Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Intrebare Turbo - E46 - 110KW diesel


Robert Wiz

Recommended Posts

Am o intrebare

 

Masina E46 - 110KW - Diesel - 2002

 

Am pus masina pe tester, pentru a verifica daca exista erori. De asemenea am cerut sa se verifice si parametrii motorului cu masina pornita si mi-a iesit ca presiunea aerului in turbo este mica fata de valoarea reala... de ex: la relanti era undeva la 120-140mB fata de 600 cat ar trebui sa fie, iar la turatie la fel.

 

Mecanicul ce a facut testul mi-a zis ca poate fi unul din furtunele ce face traseul EGR-TURBO fisurat sau slabit si trage aer fals.

 

De asemenea mi-a zis ca automat creste si consumul (ceea ce e adevarat si am observat), fum negru deoarece nu se ard toate gazele de asemenea adevarat, nu e alta cauza deoarece am schimbat toate filtrele, si cel epurator si curatat EGR), iar masina nu mai da randamentul corect, lucru ce l-am obervat atunci cand dau kick-down

 

Inainte de a ma apuca sa desfac si sa verific toate furtunele, vreau sa stiu si parerea voastra, daca a mai avut careva simptome asemanatoare.

 

Mersi.

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut furtunul de la turbo la intercooler spart, insa a fost usor de identificat defectiunea: pe langa faptul ca masina dadea in nas pe la 2000 ture si nu mai tragea cum trebuie, mai si facea ca sarpele din cauza furtunului :twoup:
Link to comment
Share on other sites

diferenta este mare...sigur e vreun furtun

turbo ORI merge ORI nu merge, nu exista merge mai putin sau nu stiu cum...

parerea mea

 

 

Parerea ta este gresita pentru ca turbina nu este o piesa autonoma si independenta si nu merge de una singura ci depinde de alte piese/componente.

Link to comment
Share on other sites

In afara de turbinele cu geometrie variabila (blocarea sistemului), restul turbinelor nu au alte componente care sa influenteze debitul de gaze pe palele turbinei respectiv debitul de aer pe compresor. Daca senzorul de presiune pe admisie iti spune ca ai presiune mica, inseamna ca pe traseul de aer se pierde presiunea data de turbina: conducte de aer, intercooler, admisie. Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

eu am avut intercoolerul fisurat in urma unui impact cu un mal de zapada. masina mergea aprox la fel, dar se auzea un fel de suierat ( diferit de cel dat de turbina) in special dupa 3000 rot. verifica tot sistemul , sa te uiti dupa pete de ulei. Edited by freeone
Link to comment
Share on other sites

Am fost azi si am desfacut toate capacele de plastic de deasupra si de dedesupt si am verificat toate furtunele.

 

NU ESTE NICI UN FURTUN SPART SAU FISURAT. :twoup:

 

Am vb cu cineva care reconditioneaza turbo de e46. Mi-a zis ca tot ce e posibil sa fie paletele incarcate cu calamina si nu mai invarte cum trebuie, primele simptome ca turbo e pe duca (sper sa nu fie asa). Ideea e ca are presiune, apoi o pierde dupa 3000-3500 turatii / minut.

 

Mi-a crescut consumul si scoate si fum negru, si asta nu la kick-down.

 

Asa cum a zis si freeone, se aude un sunet ca un fluierat/suierat, diferit de cel specific turbo-ului.

 

Mai ramane sa verific si intercooler-ul. Poate o fi fisurat pe undeva.

 

Exista cumva o garnitura de cauciuc la imbinarea dintre turbo si teava cu furtunul de la intercooler? Acolo am vazut urme de ulei.

Link to comment
Share on other sites

O alta pista:

 

E posibil sa ai probleme cu actuatorul turbinei, sunt 2 modele unul vacumatic si unul electromagnetic. La tine s-ar putea sa fie vacumatic (vad ca e din 2002 masina)verifica electrovalva de actionare sau furtunele de vacum.

Link to comment
Share on other sites

:twoup:)

 

As scapa usor.

 

Nu e de la senzor... Am fost si la alt mecanic, din nou un test si acelasi lucru mi l-a spus. Ca paletii turbinei sunt incarcati cu calamina, si nu mai functioneaza corect. Turbo de pe masina e cu geometrie variabila. Electrovalva si vacuumul de pe turbo fuctioneaza corect.

 

De asemenea turbo scoate un fluierat (altul decat specific turbo-ului la turatii), intre 1400-2000 de ture, iar de la turatie mare la mica si nu descarca cum trebuie (vorbele mecanicului)

 

Mi-a zis sa o dau jos pentru verificare, curatarea acesteia prin sablare cu nisip, ungerea lagarelelor si a axului turbo-ului, montat, curatat din nou EGR.

 

Voi ce ziceti?

 

A mai avut careva problema asta?

 

 

Turbo scoate un sunet de genul, dar nu asa de tare

 

Link to comment
Share on other sites

sunetul ala poate fi dat si de scapari pe evacuare, in special de racord flexibil fisurat,

cel mai sigur ar fi sa dai turbina jos si sa o verifici, daca are calamina pe paleti se poate curata, daca are joc in ax se reconditioneaza sau se cumpara alta.

intr-adevar flueratul pote sa apara de la fisuri pe admisie si evacuare iar daca astea le-a verificat cineva si sunt ok, atunci.... da jus turbo - parerea mea

Link to comment
Share on other sites

Am dat turbo jos... l-am dus la curata si verificat si e super ok, montat la loc si la fel imi face, pierde presiune dupa 3000 de ture. La turbo nu s-a umblat deloc la tija pt geometria variabila... Catalizatorul este ok, filtru epurator schimbat acum 2 luni...

 

Maine dau jos EGR-ul...

 

Simt ca turbez

 

Deci ce sa fie?

Link to comment
Share on other sites

Salut. Cred ca si eu am aceasi problema. Masina trage k dar intre 3000-4000rot/min nu mai trage. Se audesi un fluierat parca ar scapa aerul pe undeva. Mentionez ca masina nu scoate fum(cand dau talpa in cand in cand mai scoate un fum ''gri'') . Verific si eu conductele. Edited by mategellert
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.