Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Recommended Posts

m-am tot uitat pe alte forumuri din america si nu numai si am observat ca isi pun roti de 19' sau 20'.la noi ies clar din discutie aceste dimensiuni,din cauza drumurilor.nu mai spun de dimensiunile anvelopei de 265,285

in schimb si ET de pe seria 3,in cazul meu E90,am vazut ca il au 25,sau altul decat 34 standard.

stiu ca influenteaza negativ schimbarea ET...acum ma gandesc de ce la ei nu sunt probleme si noi daca punem distantiere se strica caseta de directie si bucsi,pivoti.....si altele.

exista vreo explicatie clara?

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Eu am pe E 46 roti de vara pe 17 cu ET-ul 20 de mai bine de 4 ani...Nu am probleme cu caseta,probabil ca bratele pe fata fac joc in pivoti mai repede...Alte efecte negative n-as avea.Iarna evident am roti pe 15 originale cu ET 47 parca...
Link to comment
Share on other sites

La ei nu sunt probleme ca nu exista ITP. Poate ca folosesc ceva distantiere sa revina in ET-ul normal.

Geometria se cam duce dracului cand sari din ET-ul dat de producator si influenteaza tinuta de drum.

Eu nu prea vad multe motive sa pui jante de 19/20 si cauciucuri mai late pe un seria 3, mai ales daca nu ai si un motor pe masura..

Iti creste consumul, devine mai lenta si comportamentul in curbe se deterioreaza. . Ce e drept cand tragi in fata la bufet la Plopu ai rupt gura targului..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La ei nu sunt probleme ca nu exista ITP. Poate ca folosesc ceva distantiere sa revina in ET-ul normal.

Geometria se cam duce dracului cand sari din ET-ul dat de producator si influenteaza tinuta de drum.

Eu nu prea vad multe motive sa pui jante de 19/20 si cauciucuri mai late pe un seria 3, mai ales daca nu ai si un motor pe masura..

Iti creste consumul, devine mai lenta si comportamentul in curbe se deterioreaza. . Ce e drept cand tragi in fata la bufet la Plopu ai rupt gura targului..

nu maintereseaza nici rotile de 20 si nici anvelope mai late

sunt de ajuns cele pe care le am.dar rotile as fi vrut sa fie pe spate cu vreo 1.5-2 cm mai in afara si pe spate cu 1 cm.imi place ca masina mea sa arate bine pentru mine sa fiu eu linistit.asta cu gura targului tine-o pt tine.

nu exista unu' sa dea un sfat sa un un reply fara sa manance rahat pe forumul asta?

am o intrebare pt tine domi daca tot esti expert....ca eu pana la urma am deschis acest topic sa imi raspunda cineva care stie o explicatie logica si reala:

cum dracu sa foloseasca distantiere sa revina la et34 de la et25?

ca fapt divers,ca sa sti si tu pe viitor:distantiere se folosesc NUMAI pentru a micsora ET...

si inca ceva care sa te ajute pe viitor :

 

"ET`ul este distanta de la butucul rotii pana la mijlocul jantei(linia punctata din desenul atasat). Cu cat ET`ul este mai mic cu atat iese janta mai mult in afara

 

De obicei un set de jante cand se vinde se vinde cu prezoane inele de centrare si de obicei se cauta jantele pe modelul masini si dupa anul de fabricatie pt a stii exact ce et maxim si minim iti permite constructorul.

 

Cum stim ce roti ni-se potrivesc(ca dimensiuni)

1 ne uitam pe talonul masini si vedem ce a recomandat constructorul ex 195x65x15

2 ne gandim la ce dimensiune vrem sa ajungem cu roata 16 , 17 , 18 ....20 ?

3 daca asa pune 16 mi-ar trebui un cauciuc de maxim 55 inaltime , daca as pune pe 17 mi-ar trebui cauciuc de maxim 45 inaltime

 

Mai multe detalii despre conversia 16/17/18/19 toli, precum si alte informatii despre cauciucuri, se gasesc aici

 

ca sa fie shi mai clar :

ET=OFFSET si se masoara in mm. ET=distanta dintre "spatele" butucului jentii si "mijlocul" acesteia. cu cat ET este mai mare janta intra in interiorul caroseriei si invers.

 

Exista totusi posibilitatea de a "pacali" acest ET. Cum? Foarte simplu. Se gasesc de cumparat la magazinele de profil, niste flanse, care maresc distanta intre "butuc" si janta, astfel "micsorand" ET-ul. Practic scoate roata mai inafara... "

tinuta de drum va fi influentata in bine.

Link to comment
Share on other sites

se mai poate regla si din geometrie. Tu cu gurita ta ai zis de jante de 19/20 de inch pe 320D. Nu eu.

Genul asta de jante la masini de clasa seriei 3 se folosesc doar la showuri de tuning, nimeni intreg la cap nu merge cu asa ceva in mod regulat nici in Germania si in plus e si ilegal.

Tinuta de drum este influentata exact negativ daca faci asta. Practic vei pierde din abilitatea de a lua curbe in viteza, care este toata frumusetea in condusul unui BMW. Intreaba un inginer mecanic care stie meserie daca numa crezi pe mine. Lucrurile sunt mult mai complicate decat un model simplist cu un paralelipiped tras de vector pe o coala de hartie si momentul care se produce. ...

Link to comment
Share on other sites

am spus de jante pe 19 si 20 pentru cei din america....unde majoritatea au asa ceva pe masini.jantele de 19 nu sunt o problema nici pentru 320d ,dar eu nu ma refeream exact la motorizarea asta cand am specificat aceste dimensiuni.

pe mine ma intereseaza daca pt jantele mele de 17 inch,care au fata 8j,spate 9j,iar anvolpe fata 225/45 si spate 255/40 sa le scot putin mai afara.cum am spus mai sus.pe fata 1cm si spate 1.5-2 cm.eu vreau 2 cm,doar daca nu imi atinge.

din auzite stiu si eu ca afecteaza negativ modificarea ET,deoarece se modifica centru de greuatate si solicita articulatia mai mult.

vreau sa stiu daca este chiar atat de grava pentru masina aceasta modificare.

 

si tu domi vreau sa imi mai spui cum maresti ET cu ajutorul distantierelor daca tot le sti pe toate.

multumesc

Link to comment
Share on other sites

La ei nu sunt probleme ca nu exista ITP. Poate ca folosesc ceva distantiere sa revina in ET-ul normal.

Geometria se cam duce dracului cand sari din ET-ul dat de producator si influenteaza tinuta de drum.

Iti creste consumul, devine mai lenta si comportamentul in curbe se deterioreaza. . Ce e drept cand tragi in fata la bufet la Plopu ai rupt gura targului..

Daca au ET-ul deja foarte mic, de ce sa mai puna distantiere? :twoup: Sa iasa si mai inafara? :)

 

Iar la comportamentul in curbe iar gresesti. Masina devine mai stabila, avand o latime mai mare. Conteaza doar cat de mic este ET-ul ca sa nu ai probleme sa-ti atinga in aripi cand se lasa.

 

 

Alex_wly: Daca iti pui jante pe 17" cu ET mic, nu soliciti cu foarte mult masina fata de jantele stock.

 

 

 

P.S: Mare atentie la limbaj!

Link to comment
Share on other sites

nu exista unu' sa dea un sfat sa un un reply fara sa manance rahat pe forumul asta?

am o intrebare pt tine domi daca tot esti expert....ca eu pana la urma am deschis acest topic sa imi raspunda cineva care stie o explicatie logica si reala:

cum dracu sa foloseasca distantiere sa revina la et34 de la et25?

ai tu probleme cu ce mananca lumea pe forum?

Link to comment
Share on other sites

Iar la comportamentul in curbe iar gresesti. Masina devine mai stabila, avand o latime mai mare. Conteaza doar cat de mic este ET-ul ca sa nu ai probleme sa-ti atinga in aripi cand se lasa.

 

Nu e vorba doar de lĂŁĂžime ci de scĂŁderea punctului de greutate al maÂşinii.

Link to comment
Share on other sites

ti-am ami spu si mai sus o parte se poate nega din geometrie. Dar rotile nu o saiti iasa afara atunci.. :twoup: Cand zici ET eu ma gandesc la offset. El poate fi si pozitiv si negativ. La masinile 4x4 de exemplu de multe ori e negativ.

Este ilegal ca rotile sa iasa in afara caroseriei din motive de siguranta. (a ta sau a pietonilor si cine mai circula pe strada) Probabil ca te doare la basca daca moare vreunul ca i-a sarit o piatra in cap aruncata de masina ta aspectuoasa..

Daca tot faci asta o poti face mai cu cap, modificand aripile in loc sa strici geometria si comportamentul dinamic al masinii.

Sper canu o sa se observe prea tare si ca nu ai de gand sa iesi cu ea din tara... risti sa te opreasca un politai pus pe amenzi, sau doamne fereste mai faci un accident si platesti o viata, ca in ROmania nu e problema, dai o spaga la ITP sau politie si se rezolva, altfel vrem sa traim toti ca in Germania...

Link to comment
Share on other sites

Iar la comportamentul in curbe iar gresesti. Masina devine mai stabila, avand o latime mai mare. Conteaza doar cat de mic este ET-ul ca sa nu ai probleme sa-ti atinga in aripi cand se lasa.

 

Nu e vorba doar de lĂŁĂžime ci de scĂŁderea punctului de greutate al maÂşinii.

te refereai la centrul de greutate ?

 

cum scade el daca maresti distanta intre roti? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

m-am tot uitat pe alte forumuri din america si nu numai si am observat ca isi pun roti de 19' sau 20'.la noi ies clar din discutie aceste dimensiuni,din cauza drumurilor.nu mai spun de dimensiunile anvelopei de 265,285

in schimb si ET de pe seria 3,in cazul meu E90,am vazut ca il au 25,sau altul decat 34 standard.

stiu ca influenteaza negativ schimbarea ET...acum ma gandesc de ce la ei nu sunt probleme si noi daca punem distantiere se strica caseta de directie si bucsi,pivoti.....si altele.

exista vreo explicatie clara?

multumesc

 

Hai sa-ti explic eu:

 

Nu numai in afara pe seria 3 (exemplul tau) isi pun ET mai mic decat cel recomandat de producator ci si la noi.

Nu afecteaza negativ cu nimic ET-ul mai mic daca il faci cu cap.

Isi pun ET-ul mai mic pt aspect asa zis-ul HELLA FLUSH (vezi poza), dar aici ai nevoie de o suspensie sport buna, o convergenta negativa a rotilor din spate ( / \ ).

Singura problema care intervine aici este ca se mananca pe interior cauciucurile, nimic altceva, dar stabilitatea si tinuta de drum este mult mai buna.

Link to comment
Share on other sites

ceva de genul asta stau la e34 rotile, dar nativ. Faza e ca asta e alta mancare de peste fata de un simplu ET mai mic. E ce spuneam eu mai sus, o parte e anulata de geometrie, si merge numai pe spate facuta treaba asta.
Link to comment
Share on other sites

te refereai la centrul de greutate ?

 

cum scade el daca maresti distanta intre roti? :twoup:

 

Da.

 

Foarte simplu.

Dacă jantele ies mai mult ĂŽn afară, centrul de greutate scade pentru că e ca şi cum maşina ar fi mai lată.

Discuţia este la nivel pur teoretic, eu n-aş pune jante cu un offset exagerat faţă de fabrică.

Bănuiesc că nu e nevoie să ne contrazicem inutil, o maşină ĂŽngustă va avea centrul de greutate mai sus şi va fi mai puţin stabilă.

 

Nişte jante late + suspensie sport arată foarte bine pe orice maşină.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

salutare....dupa cateva zile de suspend :twoup:

unele persoane m-au inteles gresit pe aici:

 

decijantele originale au fost pe 16" si aveau ET 34si J 7,5.anvelopele erau 225/50.

acum am jante pe 17' cu ET 35 iar pentru fata am J 8 si spate J 9.

anvelopele sunt cum am spus si mai sus fata 225/45 si spate 255/40

1.eu nu am ET mic si de aceea vreau sa pun distantiere.in cazul in care aveam un ET de 25 clar nu mai vroiam si nu mai aveam nevoie.

2.ca si stabilitate,cred ca se inbunatateste.

3.nu vreau sa imi iasa rotile in afara.caut o poza sa vedeti cum este la mine si cum vreau sa fie.nu vreau sa fie in afara dar nici atat de mult in interior.

 

@brandex sau cine poate sa dea un sfat bun:ti-am dat toate datele referitoare la roti....cum a sputea sa modific putin aspectul din ET?nu vreau sa schimb suspensia sau sa modific ceva la masina...

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
@brandex sau cine poate sa dea un sfat bun:ti-am dat toate datele referitoare la roti....cum a sputea sa modific putin aspectul din ET?nu vreau sa schimb suspensia sau sa modific ceva la masina...

 

Cu distantiere, acum depinde de tine cat vrei sa le scoti in exterior.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.