Jump to content

Vreau sa schimb motorul.Un 2.0 cu un 2.5 sau 2.8


Recommended Posts

cum se poate ca un e34 2.5 cu grup de 1.8 sa o fure de la un clio sau ford,golf gti?

 

eu am boala pe audi,m-am dat cu un a6 3.0 benzina L6 265 cai.

 

totusi nu se poate.degeaba ai multi cai daca e grea masina.

 

daca pun 2.5 si las transmisia de 2.0 fac un 2.5 stock.

 

de fapt eu duc lipsa grava de cuplu,asta ma seaca.la deal tre s-o urc sus.

 

za best ar fi un 2.8 nemodificat,are 280 Nm fata de 190 Nm cat are un 2.o.diferenta de putere intre 2.5 si 2.8 este insesizabila,practic nimeni nici chiar dyno nu "simte" 1 cp.numai cuplu isi spune cuvantul.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cum se poate ca un e34 2.5 cu grup de 1.8 sa o fure de la un clio sau ford,golf gti?

 

eu am boala pe audi,m-am dat cu un a6 3.0 benzina L6 265 cai.

 

totusi nu se poate.degeaba ai multi cai daca e grea masina.

 

daca pun 2.5 si las transmisia de 2.0 fac un 2.5 stock.

 

de fapt eu duc lipsa grava de cuplu,asta ma seaca.la deal tre s-o urc sus.

 

za best ar fi un 2.8 nemodificat,are 280 Nm fata de 190 Nm cat are un 2.o.diferenta de putere intre 2.5 si 2.8 este insesizabila,practic nimeni nici chiar dyno nu "simte" 1 cp.numai cuplu isi spune cuvantul.

 

Cel mai bine este sĂŁ pui Âşi grup de 2.5 dacĂŁ pui motor de 2.5 litri.

 

Pe E34 nici 2.8 nu trage excepĂžional, asta e clar.

 

A6-le ĂŁla te face Âşi dacĂŁ pui M52B28.

 

Ăn orice caz, n-are rost sĂŁ faci comparaĂžii cu alte maÂşini.

 

Mergi cu o maÂşinĂŁ cu 2.5 Âşi dacĂŁ-Ăži place cum trage, cumpĂŁrĂŁ un M50B25 Âşi ai rezolvat problema.

DacĂŁ nu este suficient, ia un M52B28.

 

V8-uri nu meritĂŁ dacĂŁ foloseÂşti zilnic maÂşina.

Link to comment
Share on other sites

Pe E34 nici 2.8 nu trage excepĂžional, asta e clar.

 

A6-le ĂŁla te face Âşi dacĂŁ pui M52B28.

 

Ăn orice caz, n-are rost sĂŁ faci comparaĂžii cu alte maÂşini.

 

Mergi cu o maÂşinĂŁ cu 2.5 Âşi dacĂŁ-Ăži place cum trage, cumpĂŁrĂŁ un M50B25 Âşi ai rezolvat problema.

DacĂŁ nu este suficient, ia un M52B28.

 

V8-uri nu meritĂŁ dacĂŁ foloseÂşti zilnic maÂşina.

ce inseamna exceptional pt tine?

 

cu M52B28 modificat nu are cum sa ma faca

 

 

de ce sa nu fac?

 

daca as gasi as incerca 525 sa vad cum trage,dar nu e nimeni dispus

Link to comment
Share on other sites

Am citit pe pagina 1 ca motorul 2.5 e mai greu decat cel de 2.8 ca e din fonta si nu aluminiu. Asta inseamna ca e mai pretabil la turbo si rezista la "abuz" mai mult, nu?

 

Eu am un 2.5 non-vanos pe caroserie de 518, cu diferential de 518. Am avut inainte un 525 de 170 cai (in stare foarte buna motorul, avea 148 cai reali la roata). Trebuie sa recunosc ca e o diferenta enorma intre ele. Asta micu', cu diferential de 1.8 fuge de rupe, dar am reprizele mai scurte. La 2.5 vechi ajungeam la 140 intr-a 3-a, iar la asta micu' abia pe la 120. Viteza maxima e 220 nu ca nu mai poate motorul, ci ca mi-ar iesi pistoanele prin capota. 220 la vreo 6400rpm.

Dar tot ma freaca un pic pe creier cand stiu ca pot sa mi-o iau de la o jucarie gen Clio 182, Focus ST sau Golf GTI. Asa ca vreau sa mai scot ceva din motorul asta. :twoup:

Pai stai un pic, cel putin de la clio si de la ST, ti-o luai si daca aveai 325i coupe, nu seria 5. Totusi la ford focus ST vorbim de un 2500cmc TURBO de 225 de cai si 320.0 Nm... pe vreo 1300-1400kg.

Iar clio are 182 de cai la sub 1200 kg. Nu pare, dar clio ala mic, merge de rupe.

 

 

 

 

ce inseamna exceptional pt tine?

 

cu M52B28 modificat nu are cum sa ma faca

 

 

de ce sa nu fac?

 

daca as gasi as incerca 525 sa vad cum trage,dar nu e nimeni dispus

Eu nu stiu sa existe un a6 3.0 benzina de 265 de cai, ce an e? ce model?

Cel mai aproape e asta:

http://www.carfolio.com/specifications/mod...car/?car=187297

3.0 TFSI, 290 de cai, an 2008

 

 

za best ar fi un 2.8 nemodificat,are 280 Nm fata de 190 Nm cat are un 2.o.diferenta de putere intre 2.5 si 2.8 este insesizabila,practic nimeni nici chiar dyno nu "simte" 1 cp.numai cuplu isi spune cuvantul.

Pai de ce ar fi mai bine 280 nm stock, decat 339nm modificat, cum am eu?

Si am mai spus, diferenta intre 525i si 528i, e minim 3 masini pe 400m. acolo se simte, nu pe hârtie.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

ce inseamna exceptional pt tine?

 

Suta ĂŽn sub 6 secunde.

 

cu M52B28 modificat nu are cum sa ma faca

 

Un A6 cu peste 250 cp te face oricum.

ExcepĂžia este dacĂŁ "modificat" ĂŽnseamnĂŁ "supraalimentat".

 

de ce sa nu fac?

 

Pentru cĂŁ ĂŽntotdeauna vor exista maÂşini mai rapide.

Iar ĂŽn acest caz, mult mai rapide.

Ceea ce conteazĂŁ de fapt este sĂŁ te simĂži tu bine la volan, nu sĂŁ faci X maÂşini.

 

 

daca as gasi as incerca 525 sa vad cum trage,dar nu e nimeni dispus

 

VorbeÂşte cu Piovra, e bĂŁiat de treabĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

pot sa iti descriu eu cum e ala automat. Devine pur si simplu o masina placuta la condus si in oras si pe pe autostrada, si cu ceva rezerva de putere. De exemplu cam de la 2.5i in sus te baga in scaun si la 140 km/h cand o calci. In oras mergi lejer in a 2-3 a cu 2000 de ture, are cuplu suficient pentru asta. Cam asta e diferenta fata de un 2.0i. Daca motorul e in mintile lui, undeva la 4000 si ceva de ture simti efectiv cum fuge masina de sub tine, asta de la 3-a n sus...

Nu cred ca vei fi ceva gen "regele liniutelor", dar merge suficient de rapid sa nu te faci "de ras" in fata multor masini destul de noi cu motoare mari...

Ce spune ciupanezu cu sub 6 sec suta, iti iei un motor cu 3-4 k euro si se termina joaca cu 90 % din ce masini sunt pe sosele, altfel mi se pare efortul mult prea mare sa ajungi acolo...

Link to comment
Share on other sites

Pai stai un pic, cel putin de la clio si de la ST, ti-o luai si daca aveai 325i coupe, nu seria 5. Totusi la ford focus ST vorbim de un 2500cmc TURBO de 225 de cai si 320.0 Nm... pe vreo 1300-1400kg.

Iar clio are 182 de cai la sub 1200 kg. Nu pare, dar clio ala mic, merge de rupe.

 

Stiu ca sunt masini destul de bunicele. Cel putin in oras e greu sa te tii dupa ele. De asta si e un challenge sa-mi fac harbu' meu de 16 ani (cu motor de vreo 19 ani) sa tina pasul cu "tinereii". :twoup:

 

Poti sa-mi spui ce ai schimbat la a ta, te rog? Daca nu vrei sa scrii aici, atunci pe pm, sau da-mi un link catre topicul tau daca ai scris deja. Ma intereseaza admisia si evacuarea, ce diferente ai observat de cand le-ai schimbat.

 

 

@ingineru': daca vrei, putem sa ne intalnim intr-o seara sa ti-o dau pe a mea s-o conduci un pic. Cu 2 conditii: fara cerculete (evident) si sa ai grija cand schimbi a doua ca e mai sensibil sincronul.

Link to comment
Share on other sites

lasa omul in pace sa testeze... sa faca niste calcule sumativo conjuctive... mergi pe 2.5i si apoi la anul schimbi in 2.8 si tot asa.. nu e nici o afacere si bataie de cap cat China.

Faci treaba inginereste.. masori de 7 ori si tai odata.. :twoup: ..

Link to comment
Share on other sites

Sal, dupa cum vedeti eu sunt nou pe aici, am remarcat topicul asta deschis de o luna si m-am gandit ca poate ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi. In primul rand pt Ingineru care vad ca de o luna se tot gandeste ce motor sa-si puna ca are nevoie de cai. Domnu inginer de ce nu-ti pui mai bine un turbo? Am vazut in germania kitt turbo complet cu tot cu tzevi, intercooler undeva pe la 800 euro special pt e34, e36, 520i respectiv 320i. Acolo zicea ca iti da cam 120hp in plus. Sunt constient ca nu iti da atata dar un 60hp tot iti da. si din 1000 de euro te-ai scos cu tot cu montaj. Mai iti pui si niste bujii de iridiu de la Denso sau NGK, iti mai dau si alea 4-5 cai mai pui si un filtru sport, remapezi computerul de bord si ajungi undeva pe 220hp. Si ai mai mult decat daca iti schimbi motorul, pe care daca il cumperi complet cu tot cei trebe sari de 1000 euro unde mai pui manopera si toate cele.

 

Acum am ceva nelamuriri, sper ca ma puteti ajuta si pe mine. Eu am un e34 520i din 92 la care iam schimbat motorul la sfarsitul lui 2008 findca motorul lui original murise. Nu va ganditi ca iam pus nu stiu ce motor, am pus acelasi model pe care l-a avut din fabrica tot de 2000cmc deci nimic diferit. Problema mea este ca dupa ce meseriasii mi-au schimbat motorul , dupa aprox 1 luna sau 2 cand porneam de pe loc si nu acceleram prea tare, cardanul a inceput sa-mi caraie si sami tremure, la fel face si cand am viteza mica si sunt intro treapta mai mare. Deci face asa de urat ca mi rusine pe strada de oamenii din jur. Asa umblu cu el de atunci. intre timp mi-a zis un mecanic ca e dus rulmentul de la cardan. Ok, am cumparat rulment nou, cand am dat jos cardanul am vazut ca are dus si discul hardy, l-am schimbat si pe ala. dupa ce totu-i gata ma duc cu ea la proba si acelasi lucru, am platit si vreo 300 ron pe piese plus manopera 100 si tot n-am rezolvat nimic. recent s-a uitat un alt "mester" sub masina si mi-a zis ca de aia face asa urat cardanul fiindca are joc in diferential. L-am intrebat ce-i de facut la care el im raspunde "schimba diferentialul". Recent miam luat si ambrejaj ca a inceput sa fie destul de moale pedala, are garda foarta sus si se simte un tremurici la plecarea de pe loc. N-am schimbat inca ambreiajul. Cineva mi-a zis ca caraitul poate fi putin si din ambreiaj. Oricum sa revenim la diferential. Am inteles ca diferentialele se pot si repara, fiindca cel mai ieftin diferential pe care l-am gasit e undeva pe la 200 euro ceea ce e putin cam mult momentan pt bugetul meu, fiidca tocmai ce i-am schimbat telescoapele, pompa de apa, bujii, am luat ambreiaj care mai trebe si schimbat. As vrea sa stiu in caz ca voi cumpara un diferential, pt 520i e34 toate au acelasi raport? Ce am gasit pana acum cam toate aveau raport 3.61 daca nu ma insel.

As vrea sami spuneti voi parerea cam ce ar trebui facut sa nu mai tremure si sa nu mai caraie cardanul ca deja m-a scos din minti.

Link to comment
Share on other sites

Sal, dupa cum vedeti eu sunt nou pe aici, am remarcat topicul asta deschis de o luna si m-am gandit ca poate ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi. In primul rand pt Ingineru care vad ca de o luna se tot gandeste ce motor sa-si puna ca are nevoie de cai. Domnu inginer de ce nu-ti pui mai bine un turbo? Am vazut in germania kitt turbo complet cu tot cu tzevi, intercooler undeva pe la 800 euro special pt e34, e36, 520i respectiv 320i. Acolo zicea ca iti da cam 120hp in plus. Sunt constient ca nu iti da atata dar un 60hp tot iti da. si din 1000 de euro te-ai scos cu tot cu montaj. Mai iti pui si niste bujii de iridiu de la Denso sau NGK, iti mai dau si alea 4-5 cai mai pui si un filtru sport, remapezi computerul de bord si ajungi undeva pe 220hp. Si ai mai mult decat daca iti schimbi motorul, pe care daca il cumperi complet cu tot cei trebe sari de 1000 euro unde mai pui manopera si toate cele.

 

 

sa puna un turbo pe masina implica mult mai multe lucruri

garnitura de chiulasa din cupru pentru decomprimarea motorului, eventual pistoane forjate sau cu ceramica in cap ca sa nu se topeasca, etc. costa ceva banuti ...

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Fiabilitatea unei maºini supraalimentate aftermarket este mult mai micã decât a unei maºini aspirate din fabricã.

 

Ăn plus, ingineru' nu vrea o maÂşinĂŁ de liniuĂže, bĂŁnuiesc cĂŁ o Âşi foloseÂşte zilnic.

 

@Bumblebee: Rulmentul de la cardanul intermediar l-ai verificat?

Link to comment
Share on other sites

@Bumblebee multumesc de sfaturi.cam incomplete,dar bune.

 

eu prefer motorul aspirat

 

am gasit ce-mi trebuie la maxim juma din ce spui tu inclusiv manopera.

 

mai trebuie o garnitura de chiulasa mai groasa care costa,gandeste-te ca una stock e cam 100e.

 

furtunuri "albastre" pt admisie si intercooler care costa suficient.manopera vreo 300 zic eu minim.

 

am facut un calcul si am ajuns la o concluzie pe care nu o sa o dezvalui,iar sparg pusculita.

 

@claudiuBWR tare asta cu ceramica in cap.cum se aplica pe piston? :) suna frumos,ambreiaj ceramic,piston cu capu' ceramic..sofer cu cap ceramic care nu se sparge la impact :)

 

@Ciupanezu:ai dreptate.

 

@Bumblebee care e treaba ca ma coiesc de o luna si nu am facut transplantul?faci tu cheta? :twoup:

 

 

@rocco123 nu e de la volanta problema lui.eu am schimbat si volanta si kit-ul,nu era nici un simptom asemanator.parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

@Bumblebee: Rulmentul de la cardanul intermediar l-ai verificat?

as spune si rulmentul de la priza cutiei.la mine si ala facea deosebit de urat la plecare cand nu o acceleram.

 

de unde stie ca e cardanul?e sigur?nu cred!amortizorul,cum se cheama...shock absorber parca, poate nu e centrat ca lumea de caroserie.

Link to comment
Share on other sites

sun ateliere unde te duci frumos cu pistoanele in mana si le fac. Dureaza f putin, se invelesc ceva gen ca la o vopsire a unui element sa protejeze restul pistonului, se da cu un fel de spray uniform si se baga la cuptor. Probabil ca o fi vreo firma de tuning care face asta si prin Bucuresti, nu ar trebui sa coste mult. Toata smecheria e nu ca protejeaza pistonul ci faptul ca mai multa caldura care se emana in timpul combustiei ramane in cilindru, unde ii e locul...motorul devine mai eficient, normal castigi cativa caluti... Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.