Jump to content

Problema 320d E46 nfl


Recommended Posts

Azi am probat pe masina mea un alt debitmetru, rezultatul.......la fel se comporta, lesinata rau ! Am vorbit cu o persoana cu un tester bun si mecanic cunoscator al acestei marci, maine trag o fuga pe la el. Asta va fi ultima incercare de a repara cazanul fara sa ma duc la Bavaria.

 

Aseara am bagat sprint diesel.....se cunoaste, este un pic mai silentioasa si raspunde mai repede la acceleratie, dar pana in 2000rpm este la fel. Azi am mers din salajan pana in drumul taberei fara debitmetru si fara filtrul de aer, masina nu mai tremura asa tare la relanti, acum nu stiu, o fi fost de la motorina sau de la situatia in cauza, sau "placebo" :) ! Stiu....nu este bine sa mergi fara filtru de aer.....dar debitmetrul era demontat, si persoana cu celalalt pt proba se grabea si nu am avut timp sa-l montez. In tot timpul asta auzeam foarte bine cum lucra turbina, pe la 1800 rpm se auzea cum tragea aerul puternic.

 

Ce intrebare mai am....modelul meu are al patrulea injector, electronic ? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Astazi 26.05.2010 ora 19:00, un BMW E46 320d, a prin viata. Acum masina trage frumos in ture, se simte mai sprintena, cand ai dau demaraj mai puternic, nu moare, pot sa pornesc cu a doua de la 1000 rpm fara sa tremure. :twoup:

Care a fost problema :

A pus persoana in cauza testerul pe ea : INPA si CarSoft, a observat ca turbina nu baga presiune in parametrii normali. Soluatia a fost strangerea tijei de la controlul vacumatic al geoetriei variabile. Acum turbina se pare ca baga presiune mai mare la turatii mai joase. Am scos si furtunul de vacuum de la EGR. Cu acel furtun conectat masina nu lua "scartz" la plecare de pe loc nici daca era ud pe jos.

Am observat ca pe la 3000 de ture se simte o scadere de presiune in turbo....fasaitul acela de la turbina nu se mai aude si masina nu mai accelereaza asa bine pana la 3200 ture, deci un mic lag.....cred ca mai trebuie umblata la tija aceea, tija minune ! :)

Oricum, diferenta este mare.....ma pot baza si eu acum pe masina la turatii mai mici.

O sa-l sun maine iar pe mecanicul care mi-a rezolvat problema sa-l intreb daca mai pot strange tija fara sa creez alte defectiuni ca sa pot scapa si de aceea scadere de presiune.

Consumul inca nu l-am facut pt ca este devreme si nu imi merge nici butonul de la BC...o sa-l rezolv in weekend daca pot. Dar cred dupa felul in care acum masina nu mai cere pedala asa mult, consumul sa fi scazut.

 

O seara buna.....o sa mai revin si cu alte noutati. Atasez o poza cu tija"minune" , tija de la actuatorul vacumatic !

Link to comment
Share on other sites

Am observat ca pe la 3000 de ture se simte o scadere de presiune in turbo....fasaitul acela de la turbina nu se mai aude si masina nu mai accelereaza asa bine pana la 3200 ture, deci un mic lag.....cred ca mai trebuie umblata la tija aceea, tija minune ! :twoup:

 

Eu cred ca nu ai facut bine ca ai umblat la tija, problema la tine cred ca este de la piesa 1(electrovalva Turbo). Daca nu merge in parametrii normali atunci nici tija nu merge bine asa ca mai intai verifica electrovalva aia. Iti dau un sfat schimba electrovalva turbo cu cea de la egr si vezi daca se simte vreo schimbare

Link to comment
Share on other sites

Distractia a costat doar 100 RON, pe tester se vedeau doar presiunea bagata de turbo, fara eroare. Tipul a vazut ca are o valoare mai mica decat cea normala, a umblat la tija si masina mai merge mai bine. O sa mai strang eu putin tija aia in weekend sau sa fac cum a zis srb_alex.....este posibil sa fie si de la electrovalva.
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuia sa umbli la reglajul tijei ( actuatorul ), ea are doar rolul de a modifica pozitia geometriei variabile in cazul unei suprapresiuni exagerate, exact ce ai patit pe la 3000rot/min cand ai ramas fara presiune in turbo din cauza ca s-a miscat geomeria variabila pe deschis

. Pt ca turbo sa genereze mai multa sau mai putina presiune, se regleaza geomeria variabila dintr-un shurupel care este infiletat pe corpul turbo-ului...La pornirea motorului, tija e trasa de vacumm pana cand parghia de la geometria variabila se opreste intr-un punct de pe corpul turbo-ului, acolo se afla shurupelul pt reglaj, defapt parghia se opreste chiar pe shurupel ( parghia se afla/e prinsa la capatul tijei cu o siguranta )

 

O usoara supra-presiune de aer in admisie este corectata de egr prin introducerea de gaze de esapament in admisie, adica innabusirea amestecului carburant din cilindru ( aer+motorina ) cu gaze de esapament pt a rezulta o ardere mai slaba in timpul exploziei, de aici rezultand alte gaze pe evacuare mai slabe care vor impinge turbo cu o forta mai mica, pt a genera o presiune mai mica in admisie, deci o functionare defectuoasa a egr-ului duce la o putere scazuta la turatii mici. ( http://www.pilotauto.ro/magazin/home-mainm...-si-dezavantaje ). Acum merge relativ bine la turatie mica pt ca ai anulat egr-ul, nu pt ca ai umblat la turbo, dar la talpa in podea in turatii mari se cam da in nas, nu? Eu cred ca functionarea fara egr fortzeaza turbo si creste consumul de motorina...ar trebui sa verifici filtrul de de aer de la electrovalva ce comanda egr-ul http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=76423 ...e posibil sa se inchida cu intarziere egr-ul si de aceea dupa schimbul treptei de viteza sa aibe loc scaderea de putere a motorului, adica lag-ul.

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuia sa umbli la reglajul tijei ( actuatorul ), ea are doar rolul de a modifica pozitia geometriei variabile in cazul unei suprapresiuni exagerate, exact ce ai patit pe la 3000rot/min cand ai ramas fara presiune in turbo din cauza ca s-a miscat geomeria variabila pe deschis
. Pt ca turbo sa genereze mai multa sau mai putina presiune, se regleaza geomeria variabila dintr-un shurupel care este infiletat pe corpul turbo-ului...La pornirea motorului, tija e trasa de vacumm pana cand parghia de la geometria variabila se opreste intr-un punct de pe corpul turbo-ului, acolo se afla shurupelul pt reglaj, defapt parghia se opreste chiar pe shurupel ( parghia se afla/e prinsa la capatul tijei cu o siguranta )

 

O usoara supra-presiune de aer in admisie este corectata de egr prin introducerea de gaze de esapament in admisie, adica innabusirea amestecului carburant din cilindru ( aer+motorina ) cu gaze de esapament pt a rezulta o ardere mai slaba in timpul exploziei, de aici rezultand alte gaze pe evacuare mai slabe care vor impinge turbo cu o forta mai mica, pt a genera o presiune mai mica in admisie, deci o functionare defectuoasa a egr-ului duce la o putere scazuta la turatii mici. ( http://www.pilotauto.ro/magazin/home-mainm...-si-dezavantaje ). Acum merge relativ bine la turatie mica pt ca ai anulat egr-ul, nu pt ca ai umblat la turbo, dar la talpa in podea in turatii mari se cam da in nas, nu? Eu cred ca functionarea fara egr fortzeaza turbo si creste consumul de motorina...ar trebui sa verifici filtrul de de aer de la electrovalva ce comanda egr-ul http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=76423 ...e posibil sa se inchida cu intarziere egr-ul si de aceea dupa schimbul treptei de viteza sa aibe loc scaderea de putere a motorului, adica lag-ul.

 

La filtrul acela mic de la egr nu am umblat pt ca este destul de greu de ajuns la el, spatiul este mic, dar in weekend o sa-l curat. Pana la urma ce ar trebui sa fac ? sa pun tija in pozitia intiala si sa curat doar filtrul de la electrovalva egr, sa schimb cele doua electrovalve intre ele....sa mai misc tija putin ? Vreau ca masina sa traga uniform in toate vitezele si sa aiba cuplul acela de diesel, sa nu mai intrerupa turbina la 3000 rpm.

 

Va multumesc pt ajutor.....astept un raspuns "BeMWeistul" :twoup:

 

Senzorul acela de presiune ar putea fi vinovat ? Sa fac si un test la injectoare ?

Edited by Gabi_BMW
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am si eu un 320d touring e46 din 2000.

Am si eu lagul ala de pana in 2000 de ture, am observat ca trage bine dupa 3000 .La cat se taie injectia , La 4000 , 4500?

 

 

Pai motorina o taie la 4500 la mers in gol, iar in mers stiu ca se duce peste zona rosie ! Dar este diesel....mai mult de 4500 nu iti trebuie !

Link to comment
Share on other sites

ai ramas cu tija stransa...sau ai mai incercat si varianta bmwistului? si eu am aceiasi problema ca a ta...si nu stiu ce sa incerc sa ii fac...

 

 

Da am ramas cu ea stransa....adica am strans tija mai in interiorul actuatorului, acum cred ca turbina se deschide mai repede, dar degeaba...frectie la picior de lemn, a mai disparut doar acel lag. Daca apas pedala de acceleratie la podea dintr-o data parca se ineaca si urca greu in ture....dar daca o iau in spritzuri ca la dacie....se accelereaza mai bine, parca nu isi gestioneaza cantitatea de motorina....ceva se intampla.

 

:twoup: Acum ma pregatesc sa plec in weekend in bulgaria....700 KM....ma gandesc sa-i bag un aditiv in motorina si sa-i dau pe autostrada...poate are injectoarele infundate, mare lucru nu cred ca rezolva un simplu aditiv de curatat injectoarele....dar incerc....poate ma intorc perpedes !!!

Link to comment
Share on other sites

cu siguranta nu motorina e motivul,aceleasi probl. le prezinta si a mea,am lasat masina la Timisoara la fratele meu,lucreaza in domeniu (piese,dezmembrari,service, auto Germania),sa vad ce reuseste el si postez aici,vorbesc cu el la tel.,mi-a spus ca toate furtunele de vacum aer sunt fisurate,traseu turbo-egr,a pomenit ceva si de 2electrovalve ce lucreaza la cald/rece,de actuatorul de la turbo,in final astept sa vad ce poate face Edited by BMW_Zeu
Link to comment
Share on other sites

cu siguranta nu motorina e motivul,aceleasi probl. le prezinta si a mea,am lasat masina la Timisoara la fratele meu,lucreaza in domeniu (piese,dezmembrari,service, auto Germania),sa vad ce reuseste el si postez aici,vorbesc cu el la tel.,mi-a spus ca toate furtunele de vacum aer sunt fisurate,traseu turbo-egr,a pomenit ceva si de 2electrovalve ce lucreaza la cald/rece,de actuatorul de la turbo,in final astept sa vad ce poate face

Sa ne tii si pe noi la curent cu ce afli ...poate o rezolvam si noi :-s.. eu pana una alta tre`sa cumpar narile ca mi le`au furat noaptea trecuta :twoup: :) :)

Link to comment
Share on other sites

Salut.

La fel am patit si eu cu masina un 320 nFl din 2000 diesel.

Nu tragea decat dupa 2000-2500 ture.

Si la fel in a 4-a nu tragea prea ok. Nu stia ce are.

Am curatat valva EGR, am schimbat filtrul epurator, filtru aer, combustibil si multe altele.

Pana ieri cand am schimbat furtunele de vacum.

mai exact acela care merge dintr-o pare in alta a motorului.

Era crapat in cateva locuri printre care o crapatura de 4-5 cm pe lungime.

Am schimbat si furtunele de retur de la injectoare. Alea mici care merg de la un injector la altul.

Si am mai schimbat la vacum ce furtune am vazut canu sunt ok.

Deci masina e alta. Zici ca am schimbat motorul.

Trage super bine in toate vitezele si incepe de la 1800-2000 ture,

Chiar se simte o diferenta semnificativa.

Dar ce ma doar e ca mecanicul la care merg de obicei nu mi-a spus nimic de aceste furtune.

Numai bine.

 

 

Tot eu.

Am uitat sa precizez ca si la mine se ambala in suturi, dar nu tot timpul

Deci pana acum din tot ce am facut la ea, schimbatul furtunelor de vacum a fost ce-a mai buna operatie.

In sfarsit pot spune ca am BMW.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

La fel am patit si eu cu masina un 320 nFl din 2000 diesel.

Nu tragea decat dupa 2000-2500 ture.

Si la fel in a 4-a nu tragea prea ok. Nu stia ce are.

Am curatat valva EGR, am schimbat filtrul epurator, filtru aer, combustibil si multe altele.

Pana ieri cand am schimbat furtunele de vacum.

mai exact acela care merge dintr-o pare in alta a motorului.

Era crapat in cateva locuri printre care o crapatura de 4-5 cm pe lungime.

Am schimbat si furtunele de retur de la injectoare. Alea mici care merg de la un injector la altul.

Si am mai schimbat la vacum ce furtune am vazut canu sunt ok.

Deci masina e alta. Zici ca am schimbat motorul.

Trage super bine in toate vitezele si incepe de la 1800-2000 ture,

Chiar se simte o diferenta semnificativa.

Dar ce ma doar e ca mecanicul la care merg de obicei nu mi-a spus nimic de aceste furtune.

Numai bine.

 

 

Tot eu.

Am uitat sa precizez ca si la mine se ambala in suturi, dar nu tot timpul

Deci pana acum din tot ce am facut la ea, schimbatul furtunelor de vacum a fost ce-a mai buna operatie.

In sfarsit pot spune ca am BMW.

 

de curiozitate....cat te-au ajuns toate furtunele care le-ai schimbat?

Link to comment
Share on other sites

Furtun nu am luat original care erau destul de scumpe. :)

De ex furtunul de vacum (ala mai lung) era 70ron original.

Alea mai scurte cam tot pe acolo.

Eu am luat furtun la metru (furtun de retur de injector) ceva ok.

La 12 ron metru. Am luat 3 metri si am mai si ramas cu aprox 30 cm.

Oricum pot sa spun ca mi-am gasit motorul.

Masiana merge super. Pana sa schimb aveam oscilatie la relanti, tragea destul de greu, scotea fum la turatii mari (peste 3500).

Oricum mergea greu. Cand eram cu 4 in masina si clima pornita zici ca aveam logan.

Nu avea forta deloc. Asa ca o reparatie simpla (ieftina) :twoup: m-a facut sa-mi iubesc masina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M-am intors din bulgaria si pot sa va spun ca tot drumul am stat cu morcovul in c*r...de ce.....pai...

Prima data pe la km 40 pe autostrada buc-constanta nu mai merge clima....ventilatorul se audea.....o adiere rece se simtea in jurul aerisitoarelor dar nu intra aer in masina...parca era blocata o fanta de aer. Apoi iar a mers vreo 5 km, iar s-a oprit...asa a facut tot drumul ba a mers ba s-a oprit.

A doua oara s-a rupt un racord flexibil de la turbina la egr, cel prin care circula gazele. Asta s-a intamplat dupa ce am facut 300km. Am ajuns cu ea asa la destinatie dupa ce am lipit cu poxilina. Am plecat si dupa 10 km a cazut adezivul minune si a inceput sa faca la fel....facea ca un tractor. Turbina nu mai lucra pt ca o parte din gaze erau evacuate aiurea si urca greu in ture. Cu toate ca atingea 160km/h dar mai greu.

Numai probleme am cu ea

Furtunele de vacuum le-am schimbat, furtunele de retur de la injectoare le-am schimbat. Un injector am vazut ca ar avea ceva probleme...are ulei pe langa el....poate scapa compresie pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Asta este furtunul.

3.2x7.0 bla bla (firma)

Am gasit si pe net http://www.aboveallmotorwerks.com/BVModule...LINE_6050780581 ceva la fel dar alta firma.

Sper ca nu e reclama.

 

 

Furtun din acesta am pus si eu , ca schimbare a fost in relantiul stabil, posibil sa fi fost si de la curatarea egr-ului....

Acum caut piesa care s-a rupt , pun o imagine...poate o are cineva de vanzare Piesa cu numarul 2 !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.