Jump to content

jante/cauciucuri mai mari (pro/contra)


cocolino

Recommended Posts

salutari

 

ma gandeam sa imi pun jante pe 17 si cauciucuri pe masura...

 

In afara de look, care sunt avantajele sau eventual dezavantajele unei astfel de manavre?

 

Inca nu mi-a venit masina din DE, dar e luata si are jante style 136 pe 16.. si ma gandesc sa le schimb cu styling 68 pe 17.

 

Astept sfaturi...merci!

 

ps:

am mutat topicul de la mica publicitate aici.. sorry pentru greseala

Link to comment
Share on other sites

salutari

 

ma gandeam sa imi pun jante pe 17 si cauciucuri pe masura...

 

In afara de look, care sunt avantajele sau eventual dezavantajele unei astfel de manavre?

 

Inca nu mi-a venit masina din DE, dar e luata si are jante style 136 pe 16.. si ma gandesc sa le schimb cu styling 68 pe 17.

 

Astept sfaturi...merci!

 

ps:

am mutat topicul de la mica publicitate aici.. sorry pentru greseala

116276[/snapback]

 

 

Din ce stiu jante mai mari inseamna cauciucuri cu talon mai mic si automat socuri mai multe si mai dure in articulatii... concluzia: pivoti, bucse schimbati mai des si eventual aparitia greierasilor mai devreme de cat trebuie...

 

cauciucuri mai late pe fata automat efort mai mare pe caseta de directie si automat posibilitati marite de defectare... cum oricum e o piesa sensibila nu e bine sa te risti...

 

din punctul meu de vedere pe spate merg roti mai late si pe fata mai inguste cu acelasi talon (vezi care sunt corespondentele tehnice).... masina arata mai musculoasa din spate si nici nu fotezi directia si articulatiile prea mult... poate ca nu o sa iei virajele la 90 de grade cu 120 la ora dar cum 95% din timp lumea se plimba prin oraj o sa apreciezi confortul...

 

nu stiu ce motor ai dar la roti mai mari ai si demaraj mai greu automat consum mai mare...:blink:

 

una peste alta e o chestie de gusturi si daca nu te deranjeaza problemele pe care le-ai putea avea pune ce vrei tu...

 

sambata veneam pe Mihai Bravu spre Obor si era un serie 3 de Buucresti B-XX-BYE in fata mea cu niste roti imense... crede-ma ca trecea peste liniile de tramvai de la Dimitrov si la iesirea din pasajul Bucur cu maxim 5 la ora... cred ca la denivelari mai mari rotile atingeau caroseria... sa fiu sincer nu mi se pare nici un fun sa merg cu 5 la ora prin oras cand o groaza din timp numai pe acolo merg plus ca la cea mai mica neatentie plang dupa banii pe care trebuie sa-i cheltui...

Link to comment
Share on other sites

Poti sa pui linistit 235/45/17, dar nu le umfli prea tare, cam 1.7-1.8

Eu am avut aceeasi configuratie pe masina (1800is 140cp 1995), iar acum am de 225, dar intre timp mi-am facut rost de 235. Dupa ce se tocesc am sa le pun pe cele de 235.

 

Diferenta intre cele doua este ca cele de 235, pe aceeasi janta, masina devine putin mai silentioasa, pentru ca se formeaza un balon mai mare.

 

Exista si dezavantaj, iti spun de la a mea, cred ca la caseta mi-au facut un oarecare joc, in sensul ca la denivelari masina tinde sa-mi fuga intr-o parte si-n alta, iar volanul il tin drept si nu am joc la rulmenti.

 

Oricum una peste alta se merita, arata super.

Sa mergi usor prin gropi.

 

Acum am putina treaba,

Salut!

Link to comment
Share on other sites

eu zic sa pui cel mult 225/45/R17 asa cum zice si producatorul...

si inca ceva: verifica mai intai caseta de directie si articulatiile inainte sa schimbi jantele.. daca ai joc in caseta e inutil sa-ti mai spun ca nu merita sa faci modificarea ca o sa-ti pice mai rpd.. daca ai joc in articulatii le schimbi si gata poti sa pui rotile mai mari.. oricum confortul o sa scada..

Link to comment
Share on other sites

eu zic sa pui cel mult 225/45/R17 asa cum zice si producatorul...

si inca ceva: verifica mai intai caseta de directie si articulatiile inainte sa schimbi jantele.. daca ai joc in caseta e inutil sa-ti mai spun ca nu merita sa faci modificarea ca o sa-ti pice mai rpd.. daca ai joc in articulatii le schimbi si gata poti sa pui rotile mai mari.. oricum confortul o sa scada..

116329[/snapback]

 

dar din punt de vede a performatelor? demaraj, viteza maxima, stabilitate, consum.. care sunt efectele?

Link to comment
Share on other sites

jante / cauciucuri de vara

 

225 / 40 R 18

225 / 45 R 17

225 / 50 R 16

205 / 50 R 17

205 / 55 R 16

255 / 35 R 18

245 / 40 R 17

 

 

jante / cauciucuri de iarna / cauciucuri all seasons

 

225 / 40 R 18

225 / 45 R 17

225 / 50 R 16

205 / 50 R 17

205 / 55 R 16

Edited by cat
Link to comment
Share on other sites

Poti sa pui linistit 235/45/17, dar nu le umfli prea tare, cam 1.7-1.8

116321[/snapback]

Daca nu le umfli corespunzator, o sa ai alte probleme. NU incercati sa contracarati probleme de suspensie/directie umflind cauciucurile aiurea. Rezolvati cauzele problemei, nu efectele (de bun simt, nu?). Daca nu sint umflate cit trebuie, se vor roade pe margini mai repede decit normal (iar daca sint prea umflate, se vor roade pe mijlocul zonei de rulare).

Link to comment
Share on other sites

dar din punt de vede a performatelor? demaraj, viteza maxima, stabilitate, consum.. care sunt efectele?

116334[/snapback]

demarajul si viteza maxima nu se prea schimba. stabilitatea creste, confortul scade. consumul creste. ca un exemplu, a mea consuma cu 1-2 litri mai mult cu gumele de vara (245/40/18+247/35/18) decit cu cele de iarna (4x225/.../16).

Link to comment
Share on other sites

@Thebe zic eu ca in functie de motor rotile mai mari pot afecta si demarajul nu numai consumul.. adica masina are demaraj optim si consum optim echipata cu rotile puse de producator.. desigur exista si optiunea unor jante mai mari din fabrica dar parerea mea este ca jantele cu care vine masina echipata standard sunt cele mai eficiente pt consum/performante.. acuma e drept ca la masina cu putere peste 150cp nu se simte demarajul putin mai slab datorat rotilor mai mari mai ales ca multe masini peste 150cp vin echipate din fabrica cu roti pe 17 dar la cele sub 150cp situatia sta putin altfel.. spre exemplu la un 318d de 115cp echipat cu roti de 15 din fabrica cu roti de 17 chiar nu prea mai ai demaraj deloc.. oricum aici e mult de discutat.. pt ca rotile mari sunt si mai grele, etc..
Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Styling 68 oe sunt asimetrice si anume:

 

- punte fatza: 7,5x17 cu anvelopa 225/45R17 ET41

- punte spate: 8,5x17 cu anvelopa 245/40R17 ET50

 

De aia arata asa de bine, ca sunt mult mai late pe spate. Bineinteles ca poti sa iei si 4 jante de fatza, dar ma intreb unde gasesti second asa un set cand ele vin combinate :blink:. Sau vrei sa le iei noi?

 

Styling 68 au mai existat, insa DOAR pentru M3 si DOAR pt echiparea acestuia cu roti de iarna, si in urmatoarele dimensiuni (care se gasesc f rar si nu stiu cum pica pe e46 normal):

 

- fatza 7,5x17 - 225/45R17 - ET 47

- spate 7,5x17 - 225/45R17 - ET 25

Edited by bogmw
Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Styling 68 oe sunt asimetrice si anume:

 

- punte fatza: 7,5x17 cu anvelopa 225/45R17 ET41

- punte spate: 8,5x17 cu anvelopa 245/40R17 ET50

 

De aia arata asa de bine, ca sunt mult mai late pe spate. Bineinteles ca poti sa iei si 4 jante de fatza, dar ma intreb unde gasesti second asa un set cand ele vin combinate :blink:. Sau vrei sa le iei noi?

 

Styling 68 au mai existat, insa DOAR pentru M3 si DOAR pt echiparea acestuia cu roti de iarna, si in urmatoarele dimensiuni (care se gasesc f rar si nu stiu cum pica pe e46 normal):

 

- fatza 7,5x17 - 225/45R17 - ET 47

- spate 7,5x17 - 225/45R17 - ET 25

116386[/snapback]

 

sa inteleg ca nu s-ar potrivi la un e46 normal?

 

Eu am inteles urmatoarele:

 

Baureihe Modell Ausnahme GrĂśĂe Einsatz Bereifung ET

 

3er E46

 

auĂer M3 7,5x17 vorne 225/45R17 ET 41

 

auĂer M3 8,5x17 hinten 245/40R17 ET 50

(except)

Link to comment
Share on other sites

sa inteleg ca nu s-ar potrivi la un e46 normal?

 

Eu am inteles urmatoarele:

 

Baureihe Modell Ausnahme GrĂśĂe Einsatz Bereifung ET

 

3er E46

 

auĂer  M3  7,5x17 vorne 225/45R17  ET 41

 

auĂer M3 8,5x17 hinten 245/40R17  ET 50

(except)

116391[/snapback]

 

Ba se potrivesc exact cele scrise de de tine mai sus. Doar ca va trebui sa pui anvelope de 225 pe fatza si de 245 pe spate. N-ai de ales.

 

Daca insa vrei neaparat sa pui doar roti de 225, alternativa ar fi sa cauti undeva 4 buc de M3 de fatza (7,5x17 - 225/45R17 - ET 47 ). Nu stiu daca gasesti si probabil nu arata asa de agresiv ca cele asimetrice.

Link to comment
Share on other sites

Ba se potrivesc exact cele scrise de de tine mai sus. Doar ca va trebui sa pui anvelope de 225 pe fatza si de 245 pe spate. N-ai de ales.

 

Daca insa vrei neaparat sa pui doar roti de 225, alternativa ar fi sa cauti undeva 4 buc de M3 de fatza  (7,5x17 - 225/45R17 - ET 47 ). Nu stiu daca gasesti si probabil nu arata asa de agresiv ca cele asimetrice.

116394[/snapback]

 

vreau sa caut in germania rotile gata echipate exact ca mai sus, cred ca e cea mai buna solutie la bani.

Link to comment
Share on other sites

@Thebe zic eu ca in functie de motor rotile mai mari pot afecta si demarajul nu numai consumul.. adica masina are demaraj optim si consum optim echipata cu rotile puse de producator.. desigur exista si optiunea unor jante mai mari din fabrica dar parerea mea este ca jantele cu care vine masina echipata standard sunt cele mai eficiente pt consum/performante..

116382[/snapback]

Exact. Asta ziceam si eu, ca la mine nu am simtit. Nu am experienta cu altceva decit tractorul meu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.