Jump to content

Ventilator auxiliar e39 520 d


Recommended Posts

Salut baieti!

 

Am si eu o problema cu electroventilatorul auxiliar pentru clima . Nu porneste deloc pe nici o treapta de viteza .Am verificat ventilatorul pe direct functioneaza fara probleme . Am verificat si releele si regulatorul de turatie si este ok . Freonul este si el verificat si este ok . Masina a fost pusa pe tester de 2 ori da nu a a fost depistata problema . Poate sa ma ajute cineva cu o schema electrica sau sa mi spuna de unde vine comanda pentru ventilatorul auxiliar . :twoup: :)

Link to comment
Share on other sites

Presostatu este ok l am verificat si manual si pe tester .... si am verificat si siguranta de 50 i este ok si aia si celelalte sigurante sunt ok habar nu am ce poate sa fie . Ventilatorul nu primeste comanda ...

 

 

preostatul da comnada de pornire

poate nu ai freon in instalatie

Link to comment
Share on other sites

Pai presostatul l am verificat si nu da nici o eroare pe tester, freonul este la nivelul care trebuie , cred ca problema este de ordin electric sau electronic , imi puteti recomanda pe cineva sau un service la care ma pot duce , la ab nu duc masina ca am mai avut incidente cu ei ... la filaret ma programeaza peste 2 saptamani .. si in alta parte sau la altcineva nu stiu .
Link to comment
Share on other sites

Pai presostatul l am verificat si nu da nici o eroare pe tester, freonul este la nivelul care trebuie , cred ca problema este de ordin electric sau electronic , imi puteti recomanda pe cineva sau un service la care ma pot duce , la ab nu duc masina ca am mai avut incidente cu ei ... la filaret ma programeaza peste 2 saptamani .. si in alta parte sau la altcineva nu stiu .

 

 

ca sa vezi daca porneste electroveltilatoru scoti mufa din preostat si ii faci un strap

daca porneste electrovelntilatorul preostatul e buba

Link to comment
Share on other sites

Pai presostatul l am verificat si nu da nici o eroare pe tester, freonul este la nivelul care trebuie , cred ca problema este de ordin electric sau electronic , imi puteti recomanda pe cineva sau un service la care ma pot duce , la ab nu duc masina ca am mai avut incidente cu ei ... la filaret ma programeaza peste 2 saptamani .. si in alta parte sau la altcineva nu stiu .

 

 

ca sa vezi daca porneste electroveltilatoru scoti mufa din preostat si ii faci un strap

daca porneste electrovelntilatorul preostatul e buba

 

 

Strapul se face direct din mufa din presostat catre ventilator daca nu ma insel ?

 

Ms

Link to comment
Share on other sites

Pai presostatul l am verificat si nu da nici o eroare pe tester, freonul este la nivelul care trebuie , cred ca problema este de ordin electric sau electronic , imi puteti recomanda pe cineva sau un service la care ma pot duce , la ab nu duc masina ca am mai avut incidente cu ei ... la filaret ma programeaza peste 2 saptamani .. si in alta parte sau la altcineva nu stiu .

 

 

ca sa vezi daca porneste electroveltilatoru scoti mufa din preostat si ii faci un strap

daca porneste electrovelntilatorul preostatul e buba

 

 

Strapul se face direct din mufa din presostat catre ventilator daca nu ma insel ?

 

Ms

 

da

faci strap in mufa pe care o scoti de la preostat

cu clima pornita ( fulgul activ )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut

 

Am rezolvat ieri problema electroventilatorului . Dupa ce tot am incercat sa verific preosostatul rezistentele sigurante si toate cele si cutiuta neagra care contorleaza treptele ventilatorului si dupa ce am pus 3 testere pe ea , am decis sa ma duk la Ab filaret . Totul bine si frumos , intru o pune pe tester si mi se spune ca trebuie schimbat electroventilatorul .Eu putin sceptic ii arat baiatului de acolo ca merg toate cele 3 trepte comandate din cutiuta neagra care controleaza trepetele electroventilatorului). Nedumerit si el incepe sa verifice firele si zice da , problema este de la cutia neagra ca nu primeste comanda sa dea mai departe turatia vetilatorului . Ok eu verificasem si aia am luat de la un prieten cutiuta si am puso la mine (la el mergea ventilatorul si trebuia sa mearga si la mine ) dar nu a fost asa , specificandui asta baiatului de acolo .El si mai nedumerit mai incearca cateva variante si ajunge la concluzia ca e stricata cutiuta neagra sau modulatorul de turatie ,nu stiu cum se numeste exact ). Ok am zis hai sa skimb doar aia ,dar nu se comanda decat cu tot cu electroventilator , mi sa zis ca acesta costa 1400 de roni .Nemultumit plek si de la filaret crezand ca dupa ce am umblat atat pentru rezolvarea problemei ma vor ajuta ei .... Dupa care merg la un baiat in bucurestii noi despre care am auzit ca e tare in electrica si electronica . Verifica putin fara a pune testerul si spune ca merge si regulatorul de turatie(cutiuta neagra ) si ventilatorul , s a mai uitat putin si a gasit un fir intrerupt care vine dinaintea cutiutei negre. .Akm functioneaza cum trebuie si nu mai am probleme cu el :twoup: .Acum nu mai trebuie sa indur caldura asta infernala f

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Asta e cu happy-end! Ce inseamna sa ai un electrician bun...

 

 

Da tot firu galben si subtire si la mine .

 

Dar dupa asta imi baga mai rece pe partea soferului , problema sa rezollvat cu o completare de freon .

 

 

 

Salut, am citit postul tau si cum ai rezolvat problema si ma intereseaza si pe mine nr de tel al electricianului respectiv. Pt k si eu am o mare problema si nu reuseste nimeni sa-mi spuna exact c are masina. Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salut

 

Am rezolvat ieri problema electroventilatorului . Dupa ce tot am incercat sa verific preosostatul rezistentele sigurante si toate cele si cutiuta neagra care contorleaza treptele ventilatorului si dupa ce am pus 3 testere pe ea , am decis sa ma duk la Ab filaret . Totul bine si frumos , intru o pune pe tester si mi se spune ca trebuie schimbat electroventilatorul .Eu putin sceptic ii arat baiatului de acolo ca merg toate cele 3 trepte comandate din cutiuta neagra care controleaza trepetele electroventilatorului). Nedumerit si el incepe sa verifice firele si zice da , problema este de la cutia neagra ca nu primeste comanda sa dea mai departe turatia vetilatorului . Ok eu verificasem si aia am luat de la un prieten cutiuta si am puso la mine (la el mergea ventilatorul si trebuia sa mearga si la mine ) dar nu a fost asa , specificandui asta baiatului de acolo .El si mai nedumerit mai incearca cateva variante si ajunge la concluzia ca e stricata cutiuta neagra sau modulatorul de turatie ,nu stiu cum se numeste exact ). Ok am zis hai sa skimb doar aia ,dar nu se comanda decat cu tot cu electroventilator , mi sa zis ca acesta costa 1400 de roni .Nemultumit plek si de la filaret crezand ca dupa ce am umblat atat pentru rezolvarea problemei ma vor ajuta ei .... Dupa care merg la un baiat in bucurestii noi despre care am auzit ca e tare in electrica si electronica . Verifica putin fara a pune testerul si spune ca merge si regulatorul de turatie(cutiuta neagra ) si ventilatorul , s a mai uitat putin si a gasit un fir intrerupt care vine dinaintea cutiutei negre. .Akm functioneaza cum trebuie si nu mai am probleme cu el :) .Acum nu mai trebuie sa indur caldura asta infernala f

chestia e cum sa gasesti un fir daca e intrerupt, cand el a bagat prin toate cotloanele...:twoup:

si eu aceiasi problema cu electroventilatorul. si l-am schimbat o data, acum vreo 2 ani, la filaret, si acum iar nu merge. curent vine pe motoras, ca l-am desfacut. problema e undeva din firul subtire pe care ar trebui sa vina comanda. dar pe ala nu stiu cum sa-mi dau seama daca e intrerupt.

Edited by Sclipici
Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Am rezolvat ieri problema electroventilatorului . Dupa ce tot am incercat sa verific preosostatul rezistentele sigurante si toate cele si cutiuta neagra care contorleaza treptele ventilatorului si dupa ce am pus 3 testere pe ea , am decis sa ma duk la Ab filaret . Totul bine si frumos , intru o pune pe tester si mi se spune ca trebuie schimbat electroventilatorul .Eu putin sceptic ii arat baiatului de acolo ca merg toate cele 3 trepte comandate din cutiuta neagra care controleaza trepetele electroventilatorului). Nedumerit si el incepe sa verifice firele si zice da , problema este de la cutia neagra ca nu primeste comanda sa dea mai departe turatia vetilatorului . Ok eu verificasem si aia am luat de la un prieten cutiuta si am puso la mine (la el mergea ventilatorul si trebuia sa mearga si la mine ) dar nu a fost asa , specificandui asta baiatului de acolo .El si mai nedumerit mai incearca cateva variante si ajunge la concluzia ca e stricata cutiuta neagra sau modulatorul de turatie ,nu stiu cum se numeste exact ). Ok am zis hai sa skimb doar aia ,dar nu se comanda decat cu tot cu electroventilator , mi sa zis ca acesta costa 1400 de roni .Nemultumit plek si de la filaret crezand ca dupa ce am umblat atat pentru rezolvarea problemei ma vor ajuta ei .... Dupa care merg la un baiat in bucurestii noi despre care am auzit ca e tare in electrica si electronica . Verifica putin fara a pune testerul si spune ca merge si regulatorul de turatie(cutiuta neagra ) si ventilatorul , s a mai uitat putin si a gasit un fir intrerupt care vine dinaintea cutiutei negre. .Akm functioneaza cum trebuie si nu mai am probleme cu el :twoup: .Acum nu mai trebuie sa indur caldura asta infernala f

da-ne si noua datele de contact ale baiatului din bucurestii noi sa trecem si noi pe la el. poate ne rezolva si pe noi.

 

salut fratilor,aceeasi problema o am si eu cu electroventilatorul de la AC, puteti sa-mi explicati care este renumitul fir galben subtire si unde este situat?

renumitul fir galben-subtire este unul din cele 3 fire care ajunge la ventilator. il vezi usor in mufa de langa radiator.

Link to comment
Share on other sites

una din boli clar este clima,faci una cade alta,acum baga aer dar cand merge cand nu merge venilatorul din bord,nu vrea el...si la amicii mei cu e39 aceeasi problema.

eu spun ca daca este luata de la un cap la altul se face si merge ok.

sigur partea cu aerul conditionat la e39 este o boala. eu schimb acum un ventilator montat acum 2 ani la reprezentanta. a cazut iar. si de data asta am zis sa vad exact care ar fi motivul pentru care cade asa usor. sa incerc sa elimin cauza care duce la defectarea electroventilatorului. dar ca sa gasesc o cauza, mai intai trebuie inteles principiul de functionare. cine da comanda, sub ce forma de curent (V, Hz), in functie de ce...nu e usor...si nici multe date tehnice nu gasesti...eu de exemplu am demontat ventilatorul si l-am dat la o firma care se ocupa de automatizari si electronica...prima lor reactie a fost...prea multa electronica pentru un motor de ventilator care trebuie sa mearga la anumite turatii. si ca sa descifeze cineva la ce au programat, cei de la siemens, procesoarele de pe motoras, si la ce au programat sa dea comanda DME-ul catre motoras...e munca de sisif, poate fara prea multe rezultate care sa ajute la remedierea problemei...caderea ventilatorului. poate de multe ori e un fir intrerup...dar la mine nu prea are cum sa fie asta sau doar asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Nici la mine nu se invarte deloc ventilatorul auxiliar.

Spuneti-mi va rog unde se gaseste siguranta (de 50 A)si care este mufa ventilatorului ? ca la mine este o mufa cu 4 fire pe radiator .

Si unde pot gasi presostatul pentru ca ventilatorul auxiliar este destul de bine mascat ?

Multumesc !

Edited by semanuel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.