Jump to content

CHIPTUNING BMW


c.sainz

Recommended Posts

Salut tuturor! Sunt nou aici si, pentru ca suntem in sectiunea TUNING, am cautat cativa tuneri care resofteaza BMW-ul. Nu am gasit!!!

E adevarat ca am gasit diverse discutii despre chiptuning, dar nimic concret despre firme/persoane in Romania.

Deschid acest topic unde sa putem gasi/adauga firme care se ocupa de resoftare, preturi, performante si impresii.

 

Deocamdata, eu am gasit urmatoarele:

1. Hamann-motorsport (www.hamann-motorsport.de) reprezentata in Romania de Automobile Bavaria. Partea cea mai dureroasa este ...pretul! Resoftarea costa:

- motor 4 cilindri diesel = 1,190 euro

- motor 6 cilindri diesel = 1,650 euro

- motor 8 cilindri diesel/benzina = 2,650 euro

Atasez (daca reusesc!!) si noile valori de cuplu si putere de la Hamann.

 

2. SUPERCHIPS (Marea Britanie) (www.superchips.ro) care ofera softuri pentru 550 euro.

3. DIMSPORT (www.dimsport.ro) cu preturi de aprox 300 euro

4. SKN Germania (www.skn-tuning.ro) cu preturi de aprox 800 euro.

 

Sunt, desigur, mult mai multe firme/oferte pe piata. (vezi Master Tuner, RBN, TCM Turbo etc), dar, pentru cine are nevoie, e mult mai simplu de gasit.

Asteptam sa va scrieti parerile si experientele cu aceste firme de tuning.

 

Cu stima

Link to comment
Share on other sites

Am avut ma masina anterioara, de la 122 cp a ajuns la 155, cuplul nu mai stiu exact cum s-a modificat. Oricum, masina s-a schimbat, tragea mult mai bine, motorul respira parca mai usor, nu mai trebuia sa o urc asa de mult in turatii.

 

La mers normal, consumul a scazut putin, undeva cu 0.7-1L/100 km. La mers in forja nu prea stiu fiindca nu obisnuiesc sa merg asa. Eu am vrut o crestere a puterii pentru drum intins, ca si ajutor in plus la depasiri. Nu am facut resoftarea pentru liniute prin oras.

 

Pana am vandut masina am facut cam 50.000 km si nu am avut nicio problema.

 

Pret: 250 euro, foarte multumit.

Edited by MihaiC
Link to comment
Share on other sites

Am avut ma masina anterioara, de la 122 cp a ajuns la 155, cuplul nu mai stiu exact cum s-a modificat. Oricum, masina s-a schimbat, tragea mult mai bine, motorul respira parca mai usor, nu mai trebuia sa o urc asa de mult in turatii.

 

La mers normal, consumul a scazut putin, undeva cu 0.7-1L/100 km. La mers in forja nu prea stiu fiindca nu obisnuiesc sa merg asa. Eu am vrut o crestere a puterii pentru drum intins, ca si ajutor in plus la depasiri. Nu am facut resoftarea pentru liniute prin oras.

 

Pana am vandut masina am facut cam 50.000 km si nu am avut nicio problema.

 

Pret: 250 euro, foarte multumit.

Este ok. Modificarile au fost facute pe un dyno test? Sau, macar, ai facut masuratori INAINTE si DUPA? Ai si un grafic?

Link to comment
Share on other sites

Nu au fost facute pe dyno si nici nu m-a interesat asta. Imediat cum am plecat cu masina de acolo mi-am dat seama ca s-a meritat, era pur si simplu alta, parca-i schimbasem motorul !

Am inteles. A fost doar o problema de perceptie si NU una masurabila, cuantificabila. Important este ca ai fost multumit, ca nu a costat mult si nu ai avut probleme.

Personal, prefer metoda pe dyno, cu masuratori INAINTE si DUPA, cu grafic de putere si cuplu. Dar, este optiunea mea! :twoup:

Din aceasta cauza, nu prea gasesc in Romania ceva potrivit. Cea mai "sigura" ar fi oferta de la Hamann, dar ....e criza!

Link to comment
Share on other sites

Salutare M, bine ai venit aici :twoup:

 

Iti impartasesc punctul de vedere cu privire la testarea cresterilor de putere, anume, dyno.

Din pacate tunerii romani evita chestia asta, oare de ce?

 

Salut, Cristi! Ma bucur sa te intalnesc!

Tunerii romani, dar NU toti, nu folosesc dyno pentru ca acesta necesita o investitie. Sunt cativa care folosesc pe cel propriu sau inchiriat. Asa sunt cei de la Dimsport, Master Tuner sau Racing Code. Mai este unul la Autotehnica pe care se poate lucra.

Ar mai fi o alta problema: foarte multi "tuneri" romani sunt, de fapt, niste simpli .....vanzatori! Au un produs trimis de "afara" pe care ti-l vand si ....gata! Iti dau un grafic potrivit caruia, in tara de origine a softului, acesta arata cam ...asa si asta e tot tuningul pe care-l primesti.

Reprezentantii locali ai producatorului de soft, nu stiu si/sau nu pot interveni asupra acestuia, dat fiind faptul ca doua masini nu sunt identice.

Si, astfel, ca si colegul de mai sus, clientul pleaca multumit pentru ca "SIMTE" ca masina merge altfel.

Link to comment
Share on other sites

Salutare M, bine ai venit aici :twoup:

 

Iti impartasesc punctul de vedere cu privire la testarea cresterilor de putere, anume, dyno.

Din pacate tunerii romani evita chestia asta, oare de ce?

 

Salut, Cristi! Ma bucur sa te intalnesc!

Tunerii romani, dar NU toti, nu folosesc dyno pentru ca acesta necesita o investitie. Sunt cativa care folosesc pe cel propriu sau inchiriat. Asa sunt cei de la Dimsport, Master Tuner sau Racing Code. Mai este unul la Autotehnica pe care se poate lucra.

Ar mai fi o alta problema: foarte multi "tuneri" romani sunt, de fapt, niste simpli .....vanzatori! Au un produs trimis de "afara" pe care ti-l vand si ....gata! Iti dau un grafic potrivit caruia, in tara de origine a softului, acesta arata cam ...asa si asta e tot tuningul pe care-l primesti.

Reprezentantii locali ai producatorului de soft, nu stiu si/sau nu pot interveni asupra acestuia, dat fiind faptul ca doua masini nu sunt identice.

Si, astfel, ca si colegul de mai sus, clientul pleaca multumit pentru ca "SIMTE" ca masina merge altfel.

da...

Link to comment
Share on other sites

Da, da dar nu e chiar asa de simplu.

Sa faci o masina sa bage mai multa motorina si/sau mai mult aer nu e foarte greu dar ca sa obtii rezultatele cu care se lauda unii tuneri, e mai greu.

 

Nu zice nimeni sa ai propriul stand dinamometric dar poti face pe al altora... Si vazut daca intradevar apar modificari in bine.

Multi vorbesc de puterea la motor masurand puterea la roata de fapt. E drept, prin calcule poti determina puterea aproximativa a motorului, masurand puterea la roata sau probabil standul de masurare face el asta dar puterea motor se masoara in cu totul si cu totul alte conditii.

 

Paradoxal multi vorbesc de cresteri ale puterii de cca 30% dar daca iei masina si-i masori performantele aftertuning si le compari cu cele de dinainte, ai surpriza sa vezi modificari absolut minore... Deci?

Link to comment
Share on other sites

Si, astfel, ca si colegul de mai sus, clientul pleaca multumit pentru ca "SIMTE" ca masina merge altfel.

 

Sincer, nu mi s-a parut ca am cine stie ce masina sau ca vreau ceva marire de putere astronomica astfel incat sa vreau sa merg neaparat si la dyno. Adica, nu am cerut mare cu sarea, ci doar vreo 30 cp in plus la un motor turbodiesel de 2.200 cmc.

 

Daca o sa-mi iau o masina sport pe placul meu, pentru weekend si ma voi decide sa-i imbunatatesc performantele, cu siguranta voi face totul ca la carte si voi merge la dyno.

Link to comment
Share on other sites

Personal as prefera sa cumpar softul de la un re-vanzator. Nu am incredere in ce se face in Romania legat de maparile injectiei. Am auzit tot felul de povesti/legende. E posibil ca pe anumite motoare, foarte des intalnite pe anumite marci sa fi ajuns si ei departe. Insa pana la urma un tuner din afara, cu ceva istorie in spate gandeste softul in asa manieira incat sa fie si performant dar si sa nu afecteze fiabilitatea componentelor masinii. Ori in Romania mi-e teama ca din cauza dorintei de a dovedi ca sunt buni, tunerii sa traga de componente pana la limita.

Legat de dyno, tot din auzite, se spune ca in Romania rezultatele pot fi "interpretate" dupa dorinta clientului. Pana la urma, daca vizezi performanta, tot la cronometru ajungi, nu la role. Cum zic, mno...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.