Jump to content

4 cilindri vs 6 cilindri


cristimm

Numarul de cilindri.  

1247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Adevarul e ca nu prea are rost un V8 pe M3. M3 nu e muscle car, e o masina agila si sportiva. Intamplator V8-ul de pe E90/2 e cam la fel de usor ca motorul de pe E46 M3, dar asta datorita tehnologiei avansate. Eu zic ca e mai potrivit un 6 cilindri cu turbo decat V8 pe M3. Sa puna V8 pe M5 ca pe aia se potriveste. Si V12 pe seria 7. O nimerisera cel mai bine pe la sfarsitul anilor '90. Aveau cel mai bun line-up de masini.

 

Oricum, trebuie sa se chinuie sa faca motorul fara turbo lag. Va fi o imbunatatire fata de V8 doar daca reusesc sa-l faca la fel de lin in exploatare cum erau cele in 6 cilindri aspirate natural.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea m-am dat cu diesel... decat cu un 1.9tdi si tot simteam turbo lag. Insa jurnalistii zic ca la 535i F10 inca se simte (sau e altceva setat prost, dar da impresia de turbo lag). La 535d nu se simte, sau la motoare mari gen 65 AMG sau motoarele turbo ale Porsche care au turbine cu geometrie variabila. Insa la 535i am citit in mai multe locuri ca se simte, ca nu accelereaza liniar, iar asta nu e admisibil pentru un M3.
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate. Am avut E90 320d si am trecut la E60 525d tocmai pentru 6L. Daca nu as fi avut motorul M47N2 cu 4 cilindri nu l-as fi apreciat pe cel de acum, M57N. Nu mai exista trepidatii, un zgomot mult mai frumos la ralanti cat si in ture, consum cu putin mai mare. Eu unul sunt foarte multumit de schimbare.

Pe viitor as vrea sa trec la E90 LCI 335d.

 

 

Trepidatii pe diesel, dar pe benzina nu. Eu am mers cu 318i e46 cu 150.000 km , nici un fel de trepidatie . Doar ca i-urile in 4 cilindri de la bmw , urca greu in ture .Nu e ca 6 cilindri.

 

 

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Trepidatii pe diesel, dar pe benzina nu. Eu am mers cu 318i e46 cu 150.000 km , nici un fel de trepidatie . Doar ca i-urile in 4 cilindri de la bmw , urca greu in ture .Nu e ca 6 cilindri.

 

 

Da, corect. Trepidatii la 4 cilindri doar la diesel.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma tot cei 6 cilindrii in linie fac sunetul specific BMW.

 

sunetul motorului e legat de evacuare , in proportie de 80 % . Iar sunetul de uzina il face elicea :)

Am auzit motoare de 2000 6 in linie care sunau uzina ca cele de 4.4 v8 , datorita elicei.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

sunetul motorului e legat de evacuare , in proportie de 80 % . Iar sunetul de uzina il face elicea :)

Am auzit motoare de 2000 6 in linie care sunau uzina ca cele de 4.4 v8 , datorita elicei.

 

Bineinteles, asa am auzit si 1.6 care suna ca un V8 de 3000 dar numai la relanti si pana in 2000 ture ca pe urma daca le asculti pe ambele, V-ul isi da arama pe fatza.

Legat de faza cu elicea e atunci cand ai vascul pe direct, sudat, sau un vasc pea bun sau tunelul de racire e prea aproape de elice(e stramb)

Link to comment
Share on other sites

sunetul motorului e legat de evacuare , in proportie de 80 % . Iar sunetul de uzina il face elicea :)

Am auzit motoare de 2000 6 in linie care sunau uzina ca cele de 4.4 v8 , datorita elicei.

Asa suna si la mine,dupa ce am schimbat vascocuplaj-ul si elicea.Pana in 3000 rpm face un vajait de parca-i avion.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Asa suna si la mine,dupa ce am schimbat vascocuplaj-ul si elicea.Pana in 3000 rpm face un vajait de parca-i avion.

+1, asa face de cand am luat-o

 

chiar a fost o faza acum 2 sapt cand mergeam cu prietena mea sa isi lase masina la service pt ca avea probleme cu AC si s-a speriat cand am depasit-o(mergea cu geamul deschis) ca nu stia ce bolid vine dupa sunetul motorului

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
hmm, nu vad rostul acestui topic, pt ca majoritatea au 4 cilindri, iar cei cu 4 sigur si-ar dori un 6, dar multi de gandesc la partea economica: consum, impozite , taxe.Toti ne-am dori ceva mai performant, mai silentios, mai elegant, etc;dar ce sa facem, luam si noi ce ne permitem. De fapt oamenii voteaza ce si-ar dori, Nu neaparat ceea ce au ei in momentul actual. Edited by sorynvl
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Topicul asta e mai de actualitate ca oricand in contextul de downsizing care a atins si BMW si astfel s-a preferat un 4cil cu turbo in locul unui 6cil si cilindree "reala", normal aspirat.

Motoarele astea noi merg bine nu zice nimeni dar si-au pierdut rafinamentul care-l aveau.

Din pacate economia in "producere" a lovit si BMW.

 

O sa ajungem sa ne uitam la straight six ca la ceva din alta lume.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Intotdeauna vor exista si motoare mari, atat la BMW cat si la alte marci. Intr-adevar, exista o tendinta de reducere a capacitatii cilindrice cu putere cat mai mare. Insa cine isi va permite tot motor mare va avea la masina proprie. Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.