Jump to content

Probleme Cutie E60 530d automata?


Recommended Posts

Edy chill man :twoup: , tu nu ai probleme cu cutia. Fa-i un schimb de ulei si esti pe calea buna :)

 

Am aflat si eu azi care e "problema" la mine. Mechatronicul asta de care se vorbeste aici, e un ansamblu de componente mecanice si electronice care "invata" singur stilul de condus al proprietarului. E o chestie inteligenta in teorie .... iar in practica nu prea. Daca mergi mai tare se muleaza pe stilul sportiv, daca mergi mai incet te ajuta sa iti consume masina mai putin. In orice caz daca masina schimba cativa proprietari mechatronicu asta incepe sa se zapaceasca.

 

Vad ca masina a inceput sa imi invete stilul de condus si nu prea mai face probleme. Am fost la o tura cu un vecin in seara asta si am incercat sa ii arat zgomotul la cutie si nu am mai reusit.

 

 

Referitor la ulei. E "Lifetime" pe viata cutiei nu a masinii..........................

 

Nu e lifetime, orice ulei hidraulic se uzeaza si trebuie schimbat la un moment dat.

Mecatorinca e ansamblul de electrovalve care comanda cuplarea/decuplarea vitezelor. Uneori cutia nu poate stii exact ce gandeste soferul si atunci apar mici divergente:

- cupleaza o treapta superioara cand presiunea in sistem e prea mica (se sime de parca esti cu o treapta mai sus decat trebuie, ca si cum ai schimba din a2a intr-a 4a)

- la franare brusca apare acel KICK de final, din cauza suprapresiunii. Cand franezi relativ moderat, presiunea din cutie are timp sa scada treptat. Daca franezi brusc, apare suprapresiunea care la eliberarea ei da acel kick.

 

Computerul "invata" modul de condus al soferului. La mine dupa ce merg in oras bara la bara zile la rand (sau fara sa fortez acceleratia), parca masina e mai puturoasa. Dupa ce resetez cutia isi revine si devina mai activa (retrogradeaza imediat).

 

Daca nu schimbi uleiul si filtrul, contaminarea lui poate duce la urmatoarele (in ordine cronologica):

- Mecatronica se ducea prima: electrovalvele acelea micute se incarca cu mizeria din ulei si nu mai deschid/inchid complet, ceea ce duce la cresterea presiunilor de operare a cutiei.

- Functionand la presiuni mai mari decat de obicei, uleiul se incinge si treptat apare cavitatia care va distruge (va manca ) pompele de ulei si convertizorul de cuplu.

- Functionarea la presiuni joase inseamna lipsa de lubrefiere pe ambreiaje si deci uzarea lor mai rapida si deci si a uleiului in mod exponential.

 

Cateva chestii interesante vis-a-vis de uleiuri si calitatea lor:

http://www.youtube.com/watch?v=aJF8yOki9So...player_embedded

cum faci asta?

Link to comment
Share on other sites

Am aflat si eu azi care e "problema" la mine. Mechatronicul asta de care se vorbeste aici, e un ansamblu de componente mecanice si electronice care "invata" singur stilul de condus al proprietarului. E o chestie inteligenta in teorie .... iar in practica nu prea. Daca mergi mai tare se muleaza pe stilul sportiv, daca mergi mai incet te ajuta sa iti consume masina mai putin. In orice caz daca masina schimba cativa proprietari mechatronicu asta incepe sa se zapaceasca.

 

Vad ca masina a inceput sa imi invete stilul de condus si nu prea mai face probleme. Am fost la o tura cu un vecin in seara asta si am incercat sa ii arat zgomotul la cutie si nu am mai reusit.

 

Total fals.

Link to comment
Share on other sites

Am aflat si eu azi care e "problema" la mine. Mechatronicul asta de care se vorbeste aici, e un ansamblu de componente mecanice si electronice care "invata" singur stilul de condus al proprietarului. E o chestie inteligenta in teorie .... iar in practica nu prea. Daca mergi mai tare se muleaza pe stilul sportiv, daca mergi mai incet te ajuta sa iti consume masina mai putin. In orice caz daca masina schimba cativa proprietari mechatronicu asta incepe sa se zapaceasca.

 

Vad ca masina a inceput sa imi invete stilul de condus si nu prea mai face probleme. Am fost la o tura cu un vecin in seara asta si am incercat sa ii arat zgomotul la cutie si nu am mai reusit.

 

Total fals.

 

Mi se rupe

 

Eu doar am relatat ce mi s-a spus de catre alt "expert"

Link to comment
Share on other sites

Am aflat si eu azi care e "problema" la mine. Mechatronicul asta de care se vorbeste aici, e un ansamblu de componente mecanice si electronice care "invata" singur stilul de condus al proprietarului. E o chestie inteligenta in teorie .... iar in practica nu prea. Daca mergi mai tare se muleaza pe stilul sportiv, daca mergi mai incet te ajuta sa iti consume masina mai putin. In orice caz daca masina schimba cativa proprietari mechatronicu asta incepe sa se zapaceasca.

 

Vad ca masina a inceput sa imi invete stilul de condus si nu prea mai face probleme. Am fost la o tura cu un vecin in seara asta si am incercat sa ii arat zgomotul la cutie si nu am mai reusit.

 

Total fals.

 

Mi se rupe

 

Eu doar am relatat ce mi s-a spus de catre alt "expert"

 

Ciupanezu noi astia de pe forum pe cine sa credem, pe tine sau pe Xulescu ce repara cutii automate toata ziua ?? tu ai unghiile facute si tastezi toata ziua iar Xulescu are negru sub unchii de la ulei si sta cu ochii in Cutii automate in fiecare zii ....asta face omul intelegi ???

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

N-a zis cine i-a spus ceea ce a scris.

 

Dacă unul repară cutii automate, nu ĂŽnseamnă că este deţinătorul adevărului absolut.

 

După părerea mea, faptul că maşina a avut mai mulţi proprietari şi din acest motiv dă şocuri este o imbecilitate.

 

Asta ar ĂŽnsemna că toate BMW-urile sh automate ar trebui să dea şocuri doar pentru că au trecut prin mai multe mâini.

 

Există mecanici şi mecanici.

 

Nu toţi cei care repară cutii automate ştiu foarte bine ceea ce fac.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Mai multi tipi avizati in ale masinilor mi-au spus ca o cutie automata invata si memoreaza stilul de condus al proprietarului, de aceea, la cumpararea unei masini sh cu transmisie automata, se recomanda resetarea cutiei ! Asa am auzit, daca m-au mintit ei, va mint si eu, cu toate ca, nu am niciun motiv sa pun la indoiala competena surselor ! :twoup: Edited by MihaiC
Link to comment
Share on other sites

E o prostie.

 

Cutia este adaptivă ĂŽntr-adevăr, ĂŽnsă nu ţine ĂŽn memorie proprietarii, nu ştie culoarea preferată a primului proprietar, cu ce parfum se dădea al doilea şi alte bălării de genul acesta.

 

Cutia se adaptează foarte rapid, este suficient să conduci sportiv 2-3 minute pentru că felul ĂŽn care răspunde cutia la apăsarea acceleraţiei să fie mai promt.

Opusul este la fel de facil.

Este suficient să conduci câţiva km ĂŽn mod calm pentru ca răspunsul cutiei să fie mai lent, adică ajustat unui trafic aglomerat sau unui stil de conducere calm.

 

Dacă ar exista un anumit procedeu de resetare, ar apărea ĂŽn manualul utilizatorului sau măcar ĂŽn TIS, ĂŽnsă nu este cazul.

 

Mi se rupe

 

Eu doar am relatat ce mi s-a spus de catre alt "expert"

 

Mai bine schimbi uleiul decât să te iei după toţi "experţii".

 

Am condus multe maşini cu cutie automata, niciodată n-a fost nevoie de vreo resetare sau incantaţie voodoo.

 

Şocurile sunt semn de uzură sau de nivel scăzut al uleiului.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

cum faci asta?

 

 

probabil din tester . Mai e o varianta /poveste/mit cu contact pus si calcatul pedalei acceleratie la max si tinut 20 sec dar nu cred ca are nici un efect . Unii spun ca e doar placebo .

de-asta intrebam, ca si eu auzisem ambele variante.

numai ca iti trebuie tester bun ca sa poti face asta.

Link to comment
Share on other sites

E o prostie.

 

Cutia este adaptivĂŁ ĂŽntr-adevĂŁr, ĂŽnsĂŁ nu Ăžine ĂŽn memorie proprietarii, nu Âştie culoarea preferatĂŁ a primului proprietar, cu ce parfum se dĂŁdea al doilea Âşi alte bĂŁlĂŁrii de genul acesta.

 

Fix la asta ma refeream, la parfumuri !

 

Sa zicem ca, daca as cumpara o masina sh si ar avea cutie automata, m-as increde mai mult in ce am auzit de la altii si as reseta cutia !

Link to comment
Share on other sites

Era o glumă, iar ironia nu ĂŽţi era adresată ţie ci ideii.

 

Ăţi garantez că e o tâmpenie inutilă.

 

Poţi avea ĂŽncredere ĂŽn ceea ce zic sau nu, ĂŽnsă eu spun asta din perspectiva mea, adică după peste 3 ani de cutie automată.

 

Am ĂŽncercat şi eu, deşi nu credeam ĂŽn aşa ceva, acea resetare.

 

Nu se ĂŽntâmplă nimic, e o poveste.

 

P.S: Sunt mulţi care par că se pricep la maşini dar de fapt e doar gura de ei.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Asta e ditamai postu de pe e60.net cu resetarea steptronicului :

 

http://forums.5series.net/topic/40018-the-...smoother-shift/

 

si aici e documentatia CARSOFT .

 

La pagina 5 scrie RESET SHIFTING ADAPTATION TO BASIC SETTINGS: Model Year 1996-10/2007

 

Deci cutia se adapteaza la stilul de condus.

 

Asa zice si bmw pe site-ul oficial

 

Adaptive Transmission Management (ATM).

Whether driving in city traffic or coming out of a curve at speed: Adaptive Transmission Management (ATM) recognises your individual driving style and automatically selects the right gear at the right moment, eliminating unnecessary shifts.

 

ATM integrates data input from the accelerator pedal and the engine management system. By analysing the timing and manner that the driver applies the accelerator, ATM autonomously learns the driver's style - noting, for example, whether the engine brake is often used, or if a gear is downshifted to accelerate out of curves. This pattern is continuously monitored, so that ATM always adapts to the style of the current driver.

In addition to the driver's individual style, ATM analyses the prevailing driving conditions: driving in winter or in mountainous areas, ATM shifts gears differently to driving in normal conditions. Stop-and-go traffic or winding roads are recognised. This results in fewer and more precise gear shifts, letting you fully focus on the dynamic performance of your BMW.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

E o prostie.

 

Cutia este adaptivĂŁ ĂŽntr-adevĂŁr, ĂŽnsĂŁ nu Ăžine ĂŽn memorie proprietarii, nu Âştie culoarea preferatĂŁ a primului proprietar, cu ce parfum se dĂŁdea al doilea Âşi alte bĂŁlĂŁrii de genul acesta.

 

Cutia se adapteazĂŁ foarte rapid, este suficient sĂŁ conduci sportiv 2-3 minute pentru cĂŁ felul ĂŽn care rĂŁspunde cutia la apĂŁsarea acceleraĂžiei sĂŁ fie mai promt.

Opusul este la fel de facil.

Este suficient sã conduci câÞiva km În mod calm pentru ca rãspunsul cutiei sã fie mai lent, adicã ajustat unui trafic aglomerat sau unui stil de conducere calm.

 

Nu cred asa ceva, cel putin as zice ca ce spui tu e valabil la masinile aproape noi. Si eu conduc de multa vreme numai automate, si nu se adapteaza rapid deloc. Poate la tine care ai mecatronica noua in cutie, sau cel putin reparata, sa se adapteze mai repede, dar la masinile cu 150 de mii de km in sus, unde valvele alea din mecatronic nu ca sunt uzate, dar probabil si-au format depuneri in timp ca si orice alta piesa mecanica, nu mai sunt atat de sensibile.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred asa ceva, cel putin as zice ca ce spui tu e valabil la masinile aproape noi. Si eu conduc de multa vreme numai automate, si nu se adapteaza rapid deloc. Poate la tine care ai mecatronica noua in cutie, sau cel putin reparata, sa se adapteze mai repede, dar la masinile cu 150 de mii de km in sus, unde valvele alea din mecatronic nu ca sunt uzate, dar probabil si-au format depuneri in timp ca si orice alta piesa mecanica, nu mai sunt atat de sensibile.

La mine se adaptează rapid după ce am reparat cutia şi am pus ulei nou.

 

Ăn orice caz, nu cred că poţi face ĂŽn aşa fel ĂŽncât să se adapteze mai repede făcând vreo resetare.

 

Poate că se simte o schimbare ĂŽn bine după un schimb de ulei.

 

Mulţi cred ĂŽn soluţii minune şi gratis sau cu costuri derizorii.

Mai greu aşa ceva.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

N-a zis cine i-a spus ceea ce a scris.

 

DacĂŁ unul reparĂŁ cutii automate, nu ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ este deĂžinĂŁtorul adevĂŁrului absolut.

 

DupĂŁ pĂŁrerea mea, faptul cĂŁ maÂşina a avut mai mulĂži proprietari Âşi din acest motiv dĂŁ Âşocuri este o imbecilitate.

 

Asta ar Însemna cã toate BMW-urile sh automate ar trebui sã dea ºocuri doar pentru cã au trecut prin mai multe mâini.

 

ExistĂŁ mecanici Âşi mecanici.

 

Nu toĂži cei care reparĂŁ cutii automate Âştiu foarte bine ceea ce fac.

 

Este si asta o parte din explicatie. Asta nu scuza cu nimic uzura cutiei.

 

Poate are trebui sa fim mai deschisi la idei noi si sa nu ne aruncam din prima in afirmatii gen "Total fals" "Imbecilitate" "Mare prostie".

Link to comment
Share on other sites

Sunt foarte deschis, ĂŽnsă sunt şi destul de bine documentat cu privire la această problemă.

 

Nu poţi să spui că motivul pentru care-ţi schimbă maşina cu şocuri este faptul că a avut mulţi proprietari şi nu se poate adapta rapid cu stilul tău de conducere.

 

Şocurile sunt, ĂŽn cele mai multe cazuri, semne de uzură.

Nu prea dispar de la sine, de cele mai multe ori se ĂŽnrăutăţesc.

Am trecut prin stadiile astea, ştiu ce ĂŽnseamnă şocurile astea.

La ĂŽnceput erau şocuri, după vreun an mi-a picat cutia de tot.

 

Ştii foarte bine că nu mă chinui să-mi prezint ideiile cu mare politeţe atunci când nu este cazul.

 

Nu te-am jignit cu nimic, mai ales că ai spus că acea idee nu-ţi aparţine.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Cutia a fost conceputa a fost sa se adapteze rapid, insa cu cat se invecheste masina, cu atat reflexul cutiei dispare, de asta si incep sa se strice cutiile parerea mea. Daca ar ramane la fel de intuitive, nu s-ar mai strica niciodata. Parerea mea, cel putin asa ma gandesc eu.

 

Chestia cu resetul din pedala e vrajeala, numai pe tester o resetezi cu adevarat. Pe mine resetul chiar ma ajuta si imi dispar socurile. Am o prostie de powerbox cu telecomanda si cred ca pe langa 40 de cai, ii mai da si cuplu si sare de 500nm si nu mai rezista cutia. Pentru ca mi s-a intamplat dupa ce am cumparat masina, desi mergea smooth, dupa ce m-am jucat cu dracia aia de powerbox si i-am dat niste forja, sa schimbe cutia haotic, si pe langa socuri, pe manual schimba viteza cu un delay cam mare. Probabil cuplul mai mare facea o presiune suplimentara, si uleiul fiind vechi si contaminat, a zapacit de tot mecatronica din cutie. Dupa ce am resetat cutia, si-a revenit miraculos si nu a mai facut probleme de atunci. Proprietarul mi-a spus ca uleiul a fost schimbat la 100 de mii de km, acum am 160 de mii, nu stiu ce sa mai zic.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Resetarea din tester e altceva, aia e chiar eficientă.

 

Reset-ul ăla din pedală e o tâmpenie, nu există aşa ceva.

 

Ăn orice caz, eu cred că e bine să schimbi uleiul, ĂŽnsă doar ĂŽn anumite condiţii.

 

Doar dacă vrei să cumperi ulei de la BMW, adică de calitate.

Foarte importantă este şi starea cutiei ĂŽn momentul schimbului.

Dacă deja patinează, poţi spune adio, schimbul de ulei e frecţie la picior de lemn ĂŽn momentul ăla.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Sunt foarte deschis, ĂŽnsĂŁ sunt Âşi destul de bine documentat cu privire la aceastĂŁ problemĂŁ.

 

Nu poĂži sĂŁ spui cĂŁ motivul pentru care-Ăži schimbĂŁ maÂşina cu Âşocuri este faptul cĂŁ a avut mulĂži proprietari Âşi nu se poate adapta rapid cu stilul tĂŁu de conducere.

 

ÂŞocurile sunt, ĂŽn cele mai multe cazuri, semne de uzurĂŁ.

Nu prea dispar de la sine, de cele mai multe ori se ĂŽnrĂŁutĂŁĂžesc.

Am trecut prin stadiile astea, Âştiu ce ĂŽnseamnĂŁ Âşocurile astea.

La ĂŽnceput erau Âşocuri, dupĂŁ vreun an mi-a picat cutia de tot.

 

ªtii foarte bine cã nu mã chinui sã-mi prezint ideiile cu mare politeÞe atunci când nu este cazul.

 

Nu te-am jignit cu nimic, mai ales cĂŁ ai spus cĂŁ acea idee nu-Ăži aparĂžine.

 

Mie mi se pare o discutie constructiva si nu m-am simtit jignit, doar ca nu imi place ca esti asa categoric. Cutiile sunt prea complexe pentru oricare dintre noi si desi tu sti mai multe ca ceilalti nu sti chiar tot.

 

In fine vorba multa saracia omului. Pe mine mecanicu m-a asigurat ca nu o sa pice prea curand, cel putin nu cat tin eu masina asa ca ma retrag usor din discutie..

Link to comment
Share on other sites

Am vĂŁzut o cutie desfĂŁcutĂŁ, Âştiu principiul de funcĂžionare. :twoup:

 

Din punctul meu de vedere, niºte ºocuri mã pun pe gânduri destul de mult, aºa cã aº schimba uleiul În primã instanÞã.

 

Un update de soft la cutie ar fi la fel o idee bunĂŁ.

 

ÂŞi eu sper sĂŁ nu-Ăži pice, e o cheltuialĂŁ mare. :)

Link to comment
Share on other sites

ÂŞtim cĂŁ se adapteazĂŁ la stilul de conducere, ĂŽnsĂŁ nu existĂŁ nici o documentaĂžie oficialĂŁ cu privire la necesitatea unei resetĂŁri a cutiei.

 

 

Manualul M5 e60 2006

 

Pagina 180 :

 

After changing tires or wheels, the slip detection

of the Sequential Manual Transmission

must become familiar with the changed state.

Reinitialize the system for this purpose:

1. Move the selector lever into the idling

position N on a straight stretch of road at a

speed between 20 mph/30 km/h and

90 mph/150 km/h.

2. Pull both shift paddles for approx. 2 seconds.

If you do not carry out initialization, the system

will automatically learn the changed state gradually

during driving. This may be noticeable

from the clutch opening and closing briefly.

 

Nu e pentru Steptronic dar ne apropiem usor, usor .....

Link to comment
Share on other sites

E SMG, aşa că e altă treabă. :twoup:

 

Cred că am câteva sute de mb de PDF-uri despre diverse cutii automate steptronic şi ĂŽn nici unul nu este pomenită vreo modalitate de resetare care implică apăsarea acceleraţiei sau a vreunei combinaţii de butoane.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.