Jump to content

cum inlocuiesc turbina la un BMW 320d din 2002


Recommended Posts

Daca ai inclinatii cat de cat in ale mecanicii o poti schimba singur, nu-i cine stie ce mare inginerie. Ai nevoie insa de elevator/canal si scule.

poi inclinatii si scule am, dar cer ajutor fiindca n-am mai dat jos niciodata o turbina la un BMW si vreau sa desfac doar ce este necesar pt a o inlocui :)

am desfacut capacele de la motor,filtrul de polen si carcasa lui,capacul la filtru de aer, am scos filtrul de aer, tubulatura prin care comunica turbina cu debitmetrul si am ajuns la ea, am constatat ca este zob(n-are doar joc ci cred ca este rupt axul central in turbina).....cum continui? dau injectia si admisia jos si o scot pe deasupra sau este mai usor sa desfac pe dedesubt(precizez ca n-am decat un cric, iar operatia o fac in garaj) :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Depinde de spatiu. La unele masini iese pe jos, la altele prin lateralul motorului sau prin spatele lui. Mai bine incerci sa-l dai jos pe sub masina, decat sa dai jos admisie. O poza ar ajuta mai mult la elucidarea misterului. Sau poate intra colegi care au modelul si si-au baga mana pe acolo.
Link to comment
Share on other sites

Daca ai inclinatii cat de cat in ale mecanicii o poti schimba singur, nu-i cine stie ce mare inginerie. Ai nevoie insa de elevator/canal si scule.

poi inclinatii si scule am, dar cer ajutor fiindca n-am mai dat jos niciodata o turbina la un BMW si vreau sa desfac doar ce este necesar pt a o inlocui :)

am desfacut capacele de la motor,filtrul de polen si carcasa lui,capacul la filtru de aer, am scos filtrul de aer, tubulatura prin care comunica turbina cu debitmetrul si am ajuns la ea, am constatat ca este zob(n-are doar joc ci cred ca este rupt axul central in turbina).....cum continui? dau injectia si admisia jos si o scot pe deasupra sau este mai usor sa desfac pe dedesubt(precizez ca n-am decat un cric, iar operatia o fac in garaj) :twoup:

 

daca dai si carcasa pe care sta filtru de aer ar fi si mai bine(parca este prinsa-n 3-4 suruburi

Link to comment
Share on other sites

Daca ai inclinatii cat de cat in ale mecanicii o poti schimba singur, nu-i cine stie ce mare inginerie. Ai nevoie insa de elevator/canal si scule.

poi inclinatii si scule am, dar cer ajutor fiindca n-am mai dat jos niciodata o turbina la un BMW si vreau sa desfac doar ce este necesar pt a o inlocui :)

am desfacut capacele de la motor,filtrul de polen si carcasa lui,capacul la filtru de aer, am scos filtrul de aer, tubulatura prin care comunica turbina cu debitmetrul si am ajuns la ea, am constatat ca este zob(n-are doar joc ci cred ca este rupt axul central in turbina).....cum continui? dau injectia si admisia jos si o scot pe deasupra sau este mai usor sa desfac pe dedesubt(precizez ca n-am decat un cric, iar operatia o fac in garaj) :twoup:

 

daca dai si carcasa pe care sta filtru de aer ar fi si mai bine(parca este prinsa-n 3-4 suruburi

ca sa dau carcasa de la filtru trebuie sa desfac injectia si galeria de admisie :)...din ce am vzt eu acolo

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie data jos injectia sau admisia.

In locasul filtrului de aer sunt 3 doape de cauciuc acolo ai 3 suruburi de 13 (tubulara in 12 colturi) desfaci tubulatura de plastic ce intra in turbina si sus ai terminat. Jos trebuie sa dai jos catalizatorul un surub de 13 si furtunul de ulei ce intra in motor si gata.

Bafta

ms robert....vazusem doapele alea de cauciuc, dar nu m-am gandit ca sub ele sunt suruburi inseamna ca reusesc s-o schimb usor :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Usor nu e cuvantul, de reusit o sa reusesti daca ai ambitie. Ai grija la furtunul ala de ulei care intra in turbina ca o sa curga ceva ulei :)

am dat-o jos, mare greutate de dat jos n-a fost, dar a fost cam incomod ca n-am avut nici canal nici elevator....doar cricul masinii.

Au curs 2-3 picaturi de la tur si 2-3 de la retur :twoup:

Edited by bogdanVL
Link to comment
Share on other sites

Usor nu e cuvantul, de reusit o sa reusesti daca ai ambitie. Ai grija la furtunul ala de ulei care intra in turbina ca o sa curga ceva ulei :twoup:

1. Spune-mi te rog, e posibil ca acum sa fie pilitura in ulei si sa trebuiasca sa schimb uleiul si filtrul dupa ce schimb turbina?

2. Ce parere ai despre uleiul Mobil1 0W-40? Am facut schimbul de ulei in Italia si mi-a recomandat uleiul asta....e mai bun pt masina mea decat 5W-30BMW?.....mentionez ca masina are 160.000 km. ms

Link to comment
Share on other sites

Usor nu e cuvantul, de reusit o sa reusesti daca ai ambitie. Ai grija la furtunul ala de ulei care intra in turbina ca o sa curga ceva ulei :twoup:

1. Spune-mi te rog, e posibil ca acum sa fie pilitura in ulei si sa trebuiasca sa schimb uleiul si filtrul dupa ce schimb turbina?

2. Ce parere ai despre uleiul Mobil1 0W-40? Am facut schimbul de ulei in Italia si mi-a recomandat uleiul asta....e mai bun pt masina mea decat 5W-30BMW?.....mentionez ca masina are 160.000 km. ms

 

1. Nu.

 

 

2. 5W-30 e foarte bun. 

am vazut ca ai service si repari numai BMW(deci te pricepi la BMW f bine), spune-mi te rog daca e vreo diferenta intre turbina de 136CP si turbina de 150CP, fiindca am cautat la 100 de parcuri de dezmembrari in italia si nu am gasit turbo de 150CP, in schimb am gasit una de 136CP....am vzt ca la exterior nu sunt diferente.....ms

Link to comment
Share on other sites

Ai tras o concluzie greÂşitĂŁ. :twoup:

 

Sunt diferite turbinele.

 

DacĂŁ vei cĂŁuta pe realoem, vei vedea cĂŁ part number-urile celor douĂŁ turbine sunt diferite.

am vzt ca pe realoem au coduri diferite, dar turbina la exterior este identica.....deci poate fi montata, dar probabil nu functioneaza masina corect cu ea....as vrea sa aflu de la cineva care a desfacut amandoua tipuriile de turbine si sa-mi spuna cu ce ma afecteaza....

Edited by bogdanVL
Link to comment
Share on other sites

Salut,eu nu ti-as recomanda sa pui o turbina luata de la dezmembrari.Din cate am inteles locuiesti ion Italia si ti-as recomanda dca nu vrei sa o cumperi noua sa intri pe site-ul www.bresolin.com,aici o sa gasesti turbine garrett noi sau reconditionate si daca locuiesti in nordul Italiei au sediul la Bassano del Grappa.Daca nu esti din zona au posibilitatea sa ti-o trimita prin curier.Preturile pentru o turbina reconditionata pleaca ,daca nu ma insel,de la 600 de euro.
Link to comment
Share on other sites

Daca turbina turbina defecta are rotorul distrus, palete sau lagare e posibil sa fi ajuns si prin motor ceva pilitura, span sau chiar bucati din palete.

 

E bine sa speli intercoolerul, furtunele de pe traseul de admisie si galeria.Poti sa dai baia de ulei jos sa o cureti bine.

 

Apoi faci plinul cu un ulei nou si pui filtre noi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Usor nu e cuvantul, de reusit o sa reusesti daca ai ambitie. Ai grija la furtunul ala de ulei care intra in turbina ca o sa curga ceva ulei :)

1. Spune-mi te rog, e posibil ca acum sa fie pilitura in ulei si sa trebuiasca sa schimb uleiul si filtrul dupa ce schimb turbina?

2. Ce parere ai despre uleiul Mobil1 0W-40? Am facut schimbul de ulei in Italia si mi-a recomandat uleiul asta....e mai bun pt masina mea decat 5W-30BMW?.....mentionez ca masina are 160.000 km. ms

 

1. Nu.

 

 

2. 5W-30 e foarte bun. 

 

am schimbat turbina cu una revizionata si dupa 1000 km am desfacut tubulatura care duce de la debitmetru la turbina si pe cea de langa, care duce de la turbina la intercooler, fiindca am vazut ceva scurgere de ulei pe la ele si intradevar imi curge ulei si tot mai scoate fum alb(deci consuma ulei), in rest masina trage foarte bine.

Este revizionata prost turbina sau este posibil sa am si alta problema? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.