Jump to content

4 cilindri vs 6 cilindri


cristimm

Numarul de cilindri.  

1247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

ce imi plac supozitiile astea. daca iti permiti 100 de roni iti permiti si 120.. si daca iti permiti si 120 merge si 140.. si uite asa, de ajungi fix ca in romania clasica, cu X5 cu gume de iarna in august..

treaba asta se numeste normalization of deviance

Cam asa au ajuns de au picat si naveta chanlenger.. :) gen am lansat la 15 grade si a fost ok, apoi au lansalt la 10 grade si a mers.. la 5 a bubuit.. da-o dracului merge la 10 si nu merge la 5.. :)

Care face calcule dinastea si gandeste asa si un logan sh e prea mult pentru el, ca in maxim un 1 an nu o sa aibe bani sa il tina si pe ala..

un simplu exemplu : de vreo 2 ani RCA a crescut in ro cu 15-20%/ an la aia cuminit, fara accident.

O sa creasca si mai mult.

iti iei acum un v8 cu 4k, iei unul in stare foarte buna chiar, ai un mic accident in 3-4 luni cu loganul cu care mergi la servici si o sa ai rca la v8 ala in vreo 2 ani cam cat 1/2 din valoarea lui/an si de 2 ori cat costa sa ii inlocuiesti motorul cu totul..

bine oricum 1/4 din parcul auto din romania nu are rca, dar isi permite orice sa tina un 6L / V8 de 3-4 L .

Edited by DOMI
  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ce imi plac supozitiile astea. daca iti permiti 100 de roni iti permiti si 120.. si daca iti permiti si 120 merge si 140..

 

masina iti iei atunci cand situatia financiara ti-o permite. masina de multe ori necesita costuri total imprevizibile. masina iti iei cand iti permiti fara nici cea mai mica problema intretinerea ei. pentru ca altfel se transforma un mare stres masina. am cunostinte unde e "doliu" in casa lor cand se strica cate ceva.

de aia spun ca daca iti permiti fara nici cea mai mica problema intretinerea unui 4cilindri (cum vad eu normalitatea) atunci nu te vor afecta cu nimic costurile putin mai mari de la 6 cilindri (in afara de impozit unde am spus ca sunt niste diferente aberante).

Edited by CosminE46
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

Am lucrat in reprezentanta Chevrolet, cunosc foarte bine cat de repede se duce suspensia la un chevy pur si simplu sunt gandite total aiurea. Veneau suficienti de multi clienti cu probleme la bucsi, arcuri, amortizoare.

NU ai avut tu ghinion cu amortizoarele, asa sunt ele se duc repede.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

masina iti iei atunci cand situatia financiara ti-o permite

 

perfect de acord, insa iti iai masina dupa situatia financiara pe care o ai, daca ar fi vorba numai de taxe sunt ferm convins ca am vedea pe strazile patriei mult mai multe masini cu mai multi cilindri decat 3 sau 4

 

Am lucrat in reprezentanta Chevrolet, cunosc foarte bine cat de repede se duce suspensia la un chevy pur si simplu sunt gandite total aiurea. Veneau suficienti de multi clienti cu probleme la bucsi, arcuri, amortizoare.

NU ai avut tu ghinion cu amortizoarele, asa sunt ele se duc repede.

 

nu m-am plans, am dat doar un exemplu, seful meu a bagat intr-un 745Li aproape jumate din pretul masini la cumparare, si nu era chiar asa de veche, avea 5 ani masina, si era bmw nu chevy :)

Link to comment
Share on other sites

perfect de acord, insa iti iai masina dupa situatia financiara pe care o ai, daca ar fi vorba numai de taxe sunt ferm convins ca am vedea pe strazile patriei mult mai multe masini cu mai multi cilindri decat 3 sau 4

 

 

 

nu m-am plans, am dat doar un exemplu, seful meu a bagat intr-un 745Li aproape jumate din pretul masini la cumparare, si nu era chiar asa de veche, avea 5 ani masina, si era bmw nu chevy :)

 

In traducere, seful tau a dat 19.000 pe o masina de 70.000 si apoi a mai bagat 6500 de euro in ea din care 4000 cauciucele de iarna ?:)

 

cei 4 apostoli erau 3: Luca zis Matei !

Edited by mojorisin
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

In traducere, seful tau a dat 19.000 pe o masina de 70.000 si apoi a mai bagat 6500 de euro in ea din care 4000 cauciucele de iarna ?:)

 

cei 4 apostoli erau 3: Luca zis Matei !

 

in concluzie daca nu ai inteles mai bine taceai, app de cauciuce, lucrez intro tara unde temperatura nu coboara sub 10 grade, asa ca cauciucele sar din calcul

 

si proverbul e asa, cei 4 apostoli au fost 3, luca si matei, dar se pare ca nici ala nu l-ai inteles :poke:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cand o sa fie maisnile electrice la scara larga, or sa accizeze curentul ca si benzina. Doar nu e nebun statul sa renunte la asa gramada de bani . Lasand la o parte costul intretinerii retelelor de drumuri, nici macar in Germania cu reteaua aia enorma si cu acciza relativ mica nu foloseste decat cam 1/3 din ce aduna din acciza de combustibil si alte taxe pentru drumuri, restul se duce la pensii sanatate etc.

Tehnologia exista, si nici incarcarea nu mai dureaza cat dura, deja cu o statie ca lume in 25-30 de min o incarci la 80% adica mai faci un 400 de km.. Iti spun eu ca nu crapi daca te opresti 30 de min la 500 km ..bagi si tu o cafea si un sandwich..

Dar nu vrea nimeni asa ceva, nici o tara nu e pregatita de asa ceva exceptand cateva state care jupoaie cetateanul pe alte parti, si isi permit sa renunte la accizele pe combustibil cum e Olanda/Norvegia, unde plug in si full electric se vand ca painea calda, ca au foarte multe facilitati fiscale.

http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/17/e48652dbe3864f37a7f3a29446125f54.jpg

http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/17/bee049befae3ae53d3048f1049bf7e6d.jpg

In parcarea unui singur hotel de 4 stele din Luxmbourg sunt 5 statii de incarcare pentru Tesla. In 3 zile de fiecare data cand am intrat/iesit din hotel a fost minim o masina la incarcat...

 

 

Sent from my iPhone 6

using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si germania e plina, orice parcare mai mare are statii si sunt si pe autostrada o groaza, pe la supermarket-uri..

In belgia nu prea sunt, sunt doar niste facilitati fiscale pentru companii daca isi fac cate un loc de parcare cu incarcare.. deci nu prea sunt.

si dieselul e ieftin ca braga, facilitati in regiunea Bruxelles pentru masini plug in hybrid nu sunt mari, deci e problema.. Care stat a vrut s aincurajeze.... a avut succes. Care nu.. nu, deci nu sunt.

Dar tehnologia e acolo deja.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Pus stampila pe 6 cilindri :twitch: ...am si 4,dar 6 deja e in alta liga...iar sunetul motorului...sunetul...este intr-un mare fel.Si cum spuneau si alti colegi,intr-adevar,provoaca dependenta :yahoo:

A fost o faza draguta din prima zi cand am achizitionat masina...am duso la spalatorie,si stand la rand ma trezesc cu doi indivizi ca imi bat in geam...deschid geamul si ii intreb :

- ce s-a intamplat!?

La care ei imi raspund :

- nu va suparati,ce motor aveti pe masina?

Si eu le raspund :

- diesel!.. :D

Ei incep sa rada si imi zic :

- pai si noi avem tot BMW diesel,amandoi,dar al dumneavoastra se aude intr-un mare fel...de cat este?

Si eu le zic :

- de 6 cilindri... :laugh:

Iar ei razand din nou imi zic :

- hai domne ca esti simpatic,de cati cc este!?

Si eu le zic :

- din pacate doar de 3000.. :D

Atunci ei lesina de ras si pleaca la masinile lor razand...si am incalecat pe o sa si v-am spus povestea mea.. :LMAO:

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Actualmente 4 cilindri diesel dupa aproape 5 ani de 6L benzina. Sunetul motorului nu are termen de comparatie in cazul meu, vibratiile (sau lipsa lor), turatiile, relantiul, totul de pe partea emotionala e in favoarea motorului in 6 cilindri. Dar cum in viata nu facem doar pofta inimii si trebuie sa ne gandim si la familie, casa etc. ajungem inevitabil la 4 cilindri. Ca si eficienta/parte practica un 2.0d va bate oricand un 2.5i. De la 218cp la 177cp nu simt diferenta foarte mare datorita cuplului. De consum si taxe nu mai are rost sa vorbim.

Cred ca oricine de pe forum si-ar dori un V8 sau 6L benzina daca si-ar permite, dar pentru muritorul de rand un 2.0d in 4 cilindri e alegerea logica.

 

Sincer BMW este de apreciat ca mai face motoare cu aceasta arhitectura in conditiile in care se merge pe downsizing. Pentru cei care mai aveti 6L bucurati-va de ele cat mai puteti :unsure:

Edited by bim_artemis
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Actualmente 4 cilindri diesel dupa aproape 5 ani de 6L benzina. Sunetul motorului nu are termen de comparatie in cazul meu, vibratiile (sau lipsa lor), turatiile, relantiul, totul de pe partea emotionala e in favoarea motorului in 6 cilindri. Dar cum in viata nu facem doar pofta inimii si trebuie sa ne gandim si la familie, casa etc. ajungem inevitabil la 4 cilindri. Ca si eficienta/parte practica un 2.0d va bate oricand un 2.5i. De la 218cp la 177cp nu simt diferenta foarte mare datorita cuplului. De consum si taxe nu mai are rost sa vorbim.

Cred ca oricine de pe forum si-ar dori un V8 sau 6L benzina daca si-ar permite, dar pentru muritorul de rand un 2.0d in 4 cilindri e alegerea logica.

 

Sincer BMW este de apreciat ca mai face motoare cu aceasta arhitectura in conditiile in care se merge pe downsizing. Pentru cei care mai aveti 6L bucurati-va de ele cat mai puteti :unsure:

Eu imi doresc doar un V10 (S85). haha
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Mda, cred ca ne-am dori toti V8 sau V10.

Daca e posibil, macar un V-L6 :)

 

Lasand retorica oleaca deoparte, problema specifica .ro ramane impozitarea aberanta peste 2999 cmc.

Cine trece de 3l, in general nu face multi kilometri, dar cand vine 1500-2000 EUR impozitul anual, injuri de mama focului, dupa ce trece primul an, care e de placere!

 

In mod practic am avut si condus V8 benzina de la BMW si Land Rover. Compresorul era o placere vs turbina, doar ca in mod real rar vedeai sub 20l/100 Km, iar asta fara sa tocesti acceleratia.

 

Cand pe un drum dus-intors Bucuresti - Constanta ~ 450 Km consumam 90-100l, iar benzina era aproape 6 lei, parca iti venea sa dai cu sapca de asfalt!

 

Si uite asa am tras eu linie si "m-am cumintit" la 3l triturbo, V6, diesel. :)

 

P.S. Doamne fereste de 4 cilindri...

Edited by Courage
  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

As vrea sa aflu parerile voastre legate de subiect. Care e mai bun? :twoup:

 

As dori ca topicul sa nu se transforme intr-un flame de gen "benzina vs motorina" sunt sigur ca vom gasi avantaje si dezavantaje ale ambelor tipuri.

 

Am avut vreo 3 luni "ca masina de proba" sa vad daca stiu sa conduc si masini nu doar motoare,un TICO din 1997,care si-a dat duhul dupa vreo 6000 km! mai precis chiulasa a cedat mancata de antigel! Am ales E34 520i din 1990 cu M20B20 la recomandarile unui amic,dar cu "avertismentul" ca nici nu mai conteaza cat o sa platesc pe masina,ca o sa ma "falimenteze" la consum! 7 luni mai tarziu ma declar foarte multumit de masina si mai ales motor,ce este atat de rafinat ca trebuie sa ma uit in bord sa aflu daca-i pornit motorul sau nu...

n-am de ce sa-mi cumpar vreodata masina cu motor in 4 cilindri! e clara treaba: un motor cu 6 cilindri este foarte echilibrat si rafinat,dar sa fie pe benzina! Alta masina cu alt motor nu mi-as cumpara! nici macar V8-ul nu ma impresioneaza! si am facut ceva km(cred ca vreo 1000) cu un range rover vogue L322,ce culmea avea motorul de BMW 4.4l M62B44 . motoarele V10 mi se par urate la sunet si sigur nici nu sunt la fel de rafinate precum motoarele V12! Deci ,cam asta ar fi alegerea mea: motor cu 6 cilindri in linie ,macar sa fie cel de 3.5l M30B35 tot BMW,sau motor V12 sa fie placerea unui 6 in linie X2! V12-ele poate sa fie BMW sau alta "natie" ca nu ma supar! :rolleyes:

Si din ce am observat,cu cat exista mai multi cilindrii intr-un motor cu atat puterea dezvoltata de acel motor este mai rafinata si ,nu stiu cum sa ma exprim, mai bine pusa pe sosea... e ceva ce trebuie experimentat la volan,in cuvinte nu se poate descrie!

 

ce imi plac supozitiile astea. daca iti permiti 100 de roni iti permiti si 120.. si daca iti permiti si 120 merge si 140.. si uite asa, de ajungi fix ca in romania clasica, cu X5 cu gume de iarna in august..

treaba asta se numeste normalization of deviance

Cam asa au ajuns de au picat si naveta chanlenger.. :) gen am lansat la 15 grade si a fost ok, apoi au lansalt la 10 grade si a mers.. la 5 a bubuit.. da-o dracului merge la 10 si nu merge la 5.. :)

Care face calcule dinastea si gandeste asa si un logan sh e prea mult pentru el, ca in maxim un 1 an nu o sa aibe bani sa il tina si pe ala..

un simplu exemplu : de vreo 2 ani RCA a crescut in ro cu 15-20%/ an la aia cuminit, fara accident.

O sa creasca si mai mult.

iti iei acum un v8 cu 4k, iei unul in stare foarte buna chiar, ai un mic accident in 3-4 luni cu loganul cu care mergi la servici si o sa ai rca la v8 ala in vreo 2 ani cam cat 1/2 din valoarea lui/an si de 2 ori cat costa sa ii inlocuiesti motorul cu totul..

bine oricum 1/4 din parcul auto din romania nu are rca, dar isi permite orice sa tina un 6L / V8 de 3-4 L .

 

un 6 in linie e placere!

UN V12 e extaz! :thumbsup:

V8-urile sunt prea...cum sa zic... "paraitori" dupa 4-5000 ture!

 

4 cilindri vs 6 cilindri? :) hahaha....V8 fara sa ma gandesc...

  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

15 ani?! esti darnic si optimist!

apai un N55 cu DOHC, 24 supape ,Twin-Scroll Turbocharger,Valvetronic ,DUBLU VANOS,bloc motor de aluminiu,compresie 10,2:1 ,temperatura de operare 110 grade celsius, crezi ca apuca 15 ani FUNCTIONAND?! are camasile cilindrilor din fonta si nu vreo tampenie gen nikasil ,alusil sau alte de-astea! Dar complexitatea lui constructiva o sa faca pe multi sa se lipseasca de asa ceva! Bineinteles, imediat ce incep sa apara problemele...

Eu tot catre un M30B35 trag ,indiferent cat de "high-tech" sunt bmw-urile astea noi! Pana la urma,nu ma grabesc nicaieri, de acceleratii "fulminante" chiar n-am nevoie,viteza... apai la cate radare sunt de unde locuiesc eu pana la Bucuresti,cred ca mi-ar trebui vreo 10 permise de conducere daca ar fi sa merg cu un BMW ce are N55 in el!

deci,la cum se prefigureaza viitorul rutier ,nu vad nevoie de "rachete pe 4 roti",ba dimpotriva,masinile fiabile vor fi mai apreciate,ca nu toti au 50000 euro la fiecare 5 ani sa-si ia "ultima noutate" de la bmw! sau alt producator...

Edited by gowriel1982
  • Like 3
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.