Jump to content

4 cilindri vs 6 cilindri


cristimm

Numarul de cilindri.  

1247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Am avut BMW-uri cu motoare de 4 cilindri diesel - merg foarte bine si sunt economice. Pentru Romania si drumurile ei cei 4 cilindri sunt suficienti.

 

Am mers si cu E46 330Xd - 6 cilindri 184CP - jumatate de an. Masina accelereaza foarte bine si are un sunet care te imbie la viteza. Motorul de 6 cilindri pe aceasta caroserie si cuplul sau fac o combinatie sportiva pe care trebuie sa o platesti (ceva taxe mai mari consum putin marit cam 0,8liti la 100Km) dar masina are o dinamica si ofera niste senzatii care merita. Practic pe sosea te joci cu masina si nimeni nu iti sta in cale in ceea ce priveste demarajul, viteza, stabilitate etc... Este un motor pe care aceasta caroserie nu-l oboseste niciodata. Cred ca este masina cea mai accesibila la pret care poate oferi placeri la volan. In plus mai toate 330d sau Xd sunt masini dotate (trapa, scaune electrice cu 3 memorii, sisteme audio performante). La atita cuplu este de preferat sa achizitionati un Xd este prea multa putere pentru 2 roti motoare.

 

Un an am avut si un 520d E39 - 4 cilindri 136CP - o caroserie mare, foarte dotata, un motor care asigura o dinamica sa spunem multumitoare si foarte economic la asa caroserie. Am scos consumuri si de 5,5% pe distante mari (circuit in Europa de aprox 5000 Km) dar credeti-ma ca dinamica este cam slabut. Viteza are suficienta - 206 - 207Km/h avantaj cea mai economica masina mare pe care o stiu.

 

Acum am un E60 de 6 cilindri 177CP din 2004, automata steptronic si are un motor care nu oboseste nicioada, nu vibreaza si asigura o dinamica mai mult decit suficienta pe autostrazile din Europa in comparatie cu masini similare. Consumul pe autostrada la viteze medii de 130 - 150 este de 7 - 7,1%, toate astea sunt asigurate de dieselul de 6 cilindri.

 

4 cilindri vs. 6 cilindri, rezumatul meu ar fi urmatorul:

Motoare cu 6 cilindri au ca avantaje - performantele dinamice net superioare, vibratii mult mai mici, durabilitate marita, singurul dejavantaj sunt costurile mai mari fata de cele cu 4 cilindri.

 

Recomandarea mea pentru drumurile noaste actuale este ca un motor de 4 cilindri diesel este arhisuficient, eu ma gindesc deja sa trec la o masina mai mica sau sa trec la un E60 cu 4 cilindri diesel, practic in Romania nu ai ce face cu 6 cilindri diesel nu ai unde sa folosesti avantajele acestor motoare.

Edited by nene
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt niste avantaje constructive native cand mergi pe 6 cilindri. 6 in linie e cel mai echilibrat motor in mod nativ. A doua chestie e ca la aceasi cilindree, fata de un 4 in linie poti mari alezajul, asta inseamna ca se ridica mai repede si mai mult in ture.

Mie imi plac astea cu consumul. Consumul nu il compari 4vs 6 ci un motor de 2.5 l 4L vs 2.5 l 6L. Din pacate nu prea gasesti exemple asa de apropiate, dar la aceasi cilindree probabil e ceva mai mare, dar nu cu mult.

Dezavantaje ar fi ca e mai scump.. si de fabricat si de intretinut.

Link to comment
Share on other sites

4 cil = OPEL

6 cil = BMW

 

parerea mea...

De fapt foarte multe opel, pana in anii 90 au fost L6, cel putin motorizarile de varf.

Problema lor mare e marimea. In anii 90 au inceput sa le puna transversal ca sa castige spatiu pentru habitaclu. Cam greu de pus un M50 de exemplu, transversal...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am o intrbare mai ales ptr. cine are (sau a avut) si 4 si 6 cil.

Urmeaza sa imi iau luna viitoare un E60 520d (163 cp) sau 525d (197 cp); inca stau sa ma mai gindesc. Sunt un pic confuz dupa ce am citit aici pareri despre aceste 2 tipuri de motoare. Este cu mult mai scump intretinerea unui motor cu 6 cil fata de unul cu 4 cil??? Am vazut mai multi membrii care spun ca un motor de 6 cil este scump la intretinere... Inteleg ca sunt mai multi CP dar cred ca si 163 cp ar fi suficienti (sunt un sofer normal care vrea sa isi ia primul sau BMW). Multumesc de sfaturi...

Link to comment
Share on other sites

Sunt niste avantaje constructive native cand mergi pe 6 cilindri. 6 in linie e cel mai echilibrat motor in mod nativ. A doua chestie e ca la aceasi cilindree, fata de un 4 in linie poti mari alezajul, asta inseamna ca se ridica mai repede si mai mult in ture.

Mie imi plac astea cu consumul. Consumul nu il compari 4vs 6 ci un motor de 2.5 l 4L vs 2.5 l 6L. Din pacate nu prea gasesti exemple asa de apropiate, dar la aceasi cilindree probabil e ceva mai mare, dar nu cu mult.

Dezavantaje ar fi ca e mai scump.. si de fabricat si de intretinut.

 

+1

 

Motorul in 6 cil e mai nobil decat cel in 4.

 

Cum spune si DOMI din constructie motorul in 6 cilindri este echilibrat iar asta se vede la silentiozitate si sound-ul placut. Motorul se invarte mai "rotund" fara intreruperile scurte de care sufera cele in 4.

 

Motorul in 6 cilindri poate se comporta mult mai placut pe o plaja de turatii inalta tocmai datorita faptului ca este echilibrat, ori asta e una din placerile condusului, dar nu incape sub orisice capota.

 

Motorul in 4 este economic, incape sub o capota mai mica si este extrem de popular.

Link to comment
Share on other sites

6 CLAR

 

dar astea nu inseamna ca bmw nu face si motoare in 4 cilindrii reusite/fiabile

 

depinde de optiunea fiecaruia

 

singura "problema" la cele in 4 e chiar tractiunea spate si caroseria tip limuzina. aceleasi motoare montate pe caroserii gen astra golf, etc ar da clasa.

 

iar comparatia mi se pare destul de obraznica, le da apa la moara la ultrasi gen Alexxx sa urle in gura mare, "nu esti fan adevarat" "masina ta e praf" "tu vorbesti ala cu 4 cilindrii" sau chestii de genul asta...

 

daca e facut de bmw e bun

Link to comment
Share on other sites

Pai BMW produce cele mai bune motoare aproape la orice clasa.

 

Cand BMW a venit in 98 cu motorul de 2l de 136CP alte firme erau mult in urma, Mercedes-ul folosea motoare de cilindree mai mare 2.2 l iar la Audi exista un motor de 116CP de 1.9l, la scurt timp(2001) a venit replica celor de la Audi cu un motor de 131CP dar BMW a revenit cu un alt motor de 2l de 150CP, motor care cred eu ca nu a fost depsit de nimeni in acea perioada, Mercedes a scos si el la bataie un motor de 150CP dar tot la 2.2l.

 

Pe Audi se monteaza un motor 2l in 2 versiuni de 140CP si de 170CP - BMW are motoarele de 177CP si 184CP (noul seria 5) nu mai vorbesc de motorul de 2l diesel de pe 123d - de 204CP-

Link to comment
Share on other sites

Am o intrbare mai ales ptr. cine are (sau a avut) si 4 si 6 cil.

Urmeaza sa imi iau luna viitoare un E60 520d (163 cp) sau 525d (197 cp); inca stau sa ma mai gindesc. Sunt un pic confuz dupa ce am citit aici pareri despre aceste 2 tipuri de motoare. Este cu mult mai scump intretinerea unui motor cu 6 cil fata de unul cu 4 cil??? Am vazut mai multi membrii care spun ca un motor de 6 cil este scump la intretinere... Inteleg ca sunt mai multi CP dar cred ca si 163 cp ar fi suficienti (sunt un sofer normal care vrea sa isi ia primul sau BMW). Multumesc de sfaturi...

 

Depinde foarte mult de virsta si temperamentul tau. Eu am avut E39 520d de 136 CP si mergea destul de bine, nu accelera chiar ca un BMW dar facea suta in 10,5 sec, era extrem de economica consumul mediu (oras, autostrada, sosea) era cam de 6,6l. Nu am avut nici o problema tehnica. Este clar ca un E60de 163CP se misca si mai bine si are un motor si mai echilibrat, sigur este cel mai economic la clasa sa.

 

Actual eu am un E60 de 177 CP, automat, steptronic. Consuma in oras aprox. 10,8 l/100Km, pe autostrada mediu 7,1 l/100Km. Iarna mi-a consumat pe drumuri scurte si 13,5%. Este putin mai scump (motorul are 8,3 litri ulei celalalt aare maxim 6 l, filtre mai mari, consum cam cu 1 litru mai mult ca un motor cu 4 cilindri) merge foarte foarte bine la drumuri mai lungi. Nu este o masina facuta sa te fitii cu ea pe distante mici. Daca iesi pe autostrada mai mult eu as inclina spre motorul cu 6 cilindri.

 

Daca esti mai potolit si mergi pe distante scurte si cu fitiiala multa poti opta pentru motorul mai mic. Motorul mare este mult mai linistit si ofera alte senzatii pe care le platesti cam cu 10% in medie mai mult.

 

Orice alegi va fi bine! Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Pai BMW produce cele mai bune motoare aproape la orice clasa.

Uite aici niste exemple, sunt doar trei clase de cilindree unde bmw rules:

"2009 Winners

Best New Engine: Porsche 3.8-litre flat six DI (911)

Green Engine of the Year: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger

Best Performance Engine: Mercedes-AMG 6.2-litre

Sub 1-litre: Toyota 1-litre three-cylinder

1-litre to 1.4-litre: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger

1.4-litre to 1.8-litre: BMW-PSA 1.6-litre Turbo

1.8-litre to 2-litre: Audi 2-litre Turbo FSI

2-litre to 2.5-litre: Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre

2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre DI Twin Turbo

3-litre to 4-litre: BMW 4-litre V8 (M3)

Above 4-litre: Mercedes-AMG 6.2-litre

International Engine of the Year 2009: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger "

Sursa : http://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html

Link to comment
Share on other sites

6 CLAR

 

dar astea nu inseamna ca bmw nu face si motoare in 4 cilindrii reusite/fiabile

 

depinde de optiunea fiecaruia

 

singura "problema" la cele in 4 e chiar tractiunea spate si caroseria tip limuzina. aceleasi motoare montate pe caroserii gen astra golf, etc ar da clasa.

 

iar comparatia mi se pare destul de obraznica, le da apa la moara la ultrasi gen Alexxx sa urle in gura mare, "nu esti fan adevarat" "masina ta e praf" "tu vorbesti ala cu 4 cilindrii" sau chestii de genul asta...

 

daca e facut de bmw e bun

Eu cred ca esti obraznic si neatent! Ultras esti tu... in indignarea de a scrie o mizerie fara sa casti ochii aia!

PS: Masina ta, chiar e praf (oricare ar fi ea) :twoup:

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

singura "problema" la cele in 4 e chiar tractiunea spate si caroseria tip limuzina. aceleasi motoare montate pe caroserii gen astra golf, etc ar da clasa.

 

Ce incompatibilitate vezi tu intre 4 cilindri si tractiunea spate?

Link to comment
Share on other sites

singura "problema" la cele in 4 e chiar tractiunea spate si caroseria tip limuzina. aceleasi motoare montate pe caroserii gen astra golf, etc ar da clasa.

 

Ce incompatibilitate vezi tu intre 4 cilindri si tractiunea spate?

 

greutatea aferenta unei masini cu tractiune spate, caii care se pierd pe transmisie. daca gresesc corecteaza-ma

 

6 CLAR

 

dar astea nu inseamna ca bmw nu face si motoare in 4 cilindrii reusite/fiabile

 

depinde de optiunea fiecaruia

 

singura "problema" la cele in 4 e chiar tractiunea spate si caroseria tip limuzina. aceleasi motoare montate pe caroserii gen astra golf, etc ar da clasa.

 

iar comparatia mi se pare destul de obraznica, le da apa la moara la ultrasi gen Alexxx sa urle in gura mare, "nu esti fan adevarat" "masina ta e praf" "tu vorbesti ala cu 4 cilindrii" sau chestii de genul asta...

 

daca e facut de bmw e bun

Eu cred ca esti obraznic si neatent! Ultras esti tu... in indignarea de a scrie o mizerie fara sa casti ochii aia!

PS: Masina ta, chiar e praf (oricare ar fi ea) :twoup:

 

haha

Link to comment
Share on other sites

superb topic, posturile pe masura...imi aminteste de filmuletul cu pitipoanca de mall: "vaaai...ce nasooool...telefon de 500 de euro si credit 0, ce naaaspaaaa" omul a intrebat ce ar fi de ales intre 4 si 6 cilindri si de ce, nu a intrebat a cui e mai mare...pfff :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.