Jump to content

Recommended Posts

  • 1 month later...
Cred ca cei de la BMW nu au aflat inca chestia asta.

Pe cutia mea au pus o eticheta pe care scrie: NO OIL CHANGE!

 

la fel de "indobitocit" eram si eu, in fond cat sa tina cutia !!! trebuie schimbata !!!!! MARKETING ..... ....va veti schimba curand aceasta mentalitate despre ceea ce spune bmw despre uleiul din cutia de viteze ....sau poate ca niciodata, vei vinde masina si nu se va strica la tine cutia .... in fond am stresat multa lume pana cand am aflat adevarul ....am pierdut 1 an jumate cat am citit pe forumuri despre cutiile de viteze BMW pana luna trecuta cand in 5 MINUTE am constientizat ca eu eu tot ce stiam despre cutiile automate era egal cu 0 ....

Raspunsul l-am aflat NU de la BMW, ar trebuii sa ne doara in cot de ceea ce spun ei, nu ei produc cutiile de viteze ci de la numeroasele e-mail_uri date la General Motors si ZF, mi-au spus foarte clar cutiile lor de viteze exploatate corespunzator si schimbat uleiul la timp au o viata dubla in sensul ca pot schimba de 2 X motorul masinii si cutia de viteze automata nu se defecteaza .....Uleiul nu se schimba la 160 000km ci asta este garantia cutiilor, uleiul se schimba intre 40 000km si 60 000km ....cu ulei FULL SINTETIC ( GALBEN )

 

Exista in Bucuresti pe calea Mehadiei un servide dedicat in reapararea cutiilor automate, am vazut acolo cutii GM si ZF stricate frunza si iarba , o sa vezi acolo masini in parcarea lor stricate , toate numai automate ....99.9 % din ele au ajuns acolo din cauza uleiului neschimbat la timp ....de fapt NICIODATA ....asa cum iti place tie sa citezi "NO OIL CHANGE" "LIFETIME OIL"

Sa-i citez si eu , imi spuneau ca in curand masinile cu cutii automate vor disparea din ro, desi in ultimii 2 ani tot mai multe masini au intrat in tara cu automate, dar din cauza costurilor foarte mari pt reapararea cutiilor multi vor renunta la aceste cutii desi sunt senzationale si europenii nu sunt obisnuiti cu ele tocmai din cauza bmw, audi, porsche etc...ce sustin acest NO OIL CHANGE , LIFETIME ,cine doreste sa se duca la un astfel de service sa afle mai mule o pot face, chiar recomand, baietii aia chiar stiu ceea ce spun si nu de pe forumuri de la oameni total nepregatiti ca noi ci din experienta cu aceste cutii de viteze .

 

Baga un ochian aici si vei afla raspuns la toate intrebarile legate de schimbarea uleiului din cutie .....

 

http://img24.imageshack.us/img24/2844/atf05fluid.jpg

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

vad din semnatura ca ai cutie automata. Sa nu cumva sa schimbi uleiul in ea ca mor de foame baietii aia de la reconditionat ZF si GM. Sa manance si oamenii o paine, o sa iti aprinda o lumanare..

citeste aici http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...=cutie+automata

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...=cutie+automata

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...omata&st=20

 

mai documenteazate, vorbeste cu un inginer auto, poti trimite mail la producatorul cutiei cum a facut si Eddy sau daca ai drum prin germania te poti opri pe la Saabrucken de exemplu , unde e o fabrica de cutii automate si intrebi acolo..

Te poti opri la un service specializat pe cutii si intreaba cauza numarul 1 a distrugerii cutiilor automate... Cine vrea sa afle o informatie corecta o poate gasi, de debitat propaganda de marketing e usor..

Link to comment
Share on other sites

Asadar ...

- Sustinerea mea pentru pastrarea uleiului original si a cutiei de viteze inchise se refera strict la cutiile de viteze MANUALE (cum a precizat vlad_vlad in primul post). In plus, nu am vazut pe nimeni cu transmisie automata pe aici care sa aiba dubii in legatura cu schimbarea uleiului.

- Tinand cont ca eu am aflat cum functioneaza transmisiile AUTOMATE mult mai devreme decat acum o luna, recomand schimbarea schimbarea uleiului din interiorul acestora la MAX. 40.000 km (asa as schimba eu). Si sunt convins in proportie de 99% ca nici BMW nu a lipit vre-un abtibild cu "NO OIL CHANGE" pe vreo asemenea cutie de viteze.

- MARKETING - acesta este raspunsul multor oameni la solutii care LOR li se par ilogige dar care in practica aproape intotdeauna se demonstreaza a fi foarte logice.

- Chiar daca transmisiile sunt fabricate de ZF, Getrag, Voith s.a., in cazul defectarii acestora BMW va acorda garantia si va pierde din imagine, deci eu nu vad logica pentru care ei ar face asa ceva in mod nejustificat.

- Nu stiu ce reprezinta BMW, Audi, Porsche, insa eu stiu ca Renault a fost printre primii care a sustinut pastrarea uleiului in cutiile de viteze manuale pe toata durata de viata a acestora.

 

 

Concluzie:

Cand vine vorba de transmisii, nu va bazati pe sutele de ingineri BMW platiti cu 4000 euro/luna ci pe cei 3 specialisti din calea Mehadiei.

Eu nu as schimba niciodata uleiul in cutia MANUALA si la max. 40.000 km in cutia AUTOMATA (cu hidrotransformator).

Link to comment
Share on other sites

mai documenteazate, vorbeste cu un inginer auto, poti trimite mail la producatorul cutiei cum a facut si Eddy sau daca ai drum prin germania te poti opri pe la Saabrucken de exemplu , unde e o fabrica de cutii automate si intrebi acolo...

Te poti opri la un service specializat pe cutii si intreaba cauza numarul 1 a distrugerii cutiilor automate... Cine vrea sa afle o informatie corecta o poate gasi, de debitat propaganda de marketing e usor..

 

Daca vorbeai cu mine, te pot asigura ca inginerii auto nu prea au raspunsuri la intrebarile mele. Sunt mult prea profunde pentru ei.

 

PoĂži schimba uleiul din cutia manualĂŁ, nu are ce sĂŁ se strice.

Nu costĂŁ mult, e o mĂŁsurĂŁ de ĂŽntreĂžinere beneficĂŁ.

 

Am o provocare pentru toti cei care sustin asa ceva.

Puteti sa explicati ce stiti voi in plus fata de inginerii BMW ca sa ii contraziceti?

Cine va utiliza cuvantul MARKETING este rugat sa si argumenteze strategia caci in capul meu nu se leaga acest cuvant cu transmisiile care s-ar defecta. Ce strategie de MARKETING ar convinge un om sa isi cumpere din nou BMW dupa ce i s-a defectat cutia de viteze la 150.000 km?

Link to comment
Share on other sites

Eu am cutie automatĂŁ Âşi a picat pentru cĂŁ fostul proprietar a avut ĂŽncredere ĂŽn teoria uleiului lifetime.

Eu l-am schimbat prea târziu, deja erau uzate ambreiajele.

 

Normal cĂŁ este marketing.

Un producĂŁtor auto nu are cum sĂŁ supravieĂžuiascĂŁ ĂŽn ziua de azi dacĂŁ nu face multĂŁ servisare maÂşinilor, mai ales dupĂŁ perioada de garanĂžie.

Dacã o cutie Þine mai mult decât anii de garanÞie, ei ºi-au atins scopul.

Primul proprietar nu mai are maÂşina la 150 000 km, deja este la al doilea, poate chiar la al treilea proprietar.

 

Un ulei nu are cum sã-ºi pãstreze proprietãÞile la nesfârºit, cred cã poÞi ÎnÞelege asta.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ai observat ca nu ma refer la transmisiile automate.

 

MARKETING: eu cred ca BMW nu va castiga din eventualele operatii de service cauzate de defectarea unei transmisii la al doilea sau al treilea proprietar intrucat acestia, de obicei, nu prea ajung in service-urile BMW. Insa, aceasta defectare il va face pe acel om si pe prietenii lui sa nu isi mai cumpere BMW (nici macar SH), in asa fel incat primul proprietar (nesensibil la defectul care nu va aparea la el) nu va mai avea cui sa vanda masina si sa se intrebe daca are rost sa cumpere o masina pe care nu o va putea vinde mai tarziu datorita faptului ca se va strica cutia de viteze iar clientii stiu asta. Ideea este ca si dupa 10 ani o transmisie defecta tot reprezinta o pata de imagine care ar putea pune la indoiala calitatea marcii BMW si ar tine la distanta unii clienti.

Mi s-ar parea aberant sa imi spui ca transmisiile pica la toti constructorii, asadar clientul nu va avea cu ce sa compare. Nu cred ca se castiga mai mult de cateva sute de euro din reparatia acelei cutii manuale si, dupa cum am mai zis, nici pe acestia nu cred ca ii castiga BMW. Eu cred ca BMW ar avea numai de pierdut daca s-ar defecta aceste transmisii, insa ei continua lipeasca acele abtibilde, ceea ce pe mine ma face sa cred ca au de castigat din chestia asta.

 

Aveti idee unde se pot vedea intervalele recomandate de BMW pentru inlocuirea diverselor piese? Sunt curios la ce interval recomanda inlocuirea uleiului ATF.

Link to comment
Share on other sites

Eu vorbesc de cutii automate, si ma adresam lui Tzucul, care in semnatura are trecut 320Da, adica are cutie automata. . Zice ca el nu o sa schimbe niciodata. Ii urez mult noroc si sa sper sa aibe un 1500 de euro in buzunar cat costa o reconditionare.

Andrei, cineva care isi cumpara o masina noua in mod regulat se uita la un indicator foarte important, care se numeste TCO, Total Cost of Ownership. Exista foarte multe site-uri care ofera informatii despre asta asupra diverselor modelelor de masini. El este prezentat si de vanzator cand iti face oferta, daca il intrebi. Orice om cu cap isi face un astfel de calcul cand cumpara o masina. Revizii mult mai rare inseamna TCO redus.

Totodata este foarte atragator si pentru managerii de flote. Dupa cum stii cand cumperi o masina noua, pe langa leasing mai platesti si revizii. Asa ca atat cat tii masina, 5 ani sa zicem, pe langa rata la leasing asta e un cost important.

Alta chestie pe care nu o stii e ca de multe ori, la masinile premium, in pret intra si toate reviziile facute pe durata contractului.

In USA, unde prin lege sunt obligati sa acorde garantie la motor si cutie 80k mile daca nu ma insel, brusc uleiul din cutia automata nu mai e lifetime si se schimba. La acelasi model de masina si cutie.

 

 

In asta consta tot marketingul.

Daca tu ai impresia ca lui BMW ii pasa ce se intampal cu o masina dupa 5 ani te inseli amarnic. S-a terminat cu asta de pe la sfarsitul anilor 90.

Perioada lunga de viata a masini inseamna cicluri lungi si de unde mai scoti creste a vanzarilor an de an ? Traim in era consumului...

 

Imi pare rau ca ai cunoscut doar ingineri Auto care au terminat la FF sau Spiru Haret..

 

Poti studia indicatiile de service dupa introducerea lifetime.. dupa ceva ani iar, aceasi chestie, dupa ce au inceput sa pice pe capete s-au razgandit brusc si au inceput sa il schimbe.

 

LA cutii manuale intradevar nu se schimba regulat, dar trebuie verificat nivelul din cand in cand. De cele mai multe ori daca ajungi sa te duci sa il schimbi ca ai probleme e prea tarziu.

Strica sa il schimbi ? cu siguranta nu. Intra putin, de regula 1l si ceva si e ieftin.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ai observat ca nu ma refer la transmisiile automate.

 

MARKETING: eu cred ca BMW nu va castiga din eventualele operatii de service cauzate de defectarea unei transmisii la al doilea sau al treilea proprietar intrucat acestia, de obicei, nu prea ajung in service-urile BMW. Insa, aceasta defectare il va face pe acel om si pe prietenii lui sa nu isi mai cumpere BMW (nici macar SH), in asa fel incat primul proprietar (nesensibil la defectul care nu va aparea la el) nu va mai avea cui sa vanda masina si sa se intrebe daca are rost sa cumpere o masina pe care nu o va putea vinde mai tarziu datorita faptului ca se va strica cutia de viteze iar clientii stiu asta. Ideea este ca si dupa 10 ani o transmisie defecta tot reprezinta o pata de imagine care ar putea pune la indoiala calitatea marcii BMW si ar tine la distanta unii clienti.

Mi s-ar parea aberant sa imi spui ca transmisiile pica la toti constructorii, asadar clientul nu va avea cu ce sa compare. Nu cred ca se castiga mai mult de cateva sute de euro din reparatia acelei cutii manuale si, dupa cum am mai zis, nici pe acestia nu cred ca ii castiga BMW. Eu cred ca BMW ar avea numai de pierdut daca s-ar defecta aceste transmisii, insa ei continua lipeasca acele abtibilde, ceea ce pe mine ma face sa cred ca au de castigat din chestia asta.

 

Aveti idee unde se pot vedea intervalele recomandate de BMW pentru inlocuirea diverselor piese? Sunt curios la ce interval recomanda inlocuirea uleiului ATF.

 

Am observat, ĂŽnsĂŁ schimbarea uleiului e beneficĂŁ Âşi la o cutie manualĂŁ.

 

Nu ai ĂŽnĂželes acest marketing.

Primul proprietar e atras de faptul cĂŁ o cutie montatĂŁ pe un BMW nu are nevoie de servisare.

E atras de faptul cĂŁ va cheltui mai puĂžini bani pe ĂŽntreĂžinere, ĂŽn asta constĂŁ strategia BMW.

Din acelaÂşi motiv sunt atât de mari intervalele de revizie. Ăn practicĂŁ, ar fi mult mai bine dacĂŁ uleiul s-ar schimba la 10-15 000 km ĂŽn loc de 25-30 000 km, ĂŽnsĂŁ asta duce la costuri mai mari de ĂŽntreĂžinere, iar asta poate goni unii clienĂži.

 

Pe ei nu-i intereseazĂŁ dacĂŁ al treilea proprietar, dupĂŁ ce maÂşinĂŁ ajunge la 8-10 ani, are probleme cu cutia.

 

Imi pare rau ca ai cunoscut doar ingineri Auto care au terminat la FF sau Spiru Haret..

 

Realitatea e un pic altfel.

Spiru Haret probabil cĂŁ nici nu elibereazĂŁ diplome de inginer auto.

Eu am cunoscut câÞiva ingineri care au terminat Autovehicule Rutiere În cadrul Politehnicii, Înclin sã cred cã 90% dintre ei sunt foarte slab pregãtiÞi.

Acelaºi lucru se Întâmplã cu mulÞi dintre cei care terminã calculatoare la Politehnicã...

Ăn afarĂŁ de faptul cĂŁ au habar de câteva limbaje de programare, 0 barat ĂŽn rest.

Link to comment
Share on other sites

Sunt constient ca am devenit Gica Contra pe acest topic insa incerc din rasputeri sa gasesc justificari pentru actiunile BMW. Imi este greu sa cred ca politica acestui brand ar fi atat de tampita.

Argumentul cu TCO mic nu tine decat in cazul parcurilor auto unde masinile nu vor fi tinute mai mult de 100.000 km. Daca vor sa tina masinile mai mult ar trebui sa fi aflat de la fosti proprietari nemultumiti ca la 150.000 km au picat cutiile de viteze si sa isi revizuiasca alegerea indreptandu-se catre un alt producator.

Sincer, eu ma consider cu cap insa nu am tinut cont niciodata de TCO cand am cumparat o masina noua tocmai pentru ca nu te poti baza pe el (dupa cu rezulta de pe aici). Banuiesc ca aceeasi importanta o acorda acestui indicator si managerii insarcinati sa achizitoneze parcuri auto. In plus, BMW ar putea scoate din planul de intretinere schimbarea uleiului din cutie pentru diminuarea indicatorului TCO insa de ce ar mai lipi si abtibilde securizate (gen vignette) pe cutiile propriuzise ??? Si mai mult decat atat, imi aduc aminte de o fraza din MANUALUL DE SERVICE de la Renault Laguna, capitolul corespunsator, care suna cam asa: "Oil change frequency: DO NOT CHANGE OIL". Si nici macar nu se da tipul uleiului din cutia PK6 la care se refera avertizarea. Deci, care este rostul acestor avertizari din manualele de SERVICE si inscriptionate pe abtibilde lipite pe transmisii ???

 

Apoi, BMW ar putea lua aproape aceeasi bani ca manopera si adaos la eventualele schimbari ale uleiului din cutie. Ba mai mult, reprezentantele din romania (BMW, Audi, Mercedes ...) renunta la beneficiul invocat de voi sfatuind clientii sa inlocuiasca uleiul. Mie mi se pare ca ceva nu se leaga.

 

Am aflat astazi ca exista si unele transmisii automate cu LIFETIME OIL. Sincer, la acestea as schimba uleiul cel mai tarziu la 80.000 km.

 

Inginerii auto in care am eu incredere sunt cu siguranta din ceilalti 10% de la AR, Politehnica (sefi de promotii). Acestia sustin respectarea inscrisurilor de pe cutiile de viteze.

post-2573-1278437393_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Pun niste poze cu uleiul din CV manuala schimbat de mine la un e46 benzina. Cutie Getrag cu eticheta LifeTime Oil, masina avea in jur de 130mii km reali.

Foarte multa pilitura am gasit pe fundul vasului unde l-am golit, iar uleiul foarte negru si subtire.

Link to comment
Share on other sites

Pun poza cu uleiul din cutia automata Rmfd automatic transmission EH A5S 390R cu eticheta LIFETIME OIL , am schimbat uleiul numai cand cei de la GM mi-au confirmat prin email ca uleiul se schimba la 40 000km si ca intradevar exista un ulei lifetime citez " exista un ulei siliconic dar este enorm de scump iar dumneavoastra in cutie nu aveti in nici-un caz acest ulei" SCHIMBATI ULEIUL

 

http://img710.imageshack.us/img710/992/18062010005n.jpg

http://img690.imageshack.us/img690/2060/18062010004.jpg

http://img411.imageshack.us/img411/2153/dsc05499j.jpg

 

Mentionez ca cutia nu are nimic, a functionat si functioneaza impecabil in continuare .....uleiul miroasea a vechi, nu te patrunde la nas asa cum e cand l-am mirosit pe cel nou din bidon ....

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Sunt curios daca puteti explica cuvantul "WARNING" de pe folia securizata lipita pe cutia de viteze.

Mi s-ar parea interesanta o demonstratie a strategiei de marketing pentru acest cuvant.

 

@edy1092: "Mentionez ca cutia nu are nimic, a functionat si inca functioneaza impecabil in continuare".

Link to comment
Share on other sites

Sunt curios daca puteti explica cuvantul "WARNING"

din Gigi contra dai in altceva :twoup:

 

E90/91/92

325i, 328i, 330i, 335i, All

Page 6 of 7

The transmission fluid has a Condition Based Service interval of approximately 100,000 miles; please refer to S.I. B00 07

02 for further information. Never mix any other oil with this transmission fluid when doing repairs or topping up.

Shell M-1375.4, BMW Part No. 83 22 0 142 516.

E60/61

 

gasesti informatia la pagina 6 , sper ca te lamureste

 

 

 

Am schimbat si la manuala si s-a imbunatatit considerabil , in sensul ca intra f greu la rece mmai ales iarna si s-a rezolvat asa . La automata probabil voi schimba la 100 k km .

Link to comment
Share on other sites

Cu ce sa ma lamureasca ?

Am zis deja ca eu credeam pana ieri ca uleiul din TRANSMISIILE AUTOMATE trebuie neaparat schimbat si ca eu la-as schimba pe la 40.000 km. Ieri am aflat ca exista si transmisii automate cu Longlife Oil. La acestea eu as schimba uleiul nu mai tarziu de 100.000 km.

Fraza expusa de tine de la pagina 6 din materialul atasat arata ca transmisia 6HP19 produsa de ZF nu este fara intretinere si ca are un senzor pentru calitatea uleiului care va modifica pe bordul autoturismului BMW momentul in care va trebui inlocuit uleiul (Condition Based Service), in principiu pe la 160.000 mile.

Cred ca ti-au scapat ultimele 2 randuri din materialul furnizat (pag.7).

Link to comment
Share on other sites

Sunt constient ca am devenit Gica Contra pe acest topic insa incerc din rasputeri sa gasesc justificari pentru actiunile BMW. Imi este greu sa cred ca politica acestui brand ar fi atat de tampita.

In plus, BMW ar putea scoate din planul de intretinere schimbarea uleiului din cutie pentru diminuarea indicatorului TCO insa de ce ar mai lipi si abtibilde securizate (gen vignette) pe cutiile propriuzise ??? Si mai mult decat atat, imi aduc aminte de o fraza din MANUALUL DE SERVICE de la Renault Laguna, capitolul corespunsator, care suna cam asa: "Oil change frequency: DO NOT CHANGE OIL". Si nici macar nu se da tipul uleiului din cutia PK6 la care se refera avertizarea. Deci, care este rostul acestor avertizari din manualele de SERVICE si inscriptionate pe abtibilde lipite pe transmisii ???

 

Apoi, BMW ar putea lua aproape aceeasi bani ca manopera si adaos la eventualele schimbari ale uleiului din cutie. Ba mai mult, reprezentantele din romania (BMW, Audi, Mercedes ...) renunta la beneficiul invocat de voi sfatuind clientii sa inlocuiasca uleiul. Mie mi se pare ca ceva nu se leaga.

 

Am aflat astazi ca exista si unele transmisii automate cu LIFETIME OIL. Sincer, la acestea as schimba uleiul cel mai tarziu la 80.000 km.

 

Inginerii auto in care am eu incredere sunt cu siguranta din ceilalti 10% de la AR, Politehnica (sefi de promotii). Acestia sustin respectarea inscrisurilor de pe cutiile de viteze.

 

Aceasta este politica tuturor mĂŁrcilor auto, nu este doar politica BMW.

 

Pentru cã astfel schimbi uleiul pe propria rãspundere, iar dacã picã cutia apoi, ei sunt În siguranÞã din punct de vedere legal.

 

Rostul acestor avertizãri este un fel de a spune cã ei nu-ºi asumã responsabilitatea În caz cã se Întâmplã ceva cu cutia dupã schimb.

 

Nu ĂŽnĂželeg ce vrei sĂŁ spui.

Cum adicĂŁ ar lua aceeaÂşi bani?

O cutie recondiĂžionatĂŁ costĂŁ ĂŽn jur de 5000 € la BMW, ei nu Ăži-o reparĂŁ.

Un schimb de ulei costĂŁ ~ 300 €.

 

EÂşti tu sigur cĂŁ susĂžin respectarea ĂŽnscrisurilor?

Ai fĂŁcut un sondaj, ai vorbit cu toĂži?

 

 

 

 

 

 

 

Sunt curios daca puteti explica cuvantul "WARNING" de pe folia securizata lipita pe cutia de viteze.

Mi s-ar parea interesanta o demonstratie a strategiei de marketing pentru acest cuvant.

 

@edy1092: "Mentionez ca cutia nu are nimic, a functionat si inca functioneaza impecabil in continuare".

 

Ca sĂŁ ĂŽncheiĂŁm discuĂžia asta din care nu ai cum ieÂşi bine, acel WARNING este o avertizare.

SĂŁ zicem cĂŁ X se duce la BMW Âşi vrea sĂŁ schimbe uleiul pentru cĂŁ simte semne de uzurĂŁ la cutia lui automatĂŁ.

Ei spun cã dacã se Întâmplã ceva rãu, trebuie sã-ºi asume responsabilitatea.

DacĂŁ va pica cutia la scurt timp, el nu are ce sĂŁ spunĂŁ, e vina clientului pentru cĂŁ n-a respectat recomandarea lor, asta e scuza lor.

Ca sĂŁ vezi ce politicĂŁ au, din cauza unor procese intentate ĂŽn Statele Unite din cauza acestor cutii care s-au stricat Âşi pe care BMW nu au vrut sĂŁ le schimbe pe garanĂžie deÂşi este clar cĂŁ au picat din cauza neschimbĂŁrii uleiului, BMW North America Âşi-a schimbat politica Âşi recomandĂŁ schimbarea uleiului la 160 000 km.

De ce au acceptat asta ĂŽn US Âşi ĂŽn Europa nu? Pentru cĂŁ acolo te rup ĂŁia cu procese, aÂşa cĂŁ preferĂŁ sĂŁ o dea la pace.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca sunt eu nebun ...

 

Cand se duce unul sa isi schimbe uleiul din cutia lui si ii zice reprezentantul BMW ca nu este voie, acesta fiind Longlife Oil, ii ridica masina pe elevator ca sa ii arate abtibildul ??? :twoup: . Eu credeam ca ii comunica normativele interne BMW si il pune sa semneze ca o va face pe propria raspundere.

Tu cum ai aflat ca transmisii din SUA s-au defectat din cauza neschimbarii uleiului?

Sti cumva unde pot vedea si eu intervalele de inlocuire a diverselor consumabile (si ulei din cutie) pentru diferite tari?

 

Mi se pare logic sa nu ies bine dintr-o discutie in care se incearca explicarea unei solutii tehnice a BMW utilizand cuvantul MARKETING. Am mai spus deja ca eu nu dau doi bani pe explicatiile tehnice in care apare acest cuvant. De altfel, sunt foarte multe chestii care nu se leaga in aceasta strategie de MARKETING insa noi suntem mai destepti decat inginerii BMW.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.