Jump to content

4 cilindri vs 6 cilindri


cristimm

Numarul de cilindri.  

1247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

echilibrate dinamic sunt L6 si multipli lui.La auto nu prea apar dar la vapoare de exemplu sunt si L36..

La V ala echilibrat e doar V12, practic ai 2 x L6 in unghi pe acelasi arbore.

La boxer F6 are echilibru perfect, atat primar cat si secundar, ca si L6.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

multumesc Domi, echilibrat este L6, L8, V12, V16, B6 restul configuratiilor nu mai conteaza fiindca nu se monteaza pe masini. cr6 e de fpat un v6 cu unghiul dintre cilindri de 15 grade, imi pare rau nu stiu nimic despre fiabilitatea motoarele v6 volkswagen.noi discutam de bmw si motoarele bmw deci 6 linie peste 4 linie, daca e sa gandim ca un pasionat, dar bmw nu poate s afaca numai cu pasiune ci trebuie sa faca compromis cu cheltuieli si mai foloseste si motoare cu 4 cilindri
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da exista, mercedes gulwing slr folosea un motor cu 8 in linie, alfa romeo 8c, bugatti type 59, multe masini americane mai vechi. americanii au inceput sa folosesc v8 fiindca nu aveau loc pe lungime :twoup: sa bage unul cu 8 in linie, asa s-a pricopsit legendarul corvette cu motor v8. in prezent nu s emai folosesc, unul din motive e ca apare oscilatii f mari, vibrochenul si axul sau axele cu came tind sa se torsioneze, iar pentru a anula oscilatiile motorul are is in fata o greutate asemanatoare volantei, dar si aceasta configuratie este echilibrate perfect, iar motoarele americane vechi aveau un ralanti f jos, 300 rpm.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aha. Ms domi si relu86.

Pe la inceputul topicului scrisesem si de acest lucru si acum descoperind ca ar mai fi si L8 de ex cu multiplul lui V16 in aceasta categorie , am zis sa ma corectez sa nu fi dus lumea in eroare ca mentionasem ca ar exista doar 3 . Dar cum spuneati si voi doar cele 3 sunt in productie in lumea auto :twoup:

 

Si la boxer doar B6 este ? Adice cele de pe Porsche.

Un B4 , acela de pe un Subaru ?

Dar un B12 de ex. cum folosea Ferrari in curse apoi pt cele de strada , pe un Testarossa de ex.. ? (dar la fel nu cred ca mai este produs )

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

nu sunt doar 3 modele de masini cu motoare L8, au fost mai multe, despre motoarele astea cred ca putem vorbi la timpul trecut, nu se mai fabrica de multa vreme, mercedes au pus pe slr gulwing, adic gulwing-ul de curse,bugatti type 69, alfa romea 8c, dusenberg folosea asa ceva, oldsmobile ami folosea, sunt (au fost :twoup: )mai mutle masini cu asemenea configuratie, boxer 12 nu cred ca se mai fabrica, cred ca cele ami cunoscute autovehicule care l-au folosit sunt ferarri 512, testarosa, porsche 917 monstrul de 1600 de cai, s-a folosit si in formula1. motoarele B4 sunt mai bine echilibrate decat orice alta configuratie de 4 cilindrii, da rnu scapa de problema clasica pentru o astfel de configuratie, pulruile de putere nu se suprapun, cum spunema si ami devreme, pistonul urca mai repede pe masura ce se apropie de punctul mort superior,fapt care duce la vibratii sus-jos de 2 ori per rotatie de vibrochen, tocmai acesta fiind motovul pentru care axele de achilibrare se invart cu o viteza de 2 ori ami mare ca a vibrochenului si in sens opus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

relu zice foarte bine . O sa pun 2 imagini cu niste arbori de L6 si de V6. Cea din stanga e de L6. Uitativa cu atentie la forma lor. Imaginativa ca se rotesc cu cateva mii de rpm... care e mai echilibrat ? Forma lor zice totul. Asta e echilibrul secundar.

Echilibrul primar vine din faptul ca la L6 pistonul 1 e oglinda cu 6, 2 cu 5, 3 cu 4. Asta in permanenta. Echilibrul primar este prezent si la alte configuratii, V8 de exemplu sau L4. Dar numia configuratiile de mai sus au aceste 2 echilibre perfecte in mod nativ.

L6 are si el bubele lui. Unul din ele este modul in care se face racirea. pana junge apa prin blocul ala lung cat china, de la cilindrul 1 la 6 , pe la 4 deja e fierbintica. Cand ajunge la 6 abia mai e capabila sa raceasca. asta se poate vedea f usor la schimbul de bujii de exemplu. Uitativa cu atentie la bujia de la cilindrul 6, arata intodeauna cel mai rau dintre toate. Eu pe cilindrul 6 il numesc "orfanul". La bmw e calcaiul lui Ahile. Garnitura de chiulasa pe acolo se va topi, missfire cel mai des acolo o sa ai si daca o sa ajungi sa schimbi motorul la 6 uzura e cea mai mare..

Asta se poate rezolva cu 2 circuite de racire dar bmw nu are, ca in pretul al premium nu intra asa ceva. Oricum sunt destul de durabile si asa.. pica multe la BMW dar internele in general sunt f durabile..

R6__1_.jpg

V6_30.jpg

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

iti dai seama ca nu paote fi la fel consumul, poate consumul specific, adica grame de benzina per kw pe ora, nu poate un motor de 3000 de pe seria 7 sa consume cat un 2000 pe seria 3, e chiar culmea :twoup: dar cred ca ceea ce vroia respectivu de pe acel forum sa zica, e ca nu creste f mult consumul raportat la cilindree si putere,nu creste proportional.la urma urmei raportul stoichiometric pe care il urmareste calculatorul este 14.7 parti aer(grame) la 1 parte (grame) benzina, logic va creste putin consumu,motoarele functioneaza ca niste pompe, trag aer in ele si apoi il expulzeaza afara cu presiune,dar raportul aceasta se modifica atunci cand motorul e in sarcina, aici va creste consumul mai mult la un motor mai mic fata de unul mai mare, care va avea un consum relativ cnstant indiferent ca merge cu 120 sau 150, pe cand un motor mic pentru acelasi lucru va fi in sarcina mult mai mare, si implicit si consumul va fi mai mare. la 120 poti avea 10% consum la motorul de 2000 si 11% la cel de 3000, dar la 150 cel mic va consuma 15 sau 16%( rezistenta aerului creste cu patratul vitezei,deci poate sa fie dubla rezistenta la inaintare) iar cel de 3000 14,5 sau 15%.sarcina nu trebuie sa fie neaparat rezistenta al inaintare cum am dat eu exemplu, poate fi acceleratie in cazul depasirilor, incarcatura, urcare in rampa,tractare remorca... etc.

intr-adevar motorul cu 6 are problema cu racirea, dar compenseaza prin rafinament, oricum motorul e testat de ingineri, nu e facut de femeia e servici, si daca exista o garantie si un interval de servici dat de producator, e clar ca acel motor nu se va strica mai repede daca intretinerea este facuta la timp,ma refer ca nu vor ceda internele. pot exista si exceptii.restul pieselor, nu sunt facute de bmw, iar ei se bazeaza pe garantia oferita de producatorul lor, debitmetrul este bosch si bosch l-a testat si retestat si a zis ca tine 5 ani fara probleme in consitii normale de exploateare( nu intra apa, nu este supus loviturilor,etc) atunci bmw il ia, garantia bmw fiind ipotetic 3 ani,sau x nr de km, daca pica debitmetrul ei il trimit inapoi la bosch care il schimba, e clar. fiecare piesa care nu este facuta d ebmw are la randul ei garnatia al producatorul ei, ce tine de bmw in general este fiabil.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pt mine un lucru este clar,degeaba 6 daca exista motoare cu 4 mult mai potente

 

0-50km/h

1. BMW 123d Coupe 3.6 s

2. BMW 328i Coupe 3.7 s 0.1 s

3. Skoda Octavia RS 3.7 s

 

0-150km/h

1. Skoda Octavia RS 14.9 s

2. BMW 123d Coupe 15.3 s 0.4 s

3. BMW 328i Coupe 16.2 s 0.9 s

 

0-1000m

1. Skoda Octavia RS 28 s 193 kph

2. BMW 123d Coupe 28.1 s 186 kph 1 cl

3. BMW 328i Coupe 28.4 s 185 kph 3 cl

Link to comment
Share on other sites

stai jos, ai nota 4 nu ai inteles nimic.. strici frumusete de topic cu prostii, rog un moderator sa stearga si postul anterior si pe asta al meu..\

Abia am scapat de un nebun cu liniutele lui si vine altul..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

eu cand am trecut de la 4 cilindri (bmw) la V6 (audi) am facut-o strict pt performante ; cand am trecut de la V6 ( audi ) la V8 (audi) am facut-o tot pt performante,insa daca tot a fost posibil de la V8 (audi) am trecut la L6 (bmw),asta pt ca ofera ac performante,daca nu mai bune,insa cu costuri mult mai mici,si da V8 suna intr-un mare fel,mult mai bine decat L6
Link to comment
Share on other sites

ionut scumpule nu ai inteles nimic din tot topicul asta.motorul de ep 123d e diesel de 4 pistoane, cu 2 turbine 204 cai si 400 Nm, nu e rau.dupa cifre ar trebui sa spunem ca un motor mai mare cu 50% ar trebui sa aiba exact cu 50% mai multe "chestii", intr-adevarmotorul N55 (benzina) are 306 cai si tot 400 Nm, dar pe seria 1 scaote 4.6 s pana al 100, dieselu face 7 s.si N55 are 2 turbine si sunt sigur ca e capabil de mutl mai mult,daca vrei doar putere iti ceva mercedes brabus, sau daca tii la 4 cilindrii iti iei un motor turbo din anii 70 80 de la bmw, cand scoteau 1500 de cai din 1500 cmc,tineau caor 3 sau 4 ture de pista, dar aveai cai multi.ca sa te tina un motor cu 4 cilindri nu pea il poti face mai mare de 3 l si sa reziste la 8000 rpm prea multi km, s-ar crapa blocul sau virbochenul, pe cand un motor cu 6 il poti face de 3500,3800 si sa te tina 9000 si sa scoti din el 1000 cai fara sa crape, de fapt daca este bine gandit, si are ungere, bineinteles piesele interne din alt aliaj, blocul nu va crapa, in cel mai rau caz vibrochenul se va torsiona, dar asta in cazul motoarelor vechi, cele noi profita de pe urma progresului metalurgiei si sunt mai rezistente.iar timpii de la 0 la 50 nu sunt f relevanti, nici 0 100, aici conteaza derenta puterea si cel mai mult greutatea,o masina mai usoara va accelera mai repede ca una grea, asta iti garantez eu, in cazul in car enu stiai. si daca donule ionut ai avut v8 si ai trecut pe L6 de ce spui ca motorul cu 4 e mai bun? daca bmw vroia sa faca o amsian pentru curse ep linie dreapta cum sunt ceel americane care nu iau curbe, punea un motor mai mare, sau mai multa putere snite roti f late pe spate, si rezolvau problema, pt ei conteaza cum se conduce o masina, un motor cu L6 e ami elastic, si se tureaza mai repede, are o curba d eputere mai lina decat unul cu 4. iti dau un exemplu, la moto gp se folosesc motoarele cu 4 cilindri, cu designul clasic al vibrochenului in plan drept, yamaha a experimantat si apoi a pus in folosint aun alt design in cruce, si foloseste niste contragreutati si un ax de echilibrare special tocmai pentru a elimina acele pulsuri de putere care vin al motoarele cu 4 cilindri, la automobile nu foloseste nimeni planul in cruce al vibrochen, toate motoarele au planul drept si au axele de echilibrare, restul tine de imaginatia producatorului cata putere vrea sa ii puna si cat sa ceara pe acel motor. motoarele cu 6 cilindri nu au mai avansat de cativa ani incoace, fiindca nu sunt asa folosite precum cele cu 4 care sunt folosite in peste jumatate din amsinle produse anual, apoi vin v8 de la americani, mercedes, bmw, audi, ferarri si restul care mai fac, v6 si apoi L6. bmw sunt sigur ca va folosi in viitor tehnologie de pe motoarele v8 de la m3 si v10 de la m5 e60 si atunci s avedeti motoare cu 6 linie, cu toate ca acuam se orienteaza sa le mai reduca putin consumul, oricum un motor cu 6 e mia rafinat decat unu cu 4 linie, cel cu 6 poate fi diesel cu cursa lunga si se poat etura, daca ar fi pentru aceiasi cursa motor cu 4 linie ar crapa blocul sau ar trebui facut sa aiba aceiasi greutate ca si cel cu 6 dar mai put ina putere si mai putin cuplu. va rog colegi de forum incetati cu liniutele si sprint de al 0 la 100, castiga ariel atom si gata, viteza maxima castiga veyron ss, sa vorbim despre alte aspecte alte masinilor si ale condusului si sa revenim la ideea topicului
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

o sa dau un exemplu pser destul de relevant, motorul cu 4 cilindri e ca impinsul la masina, te duci in spatele masinii impingi cu piciorul drept si ti-ai intins picioru cu totul, ai ajuns la capatul crusei, apoi pui in dreptul piciorului drept pe cel stang si impingi iar, daca ai picioare turbo e usor, sau daca ai masina usoara, dar daca pui piciorul stang un pic mai in spate si nu te spuci sa impingi in el doar cand ai intins celalt picior, ci impingi inainte, si pe langa asta mai ca sa fii precum unui motor cu 6 in linie, ar trebui sa mai ai un prieten olog sa impinga si el cand esti cu stangul aproape intins, nu e mai usor sa impingi cu un picior si inainte sa ai piciorul intins sa il pui si pe celalt picior la lucru, exact asa functioneaza motorul L6, are pulsurile d eputere unul dup aaltul INTERCALALTE, nu va crapa, va fi echilibrat si se va tura repede, si nici nu va consuma mult, daca esti rezonabil si nu intinzi coarda :twoup:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru exlicatiile detailate ale lui relu86...frumos spus dar ....eu cred ca nu are rost sa tot explicam unui cal ca doi sunt mai puternici.....nu vedeti ca ionut asta delireaza?........ba zice odata ca el stie unu si buna ca 4cil sunt peste 6 cil cand 65% au votat pt 6cil.......iar dupaia zice de V8 si abereaza de numai el stie ce vrea sa zica...infine nu vreau sa intru din nou in conflict cu cineva dar cel putin sa avem respect pt unii care chiar isi pierd timpul explicandule la unii ca la prosti cum sta treaba cu motoarele.....macar cititi si dupaia scrieti la voi in word ce vreti voi nu mai delirati aici toate abjectiile voastre.....ca azi maine unii vor compara ferrari cu fiat coupe.
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru exlicatiile detailate ale lui relu86...frumos spus dar ....eu cred ca nu are rost sa tot explicam unui cal ca doi sunt mai puternici.....nu vedeti ca ionut asta delireaza?........ba zice odata ca el stie unu si buna ca 4cil sunt peste 6 cil cand 65% au votat pt 6cil.......iar dupaia zice de V8 si abereaza de numai el stie ce vrea sa zica...infine nu vreau sa intru din nou in conflict cu cineva dar cel putin sa avem respect pt unii care chiar isi pierd timpul explicandule la unii ca la prosti cum sta treaba cu motoarele.....macar cititi si dupaia scrieti la voi in word ce vreti voi nu mai delirati aici toate abjectiile voastre.....ca azi maine unii vor compara ferrari cu fiat coupe.

 

e bine sa mai fie si circari ca tine, ne mai amuzam si noi. ai un stil aparte de a scrie.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru exlicatiile detailate ale lui relu86...frumos spus dar ....eu cred ca nu are rost sa tot explicam unui cal ca doi sunt mai puternici.....nu vedeti ca ionut asta delireaza?........ba zice odata ca el stie unu si buna ca 4cil sunt peste 6 cil cand 65% au votat pt 6cil.......iar dupaia zice de V8 si abereaza de numai el stie ce vrea sa zica...infine nu vreau sa intru din nou in conflict cu cineva dar cel putin sa avem respect pt unii care chiar isi pierd timpul explicandule la unii ca la prosti cum sta treaba cu motoarele.....macar cititi si dupaia scrieti la voi in word ce vreti voi nu mai delirati aici toate abjectiile voastre.....ca azi maine unii vor compara ferrari cu fiat coupe.

 

e bine sa mai fie si circari ca tine, ne mai amuzam si noi. ai un stil aparte de a scrie.

 

 

Asa sunt eu mai special ce sa faci......te doare? sau ce?....stiu e de vina adevarul.....Ha...iar cu circul ..intradevar ma mai ia si pe mine valul ....asta este ...mai bine circar decat clown ca altii......se simte careva?.........stiu sunteti cam multi.

Edited by bmwiscoupe
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru exlicatiile detailate ale lui relu86...frumos spus dar ....eu cred ca nu are rost sa tot explicam unui cal ca doi sunt mai puternici.....nu vedeti ca ionut asta delireaza?........ba zice odata ca el stie unu si buna ca 4cil sunt peste 6 cil cand 65% au votat pt 6cil.......iar dupaia zice de V8 si abereaza de numai el stie ce vrea sa zica...infine nu vreau sa intru din nou in conflict cu cineva dar cel putin sa avem respect pt unii care chiar isi pierd timpul explicandule la unii ca la prosti cum sta treaba cu motoarele.....macar cititi si dupaia scrieti la voi in word ce vreti voi nu mai delirati aici toate abjectiile voastre.....ca azi maine unii vor compara ferrari cu fiat coupe.

 

e bine sa mai fie si circari ca tine, ne mai amuzam si noi. ai un stil aparte de a scrie.

 

 

Asa sunt eu mai special ce sa faci......te doare? sau ce?....stiu e de vina adevarul.....Ha...iar cu circul ..intradevar ma mai ia si pe mine valul ....asta este ...mai bine circar decat clown ca altii......se simte careva?.........stiu sunteti cam multi.

 

hai nu te supara pe toata lumea. supara-te doar pe mine. ma asteptam la o reactie mai virulenta dar m-ai dezamagit. ai tu timp sa recuperezi.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.