Jump to content

BMW 318 TDS ? Sa cumpar sau nu?


Recommended Posts

Salut. Ma gandesc sa achizitionez un 318 tds E36. O gasesc undeva pe la 2800-3300 euro inmatriculata in tara. Intrebarea mea este daca sunteti multumimi de ea? ( Cei care o poseda ). Motorul nu e prea mic diesel ? Cum merge? Si cam cat merge? ( nr de km, pe unde sa ma incadrez sa o cumpar ) Si cam care ar fi problemele ei principale si la ce sa ma uit in special cand ma duc sa vad una? Initial ma gandeam la un 525 tds tot din anul ala da sunt putine in tara inmatriculate de vanzare si le gasesti cam greu, 525 stiu ca merge la 143 de cai si consumu e rezonabil. Apropo, masina o folosesc de drumuri regulate Bucuresti-Bistrita, Bucuresti Cluj vreo 2 ani de zile pana termin facultatea. Deci merita 318 pt asa ceva? Mersi anticipat tuturor :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Depinde cati km faci. Daca mergi o data pe luna Buc-BN/CJ, atunci nu merita (numai daca faci naveta cel putin saptamanal). Mai bine iei un 316i/318i la aceiasi bani, ca sigur vei avea mai putine probleme si gasesti mai usor piese (masini mai multe in RO). Daca poti, cauta modele de 1997, ultimul an de fabricatie, ca au motoare asemanatoare cu E46, eventuale hibe rezolvate.

Buba cu diesel second este proprietarul dinainte, daca a mers prost cu ea e jale, daca nu , atunci noroc.

Nu te uita la km in banii aia, 90% sigur nu-s reali, uita-te cum au fost facuti (tester, revizii, o inspectie tehnica serioasa). Sa-ti ramana obligatoriu bani de reparat cate ceva, ca de buna sigur nu o da nimeni. Mai probabil nu are bani sa o tina, de aia o da, si o arde la rupere pe final inainte de _maritish_ .

Spor la cautat.

Link to comment
Share on other sites

Depinde cati km faci. Daca mergi o data pe luna Buc-BN/CJ, atunci nu merita (numai daca faci naveta cel putin saptamanal). Mai bine iei un 316i/318i la aceiasi bani, ca sigur vei avea mai putine probleme si gasesti mai usor piese (masini mai multe in RO). Daca poti, cauta modele de 1997, ultimul an de fabricatie, ca au motoare asemanatoare cu E46, eventuale hibe rezolvate.

Buba cu diesel second este proprietarul dinainte, daca a mers prost cu ea e jale, daca nu , atunci noroc.

Nu te uita la km in banii aia, 90% sigur nu-s reali, uita-te cum au fost facuti (tester, revizii, o inspectie tehnica serioasa). Sa-ti ramana obligatoriu bani de reparat cate ceva, ca de buna sigur nu o da nimeni. Mai probabil nu are bani sa o tina, de aia o da, si o arde la rupere pe final inainte de _maritish_ .

Spor la cautat.

Da... Cam ai dreptate. Mie masina imi trebuie pentru drum la 1-2 saptamani. Am vrut diesel pentru consum, bmw benzina cam papa din cate cunosc eu. Mai am o varianta cu 525 cam tot din anu ala, numai ca le gasesti cam rar inmatriculate si bune in tara, ca ala banuiesc ca duce mult. La 318 ma gandeam sa aduc una din Germania. Deci nu recomanzi?

Link to comment
Share on other sites

e simplu, probabil ca un 318i consuma cu 2l mai mult la %, la 10000 k km vin cam 200 de l adica 200 de euro pe an diferenta la consum. In ce conditii spui ti ca mergi nu cred ca faci mai mult. Un 318i e considerabil mai usor de intretinut, mai fiabil mai ales la varsta asta, reviziile sunt o idee mai ieftine ca intra mai putin ulei. Cam asa se face calculul. ...
Link to comment
Share on other sites

Nu recomand diesel la SH (desi actual am diesel, dar de nou). Este prea riscanta intretinerea la el, mai ales ca a avut deja mai multi proprietari (majoritatea au avut deja 2-3 macar) care au mers care cum a apucat cu ea. Mai bine 318i, ca iesi mai ieftin per global. Diferenta de consum o sa fie undeva la 2 l/100 km, mai ales ca tu vrei extraurban mai mult.

Off topic: un diesel condus de profesionisti tine mult mai mult ca un benzinar, dar cati amatori (soferi) conduc profesionist?

Link to comment
Share on other sites

:)

 

Pai m-am ferit sa-i dau un sfat deoarece a mea nu merge in parametrii , tocmai pentru ca , banuiesc ca a avut un proprietar sau mai multi care au mers cu ea subturat . Nu dapasea 130 cand am luat-o si acum de cand e la mine a prins si aproape 150 , usor usor se desfunda :) .

 

Pe autostrada imi ia 6,5 in bucuresti cred eu undeva la 10 si afara 7 dar acum nu stiu daca ea consuma normal avand in vedere ca nu prea fuge si are o mica buba .

 

Sa pun si un filmulet cum trage a mea :twoup:

 

 

Teoretic una in mintile ei ar trebuii sa traga de 2 ori mai repede si la ce consumuri are , eu zic ca merita dar trebuie sa ai grija cu ea , sa nu o turezi excesiv la rece , pana se incalzeste motorul sa schimbi undeva la 2000 , 2200 rot/min , inainte de plecare sa o lasi cam 30 de sec. sa mearga la relantii si dupa o tura mai lunga in forta sa nu o opresti imediat deoarece este recomandat sa o mai lasi putin sa mearga la relantii , pentru a se racii turbina .

 

Bafta si sa gasesti una sanatoasa !

 

L.E : postul 666 fix cand vb. de panarama mea batrana

Edited by Billy M
Link to comment
Share on other sites

Mersi mult de raspunsuri. Intre timp am facut si eu un "test-drive" :twoup:) cu un 318 deasta. Merge putin cam slabut, si asa-i cum ziceti, motoru ii mic si trebuie sa fi fost foarte ingrijit ca sa mearga cum trebuie.

Intre timp, ca sa nu mai deschid un alt topic, Un 525 e34 ? ce ziceti? Trebuie sa ma duc in weekend sa vad unul cu cutie automata. De mers merge ca doar are 143 de cai si nu-i asa pretentios cum are motoru mare. Minusuri si plusuri? Stiti ceva? Mersi din nou.

Link to comment
Share on other sites

Numai plusuri! :twoup:

Zgomotos, destul de lenes daca nu-l turezi, consum mediu (7-8 afara, 10-11 in oras). In rest numai de bine: cari si tragi ce vrei cu el, motor fiabil, nu e pretentios la intretinere, piese in general ieftine, cutia de viteze automata fiabila (si chiar daca s-ar strica, la SH o gasesti la cateva sute de iepuroi), daca vrei sa alergi cu ea nu te face de ras.

Stabilitate, frane si dinamica de E34, adica premium pt o masina de generatie <2000. Solida la accidente, nu sufera comparatie cu E36.

Link to comment
Share on other sites

Numai plusuri! :twoup:

Zgomotos, destul de lenes daca nu-l turezi, consum mediu (7-8 afara, 10-11 in oras). In rest numai de bine: cari si tragi ce vrei cu el, motor fiabil, nu e pretentios la intretinere, piese in general ieftine, cutia de viteze automata fiabila (si chiar daca s-ar strica, la SH o gasesti la cateva sute de iepuroi), daca vrei sa alergi cu ea nu te face de ras.

Stabilitate, frane si dinamica de E34, adica premium pt o masina de generatie <2000. Solida la accidente, nu sufera comparatie cu E36.

Asa mi se pare si mie, ca merge foarte bine. Inca n-am condus unu, da in weekend fac un "test-drive" si la asta. Probabil o sa fiu multumit de calutii pe care ii are ^^. Consumu de 7-8 ii foarte oke. La ce stateam si ma gandeam ii daca sa iau un 525 e34 din 93-95 sau un 520i ceva mai nou din 97-98. Ajunge la aceeasi bani. Intretinere probabil ii ceva mai scumpa dar consumu ii cam tot acolo + mai multi caluti. Desi la o coloana frumoasa cum gasesti pe dn1 spre brasov... de vreo 20-30 de km, ma tine undeva pe la un 14-15% :)). 525tds sau 520i ( mai nou ) ?

Link to comment
Share on other sites

520i e o alegere proasta. Macar la TDS cand nu trage spui ca-i diesel cu tehnologie veche. La 520i ce poti sa spui? Ca e submotorizata...

Ia-ti masina care-ti trebuie, nu fabulatii. Stii unde umbli cu ea, stii cati km faci, cat dai pe ea, consumul mediu si te apuci si faci calcule. Le intinzi pe 1-2 ani, cat probabil o sa tii masina si vezi cum iesi la bani. Asta e o alegere rationala. Daca vrei fitze sau imagine ia-ti ce-ti place. Spor!

Link to comment
Share on other sites

520i e o alegere proasta. Macar la TDS cand nu trage spui ca-i diesel cu tehnologie veche. La 520i ce poti sa spui? Ca e submotorizata...

Ia-ti masina care-ti trebuie, nu fabulatii. Stii unde umbli cu ea, stii cati km faci, cat dai pe ea, consumul mediu si te apuci si faci calcule. Le intinzi pe 1-2 ani, cat probabil o sa tii masina si vezi cum iesi la bani. Asta e o alegere rationala. Daca vrei fitze sau imagine ia-ti ce-ti place. Spor!

Nu vreau fite stai linistit, vreau calitate si ma gandeam ca o masina mai noua ar fi de calitate mai buna. Deci recomanzi diesel. Oricum e34 arata mai bine decat noile modele.

Link to comment
Share on other sites

La E34 ai numai plusuri, si completez la lista lui "rmq" urmatoarele:

 

525 TDS - 103 KW - M51

 

*plusuri :

-motor M51 tinut din ulei duce 500 000 km lejer

- M51 motor super fiabil in comparatie cu alte diesel-uri moderne

- nu are debitmetru ( un mare plus din punctul meu de vedere ) @ costuri ulterioare

- nu are pompa de inalta presiune sub prag ( un mare plus din punctul meu de vedere ) @ costuri ulterioare

- nu are multa electronica

- masina mult mai stabila si confortabila decat orice E36

- piese relativ ieftine ( chiar foarte ieftine din punctul meu de vedere )

- pozitia la volan + dreapta fata incomparabila cu un E36 ( inaltime - vizibilitate - reglaje + dimensiuni )

- portbagaj cat casa de mare si deschidere perfecta

+ + + multe alte plusuri care nu le mentionez din lipsa de timp

 

*minusuri :

- nu gasesti E34 fara rugina

- greu gasesti un E34 dotat complet ( tempomat - scaune electrice - trapa - clima automata - OBC IV)

- greu gasesti un E34 si dotat si frumos in interior ( alb - bej - gri ), in general sunt negre si anoste, cele cu interior negru sunt urate ca naiba !!!

 

 

Din punctul meu de vedere, ... nu se poate compara E34 cu E36, alta clasa, alte dimensiuni, alte pretentii la comfort si spatiu !!!

Link to comment
Share on other sites

daca iei e39 in banii aia adica cat un e34 mai spalatel e clar ca e39 ala e vai de mama lui. Un e34 e incomparabil mai ieftin de intretinut decat un e39.

La e34 525TDS ai 2 probleme, pompa de apa, probabil ca dupa atatia ani a fost schimbata, si pompa de injectie, se poate reconditiona relativ ieftin.

Fa test drive si vezi si tu ...

Nu te arunca la cine stie ce nebunii, ca de cumparat se cumpara, cand stai cu ea trasa pe drepta ca nu ai bani de service e mai nasol..

Indiferent ce alegi, pastreaza un ban de "doamne fereste", sunt masini SH si batraioare, nu da pe masina tot bugetul..

Da iei automat mergi cu ea in toate treptele si testeaza ca lumea. NU trebuie sa ai nici un fel de socuri, nici la accelerare nici la franare.

Daca e in regula, cum o cumperi ii faci un schimb de ulei la ea si nu te mai doare capul 60k km...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La e34 525TDS ai 2 probleme, pompa de apa, probabil ca dupa atatia ani a fost schimbata, si pompa de injectie, se poate reconditiona relativ ieftin.

 

Si ca o completare: in general nu sunt probleme care apar frecvent, la orice E34 tds. Ci doar la alea neingrijite, carora nu le-au fost schimbate consumabilele la timp (e.g. pompa de apa). La fel si cu pompa de injectie: masinile bat frecvent in jurul a 300kkm si 15-20ani vechime. De multe ori nu s-a umblat la acea pompa niciodata. E normal sa trebuiasca o revizie la ea, eventual si la injectoare. Poate, insa nu sunt sigur, modulul ala electronic care regleaza avansul pompei sa fie o buba specifica M51, insa si aia cred ca tot de la vechime apare.

Daca constientizezi faptul ca masina bate spre 20ani vechime si stii exact ce sa te astepti, vei avea numai surprize placute. Daca vei incerca sa faci comparatie cu modele mai noi de 525d, vei fi dezamagit. Dar nu e corect sa faci asta... Spor!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
La E34 ai numai plusuri, si completez la lista lui "rmq" urmatoarele:

 

525 TDS - 103 KW - M51

 

*plusuri :

-motor M51 tinut din ulei duce 500 000 km lejer

- M51 motor super fiabil in comparatie cu alte diesel-uri moderne

- nu are debitmetru ( un mare plus din punctul meu de vedere ) @ costuri ulterioare

- nu are pompa de inalta presiune sub prag ( un mare plus din punctul meu de vedere ) @ costuri ulterioare

- nu are multa electronica

- masina mult mai stabila si confortabila decat orice E36

- piese relativ ieftine ( chiar foarte ieftine din punctul meu de vedere )

- pozitia la volan + dreapta fata incomparabila cu un E36 ( inaltime - vizibilitate - reglaje + dimensiuni )

- portbagaj cat casa de mare si deschidere perfecta

+ + + multe alte plusuri care nu le mentionez din lipsa de timp

 

*minusuri :

- nu gasesti E34 fara rugina

- greu gasesti un E34 dotat complet ( tempomat - scaune electrice - trapa - clima automata - OBC IV)

- greu gasesti un E34 si dotat si frumos in interior ( alb - bej - gri ), in general sunt negre si anoste, cele cu interior negru sunt urate ca naiba !!!

 

 

Din punctul meu de vedere, ... nu se poate compara E34 cu E36, alta clasa, alte dimensiuni, alte pretentii la comfort si spatiu !!!

pai la mine sunt doar + -uri ca eu am e39 :)

 

e foarte buna la carat, spatiu mare, confortabila...au mai fost puse dar vroiam sa ridic tds-urile in slavi :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.