se fac 50 pagini fara raspuns..eu spre exemplu nu am postat astazi pana nu am citit tot ca sa nu repet pe cineva.

 

Seara frumoasa

Link to comment
Share on other sites

senzorul este undeva pe volanta? eu chiar acum vreau sa schimb volanta ca imi face figuri(suna din cand in cand si vibreaza masina si se vede si la turometru cum variaza. oare aia sa fie si la mn problema? din cauza asta sa nu traga peste 2500 rpm? daca este pe acolo ar trebui sa l schimb si ala....
Link to comment
Share on other sites

senzorul este undeva pe volanta? eu chiar acum vreau sa schimb volanta ca imi face figuri(suna din cand in cand si vibreaza masina si se vede si la turometru cum variaza. oare aia sa fie si la mn problema? din cauza asta sa nu traga peste 2500 rpm? daca este pe acolo ar trebui sa l schimb si ala....

e posibil sa fie...senzorul este undeva in partea dreapta in spatele carcasei de plastic de la filtrul de ulei. pe motor..spre cutie..perpendicular pe volanta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare, pana la urma se pare ca i am dat de cap, nu mai imi face figura sa nu mai traga cum trebuie dupa 2500rpm.

Am fost la un mecanic si mi am verificat egr-ul si era ok la curata un pic si mi a curata senzorul ala de sub locul unde vine pus filtrul de polen si de 2 zile nu mi mai face. Pun si o poza cu senzorul ala in caz ca este cineva care nu stie de el piesa nr 17 si bineinteles curata nr 11

post-32350-0-98237900-1299612339_thumb.png

Edited by parazitu
Link to comment
Share on other sites

sa stii ca si eu am avut ceva probleme asemanatoare, cu un 318d 116cp fl, in momentul cand am dat sa curat EGR si admisia, si se infundase acel senzor de pe admisie de care zice si parazitu. acel senzor citeste presiunea ce se formeaza in admisie, mai departe nu stiu, stiu doar ca l-am curatat si acum merge, dar nu sunt sigur 100% ca de la el era. pentru ca eu aveam si 2 erori: cele de mai jos, care dupa un timp au disparunt singur, am fost sa vad daca mai sunt si mi-a dat 0 erori.

 

4560 Reglare presiune injectie prin ZME- Presiune prea mica si 4590 Reglare presiune prin ZME - Presiune minima neatinsa.

 

ZME - Trim Unit/Control Unit for high pressure pump (such as CP3) of a common rail sistem. Measure the fuel quantity fed to the pump.

 

Am impresia ca acest ZME e un senzor sau o valva de pe pompa de injectie?

 

Simptom la mine este ca masina cu greu se accelera peste 1800-2200rpm si cand treceam de 2200-2500 rpm, murea motoru in mers. Avea reprize, acum vad ca nu mai face. Sper sa nu mai patesc, dar as dori sa stiu de la ce e? Poate sa fie ceva pe traseu? Sa fie filtru, pompa din rezervor, pompa de sub scaun, pompa de injectie, sau module de pe pompa de injectie? Sa fie la la rampa? sau vreun senzor de pe rampa, sau vre-o valva de pe rampa sau pompa?

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/98103-320d-e46/

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salut baietii sunt nou pe forum am citit toate paginile de aici si nu stiu ce sa fac exact. am un bmw e46 an 2002 modelu de 150 cp . La mine problema este ca trage masina pana la 2500 rpm chiar si mai sus de atat dar la un moment dat se plafoneaza si pana trec de 3000 trage iar dar problema este in treapta a 4 si a 5-a ca imi tremura picioarele pana ajunge la 3000 de ture ca sa traga dinou cum trage pana la 2500. De la ce sa fie ??? Sper sa ma fi exprimat corect :) . O zi buna
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.