Jump to content

Un scartait mic. HELP PLEASE!


raul_bog

Recommended Posts

Salut sunt posesor de e46 2003 1.8 benzina.

Am o nelamurire , de o saptamana , cand pornesc masina se aude un scartait mic 2 secunde si ma macina rau tare , am tot intrebat si mi s-a spus ca poate fi cureaua , vreo rola etc dar nici un raspuns concret.As dori sa stiu daca a mai patit cineva asa si cum a rezolvat.

Precizez ca se aude DOAR dimineata sau cand e motorul RECE , daca e cald nu se aude nimic nimic,masina functioneaza normal si nu se aude nimic cand invart rotile la maxim sau mai stiu eu ce, mi s-a spus sa le iau prin eliminare adica intai sa schimb cureaua apoi daca nu o rola si tot asa ...

VA ROG daca puteti sa ma ajutati cu un sfat e f bine venit... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Salut sunt posesor de e46 2003 1.8 benzina.

Am o nelamurire , de o saptamana , cand pornesc masina se aude un scartait mic 2 secunde si ma macina rau tare , am tot intrebat si mi s-a spus ca poate fi cureaua , vreo rola etc dar nici un raspuns concret.As dori sa stiu daca a mai patit cineva asa si cum a rezolvat.

Precizez ca se aude DOAR dimineata sau cand e motorul RECE , daca e cald nu se aude nimic nimic,masina functioneaza normal si nu se aude nimic cand invart rotile la maxim sau mai stiu eu ce, mi s-a spus sa le iau prin eliminare adica intai sa schimb cureaua apoi daca nu o rola si tot asa ...

VA ROG daca puteti sa ma ajutati cu un sfat e f bine venit... :twoup:

 

Cauze (ce mai stiu si eu, dar pot fi probabil mai multe)

Curea care patineaza

Rola intinzatoare

 

Am patit, si:

Am luat un spray pentru intretinerea curelelor si am rezolvat

A doua oara am schimbat rola intinzatoare

Link to comment
Share on other sites

salut exact asa face si la mine, cand e frig afara scartaie putin la prima pornire dimineata. acum cand e mai cald nu mai scartaie. eu am schimbat cureaua de accesorii,intinzatorul de curea si o rola si tot scartaie cand e frig afara...nu stiu ce are. masina e46 coupe 143 cp 2002. daca descoperi ceva da-mi si mie un pm te rog.
Link to comment
Share on other sites

si la mine incepuse de vreo 2 zile un scartait. Tot incercand sa ma dumiresc de unde vine am atins un furtunas de cauciuc care pleca din ala gros din admisie. Si s-a oprit. Apoi am observat ca il indoisem eu putin cand lucrasem la ea si acu se freca de altul. ...

Am readus furtunasul la pozitia corecta si gata.. :twoup:

Asa ca poate fi ceva banal. Si la mine facea numai la rece cand motorul vibreaza un pic mai tare... Poate ai noroc ca mine..

Link to comment
Share on other sites

Am fost la mecanic si este rola de ghidare de vina, am vazut si eu ca are un pic de joc cand e pornit motorul si se invarte parca e ovalizata ceva de gen, am facut comanda si cu o cazia asta voi schimba si cealalta rola cu tot cu intinzator si cureaua , sper sa numai am probleme , era pur si simplu enervant sa scartaie la fiecare pornire dimineata timp de 5 secunde :twoup:

Va multumesct mult pt sfaruri!

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

Din nefericire nu s-a rezolvat problema asa zisului "scartzait" am schimbat rolele, cureaua , fulia de la alternator e ok deoarece ( se aude dimineata si fara ea) deci ea nu are nimic , am inteles ca poate fi bendixul sau cica mai nou VOLANTA :twoup: daca e volanta nu vreau sa ma gandesc cat ajunge :) , va rog orice idee este binevenita! help me , pur si simplu cand e motorul rece il pornesc , porneste absolut normal dar exact in momentul in care a pornit se aude un carait sau scartzait nici nu stiu cum sa ii zic cca 2 secunde ATAT (se aude in partea stanga a motorului)

La volanta am inteles ca e cu masa dubla sau ceva de genul dar cica ar trebui sa tremure rau sa tremure si pedala la ambreiaj etc ... Va rog un sfat !

Link to comment
Share on other sites

Din nefericire nu s-a rezolvat problema asa zisului "scartzait" am schimbat rolele, cureaua , fulia de la alternator e ok deoarece ( se aude dimineata si fara ea) deci ea nu are nimic , am inteles ca poate fi bendixul sau cica mai nou VOLANTA :twoup: daca e volanta nu vreau sa ma gandesc cat ajunge :) , va rog orice idee este binevenita! help me , pur si simplu cand e motorul rece il pornesc , porneste absolut normal dar exact in momentul in care a pornit se aude un carait sau scartzait nici nu stiu cum sa ii zic cca 2 secunde ATAT (se aude in partea stanga a motorului)

La volanta am inteles ca e cu masa dubla sau ceva de genul dar cica ar trebui sa tremure rau sa tremure si pedala la ambreiaj etc ... Va rog un sfat !

 

 

La ce ai schimbat acolo ar mai ramane intinzatorul

Link to comment
Share on other sites

care intinzator? Am schimbat rola respectiva cu tot cu intinzator , si fulia de la alternator nu are nimic ( a pornit masina cu fulia scoasa si tot s-a auzit) deci nu e fulia. Va rog alte pareri :twoup: ? cred ca am sa schimb si bendixu si doar sa sper ca numai face , alta solutie nu am ....
Link to comment
Share on other sites

care intinzator? Am schimbat rola respectiva cu tot cu intinzator , si fulia de la alternator nu are nimic ( a pornit masina cu fulia scoasa si tot s-a auzit) deci nu e fulia. Va rog alte pareri :twoup: ? cred ca am sa schimb si bendixu si doar sa sper ca numai face , alta solutie nu am ....

 

ai dat cu ceva spray pe curea ? Chiar daca e noua . Si eu aveam scartaitul asta dar a disparut odata cu schimbul de role si curea

Link to comment
Share on other sites

Volanta nu cred ca poate sa scartaie, desi la cat de proaste sunt BMW-urile orice este posibil. :twoup:

+1.volanta da mari batai de cap si se manifesta in toate felurile, nu e fiabila si e si scumpa..si de obicei e "legata" la inlocuire de kit-ul de ambreiaj...

ce-or fi avut producatorii cu noi..

Link to comment
Share on other sites

BMW e cam tot ce vad pe strada :twoup:, dar faza asta cu scartaitul-caraitul cand e motorul rece, sper sa rezolv de la bendix ultima sansa, chiar ca nu stiu ce au producatorii astia cu noi si sa numai zicem de BUBUITUL DIN SPATE cand bagam in marsarier.... nu stiu daca a rezolvat cineva problema ..
Link to comment
Share on other sites

salut exact asa face si la mine, cand e frig afara scartaie putin la prima pornire dimineata. acum cand e mai cald nu mai scartaie. eu am schimbat cureaua de accesorii,intinzatorul de curea si o rola si tot scartaie cand e frig afara...nu stiu ce are. masina e46 coupe 143 cp 2002. daca descoperi ceva da-mi si mie un pm te rog.

 

Din nefericire nu s-a rezolvat problema asa zisului "scartzait" am schimbat rolele, cureaua , fulia de la alternator e ok deoarece ( se aude dimineata si fara ea) deci ea nu are nimic , am inteles ca poate fi bendixul sau cica mai nou VOLANTA :twoup: daca e volanta nu vreau sa ma gandesc cat ajunge :) , va rog orice idee este binevenita! help me , pur si simplu cand e motorul rece il pornesc , porneste absolut normal dar exact in momentul in care a pornit se aude un carait sau scartzait nici nu stiu cum sa ii zic cca 2 secunde ATAT (se aude in partea stanga a motorului)

La volanta am inteles ca e cu masa dubla sau ceva de genul dar cica ar trebui sa tremure rau sa tremure si pedala la ambreiaj etc ... Va rog un sfat !

 

Foarte ciudat, de vreo saptamana si ceva imi face si mie exact la fel cand pornesc cu motorul rece. Nu intotdeauna dar in majoritatea cazurilor se aude clar un scartz scurt de o secunda.

Rolele si cureaua le-am schimbat si eu inca anul trecut, deci nu poate veni de acolo. Cel mai probabil poate fi pompa de apa sau bendix-ul, volanta n-are cum sa scartzaie asa.

 

Pare-se sa fie o problema specifica motoarelor N42. :) :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

inca unul cu aceeasi problema... si tot pe n42 :twoup:

 

in special dimineata cand pornesc motor cum iam dat cheie 2 secunde caraie... cand e cald e mai scurt acel carait cand e rece frig e mai lung si mai puternic "Caraitul"

 

mai am acel carait daca masina mai sta nepornita peste 4 ore aprox... cand pornesc iar se aude acel carait... dar cand e rece afara a inceput sa se auda mai des , nu numai dimineata...

 

vreo solutie... cu ce sa incep ? si eventual poate sa mi dea cineva imagine in realeom cu piesele...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
ceea ce se aude sunt tachetii si nimic altceva ..dureaza cateva secunde pana se face ungerea lor si probabil uleiul nu are suficienta presiune la rece, poti incerca sa dai la automat 30 secunde dupa care sa pornesti. Nu e nimic grav.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am dat cu nici un spray , dar a pornit masina fara curea si tot facea .. ramane sa sper sa fie bendixul vietii :twoup:, ca daca e volanta... e rau tare la buzunar

Adica (stiu ca postarea e prea veche..) ai fi in stare sa schimbi kitul ambreiaj numai pentru ca scartaie "ceva" 5-10 secunde la pornire?? :)

Sa vezi cum scartaie 5 minute o rola (rulment) fixa de la curea auxiliara (numai dupa ce ploua sa e umezeala..).

Am cumparat rola, noua, de dealer (o gramada de bani pentru un rulment cu o carcasa de plastic si un surub..) si sa constati ca rulmetul are aproape ACELASI JOC.. Nu mai trebuie decat sa il ung pe cel vechi din cand in cand! ;)

 

Asa ca.. fiecare cum considera...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.