Jump to content

Mi-a sarit cureaua de la servo


Recommended Posts

Astazi ma suna sotia si-mi zice ca volanul nu mai merge usor. Ma duc la locul faptei si, fiindca nu sunt total atehnic si citesc regulat acest forum, ma uit direct la cureaua de la servo. Bineanteles ca atarna pe fulia de la pompa de servo. Am adus-o acasa facand ceva muschi si am lasat-o pentru depanare pe maine. Masina are 135 000 km, luata de mine la 100.000 SH si sunt convins ca acea curea este cea din fabrica. Intrebarea este de ce a sarit? Eu mi-am raspuns cam asa:

1. cureaua e uzata (nu pare, dar poate s-a largit)

2. o fulie bate ( nu stiu cum se verifica asta:vizual?)

Voi ce parere aveti? Si inca ceva: presupunand ca nu e din fulie, sa o pun tot pe asta sau sa nu risc si sa iau una noua? Se monteaza si intinde usor sau trebuie sa merg la un service ?

Link to comment
Share on other sites

Nu am putut rezista pana maine si am iesit la masina. Am pus cureaua la loc, invartind fulia arborelui cu o cheie de 22 sau 23 (multumesc IulianC!). Oare asta e metoda corecta? S-a fixat bine si pare destul de intinsa. In prealabil am miscat de cele doua fulii, dar chiar nu stiu daca acele mici jocuri pe care le-am simtit, sunt normale sau nu. Intrebarile initiale raman in picioare, fiindca bine tot nu pot sa dorm. Daca sare iar?
Link to comment
Share on other sites

Nu am putut rezista pana maine si am iesit la masina. Am pus cureaua la loc, invartind fulia arborelui cu o cheie de 22 sau 23 (multumesc IulianC!). Oare asta e metoda corecta? S-a fixat bine si pare destul de intinsa. In prealabil am miscat de cele doua fulii, dar chiar nu stiu daca acele mici jocuri pe care le-am simtit, sunt normale sau nu. Intrebarile initiale raman in picioare, fiindca bine tot nu pot sa dorm. Daca sare iar?

 

probabil trebuie sa schimbi rolele si cureaua in jur de 70k se schimba

Link to comment
Share on other sites

Pai pune-o la loc si porneste, vezi ce se intampla, verifica daca sta bine pe caneluri, sa nu aibe zgomote ciudate. Nu are ce sa se intample daca sare, ramai fara servo. Fa o verificare la rola de intindere, sa nu aibe joc mare si uita-te bine si la canelurile de pe fulii, sa nu fie strambe, etc.

Si important, verifica si fulia de la arborele motor.

Link to comment
Share on other sites

Pai pune-o la loc si porneste, vezi ce se intampla, verifica daca sta bine pe caneluri, sa nu aibe zgomote ciudate. Nu are ce sa se intample daca sare, ramai fara servo. Fa o verificare la rola de intindere, sa nu aibe joc mare si uita-te bine si la canelurile de pe fulii, sa nu fie strambe, etc.

Si important, verifica si fulia de la arborele motor.

 

 

Evident ca am pornit motorul si totul e ok. La partea cu jocuri nu ma pricep fiindca nu stiu ce inseamna un joc normal. Nu cred ca exista rola de intindere la aceasta curea, iar canelurile erau bune. Oricum, degeaba nu a sarit.

Logic, voi proceda asa: mai sare o data, schimb cureaua; a doua oara poate schimb fulia; a treia oara sigur schimb masina.

Link to comment
Share on other sites

Astazi ma suna sotia si-mi zice ca volanul nu mai merge usor. Ma duc la locul faptei si, fiindca nu sunt total atehnic si citesc regulat acest forum, ma uit direct la cureaua de la servo. Bineanteles ca atarna pe fulia de la pompa de servo. Am adus-o acasa facand ceva muschi si am lasat-o pentru depanare pe maine. Masina are 135 000 km, luata de mine la 100.000 SH si sunt convins ca acea curea este cea din fabrica. Intrebarea este de ce a sarit? Eu mi-am raspuns cam asa:

1. cureaua e uzata (nu pare, dar poate s-a largit)

2. o fulie bate ( nu stiu cum se verifica asta:vizual?)

Voi ce parere aveti? Si inca ceva: presupunand ca nu e din fulie, sa o pun tot pe asta sau sa nu risc si sa iau una noua? Se monteaza si intinde usor sau trebuie sa merg la un service ?

 

 

verifica si intinzatorul. bafta

Link to comment
Share on other sites

Am gasit mai multe lamuriri aici http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=57740&hl= . Ce ma ingrijoreaza este faptul ca si eu am observat o nealiniere intre cele doua fulii, cea de la servo fiind mai in fata decat cea de la vibrochen.

 

 

Si important, verifica si fulia de la arborele motor.

 

Deci pana la urma de acolo era treaba.

Link to comment
Share on other sites

Astazi am schimbat fulia. Sa va impartasesc cate ceva din nedorita experienta.

Intradevar era rupt cauciucul, batea destul de tare si se inclinase, nemaifiind aliniata cu cea de la servo. Fulia 730 si manopera 70.

Initial am incercat sa desfac surubul de fixare a fuliei cu un ciocan pneumatic de tip vulcanizare, dar nu a mers. Am ridicat-o pe elevator, dat scutul jos, blocat volanta cu un levier bagat prin gura de vizitare din partea de jos a cutiei si tras de surub, tot pe jos, cu o cheie de 22 si un prelungitor puternic. Este foarte strans si drept urmare, eu am rupt o tubulara. Schimbatul in sine e floare la ureche. Rola intinzatoare are, sub ea parca,un surub care o deblocheaza si-ti permite slabirea curelei. Totul s-a desfasurat intr-un atelier precar dar cu un elevator si oameni priceputi. Nu se baga oricine la acel surub si pana am ajuns la locul cu pricina, am intalnit solutii de genul dai fata toata jos si bagi pe Rainbow (ciocanul pneumatic de camioane) sau incalzesti putin surubul :twoup:.

In concluzie:

- e bine din cand in cand sa verificati acea fulie

- daca tragand de ea, constatati un joc maricel, nu e bine

- daca observati o nealiniere intre fulia arborelui si cea de la servo, sigur cauciucul e rupt si fulia dusa

- daca va sare cureau de la servo este cazul de mai sus dar agravat

- aceasta fulie intra la categoria "consumabile"

Link to comment
Share on other sites

Orice piesa care este in miscare dar nu numai intra la consumabile, cat despre problemele cu fulia la E90 am tot auzit probleme deci nu e "folclor", insa partea buna a unui forum este ca iti poti impartasi impresia personala sau patania in speranta ca ajuti pe cineva sa nu pateasca asemenea.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Am vazut prea tarziu topicul ca-ti ziceam din prima ca e fulia de la vibrochen. Am patit-o si eu.

Intinzatorul de care zici tu e pe cureaua cea lunga, care invarte alternator, compresor A/C, pompa apa. De fapt sunt 2, unul fix si unul cu arc.

Eu am schimbat prima oara fulia la un service de cartier cu blocarea volantei cu levier si tubulara cu prelungitor sudat foarte lunga, dar cu cot.

Si pt ca am luat fulie VAICO ca nu erau bani, s-a dus si aia dupa 20.000km. Asa ca am luat originala si am schimbat-o eu cu un prieten.

Tu ce fulie ai cumparat?

Daca te uitai atent, vedeai ca atunci cand motorul revenea din turatie la ralanti, partea metalica a fuliei se misca brusc 2-3 mm spre radiator, si de-aia iti arunca cureaua. Mie mi-a sarit de multe ori cureaua. Daca mai tineai mult fulia, iti arunca partea metalica in radiator si-ti facea mare deranj pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Am vazut prea tarziu topicul ca-ti ziceam din prima ca e fulia de la vibrochen. Am patit-o si eu.

Intinzatorul de care zici tu e pe cureaua cea lunga, care invarte alternator, compresor A/C, pompa apa. De fapt sunt 2, unul fix si unul cu arc.

Eu am schimbat prima oara fulia la un service de cartier cu blocarea volantei cu levier si tubulara cu prelungitor sudat foarte lunga, dar cu cot.

Si pt ca am luat fulie VAICO ca nu erau bani, s-a dus si aia dupa 20.000km. Asa ca am luat originala si am schimbat-o eu cu un prieten.

Tu ce fulie ai cumparat?

Daca te uitai atent, vedeai ca atunci cand motorul revenea din turatie la ralanti, partea metalica a fuliei se misca brusc 2-3 mm spre radiator, si de-aia iti arunca cureaua. Mie mi-a sarit de multe ori cureaua. Daca mai tineai mult fulia, iti arunca partea metalica in radiator si-ti facea mare deranj pe acolo.

 

Dupa ce am citit topicul tau mai vechi, am vazut toate acele simptome pe care le mentionai si am hotarat sa schimb fulia. Am luat Corteco, direct dintr-un magazin de piese auto (la Dan Groza era cel mai bun pret, dar cu transport si timp de asteptare, tot acolo ieseam). Stiu ca detaliile tehnice pe care le-am expus sunt pentru foarte multi banale si cunoscute, dar poate vor ajuta pe cei mai putin initiati si care nu vor sa mearga la Bavaria pentru orice defect.

Link to comment
Share on other sites

fara suparare dar rolele+fulie se schimba pe la 100 mii km cred?oricum imbatraneste si cauciucul ala,la mine am schimbat role+curele+pompa apa pe la 68 mii km,prefer sa dau un ban in plus dar sa stau linistit,acum pe la 80 mii cred ca schimb si eu fulia vibrochen
Link to comment
Share on other sites

Ciudat e ca un bmw cu atat e mai nou, cu atat e mai prost fabricat, cu piese mai ieftine, mai slab calitative. Nimeni, nu a auzit niciodata de asemenea probleme la e36, masini care sunt chiar abuzate, sa nu mai zic e30.

E pacat, atata tot.

Link to comment
Share on other sites

Ciudat e ca un bmw cu atat e mai nou, cu atat e mai prost fabricat, cu piese mai ieftine, mai slab calitative. Nimeni, nu a auzit niciodata de asemenea probleme la e36, masini care sunt chiar abuzate, sa nu mai zic e30.

E pacat, atata tot.

 

nu doar la bmw se intampla si oricum genul asta de probleme apar tot din cauza serviceului efectuat prea tarziu sau probleme ignorate . Anumite piese sunt consumabile . CA si la imprimante :twoup:

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.