Jump to content

4 cilindri vs 6 cilindri


cristimm

Numarul de cilindri.  

1247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

majoritatea ati precizat ca dezavantaje la 6 cilindri: - consuma mai mult

 

eu as mai adauga: - asigurare mult mai scumpa

- impozit mai mare

- greutate mai mare => suspensii obosite mai repede

- mai toate piesele sunt mult mai scumpe

ca avantaje: - puterea mai mare pt depasiri sau la viteze inalte

6 cilindri e bine sa ii ai pe autostrada cum in romania asa ceva nu prea intalnim 4 sunt suficienti

 

votat 4 desi am 6

 

Depinde

Greutatea nu e neaparat cu mult mai mare incat sa afecteze diferit uzura suspensiei. N20 e doar cu 10kg mai usor decit un N52.

 

Dar e mai scump de cumparat si intretinut. In schimb ai un motor perfect echilibrat si in functie de varianta constructiva, cu un sunet unic (6 in linie, benzina, aspirat). La fiecare schimb de ulei trebuie sa cumpar 7 litri, 6 bujii, etc. Dar uiti repede cand simti la volan ce bine toarce:) si ce sunet scoate. Primul meu 6 cilindri diesel (rental) am crezut ca e benzina asa linistit mergea, pina m-am uitat mai atent la turometru (era automat, nu bagam de seama ce face si cum schimba) si am vazut e diesel.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut baieti! eu inca nu inteleg care ar fi avantajul unui motor mare in tara noastra? un motor peste 2000cm?

sa spuna cineva un avantaj real, care il ofera un motor de 3.0l? unul singur

 

cei mai multi specifica ca este confortul( intradevar este mai confortabil) dar si un motor de 2.0 l iti ofera confortul necesar

vorbind la masini mai noi ,

in tara asta nu se merita pt nimic un motor mai mare de 2.0l

-imposit mare

-consum mare

-intretinere mare si toate astea cu in salariu' de 1000 ron?

hai sa fim seriosi si realisti, cum sa ne pernitem sa facem un ful la o masina care costa jumate din salariu?

cum sa ne pierdem sa intretinem masina daca drumurile sunt varza, si avem un salariu de nimic

cum ne permitem sa platim asigurare si imposit cand avem copii de hranit, chirie si asa mai departe

nu toata lumea au banii, si fac "combinatii" si isi permit sa faca ce vor muschi lor

 

DA mi-as alege cu mare placere un motor de 3.0l intr-o tara din europa unde asi avea salariu de 1500-2500 euro si asi putea sa-mi permit un full de 80 euro

asi prefera un motor mare sa ma bucur de el pe autostrazi, fara gropi etc

mi-as permite un motor mare in alta tara...NU in romania fratilor!

 

vreau sa-mi spune-ti un avantaj care il ofera un motor mai mare? unul singur in tara noastra.

daca un motor de 2.0l iti ofera 150-200 cp ce mai vrei?

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ca fost posesor de 316i pot spune ca nu exista comparatie cu 6 cilindri. In momentul de fata detin atat un 2.5 in 6 cil cat si un 2.0 cu 6 cil. Mi-ar place un 3.0, dar taxele sunt prea mari si nu se merita, asa ca raman la 2.5.

2.0 cosuma cat 2.5, iar la drum intins este la fel de stresat ca si 1.6

La 2.0 intretinerea e fix ca la 2.5

Singura diferenta e la taxe.

Link to comment
Share on other sites

Ca fost posesor de 316i pot spune ca nu exista comparatie cu 6 cilindri. In momentul de fata detin atat un 2.5 in 6 cil cat si un 2.0 cu 6 cil. Mi-ar place un 3.0, dar taxele sunt prea mari si nu se merita, asa ca raman la 2.5.

2.0 cosuma cat 2.5, iar la drum intins este la fel de stresat ca si 1.6

La 2.0 intretinerea e fix ca la 2.5

Singura diferenta e la taxe.

 

si atunci dc sa nu optam pt motor mai mic?😜

Link to comment
Share on other sites

DOMI exemplele date de tine sunt chiar ok. Dar crede-ma ca TESLA o sa bata orice concurenta in viitor, cu privire la masinile pe curent. Si nu vorbesc din articole citite de pe net. Autonomia se discuta de la 400 km in sus. Si cuplu de aproximativ 500 Nm. Nu stiu cate masini de aici de pe forum se pot lauda cu asa un cuplu...

 

Nici una.....in modul insane pur si simplu rupe scaunul cu tine.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nici una.....in modul insane pur si simplu rupe scaunul cu tine.

Rupe scaunul cu tine pentru cateva sute km si dupa asta o sa stai minim o seara sa o incarci, ca doar e electrica si nu se incarca in mers, dar nah ... unii inca viseaza la statii de incarcare de mare putere in curtea lor cand eu unul sunt curios cati din cei de pe forum isi permite sa instaleze sistem "dual charger" ca sa nu astepte 36 ore pentru o incarcare completa, nu de alta dar cea mai slaba incarcare la 220V "suge" cam 11kW, pe limba romana 4-5 AC-uri de casa la putere maxima

Oricat de mult imi doresc sa fiu ECO, imi place masina, dar nu pare genul de masina pe care sa o folosesti decat in drumuri foarte bine programate, ex: acasa - munca - si eventual ceva frecus prin oras maxim. Asta in conditiile in care locuiesti la curte, si ai o instalatie electrica solida, sau te-a mancat in fund si ti-ai tras instalatie de 400v trifazic, caz in care iti permiti autonomia maxima la fiecare 4.5 ore

Momentan nu ai cum sa ajungi in mai putin de 24h Bucuresti - Amsterda decat cand o sa instaleze statiile minune care iti schimba bateriile direct, pana atunci ramanem la alternativele clasice si asteptam sa evolueze treaba cu bateriile astea ca prea se lauda.

 

Pe langa asta sunt o gramada de masini aici pe forum care au peste 500nm si nu se agita pe toate paginile ca masinile lor te baga in scaun si alte cele.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Rupe scaunul cu tine pentru cateva sute km si dupa asta o sa stai minim o seara sa o incarci, ca doar e electrica si nu se incarca in mers, dar nah ... unii inca viseaza la statii de incarcare de mare putere in curtea lor cand eu unul sunt curios cati din cei de pe forum isi permite sa instaleze sistem "dual charger" ca sa nu astepte 36 ore pentru o incarcare completa, nu de alta dar cea mai slaba incarcare la 220V "suge" cam 11kW, pe limba romana 4-5 AC-uri de casa la putere maxima

Oricat de mult imi doresc sa fiu ECO, imi place masina, dar nu pare genul de masina pe care sa o folosesti decat in drumuri foarte bine programate, ex: acasa - munca - si eventual ceva frecus prin oras maxim. Asta in conditiile in care locuiesti la curte, si ai o instalatie electrica solida, sau te-a mancat in fund si ti-ai tras instalatie de 400v trifazic, caz in care iti permiti autonomia maxima la fiecare 4.5 ore

Momentan nu ai cum sa ajungi in mai putin de 24h Bucuresti - Amsterda decat cand o sa instaleze statiile minune care iti schimba bateriile direct, pana atunci ramanem la alternativele clasice si asteptam sa evolueze treaba cu bateriile astea ca prea se lauda.

 

Pe langa asta sunt o gramada de masini aici pe forum care au peste 500nm si nu se agita pe toate paginile ca masinile lor te baga in scaun si alte cele.

 

Nici motoarele Otto (benzina) sau Diesel nu au fost ca acum de la bun inceput. Oricum, in 10 ani situatia va fi alta si nu va mai fi rentabila masina pe "fosili"; electricele se perfectioneaza de la un an la altul. O sa vezi strazi cu inductie si platesti in functie de km parcursi sau rovigneta sau te miri ce. Exista tehnologie si va fi folosita, deja Tesla a evoluat intr-atat incat la rapoartele pret/calitate/fiabilitate/utilitate rivalizeaza cu majoritatea premiumurilor clasice. Mai e problema obisnuintei oamenilor si schimbarea ideilor, dar va veni si aia. Ca exemplu, cine se gandea ca va exista BMW FWD cu 3 cilindri? Si uite ca e..

Link to comment
Share on other sites

salut baieti! eu inca nu inteleg care ar fi avantajul unui motor mare in tara noastra? un motor peste 2000cm?

 

 

in tara asta nu se merita pt nimic un motor mai mare de 2.0l

-imposit mare

-consum mare

-intretinere mare si toate astea cu in salariu' de 1000 ron?

hai sa fim seriosi si realisti, cum sa ne pernitem sa facem un ful la o masina care costa jumate din salariu?

cum sa ne pierdem sa intretinem masina daca drumurile sunt varza, si avem un salariu de nimic

cum ne permitem sa platim asigurare si imposit cand avem copii de hranit, chirie si asa mai departe

nu toata lumea au banii, si fac "combinatii" si isi permit sa faca ce vor muschi lor

 

DA mi-as alege cu mare placere un motor de 3.0l intr-o tara din europa unde asi avea salariu de 1500-2500 euro si asi putea sa-mi permit un full de 80 euro

asi prefera un motor mare sa ma bucur de el pe autostrazi, fara gropi etc

mi-as permite un motor mare in alta tara...NU in romania fratilor!

 

 

 

nu prea inteleg postul tau. motoarele mari sunt FIX pentru oamenii aia pt care nu conteaza impozitul, nu sunt interesati de consum si asa mai departe. mergand mai departe bmw-urile in general indiferent de motorizare sunt pentru oamenii aia;

de aia exista bmw si dacia logan. de aia cel mai ieftin bmw costa cat vreo 2 dacii logan noi.e foarte important sa faci alegerea perfecta pentru tine. aici intervine problema, cand faci o alegere care nu e tocmai cea potrivita, de aici pleaca totul.

 

intr-adevar in contextul actual chiar nu prea mai este mare smecherie sa iei peste 2.0(de fapt la unii producatori sa vrei sa iei si nu prea mai ai ce, pt ca nu mai ofera :)) ). dar la masinile mai vechi era cu totul altfel.

in rest eu spun ca un motor puternic este de preferat tocmai in Romania, tara unde nu ai autostrazi ci ai dn-uri la greu unde esti nevoit sa faci fel de fel de depasiri...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

din punctul meu de vedere e destul de simplu, daca am bani si nu ma intereseaza aspectul financiar iau 6, 8, 10 sau 12 cilindri, daca ma intereseaza acest aspect si nu am bani ia 3 sau 4 cilindri

 

iar in ceea ce priveste masina electrica eu zic, ca atata vreme cat sunt lupte pentru monopolul titeiului masina electrica nu prea are viitor

nu am vazut pe nimeni sa faca un calcul, cat platesti pentru a incarca bateria si cata autonomie ai in acei bani si cat platesti sa faci un plin de combustibil benzina sau motorina si cata autonomie am in acei bani, unde nu mai pui ca la cea electrica trebuie sa stau sa astept sa o incarc, in schib cu cealalta trec prin peco faci plinul si tragi cardul

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

cand o sa fie maisnile electrice la scara larga, or sa accizeze curentul ca si benzina. Doar nu e nebun statul sa renunte la asa gramada de bani . Lasand la o parte costul intretinerii retelelor de drumuri, nici macar in Germania cu reteaua aia enorma si cu acciza relativ mica nu foloseste decat cam 1/3 din ce aduna din acciza de combustibil si alte taxe pentru drumuri, restul se duce la pensii sanatate etc.

Tehnologia exista, si nici incarcarea nu mai dureaza cat dura, deja cu o statie ca lume in 25-30 de min o incarci la 80% adica mai faci un 400 de km.. Iti spun eu ca nu crapi daca te opresti 30 de min la 500 km ..bagi si tu o cafea si un sandwich..

Dar nu vrea nimeni asa ceva, nici o tara nu e pregatita de asa ceva exceptand cateva state care jupoaie cetateanul pe alte parti, si isi permit sa renunte la accizele pe combustibil cum e Olanda/Norvegia, unde plug in si full electric se vand ca painea calda, ca au foarte multe facilitati fiscale.

Link to comment
Share on other sites

salut baieti! eu inca nu inteleg care ar fi avantajul unui motor mare in tara noastra? un motor peste 2000cm?

sa spuna cineva un avantaj real, care il ofera un motor de 3.0l? unul singur

 

1. Iti pune un zambet de copil tampit pe fata, cand mergi cu masina, cel putin, la mine se intampla de fiecare data.

2. Psihic, dupa ce am avut 320d FL si am vazut cum se plafoneaza la depasiri si acceleratii (era cutie automata) - sunt mult mai calm cand stiu ce am sub fund. Nu-s vitezoman, dar mai am momentele mele si o rezerva de putere (adica 90cp si 150nm in plus fata de 320D) nu strica niciodata.

 

cei mai multi specifica ca este confortul( intradevar este mai confortabil) dar si un motor de 2.0 l iti ofera confortul necesar

vorbind la masini mai noi ,

in tara asta nu se merita pt nimic un motor mai mare de 2.0l

-imposit mare

-consum mare

-intretinere mare si toate astea cu in salariu' de 1000 ron?

hai sa fim seriosi si realisti, cum sa ne pernitem sa facem un ful la o masina care costa jumate din salariu?

cum sa ne pierdem sa intretinem masina daca drumurile sunt varza, si avem un salariu de nimic

cum ne permitem sa platim asigurare si imposit cand avem copii de hranit, chirie si asa mai departe

 

Salariul meu imi permite intretinerea si taxele. Impozitul e 2000lei pe an, iar RCA-ul (pe firma, ca pe mine nu va ajunge veci) e 1000lei (atat e la 2.0 daca ai sub 30 de ani si B6), clasa B0. Si daca nu dai banii la impozit, ii arunci pe altceva. Prefer sa ma bucur de masina tot anul, restul chestiilor care nu iti aduc folos, pot astepta. Multe sunt trecatoare. Pana la urma si masina e trecatoare, depinde ce iti doresti si iti aduce satisfactie. Ca doar deasta cumperi masina.

Bujiile se schimba rar, iar din 2-3L de ulei, nu o sa fii mai bogat.

 

nu toata lumea au banii, si fac "combinatii" si isi permit sa faca ce vor muschi lor

 

DA mi-as alege cu mare placere un motor de 3.0l intr-o tara din europa unde asi avea salariu de 1500-2500 euro si asi putea sa-mi permit un full de 80 euro

asi prefera un motor mare sa ma bucur de el pe autostrazi, fara gropi etc

mi-as permite un motor mare in alta tara...NU in romania fratilor!

 

Poate ai ales gresit domeniul in care lucrezi, poti face 800-1000euro lejer si in Romania, dupa vreo 3 ani de experienta in domeniu.

Plinul, tine de masina aleasa. E46 are rezervor de 60l la diesel. Daca nu ai bani de plin, te orientezi catre o masina mai putin gurmanda sau gpl (nu e nici o rusine cu GPL-ul).

 

 

vreau sa-mi spune-ti un avantaj care il ofera un motor mai mare? unul singur in tara noastra.

daca un motor de 2.0l iti ofera 150-200 cp ce mai vrei?

 

Am scos consum extern mai bun cu 3.0 xdrive decat cu 2.0 pe CJN-Zalau-CJN. Pe oras e cam la fel, ochiometric, dar tind sa cred ca e cu 1-2L maxim, mai mare.

 

Cuplu vreau si durabilitate in timp. Asta iti ofera 3.0. Aceeasi cai ii scoti din 2.0 dar pe termen lung, cate piese pica?

 

-----

 

Ca o concluzie, daca dispui de bani, mergi pe 3.0, daca nu, iei ceva mai mic. Daca nu ai condus 3.0, nu o sa intelegi care e diferenta. Si e , imensa.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Poate m-am grabit eu in exprimare, taxele sunt singurul impediment pt care cineva nu ar alege un 2.5 sau chiar 2.8, 3.0

 

In rest eu nu vad nici un dezavantaj in alegerea unui motor ceva mai mare.

 

nu numai taxele, totul difera, intretinerea e diferita, bani sunt singurul impediment care il impiedica pe cel ce nu ii are sa ia mai multi de 3-4 cilindri

Link to comment
Share on other sites

Colegul a deschis discutia cu o mica particularitate, anume 2.0 6 cil, iti garantez eu ca nu e nici o diferenta de intretinere intre 2.0 2.5 2.8 6cil de pe e36 si nici intre 2.2 2.5 3.0 6cil de pe e46.

 

Dar ca si dinamica diferenta e mare.

 

Saptamana trecuta am cumparat filtrele si ulei pt 320i, exact aceleasi ca si pt 323i 2.5, adica 110lei(aer, benzina, ulei) producator Hengst si ulei 5w30 40x6l

Link to comment
Share on other sites

Nu prea intelegi ca nimic din ce ai spus nu are legatura ?

Este o masina pe care doresc sa o am, dar in conditiile actuale nu se poate.

Cand o sa intelegi ca o masina electrica si apartamentul la bloc nu se pupa o sa intelegi si alte cele.

 

Spuneai ca nu se pupa cu apartamentul datorita incarcarii, iar intr-un alt post datorita faptului ca trebuie sa ai drumurile foarte bine programate. Nu se pupa acum, dar in viitorul apropiat vor fi compatibile. Nu cred ca va mai dura mult pana si Romania va avea puncte de incarcare rapida in statiile peco. Eu iti spusesem ca asa cum au evoluat motoarele clasice, asa vor evolua si astea, iar pentru atragerea clientilor, producatorii vor gasi solutii la toate problemele (ex: incarcarea daca stai la apartament).

Edited by VeGe
Link to comment
Share on other sites

e strict parerea ta, eu detin un 4 cilindri bmw diesel si un 6 cilindri benzina din alta marca, platesc mai multi pani pentru a intretine V6 decat 4 de la bmw, si aici nu pun in calcul consumul, pt ca daca as pune si consumul, gandestete daca as pune si consumul:)

Normal ca e parerea mea si mi-o sustin, pentru ca stiu ce bani cheltuiesc cu intretinerea masinilor. La fel de frumos pot sa iti demonstrez ca intretinerea unui Polo 6R 1.4mpi 4 cil costa mai mult ca cea de la BMW 6cil, aceleasi 3 filtre m-au costat 210lei si uleiul 190lei.

Link to comment
Share on other sites

sunt multe costuri aditionale, nu numai filtre si taxe.

gumele sunt mai mari si se duc mult mai repede la un motor de 200 de cai fata de unul de 120 si asta e doar un exemplu..

 

in romania in special, la peste 2l sunt cam cele mai mari taxe comparat cu multe alte tari.., dar nu e problema, romanul se descurca.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

in afara de impozit, unde intr-adevar costurile sunt uriase (200 lei 2,0, 8 milioane 2.5, 20 mil 3.0) cine isi permite sa intretina un BMW 4 cilindri (masina cu preturi maricele la intretinere, comparativ cu mai toate marcile, sa recunoastem) ca la carte, sau sa ma exprim altfel, isi permite sa intretina corect un 4cil isi va permite fara nici cea mai mica problema si un 2.5 sau 3.0;

 

problema apare cand nu iti permiti sa intretii nici 4 cil. iar situatiile astea sunt des intalnite!

Edited by CosminE46
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Normal ca e parerea mea si mi-o sustin, pentru ca stiu ce bani cheltuiesc cu intretinerea masinilor. La fel de frumos pot sa iti demonstrez ca intretinerea unui Polo 6R 1.4mpi 4 cil costa mai mult ca cea de la BMW 6cil, aceleasi 3 filtre m-au costat 210lei si uleiul 190lei.

 

si eu stiu ce bani cheltuiesc pe 4 cilindri si pe 6, un mic exemplu, in 6 ani de cand am V6 am schimbat de doua ori telescoapele pe fata si odata pe spate, pe 4 cilindri inca niciodata, si ma rezum la atata doar, amandoua sunt RWD :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.