Jump to content

motor n42 e46 318i


Sibianul

Recommended Posts

bun motor, in afara de cateva puncte slabe:

 

- vasul de expansiune

- senzorul de turatie

- senzorii de la axele cu came

- intinztor lant(modelul revizuit e ok)

- bobine (BREMI)

- garnituri de etansare in general, cele de la eletrovalvele poz1 din postul lui batory in special

- valva/furtune pcv

 

oricum, un motor destul de echilibrat cu un raport bun putere/consum, eu sunt multumit de el, pacat ca are doar 4 cilindri...cred ca mai cumpar doi pe care o sa-i tin in portbagaj...asa ma simt marginalizat :twoup:

 

Am si eu o problema : http://www.bmwclub.ro/forums/topic/103941-de-ce-apare-sau-unde-sunt-crankshaft-adaption-inletoutlet-bank2/page__p__1479339__fromsearch__1?do=findComment&comment=1479339

 

Poate stie cineva ce sa ii fac .

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Pentru cei ce au schimbat intinzatorul/patinele la n42B18a, in afara de aceste doua piese , la demontare/montare mai trebuiesc si alte piese (garnituri, etc) necesare?

Am si eu problema cu zgomotul de lant la pornire la rece(dupa ce sta masina mult si se scurge tot uleiul in baie) si as vrea sa o rezolv.

 

Ati fost martorii unui asemenea schimb?ce se desface sa ajungi la el?

 

Si daca ati schimbat, care a fost timpul aproximativ si cat a costat operatiunea?

 

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

acelasi motor ceva probleme asemanatoare , voi ce ziceti? ce ar putea fi?

 

 

am obsevat ca in spatele meu miroase a ulei la accelerari puternice 6000-7000 rpm ( asta mia zis pritenul meu care era in spate) fum nu scoate deloc

in timpul condusului uneori adica daca ma duc in treapta a 2-a si tin 50 de km la ora (ex) merge in valuri a-3a la fel ,uni imi zic ca s-ar putea sa fie distributia sarita putin (??) , alti ca e gata , la mecanic inca nu am duso

 

scuze daca ati mai vazut postul pe alte forumuri dar le-am cam acaparat pe toate :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

E36bmw138tds si @onetwo91: Sper ca nu e tarziu. Am a vut si eu problema cu pornirile la rece. Zgomotul era cam de tractor asa...ca un marait. Daca calcam pedala asttfel incat sa stea cateva secunde la 1500-2000 rpm zgomotul disparea. Daca nu acceleram, facea zgomotul sicateva minute.

La mine s-a rezolvat dupa ce am facut schimbul de ulei. Stiam ca cel care a avut-o inainte a bagat Mobil S3000 sau ceva asemenator. Am schimbat cu 0W40 si nu a mai avut problema. Mai face putin de tot zgomotul ala doar la pornire si doar o fractiune de secunda, practic cand eliberez cheia. Ulterior am citit ca motorul asta se impaca doar uleiuri subtiri (0W30, 0W40, 5W30). A ramas tzacanitul la cald la relanti...cam ca un diesel dar mai fin.

 

Mie mi se intampla sa mearga in valuri in treapta 1 si 2 (mai mult in 1), ba chiar mi-a dat in nas de cateva ori. Asta s-a rezolvat cu inlocuirea bujiilor. Erau montate unele Bosch cu doi electrozi. Nu stiu cat de vechi erau si una din bujii avea un electrod foarte apropiat de miez. Am inlocuit cu NGK (4 electrozi) si a disparut problema asta.

 

Nu garantez ca asta va rezolva problemele, dar e de incercat inainte sa schimbati alte chestii mai grele. Asta daca nu le-ati incercat deja.

 

Mai jos un film pus de un australian. Se pare ca zgomotul se reduce cand se deconecteaza acel furtun de la pompa de vacuum. Nu am gasit inca ce ar putea sa cauzeze simptomele astea? Sa fie oare pompa aia? :ermm:

 

http://www.youtube.com/watch?v=SN8S4Irt2zM

Edited by markarian
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

salut ,

mersi de reply , niciodata nu e prea tarziu :)

acum am sa schimb bujile , si am vazut faza cu pompa vacuum , acuma vreau sa dau jos pe cea din capatul motorului , am impresia ca scapa ceva ulei pe acolo , aaa si o sonda lambda :) ,dupa ce rezolv aia o sa fac si bujiile ,

mersi frumos

( in legatura cu motorul la pornire) cu uleiul e adevarat , eu sincer am bagat 5w30 pentru ca are cam multi km , in jur de 250.000 , am avut si eroare la camshaft inlet l-am curatat , eroarea nu a mai aparut , vanosul merge e in timpi buni , nu mai suna deloc

( ceea ce auzim noi ca suna la pornire la rece , am auzit de la multa lume ca e vanosul )

Link to comment
Share on other sites

 

Mai jos un film pus de un australian. Se pare ca zgomotul se reduce cand se deconecteaza acel furtun de la pompa de vacuum. Nu am gasit inca ce ar putea sa cauzeze simptomele astea? Sa fie oare pompa aia? :ermm:

 

 

F f f interesant filmuletul. Asta ma duce automat cu gandul la intinzatorul de lant, care e hidraulic. In functie de presiunea uleiul intinde lantul.

Deci se pare ca presiunea uleiului din motor are cumva legatura cu ... vidul produs de pompa de vacuum. Hmm ... ;)

Link to comment
Share on other sites

ce alte bube mai au aceste motoare?....inafara de senzor ax cu came, intinzator lant si valvtronic?..sa stiu la ce sa ma astept, am si eu de curand un 318i adus din germania, si cu ajutorul lui google translate am reusit sa traduc ceva din germana in engleza, de pe facturi, unde printre altele am gasit si timing chain schimbat(600euro manopera :download: si o diagnoza la electrovalve(fara interventie)....senzorul ax cu came nu l gasesc pe facturile care le am probabil a fost schimbat mai demult sau urmeaza :bye: .....deocamdata eu sunt multumit de cum trage si suna acest motor, multi ma intreaba daca am toba sport :good: Edited by darius_x
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

am si eu problema cu valvetronicu cu senzorul sau motorasu..ca nu am inteles ce e pana la urma.daca ma poate ajuta cineva cu unul second ca nou e o caruta de bani si nu dispun de ei.ms 0766615339. am un 316 ti compact 2001 e46 motor 1.8

 

Deschide un topic nou la sectiunea cumparari iese auto si totodata

intreaba baietii care se ocupa cu dezmembrari, la sectiunea vanzari piese auto. :thumbsup:

 

Bafta !

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...

intinzatorul de lant si lantul , cam la ce interval ar fi bine de schimbat ?

nu de alta dar am gasit o oferta buna la lant , oem si as lua si un intinzator sa le schimb preventiv

au ceva simptome cand is uzate prea tare?

este un zgomot al lantului (mai ales la pornire la rece), nu este un interval standard; in general nu lantul este problema, ci intinzatorul(care este hidraulic)-modelele initiale de N42 au avut un model, in timp ce dupa 2003(sper sa nu ma insel) a aparut un model revizuit(putin mai lung)-de altfel, cand il vei schimba vei constata ca cel vechi este putin mai scurt ca cel nou; de asemenea, ar trebui sa schimbi....tot preventiv si patinele(care sunt dintr-un fel de plastic) deoarece in timp capata uzura, se formeaza canale ale lantului si pot cauza un mic joc, sau in caz de rupere, distrugerea motorului.

Link to comment
Share on other sites

masina are multi km , pe mine nu ma sperie nr de km , atata timp cat motorul e intretinut cum trebuie, tocmai de asta vreau sa fac si lucrarea asta ,

am zgomotul la pornire la rece , dar rar , odata la 2-3 saptamani

intinzatorul , stiu de treaba aia , asa e la modelul revizuit a fost schimbat cu unul mai bun ,

dar mam uitat la asta al meu e schimbat , se vede pe partea care ramane afara e mai lat , cel vechi

 

am gasit lantul original bmw 200 ron si ghidajul (patina din plastic) 150 febi ..sau alt producator mai bun?

stiu ca cu manopera e mai complicat cam cat ar fi?

altceva ar mai trebui cumparat?

Edited by fuelforlife
Link to comment
Share on other sites

masina are multi km , pe mine nu ma sperie nr de km , atata timp cat motorul e intretinut cum trebuie, tocmai de asta vreau sa fac si lucrarea asta ,

am zgomotul la pornire la rece , dar rar , odata la 2-3 saptamani

intinzatorul , stiu de treaba aia , asa e la modelul revizuit a fost schimbat cu unul mai bun ,

dar mam uitat la asta al meu e schimbat , se vede pe partea care ramane afara e mai lat , cel vechi

 

am gasit lantul original bmw 200 ron si ghidajul (patina din plastic) 150 febi ..sau alt producator mai bun?nu cred ca asta e problema.....

 

tu trebuie sa schimbi patinele 2 si 3

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3189&hg=11&fg=25

 

stiu ca cu manopera e mai complicat cam cat ar fi?

 

 

sunt pe forum la sectiunea servicii cativa useri care ofera astfel de srevicii, poti intreba acolo

 

altceva ar mai trebui cumparat?-garnitura capac culbutori

Link to comment
Share on other sites

masina are multi km , pe mine nu ma sperie nr de km , atata timp cat motorul e intretinut cum trebuie, tocmai de asta vreau sa fac si lucrarea asta ,

am zgomotul la pornire la rece , dar rar , odata la 2-3 saptamani

intinzatorul , stiu de treaba aia , asa e la modelul revizuit a fost schimbat cu unul mai bun ,

dar mam uitat la asta al meu e schimbat , se vede pe partea care ramane afara e mai lat , cel vechi

 

am gasit lantul original bmw 200 ron si ghidajul (patina din plastic) 150 febi ..sau alt producator mai bun?

stiu ca cu manopera e mai complicat cam cat ar fi?

altceva ar mai trebui cumparat?

deci tu spui ca ai modelul nou si tot ai zgomot la pornire dimineata ..... esti sigur ca e schimbat ?

cel din stanga e cel nou .
Link to comment
Share on other sites

 

In motorul acesta trebuie bagat numai 0w .

 

baga 0w daca ii dai forja se face apa, o sa se aprinda becul rosu de sus de la ulei

asa am ascultat si eu de multi maistori de pe aici ca in n42 se baga 0w si am muscat-o a trebuit sa-l schimb dupa 4000 de km

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

baga 0w daca ii dai forja se face apa, o sa se aprinda becul rosu de sus de la ulei

asa am ascultat si eu de multi maistori de pe aici ca in n42 se baga 0w si am muscat-o a trebuit sa-l schimb dupa 4000 de km

 

nu inteleg de ce se face apa , uleiul la cald are aceleasi proprietati ca si cel w30 de fapt e ceva mai vascos , deci sansa sa fie apa e mai redusa . Cel W30 e si mai subtire si mai putin vascos .Uleiul O e doar ceva mai subtire la rece , studiaza putin problema asta , nici eu nu intelegeam exact cum stau lucrurile la uleiuri .

Link to comment
Share on other sites

Bmw recomanda 5w30 pt motoarele n42......0w30 cred ca e prea subtire, dar ma bate un gand sa incerc la urmatorul schimb sa vad cum se comporta din cate am citit multi folosesc 0w30 castrol edge

 

in acelasi timp daca citesti pe forumurile din afara f multi folosesc 0w40 . Asta nu inseamna ca 5w30 nu e bun . Eu am 5000 km cu 0w40 , poate testez si 5w30 dupa. Totusi daca intrebi la BMW iti vor raspunde ca ei pun 5w30 in toate motoarele diesel , benzina cu exceptia M . Asa ca asta cu 5w30 recomandat pt N42 nu prea o cred . Mie-mi pare ceva marketing pe 5w30

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

in acelasi timp daca citesti pe forumurile din afara f multi folosesc 0w40 . Asta nu inseamna ca 5w30 nu e bun . Eu am 5000 km cu 0w40 , poate testez si 5w30 dupa. Totusi daca intrebi la BMW iti vor raspunde ca ei pun 5w30 in toate motoarele diesel , benzina cu exceptia M . Asa ca asta cu 5w30 recomandat pt N42 nu prea o cred . Mie-mi pare ceva marketing pe 5w30

 

eu am pus ultima tura liqui moly ... ca tot am auzit pe forum de "Bmw contrafacut" dar la OIL GUIDE la ei tot asa apare 5w40 si 5w30... ; am vreo 6000 de km cu el si stau in stres... l-as schimba sa pun 0w30 sau 0w40... nici nu mai stii in cine sa ai incredere sau in ce...

Link to comment
Share on other sites

eu am pus ultima tura liqui moly ... ca tot am auzit pe forum de "Bmw contrafacut" dar la OIL GUIDE la ei tot asa apare 5w40 si 5w30... ; am vreo 6000 de km cu el si stau in stres... l-as schimba sa pun 0w30 sau 0w40... nici nu mai stii in cine sa ai incredere sau in ce...

ce liqui moly ai pus?

eu de cateva schimburi folosesc motul 8100 x-max 5w30 si totul e ok, dar nu se mai fabrica din pacate, de fapt a aparut altul in locul lui care nu prea imi inspira incredere referitor la normla LL, intentionez sa pun liqui moly top tec 4200 5w30...

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

eu pun doar 0w 40 in masina de 195 de mii de km si masina merge perfect si nu consuma ulei intre schimburi, chiar ieri am facut schimbul si am pus 0w 40 edge , multumit de uleiul asta.

asa a avut de noua 0w 40 , bmw , evident , insa eu dupa primele schimburi am pus castrol 0w 40

Edited by gelu_bmw
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu pun doar 0w 40 in masina de 195 de mii de km si masina merge perfect si nu consuma ulei intre schimburi, chiar ieri am facut schimbul si am pus 0w 40 edge , multumit de uleiul asta.

asa a avut de noua 0w 40 , bmw , evident , insa eu dupa primele schimburi am pus castrol 0w 40

Tot N42 ai ?

Edit: acum am vazut ca ai diesel....

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.