Jump to content

-ATENTIE-Apa prin vacuum


ebdesign

Recommended Posts

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu trebuie sa fie diferente mari de compresie intre cilindrii. La 6 clar ceva e altfel. Ramana sa vezi ce. Pe langa segmenti si supape as vrea sa adaug garnitura de chiulasa ca posibila cauza.

Benzina injectata e la fel la la cil. 6 ca la celalti, deci asta nu explica diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa vezi de unde e, faci o compresie de referinta, apoi pui putin ulei in capul fiecarui cilindru si mai faci o data compresia. Daca-si modfica compresia, sunt segmentii. Daca nu, probabil supape sau chiulasa.
Link to comment
Share on other sites

Nu am reusit sa fac testul de compressie azi insa am mai facut diagnostica electrica si imi ararta la motor eroarea P1620.La cutie mai este o o eroare legata de -termostat electronic,cine stie ceva despre el,unde se afla la cutiile steptronic?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
autodata zice 10-11 bar presiune compresie dar banuiesc ca este ori la rece ori este eronata valoarea ori este presiunea minima..

 

 

Probabil ca nici aparatul nu indica corect presiunea in valoare absoluta. Poti avea maxim 11. Daca indica mai mult, ori e decalibrat aparatul, ori ai mari depozite de calamina in motor. Cred totusi ca nu era calibrat corect aparatul.

 

 

13-14 bar mi se pare corect pentru compresie luata cu motorul cald si etansat corect, 11 cred ca este cu motorul rece sau minim de presiune. d

 

O mica observatie, daca imi permiteti: raportul de compresie pentru B22 este 10.8:1, calculat pe baza unor parametri specifici (la B25 si B30 difera).

Asta inseamna o presiune masurata de minim 10 bari (recomandat min 11), dar de obicei valorile corecte sunt cu 2-3 bari mai mari din cauza cresterii volumului de aer (prin incalzire).

Link to comment
Share on other sites

Incalzirea determina cresterea presiunii sau presiunea determina cresterea temperaturii, la care situatie te referi?

 

Valorea de 11 bari este cea indicata in TIS, deci ar trebui sa fie este exact valoarea care trebuie sa rezulte in urma masuratorii.

Link to comment
Share on other sites

Temperatura->Volum->Presiune.

Nu mi-e clar ce ai vrut sa spui, dar dpdv teoretic comprimarea gazului in timpul ciclului de compresie este o transformare izoterma, deoarece caldura degajata de gaz ca urmare a comprimarii este preluata in totalitate de sursa rece ( piston, cilindru, chiulasa).

 

Char si practic, caldura degajata de gaz in timpul unui ciclu de comprimare este relativ mica si nu modifica semnificativ temperatura partilor motorului cu care intra in contact, gazul racindu-se la contactul cu aceste suprafete.

Temperatura gazului la finele ciclului de comprimare nu difera notabil fata de temperatura gazului la inceputul ciclului.

Ca urmare influenta cresterii temperaturii gazului asupra presiunii nu poate modifica vizibil presiunea masurata.

 

Ceea ce am spus se refera la ce se intampla in cadrul unui singur ciclu de compresie.

 

11 e valoarea data in TIS.

Link to comment
Share on other sites

Daca tot vrei sa citam TIS-ul, corect ar fi "10-11 sunt valorile minime afisate de TIS", am spus-o si pe pagina anterioara :twoup:

E clar pentru oricine ca 11 bari descrie un motor ce functioneaza in parametri normali, dar si un consum de 700g ulei/1000km inseamna tot un motor in parametri :), daca ar fi sa ne luam dupa recomandarile TIS.

 

Orice proprietar s-ar arata ingrijorat daca valorile unui indicator ar afisa minimul recomandat de catre constructor (sau cel putin un proprietar cu capul pe umeri).

 

De curiozitate, am cautat sa vad daca exista niste valori masurate pentru compresia la M54, iar primul link interesant e asta: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=719383

 

O sa observi acolo valori in intervalul 170-215 (PSI, adica intre 11,7-14,4 bari)...

 

E ca si cand joja iti indica faptul ca uleiul e la minim... totul e OK din punct de vedere tehnic si se incadreaza in limitele descrise de producator, dar parca tu ca proprietar ai o anumita strangere de inima cand te urci la volan.

Link to comment
Share on other sites

Acolo observ o multime de chestii, unele extrem de hazlii :) .

 

"-Should you also unscrew the gas cap? This should de-pressurize the fuel line.

-I have no idea, but that does make sense. "

 

Deci unul este de parere ca daca desurubezi busonul de la rezervor depresurizezi rampa de alimentare cu combustibil. Si cel care a pus acele valori de presiune este de acord cu el :twoup: .

 

Ar trebui sa gasim o sursa de informatii mai credibila :) .

Link to comment
Share on other sites

Temperatura->Volum->Presiune.

Nu mi-e clar ce ai vrut sa spui, dar dpdv teoretic comprimarea gazului in timpul ciclului de compresie este o transformare izoterma, deoarece caldura degajata de gaz ca urmare a comprimarii este preluata in totalitate de sursa rece ( piston, cilindru, chiulasa).

 

Char si practic, caldura degajata de gaz in timpul unui ciclu de comprimare este relativ mica si nu modifica semnificativ temperatura partilor motorului cu care intra in contact, gazul racindu-se la contactul cu aceste suprafete.

Temperatura gazului la finele ciclului de comprimare nu difera notabil fata de temperatura gazului la inceputul ciclului.

Ca urmare influenta cresterii temperaturii gazului asupra presiunii nu poate modifica vizibil presiunea masurata.

 

Ceea ce am spus se refera la ce se intampla in cadrul unui singur ciclu de compresie.

 

11 e valoarea data in TIS.

Trebuie sa te contraizic, comprimarea gazului este aprope adiabata (fara schimb de caldura)

 

Stiu ca nu e vorba de diesel dar aici imi aduc aminte valorile.

La sfarsitul comprimarii, la diesel aspirat (raport 20:1 22:1) gazul are pana la 1100K (~800C)

 

Daca gazul ar avea aprox aceeasi temperatura, raportul volumetric de compresie ar fi exact valoare presiunii la sfarsitul compresiei.

 

Intotdeauna presiunea la sfarsitul compresiei este muult mai mare decat raportul de compresie.

Asta se vede foarte bine intr-o diagrama reala de ardere, chestie care se face lunar la motoarele mari (industriale)

In plus la motoarele auto trbuie folosit dispoitivul indicat de fabricantul motorului, altfel erorile sunt mari datorita volumului de aer care intra in manometru+furtun.

De exemplu la un motor in 6 cil /2000cmc raport 10:1, rezulta camera de ardere are 33cmc cu bujia montata.

Un volum de 3cmc pierduti prin inlocuirea bujiei si in furtunul manometrului duce la o eroare de 10%

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.