Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

BMW Seria 5 GT si BMW 740d, disponibile cu xDrive


ionatan

Recommended Posts

BMW Seria 5 GT si BMW 740d, disponibile cu xDrive

 

 

Vineri, 21 Mai 2010

 

Sursa: BMW Group Romania

 

BMW isi largeste constant gama de modele care beneficiaza de tractiune integrala. Astfel, cu incepere din luna iunie, BMW Seria 5 Gran Turismo va fi disponibil cu sistemul BMW xDrive pentru motorizarile 530d si 550i. Din septembrie, optiunea se va extinde pentru toate motorizarile acestui model, iar BMW 740d xDrive va completa gama limuzinelor de lux echipate cu tractiune integrala.

 

Clientii vor avea posibilitatea de a alege intre doua versiuni ale modelului BMW Seria 5 Gran Turismo echipate cu BMW xDrive. Atat la BMW 530d xDrive Gran Turismo, cat si la BMW 550i xDrive Gran Turismo, transmisia integrala - permanenta si gestionata electronic - asigura o distributie potrivita a cuplului intre cele doua punti. Cu incepere din septembrie 2010, BMW 535d xDrive GT si BMW 535i xDrive GT vor completa gama de motorizari. Modelele BMW 530d xDrive Gran Turismo si BMW 550i xDrive Gran Turismo sunt deja disponibile pentru comenzi cu un pret de pornire de 49.500 euro (fara TVA) pentru modelul diesel, respectiv 65.000 euro (fara TVA) pentru modelul pe benzina.

 

Dupa ce si-a facut debutul in aprilie, la Salonul de la Beijing, BMW 550i xDrive Gran Turismo este propulsat de un performant motor V8 ce dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo si de High Precision Injection. Cu o capacitate de 4,4 litri, acest remarcabil motor cu opt cilindri furnizeaza o putere maxima de 407 CP pe o plaja cuprinsa intre 5.500 si 6.400 rot/min, precum si un varf al curbei de cuplu de 600 Nm ce se pastreaza constant intre 1.750 si 4.500 rot/min.

 

Cuplul superior, care devine disponibil de la un nivel redus al turatiei si se mentine pe un interval larg, este acum folosit cu si mai multa precizie pentru o dinamica superioara prin tehnologia BMW xDrive. Astfel, acceleratia de la 0 la 100 km/ora se realizeaza in 5,4 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/ora. BMW 550i xDrive Gran Turismo este primul model care combina o tractiune integrala atat de inteligenta cu dinamica superioara, confortul calatoriei si eficienta unei transmisii automate cu opt trepte.

 

Motorul diesel cu 6 cilindri in linie din echiparea modelului BMW 530d xDrive Gran Turismo este, de asemenea, un etalon de performanta in clasa sa. Cu o cilindree de 3,0 litri, motorul dispune de sistemul de turbocompresie cu geometrie variabila a admisiei, care asigura o furnizare superioara a puterii si a performantelor, perfect adaptate pentru orice conditii de condus. Combustibilul este furnizat de cea mai noua generatie de piezoinjectoare, care opereaza la o presiune maxima de 1.800 bar. Aceasta face ca puterea maxima a motorului sa fie de 245 CP, la o turatie de 4.000 rot/min. Varful cuplului de 540 Nm este disponibil deja de la 1.750 rot/min. BMW 530d xDrive Gran Turismo accelereaza de pe loc pana la 100 km/ora in 6,9 secunde si atinge o viteza maxima de 235 km/ora.

 

Un al doilea propulsor diesel, BMW 535d xDrive Gran Turismo - un reprezentant si mai puternic al noii generatii de propulsoare BMW diesel cu 6 cilindri in linie, va fi disponibil incepand cu toamna acestui an. Echipat cu tehnologia BMW TwinPower Turbo si injectie directa common rail, motorul cu carter integral din aluminiu din dotarea acestui model remarcabil dezvolta o putere maxima de 300 CP la 4.400 rpm, precum si un maxim al cuplului de 600 Nm mentinut constant pe un interval cuprins intre 1.500 si 2.500 rot/min.

 

Motorul pe benzina cu 6 cilindri in linie din echiparea modelului BMW 535i xDrive Gran Turismo combina turbocompresia, High Precision Injection si gestiunea variabila a supapelor VALVETRONIC. Aceasta combinatie unica ofera tehnologiei BMW TwinPower Turbo un raspuns direct si deosebit de spontan la apasarea acceleratiei. Acest rezultat remarcabil este optimizat suplimentar de gestiunea supapelor VALVETRONIC, dar si de sistemul de supraalimentare. High Precision Injection dozeaza combustibilul cu mare precizie, furnizand cantitatea necesara in camerele de combustie la o presiune de pana la 200 bar. Cu o capacitate de 3,0 litri, acest motor remarcabil ofera o putere maxima de 306 CP la 5.800 rot/min. Varful curbei de cuplu este atins la 400 Nm, pe un interval cuprins intre 1.200 si 5.000 rot/min.

 

Dupa ce varfurile de gama BMW 750i xDrive si BMW 750Li xDrive au facut introducerea in Seria 7, o data cu gama de modele a anului 2010, a sistemului inteligent BMW de tractiune integrala, BMW 740d xDrive isi face debutul in luna septembrie. Cu un motor cu carter este integral din aluminiu, BMW 740d xDrive dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo, precum si de injectie directa common rail cu piezoinjectoare ce opereaza la presiune de pana la 2.000 bar. In consecinta, puterea maxima este de 306 CP, cu un maxim al cuplului de 600 Nm mentinut constant intre 1.500 si 2.500 rot/min.

 

Tehnologia inteligenta BMW de tractiune integrala a fost conceputa pentru modelele BMW X. Ulterior a fost introdusa pas cu pas si la gamele BMW Seria 5, BMW Seria 3 si BMW Seria 7. Punctul forte al acestei tehnologii superioare este raspunsul rapid si flexibilitatea mare, cu transferul cuplului pana la 100% pe puntea spate. Sistemul imbunatateste nu numai aderenta, ci si dinamica pe drumurile virajate: controlat electronic, raspunde la tendintele de subvirare sau supravirare, prin transferul cuplului intre cele doua punti.

Link to comment
Share on other sites

Premiera: crash test cu interventia automata a franelor

 

Sursa: BMW Group Romania

 

Un crash test verifica doar integritatea structurii de rezistenta a automobilului si a celorlalte sisteme de siguranta pasiva. Acum exista si sisteme electronice care avertizeaza un conducator auto de riscul producerii unei coliziuni si care pregatesc pasagerii si automobilul in cazul unui accident iminent. Procedurile de crash test trebuie in viitor sa ia in considerare si sistemele de siguranta activa care intervin pentru prevenirea unui accident sau minimizarea fortei de coliziune. In premiera mondiala a fost realizat cu succes un crash test cu BMW 530d cu interventia automata a franelor intr-un laborator special echipat al Organizatiei Germane de Supraveghere a Automobilelor (DEKRA).

 

Fiecare conducator auto cunoaste aceasta situatie: dupa un viraj apare in fata brusc spatele unei masini blocata intr-un ambuteiaj. La vizibilitate redusa sau din cauza neatentiei soferului exista riscul producerii unui accident. Acest scenariu este cauza pentru producerea a peste 40% din accidentele din Germania. Automobile din segmentul premium, precum BMW Seria 5, sunt deja echipate cu sisteme electronice anticipative care intervin pentru a micsora riscurile care apar in astfel de situatii.

 

Atat noul BMW Seria 5, care tocmai a fost prezentat pe piata, cat si noul BMW Seria 7, sunt disponibile optional cu un sistem care combina pilotul automat (Cruise Control) cu avertizarea si functie de franare automata in caz de accident - Pilot automat Stop&Go. In cazul unei potentiale coliziuni frontale, conducatorul este avertizat printr-un indicator din instrumentul de bord si, simultan, pe head-up display. In acelasi timp, sistemul de franare intra intr-o faza de pregatire. Presiunea din sistemul de franare poate creste mult mai repede, se micsoreaza astfel timpul de raspuns al franelor si distanta de franare.

 

In cazul in care exista pericolul iminent al unui impact, sistemul intra in treapta a doua de functionare. In situatii in care este necesara o franare de urgenta, alaturi de avertizarea vizuala este declansat si un semnal sonor. Daca conducatorul auto inca nu reactioneaza, se declanseaza o procedura automata de franare pe o perioada foarte scurta: timp de 1,2 secunde se produce o deceleratie moderata, inainte deja ca soferul sa utilizeze franele.

 

Pe baza senzorilor radar ai pilotului automat (Active Cruise Control Stop&Go), sistemul recunoaste cand accidentul frontal devine iminent. In aceasta situatie viteza de coliziune este redusa printr-o interventie automata a franelor de urgenta. La fel ca in cazul unui test EuroNCAP si in asa-numitul offset-crash automobilul a fost accelerat la viteza de 64 km/ora. Cu momente inainte de coliziune modelul BMW 530d a franat automat la viteza de 40 km/ora, conform procedurii de functionare a sistemului de siguranta. Datorita acestei deceleratii exact inainte de accident, pozitia automobilul la coliziune se schimba fata de o situatie fara franare. Masina va fi aplecata usor spre inainte. In acelasi timp toti pasagerii, prin franare, intra intr-o pozitie optima pentru accident, sprijinindu-se pe centurile de siguranta si micsorand astfel tensiunea care ar fi transmisa prin forta impactului.

 

Pana acum aceste sisteme au putut fi testate numai pe bancul de probe si nu intr-un crash test. Prin colaborarea DEKRA si BMW a fost realizat un prim pas in testarea in conditii reale a unor astfel de sisteme de siguranta activa precum si a diferitelor scenarii „pre-crash“.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.