Jump to content

Curiozitate


djxhouse

Recommended Posts

Pai exista situatia asta in lumea reala? Acelasi motor, o varianta de 100cp si alta de 350? :twoup:

Uite, alt exemplu: Golf cu motor de 1.4 aspirat 80 cp si 1.4 turbo 160cp. Consumul urban este 8.5, respectiv 8.1 (da, cel turbo consuma mai putin)

 

 

Acum cu procentul respectiv: 50% din energia consumata de o masina cand mergi in oras se consuma cand accelerezi. Si nu cred ca mereu cand pleci de pe loc pleci cu pedala la fund, ca sa folosesti toata puterea motorului. Dupa care mai sunt si perioadele de stationare si de franare, care adauga la statistica. Deci eu ma gandesc ca estimarea e destul de aproape de realitate, in cazul unei masini de clasa medie.

E posibil sa ma si insel fireste, e o estimare total empirica..

 

LE: motorul il folosesti la capacitate in accelerare cu pedala la fund. Si in traficul de oras, cu cat mai puternic e motorul, cu atat mai putin ai ocazia sa il 'calci' la podea intr-o utilizare normala..

 

da cam ai dreptate ce zici tu acolo, m-am cam grabit fara sa mai gandesc si eu putin, sorry (sunt la munca si e sf de ora :) ),

ON: eu as alege un 320D kiar dak consuma un pic mai mult totusi ai un surplus de putere pe care il simti intr-o depasire, si cum zicea colegu de mai sus ca sunt o gramada de frustrati pe drum si prosti. de ex am depasit un logan(1,5dci) si cand am ajuns in dreptu lui a inceput sa accelereze din senin si am fost nevoit sa dau treapta inferiora si calc acc max. am mers si cu 318D si la mers e mult mai slab decat 320D dar la consum kiar nu am vazut diferenta.

Edited by 320DCSL
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sorry, cred ca m-am pierdut pe drum, aveam impresia ca se discuta despre e90 (din cate stiu eu e singurul unde exista 316d).

Puterea se obtine cu consum intr-adevar, dar strict in oras motorul nu e folosit la capacitate maxima in mod normal. Deci ca folosesti (in medie) 70CP din 160 sau 70 din 120, tot cam aia o sa insemne din punct de vedere al consumului. Bineinteles, presupunand ca toate celelalte variabile sunt neschimbate.

 

s-ar putea sa ai dreptate, dar nu stiu, in afara sa consume mai mult, unde chiar folosesti toti caii?

 

 

intre un golf V 1.9tdi 105cp 4x4 si 320d 150cp in buc golful este mai economic cu maxim 0,5L,la drum lung bmw-ul,diferenta nesemnificativa

 

ina una este clasa medie,alta compacta,una este 4x4 alta doar rwd

 

pai e 4x4, alta treaba, si totusi e mai economic.

 

 

daca nu era 4x4 consuma cu 1l mai putin,daca in loc de golf era passat consumul ar fi fost ac

 

si daca incep si ma uit la 0,5L/100km adica 2ron/100km mai bine imi iau smart cdi (vb cuiva mai sus)

 

ca idee diferenta intre un a4 b7 3.0tdi 4x4 si golf V 1.9tdi 4x4 este de max 3L in oras(bucuresti) si intre 1 si 1,7L ex.urban

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg ce naibi se poate discuta atata despre consumul unui 320d,e dizal fratilor,consuma putin!Cand alegi un 318d/320d nici n-ar mai trebui sa te intereseze consumul pt ca oricum e mic.Toate topicurile despre consum de pe forumul asta ajung la 320dizal!Sunt curios dc bmw nu facea motoare diesel despre ce se mai discuta pe-aici.

Pai asa vedem si noi profilul detinatorului de 320d :twoup:

Mai sunt si exceptii insa putine.

 

E plin forumul de oameni ce detin 330d, 525d,530d, unii chiar si cu 535d, 635d, dar pe aia nu-i auzi sa se planga de 0.5L in plus.

Extraordinar...

Sa nu mai zic de benzinare, 2.0, 2.2, 2.5, 2.8, 3.0, 3.5, 4.4, etc :))

Link to comment
Share on other sites

nu te uiti la 0.5L, e vorba de consum, si se vb de motoare cu acceasi capacitate, de puteri diferite.

 

chiar nu vad rostul sa discutam de masini cu tractiune integrala, sau de a4 3.0tdi sau de smart.

 

pai chiar nu conteaza dif dintre un 2.0 de 116cp si un 2.0 de 184cp,o fi 0,5/1L tot putin e

 

poate te multumeste cu ceva

 

320d e46 manual consuma in buc 9,5-11%,x1 2.0x-drive automat intre 9,7-10,5% ac stil de mers (x1 are sub 4k km)

Link to comment
Share on other sites

pai chiar nu conteaza dif dintre un 2.0 de 116cp si un 2.0 de 184cp,o fi 0,5/1L tot putin e

 

poate te multumeste cu ceva

 

320d e46 manual consuma in buc 9,5-11%,x1 2.0x-drive automat intre 9,7-10,5% ac stil de mers (x1 are sub 4k km)

 

ma multumeste :twoup:. oricum asta era ideea, ca nu poate sa fie diferenta atat de mica 0.5-1L, intre 316 si 320d.

 

 

Pai topicul a deviat in consum, ca intrebarea initiala era alta, si cred ca s-a si raspuns la ea intre timp :)

 

pai asta era intrebarea topicului, iar raspunsul e in functie de fiecare, alege 316d pentru consum, sau 320d, pentru, vorba aia, placerea de a conduce.

Link to comment
Share on other sites

pai chiar nu conteaza dif dintre un 2.0 de 116cp si un 2.0 de 184cp,o fi 0,5/1L tot putin e

 

poate te multumeste cu ceva

 

320d e46 manual consuma in buc 9,5-11%,x1 2.0x-drive automat intre 9,7-10,5% ac stil de mers (x1 are sub 4k km)

 

ma multumeste :twoup:. oricum asta era ideea, ca nu poate sa fie diferenta atat de mica 0.5-1L, intre 316 si 320d.

 

 

 

 

pai daca la drum lung diferenta dintre un 1.9 105cp si un 3.0 280cp (resoftat) este de 0,8L (mers lejer) si 1,7L mers tare,cat sa fie dif intre doua motoare de 2000cm

 

daca x1 automat,4x4 2.0d 177cp consuma in buc cat e46 manual 2.0d 150cp cat de mare poate sa fie diferenta intre doua motoare de 2000cm

Link to comment
Share on other sites

eu ziceam in oras, desi poate am exagerat cu 3L.

cred ca , compari motoare de generatii diferite 2.0 pe de x1, cu 2.0 de pe e46. asa nu are rost comparatia, la fel cum un 318i e36 (12%), consuma aproape cat un 325i e46 (13-14). astea-s declaratiile colegilor de pe aici (consumul e urban).

 

n-am citit tot topicul, dar nu ma pot increde in consumurile date de producator. nu am cum testa, dar cred ca 320d va consuma mai mult urban decat 316d, cu 3l in medie.

 

 

oricum lasam consumurile deoparte, pentru ca, asa cum am zis mai sus, consumul difera chiar si la masini cu motoare identice.

Link to comment
Share on other sites

da,sunt de genartii diferite insa consumul este tot pe acolo

 

3L diferenta nicidoata,vb de ac capacitate 2000cm,eu zic maxim 1L in oras,la drum lung daca or fi 0,3-0,4L

 

si daca pui un mixt de 0,5-0,6 adica 2-2,5ron/100km conteaza ?

 

mda e36 318i 12%,e46 325i 13%,unu mai mergea si ziua,altu mai mult nopatea

Link to comment
Share on other sites

daca de la 115cp, la 184 diferenta e doar de 1L, normal ca tot omul alege noul 320d. tre sa mai fie o problema cu el, probabil fiabilitatea sau ceva.

 

eu nu stau in bucuresti, si rareori stau la semafor mai mult decat o data. deci cred ca si un 325i ar avea un consum normal de 13-14% ziua

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spunea cineva mai sus, daca alegerea unui 320d e 'normala', atunci va ganditi doar la masini second-hand, sau sunteti in situatia in care 4000 de euro nu conteaza prea mult :twoup:

 

de la 32-33k euro la 36-37k euro ajungi mai repede,nu este tot una cu marirea bugetului de la 10 la 14k euro

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spunea cineva mai sus, daca alegerea unui 320d e 'normala', atunci va ganditi doar la masini second-hand, sau sunteti in situatia in care 4000 de euro nu conteaza prea mult :twoup:

 

de la 32-33k euro la 36-37k euro ajungi mai repede,nu este tot una cu marirea bugetului de la 10 la 14k euro

nu e chiar asa avand invedere ca majoritatea romanilor se intind mai mult decat le e plapuma cand e vorba de masini mai ales, de aia sunt pline societatile de leasing de masini la vanzare...

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spunea cineva mai sus, daca alegerea unui 320d e 'normala', atunci va ganditi doar la masini second-hand, sau sunteti in situatia in care 4000 de euro nu conteaza prea mult :twoup:

 

de la 32-33k euro la 36-37k euro ajungi mai repede,nu este tot una cu marirea bugetului de la 10 la 14k euro

nu e chiar asa avand invedere ca majoritatea romanilor se intind mai mult decat le e plapuma cand e vorba de masini mai ales, de aia sunt pline societatile de leasing de masini la vanzare...

 

+1 total de acord, vand terenuri isi vand si kiloti de pe ei doar sa aiba o masina tare si apoi nu sunt in stare sa o intretina si nu mai zic de bani de motorina/benzina. dar astia suntem greu de schimbat.

Link to comment
Share on other sites

de fapt s-a facut un studiu si se pare ca vreo 80 % din nemti nu sunt dispusi sa plateasca o rata mai mare de 400 de euro la o masina...

 

 

pai si atunci sa se incadreze in pret, nu sa isi bata joc de un 320d :) ca pana la urma nu e un M

 

dar de, de ce sa piarda ei ceva , mai bine clientu' :) dupa logica asta , ar trebui sa scoata bmw cu motor de renault 1.5dci si sa ii puna pe C.U.R. 315d :twoup: si sa il vanda cu 15 mii de euro

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spunea cineva mai sus, daca alegerea unui 320d e 'normala', atunci va ganditi doar la masini second-hand, sau sunteti in situatia in care 4000 de euro nu conteaza prea mult :twoup:

 

de la 32-33k euro la 36-37k euro ajungi mai repede,nu este tot una cu marirea bugetului de la 10 la 14k euro

nu e chiar asa avand invedere ca majoritatea romanilor se intind mai mult decat le e plapuma cand e vorba de masini mai ales, de aia sunt pline societatile de leasing de masini la vanzare...

 

ala care o sa-si vanada terenul si chilotii o sa-si cumpere tot timpul un sh

 

iar cel care face leasing la o masina de 32-33k euro,inseamna ca are un venit de cel putin 5000ron si 50% cash pt avans (altfel nu i se aproba leasingul)

 

in fond o rata va fi mai mare cu aprox 55-60e la 320d

Link to comment
Share on other sites

Mie imi place cum gandeste B46ROS. In ultimii ani aici pe forum nu prea s-a mai discutat altceva decat despre rupt in doua motoarele, prea putini se mai gandesc la placerea de a conduce.

B46ROS mi se pare infantil din posturi si probabil ca nu a pus vreodata piciorul pe o masina mai puternica. Am impresia ca e si putin frustrat de cei care au masini cu MOTOR (nu jucarii)! :twoup:

In alta ordine de idei, cand ai intrat intr-o depasire si vezi ca nu ai apreciat bine si ca ala vine din fata si te omoara, sau cand vrei un surplus mare de putere pentru ca e o problema de viata si de moarte, sau cand nu vrei sa stai in spatele unui tir 50 de KM pentru ca e trafic de pe contrasens si nu ai timp sa depasesti VREI PUTERE! Vrei sa apesi pedala de acceleratie si sa TE TELEPORTEZI UNDE AI NEVOIE RAPID SI IN SIGURANTA! Nu te mai gandesti tu ca nu stiu cate secunde nu conteaza la demaraj si/sau la cat de repede pleci de la semafor. Pot sa plec de la semafor la fel de repede cu un TICO.

O MASINA PUTERNICA ofera siguranta sporita (are frane mult mai performante) si un confort sporit la condus (depasiri fara stres); o masina PUTERNICA iti asterne un zambet in coltul gurii cu fiecare drum!

 

ex: La 140 o Dacia 1310 a tras de volan si mi-a intrat in fata cu 80, doar la ~10-15 M! M-am bucurat foarte tare ca am avut frane concepute pentru 325 si nu pentru 316!

 

Nu spun ca nu e buna puterea in plus. eu am un 318d e90 122hp. Am condus un lexus ls460 380 cai si rupea norma la depasiri (asta ca etalon de cea mai puternica masina pe care am condus-o). Merg 4500km/luna si rar simt nevoia puterii in plus. Si daca vbim de frane. Vino cu 325i tau si vin si eu cu 318d sa franam simultan de la 140 km/h sa vdm cine se opreste mai repede. Chiar sunt curios. Diferente prea mari in favoarea ta tind sa cred ca nu sunt. Si cred ca mai sus ai vorbit putin aiurea in ceea ce priveste franarea ta de la 140km/h la 80km/h in 15m. La 140km/h parcurgi 39m/secunda. puteai sa ai si Porsche cu frane ceramice, ca tot va uneati destinele.

Link to comment
Share on other sites

eu nu as alege niciodata motor mic...1.6 sau 1.8...

nu suport sa trag de masina in vreo depasire sau cand urc vreun deal....motorul de pe seria 3 de 2000cm3 si 150 cp mi se pare o alegere buna...

Edited by afumatu
Link to comment
Share on other sites

eu nu as alege niciodata motor mic...1.6 sau 1.8...

nu suport sa trag de masina in vreo depasire sau cand urc vreun deal....motorul de pe seria 3 de 2000cm3 si 150 cp mi se pare o alegere buna...

 

316d, 318d si 320d au aceeasi capacitate cilindrica.

318i si 320i au aceeasi capacitate cilindrica.

 

1.6 si 1.8 nu exista :twoup:

 

chipuri de la o firma nemteasca prezenta si pe piata romaneasca (SKN):

316d (de la 116hp)= 145 hp si 330nm

318d (de la 143hp)= 173 hp si 375nm

320d (de la 177hp) = 201hp/410nm sau 211hp/425nm

 

softuri facute in conditii de maxima siguranta (ministerul de interne din germania are toate masinile chipuite de skn.). de asemenea nu se pierde garantia in cazul unei masini noi.

 

Ala de 2 litri si 150 de cai care ti se pare tie asa bun de ales are 330 nm (316d e90 chipat = aproximativ aceeasi putere si acelasi cuplu.) ce mai spui acum?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.