Jump to content

4 cilindri vs 6 cilindri


cristimm

Numarul de cilindri.  

1247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ar mai fi multe de spus dar sincer nu cred ca mai are rost dupa ceea ce fac unii administratori ai acestui forum.....iar aici ma refer la precedentul meu cont adica "bmwiscoupe" pe care nu il mai pot folosi din cauza suspendarilor repetate....iar faptul ca unii incearca sa "iti bage pumnul in gura" cand vrei sa iti spui parerea .nu mi se pare chiar inregula...dar asta e.....dar e pacat ca astfel de oameni au ajuns sa conduca un astfel de forum.....probabil se iau dupa conducatorii lor de la Cotroceni....pacat ca un fan bmw ramane cu un gust amar dupa o discutie pe un forum....si sincer chiar daca prima data am meritat suspendarea a doua oara nu cred ca era cazul......oricum ma cam resemnasem cu gandul ca e forumul lu.....nush ce baiat de bucuresti si nu e chiar un forum pentru toti fanii bmw...decat doar pt cei ce vor "EI"....Cam asta a fost tot am avut de zis .....iar asta a fost doar un sentiment si un gust amar fata de cei care conduc acest forum........chiar daca nu mai este "bmwiscoupe" sa nu credeti ca nu pot face alt cont ....si altul si altul......dar pentru ce?.....ca sa ma suspendati din nou?......nu cred ca mai e nimik de spus mai bine i-mi pierd timpul altfel.....oricum felicitari din nou pentru oameni ca relu sau altii cu care poti cu adevarat sa ai o discutie......eventual in alta parte pe un alt forum. Edited by bmwl6i
Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi multe de spus dar sincer nu cred ca mai are rost dupa ceea ce fac unii administratori ai acestui forum.....iar aici ma refer la precedentul meu cont adica "bmwiscoupe" pe care nu il mai pot folosi din cauza suspendarilor repetate....iar faptul ca unii incearca sa "iti bage pumnul in gura" cand vrei sa iti spui parerea .nu mi se pare chiar inregula...dar asta e.....dar e pacat ca astfel de oameni au ajuns sa conduca un astfel de forum.....probabil se iau dupa conducatorii lor de la Cotroceni....pacat ca un fan bmw ramane cu un gust amar dupa o discutie pe un forum....si sincer chiar daca prima data am meritat suspendarea a doua oara nu cred ca era cazul......oricum ma cam resemnasem cu gandul ca e forumul lu.....nush ce baiat de bucuresti si nu e chiar un forum pentru toti fanii bmw...decat doar pt cei ce vor "EI"....Cam asta a fost tot am avut de zis .....iar asta a fost doar un sentiment si un gust amar fata de cei care conduc acest forum........chiar daca nu mai este "bmwiscoupe" sa nu credeti ca nu pot face alt cont ....si altul si altul......dar pentru ce?.....ca sa ma suspendati din nou?......nu cred ca mai e nimik de spus mai bine i-mi pierd timpul altfel.....oricum felicitari din nou pentru oameni ca relu sau altii cu care poti cu adevarat sa ai o discutie......eventual in alta parte pe un alt forum.

 

 

naspa ce ti s-a intamplat... dar tu nu ai facut nimic care sa duca la ce ai scris mai sus?

 

on-topic: votat 6

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ar mai fi multe de spus dar sincer nu cred ca mai are rost dupa ceea ce fac unii administratori ai acestui forum.....iar aici ma refer la precedentul meu cont adica "bmwiscoupe" pe care nu il mai pot folosi din cauza suspendarilor repetate....iar faptul ca unii incearca sa "iti bage pumnul in gura" cand vrei sa iti spui parerea .nu mi se pare chiar inregula...dar asta e.....dar e pacat ca astfel de oameni au ajuns sa conduca un astfel de forum.....probabil se iau dupa conducatorii lor de la Cotroceni....pacat ca un fan bmw ramane cu un gust amar dupa o discutie pe un forum....si sincer chiar daca prima data am meritat suspendarea a doua oara nu cred ca era cazul......oricum ma cam resemnasem cu gandul ca e forumul lu.....nush ce baiat de bucuresti si nu e chiar un forum pentru toti fanii bmw...decat doar pt cei ce vor "EI"....Cam asta a fost tot am avut de zis .....iar asta a fost doar un sentiment si un gust amar fata de cei care conduc acest forum........chiar daca nu mai este "bmwiscoupe" sa nu credeti ca nu pot face alt cont ....si altul si altul......dar pentru ce?.....ca sa ma suspendati din nou?......nu cred ca mai e nimik de spus mai bine i-mi pierd timpul altfel.....oricum felicitari din nou pentru oameni ca relu sau altii cu care poti cu adevarat sa ai o discutie......eventual in alta parte pe un alt forum.

 

se vede treaba ca metodele securisto-comuniste ale lui Basel ... ii inspira si pe altii :twoup:

Edited by SML
Link to comment
Share on other sites

Ba, hai sa va Înfierbânt eu: De V8 ce ziceti? Sau de nou-aparutele 3 cilindri Diesel?

 

V8 - prea multi cilindiri (de fapt prea multi bani :twoup: )

3 - prea putini pentru un BMW (in SUA nu stiu daca se vinde ceva cu sub 6 cilindri)

 

On-topic:

Am (al sotiei) un E90 cu 4 cilindri si un E60 cu 6 cilindri. Ma gandeasc ca ar fi trebuit sa-i spuna E40 (ca are 4 cilindri) in loc de E90 :)

Oricum, dintre cele 2, motorul cu 6 cilindri este net superior atat la senzatii cat si la rafinament. Se simte ca e perfect balansat si dupa turatia super mica la ralanti.

Cu toate astea (nu sariti!) cel mai mult mi-a placut motorul in 6 de la porsche - absolut sublim, cred ca singurul in 6 mai bun decat un Bmw.

 

 

P.S. oare pt cine are V8, 4 cilindri inseamna jumatate de motor?

Edited by netv
Link to comment
Share on other sites

Votat 6 ca senzatii,4 ca fiabilitate.

 

nu se compara nimic cu V8 de la capitolul ahitectura , echilibru , putere, sunet. Este printre cele mai reusite motoare din lumea.

 

Toate masinile supersport detin in portofoliul lor neaparat un V8.

 

 

PS: porsche 911 iese din discutie datorita lipsei spatiului.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
exceptie cred ca va face motorul N63 si S63, care va fi la fle ca si cele cu 6 in linie pt bmw. recomand tuturor, cei care nu inteleg motoarele, ii rog sa invete si apoi sa citeasca ce poat emotorul acesta si cat este de inovativ, merita pentru oricine. chiar e tare. V8 biturbo, twin scroll, injectie directa, valvetronic, plus ceea ce ei numesc Cylinder-bank Comprehensive Manifold. motorul dupa circulatia gazelor este pe principiul reverse flow, spre deosebire de alte motoar ein v, are evacuarea in interiorul V-ului si admisia pe lateral, iar turbinele in loc sa primeasca gazele evacuate de la un banc de cilinri, primesc de la 2 cilindri de pe stanga si de la 2 de pe dreapta in asa fel incat fiecare primeste un puls de la gazele evacuate al fiecare 90 grade rotatie vibrochen, spre deosebire de configuratia veche cu turbinele pe exterior unde gazul ori venea mult si apoi facea o pauza, cauza fiind ordinea de aprindere a motorului cu 8 cilindri in V, care la un moment dat aprinde 2 cilindri de pe aceiasi parte unul dupa altul, in cazul noului motor acest lucru nu mai afecteaza turbinele, fiindca acestea sunt legate la chiulasa prin galerie patentata de bmw care face in asa fel incat sa nu fie caderi de presiune din cauza aprinderii a 2 cilindri de pe aceiasi parte, toate acestea combinate cu materialele noi si f usoare folosite la turbine face ca acestea sa nu mai aiba intarziere, scopul tuturor acestor inovatii a fost sa reduca lag-ul, un motor puternic care sa nu polueze, indeplineste normele euro 5, si care are putere cat un uragan, si care e capabil de peste 700 cai si aproape 1000Nm, exista firme prin SUA care deja scot aproape 700 cai din motor si aproape 900 Nm. motorul acesta in cofiguratie stock, are intercoolere apa-aer, adik nu mai are traseul de admisie cat zidul chinezesc, ceea ce inseaman ca se poate tura, are 555 cai la 6000rpm si ajunge undeva la 6400 limitator, iar cuplul de 680 Nm e disponibil aproape pe toata plaja de turatie, ceea ce inseamna ca trage ca un tren si nu se opreste decat cand va intalni un munte, un X6M, prinde suta in 4.5 sec. X6M are 2400 kg, X5M prinde suta in 4 sec, e ceva de domeniul fantastic, aproape ca sfideaza fizica. Designul noii galerii de evacuare regularizeaza fluxul de gaze psre turbina, care va putea urca liniar in ture, nu va smuci, pus si simplu va sfida fizica
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On-topic:

Am (al sotiei) un E90 cu 4 cilindri si un E60 cu 6 cilindri. Ma gandeasc ca ar fi trebuit sa-i spuna E40 (ca are 4 cilindri) in loc de E90 :twoup:

Oricum, dintre cele 2, motorul cu 6 cilindri este net superior atat la senzatii cat si la rafinament. Se simte ca e perfect balansat si dupa turatia super mica la ralanti.

Cu toate astea (nu sariti!) cel mai mult mi-a placut motorul in 6 de la porsche - absolut sublim, cred ca singurul in 6 mai bun decat un Bmw.

Pai ai turatia mica la ralanti probabil pt ca ai cutie automata .... si eu la 4 cilindrii am cam 700rpm cred .... sincer nu retin.... pe cutie manuala am cam 850-900...

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

abia cand studiezi cum se faceau pana acum motoarele V8 biturbo, ajungi sa iti dai seama ce revolutionar e motorul acesta, de la scaunul supapei pana al turbina sunt numai cativa cm, la motoarele cu turbina ep exterior distanta e de 2 ori mai mare, iar la cele cu o singura turbina deja vorbim de un lag f mare si care deja face inutile utilizarea puterii in alta aprte decat o pista de 400m, [e cand aceste motoare pot fi folosite oricand, ai apasat pe pedala si indiferent de turatia in acel moment explodeaza un uragan

post-26092-1290625842_thumb.jpg

post-26092-1290625923_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

exceptie cred ca va face motorul N63 si S63, care va fi la fle ca si cele cu 6 in linie pt bmw. recomand tuturor, cei care nu inteleg motoarele, ii rog sa invete si apoi sa citeasca ce poat emotorul acesta si cat este de inovativ, merita pentru oricine. chiar e tare. V8 biturbo, twin scroll, injectie directa, valvetronic, plus ceea ce ei numesc Cylinder-bank Comprehensive Manifold. motorul dupa circulatia gazelor este pe principiul reverse flow, spre deosebire de alte motoar ein v, are evacuarea in interiorul V-ului si admisia pe lateral, iar turbinele in loc sa primeasca gazele evacuate de la un banc de cilinri, primesc de la 2 cilindri de pe stanga si de la 2 de pe dreapta in asa fel incat fiecare primeste un puls de la gazele evacuate al fiecare 90 grade rotatie vibrochen, spre deosebire de configuratia veche cu turbinele pe exterior unde gazul ori venea mult si apoi facea o pauza, cauza fiind ordinea de aprindere a motorului cu 8 cilindri in V, care la un moment dat aprinde 2 cilindri de pe aceiasi parte unul dupa altul, in cazul noului motor acest lucru nu mai afecteaza turbinele, fiindca acestea sunt legate la chiulasa prin galerie patentata de bmw care face in asa fel incat sa nu fie caderi de presiune din cauza aprinderii a 2 cilindri de pe aceiasi parte, toate acestea combinate cu materialele noi si f usoare folosite la turbine face ca acestea sa nu mai aiba intarziere, scopul tuturor acestor inovatii a fost sa reduca lag-ul, un motor puternic care sa nu polueze, indeplineste normele euro 5, si care are putere cat un uragan, si care e capabil de peste 700 cai si aproape 1000Nm, exista firme prin SUA care deja scot aproape 700 cai din motor si aproape 900 Nm. motorul acesta in cofiguratie stock, are intercoolere apa-aer, adik nu mai are traseul de admisie cat zidul chinezesc, ceea ce inseaman ca se poate tura, are 555 cai la 6000rpm si ajunge undeva la 6400 limitator, iar cuplul de 680 Nm e disponibil aproape pe toata plaja de turatie, ceea ce inseamna ca trage ca un tren si nu se opreste decat cand va intalni un munte, un X6M, prinde suta in 4.5 sec. X6M are 2400 kg, X5M prinde suta in 4 sec, e ceva de domeniul fantastic, aproape ca sfideaza fizica. Designul noii galerii de evacuare regularizeaza fluxul de gaze psre turbina, care va putea urca liniar in ture, nu va smuci, pus si simplu va sfida fizica

 

 

Este foarte frumos si real ce ai spus, dar este "off topic"; Discutam de altceva, parca.....

Anyway, consumul este pe masura performantelor, nu?

Link to comment
Share on other sites

Daca tot suntem la capitolul V8 ... vreau sa punctez si eu, ca exista 2 tipuri de V8 si anume "flat plane" si "cross plane"

 

Pe scurt , diferenta consta in modul cum este configurat arborele cotit. Mai multe in detaliu aici.

 

Crossplane - este V8-ul cunoscut de toti , cu sunetul si 'caracterul' specific.

 

iar

 

Flatplane - sunt in general V8-urile de curse , care astfel se pot tura f rapid si au un redline f inalt.

 

Cu alte cuvinte, toate V8-urile de la Ferrari inca de la prima lor masina cu aceasta configuratie, sunt numai flat plane de exemplu, si de aceea nu 'prea suna' ca v8-ul 'normal'. De ex: Ferrari F355 - introdusa in 1994 - ce avea V8 de 3,5l ce dezvolta 380 de cai (care si pt standardele de astazi are un randament incredibil de 109 hp/L ! ) si la care ei au pus in perioada aceea si 5 valve pe cilindru plus un redline de 8500 rpm ! = acea simfonie incredibila (clipul atasat si link )

F355.wmv

Edited by warhammer23
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu stiu cat de mult am fost offtopic, ideea era ca 6 in linie care a caracterizat bmw de-a lungul timpului incepe sa nu mai faca fata cerintelor tot mai ridicate pentru putere si a maselor mari ale masinilor, e necesar un motor cu mai mult de 6 cindri, iar un v12 cu asemenea tehnologie, ar fi poate prea mult, ar fi muscle care. prea multa putere nu face bine. initial nici eu nu am fost de acord cu V8 pe bmw M3, v10 de pe M5 era motor de F1 si pare ok, dar v8 nu se impaca cu ideea de masina sport, dar cand am vazut tehnologia si 8200 rpm, si ca e mai usor decat predecesorul motor, cel cu 6 in linie, merita tot respectu. cred ca moderatyorii si initiatorul topicului va fi de acord cu mine, ideea din spatele topicului era preferinta, mai nou aceste v8-uri ale bmw tin locul celor cu 6 in linie care acum 3 ani erau varful de lance, pe m3 are senzor de detonatie in bujie, trimite inca un impuls electric si masoara ionizarea aerului imd dupa scanteie, iar un calculatorul are o capacitate de 200 milioane de calcule ep secunda.aceste v8-uri pt mine sunt ecivalentul celor cu 6 in linie. in mers normal un motor cu 2 turbine poate si injectie directa poate sa scoata un consum destul de rezonabil, acesta avanda un cuplu mare la turatie mica, iar cuplat la o cutie automata poate sa aiba o economie f buna

 

configuratia flatplane nu necesita contragreutati, doar axe de echilibrare, si nu e f pretentios la esapament, iar vibrochenul usor ii permite sa se tureze repede. crossplane este echilibrat dinamic mai bine, dar dar necesita contragreutati si asta il face greu, plus ca in aplicatii de curse are nevoie de esapament interconectat ca sa traga presiune aparauta dupa cele 2 pulsuri aparute in acelasi banc, cauza fiind ordinea lui de aprindere RLRRLRLLR. modelul crossplaneste folosit in configuratia 4 in linie de Yamaha in YZF-R1, impreuna cu un ax special de echilibrare, ofera o curba d eputere mai buna decat un vibrochen normal flatplane, care s efoloseste in mod normal la 4 in linie si care are in pulsuri mari puterea, acesta are puterea in pulsuri mai mici

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu stiu cat de mult am fost offtopic, ideea era ca 6 in linie care a caracterizat bmw de-a lungul timpului incepe sa nu mai faca fata cerintelor tot mai ridicate pentru putere si a maselor mari ale masinilor, e necesar un motor cu mai mult de 6 cindri,

 

+1

 

Exact acest lucru s-a intamplat atat in cazul E34 M5 ...tot L6 avea ca ultima 'incarnare', de 3,8 L , practic peretii blocului deja erau la limita (~ 4mm distanta intre peretii cilindriilor , deci 'limita' )

 

Si deasemenea de E46 M3 de care vb si relu86 , ultimul L6 M aspirat de la bmw , aceeasi 'problema' - au ajuns la limita si maximum platformei. ( M3-ul stock care deja are motorul bazat pe platforma de la e36 , marit si mai mult, producea 343 cai din 3,2 L ..iar CSL-ul cu 360 din 3,2 L ...cat sa mai 'forteze' platforma (?)..)

 

In ambele cazuri au fost 'devansate' de V8-uri, E39 M5 si E9x M3.

 

Si acum cu noile V8-uri descrise de relu86.

Edited by warhammer23
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

exact, au ajuns la limita, se cere tot mai mult. modelele x35i inca pot f mult, 304 cai si 407 Nm, e aproape ca un m3 din generatia e46, e mult, dar nu va face fata, si probabil ca orice potential cumparator de m3 E9x va prefera un v8 in locul unui 6 linie fortat si care trage doar sus in turatie, ca poat enu mergi cu masina numai pe circuit unde folosesti jumatatea de sus a turometrului, poate mei mergi prin oras si ai vrea sa accelereze masian si de la 1500 rpm sau 2000, plus ca un motor cu 6 linie de aproape 4000 cmc cantarea mult mai mult ca un v8 si nu faceai nimic, trebuia sa scoti mai multa putere din el sa compenseze greutatea aditionala, nu ma intelegeti gresit, tot 6 linie prefer, ca de V8 nu imi voi permite o masina moderna cu v8, sau v12.cand ajungi la limita e al limita, pt M3, M5, M6 deja motoarele cu 6 linie nu mai fac fata, sa nu mai vb de X5 si X6 M, astea sfideaza fizica si v8, te-ai astepta ca la 2400 de kg sa aiba vreo 3 motoare.si o racheta in spate :twoup:

Asa cum E34 a fost doar al doilea M5 si avea ultimul motor 6 linie, urmatorul m5 avea v8. probabil ca BMW a luat in calcul si un 6 linie pt productie de genul celui biturbo dar ca sa faca fata cererii de putere trebuia sa fie mai usor si probabil ca iesea prea scump si deja intra masina in alta categorie.

Sa revenim la realitate, se cer masini economice, si bmw stiu asta, intr-un interviu seful departamentlui motoare spunea ca ei au destula putere din motoare, si aucm se vor concentra sa le faca mai economice. Cand la noi in tara e aproape 5 lei litrul de benzina si masiona ta consuma cel putin 14 in oras parca nu iti mai vine sa mergi cu ea al lucru ca faci aproape 25 km cu ea zilnic si poate nu mai merita, te orientezi spre una mai economica.dar nu au uitat ca si cei care vor X6M au bani si probabil ca nu se uita la suma de care alimenteaza ci la numarul de l sa nu dea pe dinafara cumva, acei oameni poat enu au probleme la bani, si deja nu ocnteaza consumul, dar pt cei ami multi dintre noi, care vb aici ep forum conteaza, sunt curios cati de aici si-ar permite sa consume 20 sau 30 lei pe drum zilnic, in conditiile in care doar te duci la lucru, nu e masina ta obiectul muncii.

ON TOPIC 6 linie cel mai tare indiferenta daca se va mai fabrica sau nu, CEL MAI TARE

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.