Jump to content

O gramada de probleme, nicio solutie...


Daniel Vlad

Recommended Posts

Salutare tuturor...

Vin si eu cu o multitudine de probleme care nu reusesc sa le dau de cap in speranta ca cineva ma poate ajuta...

Acum cateva luni in timp ce mergeam cu masina a inceput sa se subtureze si eventual sa moara motorul..multa lume mi-a spus ca de vina ar fi sonda lambda, am verificat-o, era la locul ei, nu era rupta si nu avea nici alte probleme.

A venit un prieten cu un soft pt BMW sa incercam sa diagnosticam problemele masinii....bineinteles ca nu a mers, computerul nereusind sa se conecteze la aceasta.

Citind pe forum am gasit urmatorul link http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...&hl=clapeta care se refera la curatarea clapetei de acceleratie... zis si facut, m-am apucat de am demontat clapeta de acceleratie care era neagra de mizerie, am curatat tot si am pus-o la loc, motorul nu se mai oprea dar tot mergea putin prost, galopant...

In urma operatiunii mele total nereusite am mai constatat urmatoarele nereguli: furtunasele care intrau in partea de jos a furtunului de la debitmetru erau crapate si rupte, furtunul de la debitmetru era si el rupt si tragea aer fals iar cand am demontat toata cutia de plastic in care se afla filtrul de aer am observat ca in partea din fata are o gaura pe unde trage aer in care ar trebui sa intre ceva...un furtun sau nu imi explic ce...

Masina am cumparat-o la un pret foarte mic de la un baiat care o tinuse aproximativ un an in parcare... Cand am cumparat-o a trebuit sa ii mai iau o capota noua (cea initiala fiind indoita), debitmetru (care era ars), pistonasul de ambreaj care se afla sub masina, o garnitura pt capacul de la motor care urmeaza sa o montez weekendul asta si consumabilele...

Aceasta este prima mea masina si am scris topicul acesta cu speranta ca cineva ma va lamuri mai bine in legatura cu ce trebuie schimbat (in afara de ce am mentionat mai sus) si cum deoarece eu nu cunosc exact ce ii lipseste masinii in momentul de fata; ma refer la cutia in care se afla filtru de aer cu gaura aceea din fata si la furtunasele de sub furtunul debitmetrului.

 

Va multumesc si imi cer scuze daca v-am debusolat cu postul meu lung si plin de greseli :twoup: :)

Link to comment
Share on other sites

am postat la rubrica Cumparari piese si accesorii BMW deja un anunt in legatura cu furtunul pentru debitmetru, dar in legatura cu furtunasele acelea mici care se conecteaza la acesta nu stiu de unde as putea sa cumpar unele noi si mai ales cum sa le montez, e foarte dificil din ce am vazut sa ajung la ele si nici prin cap nu imi trece cum as putea sa le inlocuiesc :twoup:

Multumesc pt raspuns

 

ps : Poate niste poze ar ajuta?

Edited by Daniel Vlad
Link to comment
Share on other sites

am dat browse for parts dar nu am gasit intreg ansamblul filtrului de aer, nu stiu la ce categorie se incadreaza :)

cat despre furtunasele acelea de intra in furtunul principal de la debitmetru nu am gasit, decat pe cele care intra direct in clapeta de acceleratie din categorie Engine Cooling. Oare o trebui sa schimb toate furtunele din imagine ? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjA1Ml9w.png am gasit schema detaliata a debitmetrului dar nu apare niciun furun care sa intre in acesta :)

iar in ansamblul filtrului de aer vad ca lipseste piesa nr. 11 http://static.bmwfans.info/images/epc/MjA0Ml9w.png, dar asta nu se conecteaza la nimic?

 

o alta chestie care am observat-o este la sistemul de racire al alternatorului, eu am toate piesele ( http://static.bmwfans.info/images/epc/MTQ2OV9w.png ) dar daca montez capacelul ala de plastic ( piesa nr 2) se loveste de ventilatorul de la motor :twoup:

Link to comment
Share on other sites

la orice magazin mai serios de piese daca ii intrebi le gasesc ei. Nu te sfatuiesc sa iei furtune Sh sau tot felul de improvizatii din furtun cumparat si taiat la dimensiune. Desi arata la fel, treaba e inselatoare, unele sunt de vaccum, altele pentru lichide la o anumite temp/ presiune s.a.m.d.

Daca e asa cum zici tu sincer ma mir ca ai putut merge cu ea.

Sonda lambda nu stiu cum ai verificat-o. Daca nu merge pe tester trebuie masurata cu multimetru, nu doar sa tragi de mufe si te uiti la ea.

Link to comment
Share on other sites

la orice magazin mai serios de piese daca ii intrebi le gasesc ei. Nu te sfatuiesc sa iei furtune Sh sau tot felul de improvizatii din furtun cumparat si taiat la dimensiune. Desi arata la fel, treaba e inselatoare, unele sunt de vaccum, altele pentru lichide la o anumite temp/ presiune s.a.m.d.

Daca e asa cum zici tu sincer ma mir ca ai putut merge cu ea.

Sonda lambda nu stiu cum ai verificat-o. Daca nu merge pe tester trebuie masurata cu multimetru, nu doar sa tragi de mufe si te uiti la ea.

 

 

eu nepricepandu-ma am schimbat doar ce mi-a zis fostul proprietar si anume debitmetrul, consumabilele si alte lucruri marunte, (interesul meu este sa fac masina sa functioneze la parametri optimi nu sa o carpesc cu tot felul de piese ieftine de prin targ) abia acum am vazut ca sunt unele furtune rupte, astazi ma duc sa cumpar furtun pt debitmetru si garnitura pt capacul de la motor. cat despre furtunasele mici de intra in furtunul de la debitmetru inca nu stiu de unde vin si ce rol au in functionarea motorului...pe toate schemele care le-am cautat am gasit doar furtunele care intra in clapeta de acceleratie :twoup:

ramane de vazut, o iau pas cu pas, mai pe seara revin si cu niste poze.

multumesc pt raspunsuri

Edited by Daniel Vlad
Link to comment
Share on other sites

la orice magazin mai serios de piese daca ii intrebi le gasesc ei. Nu te sfatuiesc sa iei furtune Sh sau tot felul de improvizatii din furtun cumparat si taiat la dimensiune. Desi arata la fel, treaba e inselatoare, unele sunt de vaccum, altele pentru lichide la o anumite temp/ presiune s.a.m.d.

Daca e asa cum zici tu sincer ma mir ca ai putut merge cu ea.

Sonda lambda nu stiu cum ai verificat-o. Daca nu merge pe tester trebuie masurata cu multimetru, nu doar sa tragi de mufe si te uiti la ea.

 

 

eu nepricepandu-ma am schimbat doar ce mi-a zis fostul proprietar si anume debitmetrul, consumabilele si alte lucruri marunte, (interesul meu este sa fac masina sa functioneze la parametri optimi nu sa o carpesc cu tot felul de piese ieftine de prin targ) abia acum am vazut ca sunt unele furtune rupte, astazi ma duc sa cumpar furtun pt debitmetru si garnitura pt capacul de la motor. cat despre furtunasele mici de intra in furtunul de la debitmetru inca nu stiu de unde vin si ce rol au in functionarea motorului...pe toate schemele care le-am cautat am gasit doar furtunele care intra in clapeta de acceleratie :twoup:

ramane de vazut, o iau pas cu pas, mai pe seara revin si cu niste poze.

multumesc pt raspunsuri

Iti pun o poza in care am incercuit cu rosu furtunul care iti intra in cotul de la debitmetru. Poza este de la un 1,8is dar furtunul intra in acelasi loc. Macar sa-ti faci o idee.

Link to comment
Share on other sites

Astazi am curatat inca odata clapeta de acceleratie, am cumparat un furtun pt debitmetru nou de la un baiat dupa forum, le-am montat si am dat o tura cu masina, motorul a mers binisor, nu s-a mai oprit dar parca tot putin galopant mergea...

Maine dimineata daca nu ploua ma apuc sa schimb si garnitura de la capacul superior al motorului si dupa trebuie sa mai fac si alte reparatii...

Prin intermediul asta vreau sa va multumesc tuturor care mi-ati raspuns si m-ati ajutat cu sfaturi/poze etc. Am reusit sa fac si eu ceva singur pana acum la prima mea masina :(

 

Am mai constatat urmatoarele probleme la ea care sper sa le remediez tot in scurt timp:

- in timpul franarii imi vibreaza volanul stanga-dreapta ... ma gandesc ca o fi uzura placutelor / cauciucurilor si jantele care probabil sunt strambe..

- masca din fata trebuie schimbata pt ca bat farurile in sus si noaptea deranjeaza la ochi parca as merge cu faza lunga

- stropitoarea de parbriz nu functioneaza (din motive electrice ca am cumparat o stropitoare noua si am incercat-o pe alta masina si merge)

- stopurile din spate din nu stiu ce motiv nu se mai aprind in timpul franarii

-trapa nefunctionala - vreau sa ii pun electrica

-macarale geamuri (manuale) - vreau sa ii pun electrice

 

si ventilatorul de la radiator + cutia de plastic cu toate ornamentele in care sta filtrul de aer, cu ocazia asta apelez la ajutorul cuiva care daca are de vanzare la un pret rezonabil poate ne intelegem sa il cumpar de la el

 

stiu ca are cam multe defecte dar pt o masina cumparata cu 1000 euro....inmatriculata...trebuiesc investiti si niste bani in ea, mai ales ca e prima masina :(

 

atasez si o poza cu masina facuta azi si cu garnitura care urmeaza a fi montata maine :)

 

http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=...10&srv=img5

 

http://www.glowfoto.com/static_image/28-13...0/img5/glowfoto

 

http://www.glowfoto.com/static_image/28-13...0/img5/glowfoto

 

Va multumesc inca odata pt ajutor, revin maine cu update :) :twoup:

Edited by Daniel Vlad
Link to comment
Share on other sites

Imi poate spune cineva de ce nu mai imi indica nivelul la benzina si la apa ? Am montat noua garnitura, am schimbat uleiul si filtrul si acum cand am pornit motorul am observat ca nu mai merg ceasurile...

am incercat si sa scot bateria si sa o pun la loc, am reconectat mufele de langa clapeta de acceleratie dar tot nimic...

si parca motorul tot oscileaza putin la relanti :)

 

http://www.glowfoto.com/static_image/29-09...0/img6/glowfoto

 

http://www.glowfoto.com/static_image/29-09...0/img6/glowfoto

 

http://www.glowfoto.com/static_image/29-11...0/img4/glowfoto

 

m-au terminat problemele astea, 7 ore m-am chinuit la ea :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Sa stii ca e mare problema cu furtunele alea, vreau sa spun ca influneteaza foarte mult mersul masinii si consumul ei. Sunt convins ca daca le schimbi si pe restul o sa observi o schimbare mult in bine.

Furtunul ala mi se pare cam scump, eu la e34 am dat 19 euro la reprezenta, normal era 17 dar nu aveau pe stoc la magazinul la care cumpar de obicei.

La problema cu franarea pot fi mai multe cauze. Cel mai probabil roti ne-echilibrate, probleme la jante/cauciucuri, discuri de frana ovalizate.

vezi ca sunt manuale de reparatie pe torente, cauta ceva gen bmw e36 bentley... sigur gasesti ceva..

Acolo ai lista cu sigurante, sa le verifici pe toate.

Daca tot umbli la capacul de deasupra supapelor verifica bobinele sa nu aibe crapaturi vizibile, schimba si toate bujiile.

Link to comment
Share on other sites

Sa stii ca e mare problema cu furtunele alea, vreau sa spun ca influneteaza foarte mult mersul masinii si consumul ei. Sunt convins ca daca le schimbi si pe restul o sa observi o schimbare mult in bine.

Furtunul ala mi se pare cam scump, eu la e34 am dat 19 euro la reprezenta, normal era 17 dar nu aveau pe stoc la magazinul la care cumpar de obicei.

La problema cu franarea pot fi mai multe cauze. Cel mai probabil roti ne-echilibrate, probleme la jante/cauciucuri, discuri de frana ovalizate.

vezi ca sunt manuale de reparatie pe torente, cauta ceva gen bmw e36 bentley... sigur gasesti ceva..

Acolo ai lista cu sigurante, sa le verifici pe toate.

Daca tot umbli la capacul de deasupra supapelor verifica bobinele sa nu aibe crapaturi vizibile, schimba si toate bujiile.

 

Salut, furtunele alea am vazut ca nu erau rupte decat 0.5cm la intrarea in furtunul de la debitmetru era putin despicat, am schimbat zilele trecute furtunul acela mare de la debitmetru si deja masina merge simtitor mai bine.

Intai o sa schimb discurile sa vad daca se remediaza problema la franare apoi o sa ii iau un set de cauciucuri dar peste vreo luna asa ca acum nu dispun de atatia bani.

O sa incerc si schimbatul sigurantelor sa vad daca o sa isi revina stopurile, desi nu cred :), poate ca or fi oxidat contactele acelea metalice...

La bobine m-am uitat ieri cand am schimbat garnitura la motor si nu dadeau semne de crapaturi, le-am sters putin si le-am curatat iar bujiile sunt noi.

 

multumesc pt raspuns , am sa incerc sa schimb sigurantele..

singurul lucru care nici acum nu stiu ce sa ii fac sunt ceasurile indicatoare de benzina si apa... :twoup: nu cred sa fi uitat sa conectez vreo mufa cand am asamblat la loc motorul...

Link to comment
Share on other sites

vibratia aia in volan pe care o simti la franare ... e de la discuri. asta daca e doar pe franare.

ca nu ti se mai aprind luminile de frana ... la pedala de frana ai un comutator, care se duce pe apa sambetei. va trebui sa-l schimbi si pe ala(nu te speria - nu e scump) ...

furtunele, daca sunt crapate ... schimba-le.

 

legat de indicatoarele de benzina si apa ... presupun ca bordul nu l-ai desfacut nu?

Link to comment
Share on other sites

vibratia aia in volan pe care o simti la franare ... e de la discuri. asta daca e doar pe franare.

ca nu ti se mai aprind luminile de frana ... la pedala de frana ai un comutator, care se duce pe apa sambetei. va trebui sa-l schimbi si pe ala(nu te speria - nu e scump) ...

furtunele, daca sunt crapate ... schimba-le.

 

legat de indicatoarele de benzina si apa ... presupun ca bordul nu l-ai desfacut nu?

 

 

bordul nu l-am desfacut pana acum. ma gandeam ca problema o fi de la vreo mufa de prin motor, senzor , ceva ..

Link to comment
Share on other sites

multumesc :twoup: , revin maine cu un raspuns ca in seara asta nu pot sa verific.

 

oricum indicatorul de benzina nici inainte nu arata nivelul corect, arata undeva pe la 3/4 din rezervor, ma gandeam ca ar fi de la senzorul acela din rezervorul de benzina, dar de cand am schimbat garnitura la motor si i-am dat prima cheie au cazut ambele ceasuri, si ma gandeam ca ar fi de la vreo mufa ceva...dar poate au sarit sigurantele din cauza ca am reconectat bateria de mai multe ori in timpul operatiunii...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.