Jump to content

Reducere de putere cu aerul conditionat pornit


Recommended Posts

Stie cineva de ce ar putea fi o reducere drastica a puterii motorului cand pornesc aerul conditionat? Si cand zic drastic... chiar asta inseamna.

Fara aer masina merge foarte bine. Motorul trage frumos. Daca dau drumul la ventilator parca am simtit o oarecare ezitare in acceleratie, dar nimic grav. Eh, cand bag aerul conditionat... parca se transforma in Tico.

 

Cand ajung la turatii mari inca are putere (desi parca se simte a fi cu vreo 10% mai slabut), dar problema e pana ajung acolo. Apas pe acceleratie si e un mare nimic pana se sinchiseste sa urce un pic. Daca ridic ambreiajul cum il ridic de obicei am toate sansele sa mi se opreasca motorul.

 

Eu sincer nu prea inteleg ce treaba ar avea aerul conditionat cu motorul. Adica stiu ca e o curea (pe care am schimbat-o, btw si face la fel) legata la motor si ar trebui sa-mi ia vreo 10% din putere, dar ce se intampla e ridicol.

 

Aveti vreo idee?

 

PS: Si inainte sa-mi ziceti ca am motor mic si prea putina putere... motorul este de 2.5, 192 cai. Si culmea e ca la relanti nici nu maraie cand pornesc aerul. Nu urca turatia, nu se aude o schimbare a turatiei... nimic. Doar la accelerare.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai si ce treaba are freonul? Mai degraba fara freon ar merge usor pt ca nu mai cupleaza ambreiajul de la compresor din cauza presostatului.

La 2,5 nu ar trebui sa simti ca-ti ia putere. Nici la 2.0 nu se simte aerul ca-ti taie din putere. Ce naiba, sunt 6 cilindri totusi. Sunt curios, daca poti sa masori cand taie puterea, consumatorii de pe masina. Poate e o combinatie care ingenuncheaza motorul, compresor si alternator. Zic si eu... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Freonul unge compresorul, pe langa freon se mai baga o cantitate de fluid pentru ungere. Deci daca nu prea mai ai suficient freon, compresoru sta cam prost la capitolul ungere si teoretic ar merge mai greu. Nu stiu daca a vazut careva un compresor in interior, dar sunt niste pistoane care au nevoie de ungere, seamana destul de bine cu un butoias de revolver in care gloantele sunt pistoanele.
Link to comment
Share on other sites

E corect cu ungerea, numai ca ungerea o face uleiul special care se pune in compresor, nu freonul. Freonul e un agent de racire.

 

Ma uitai un pic pe net sa fiu sigur ca nu spun prostii. Deci freonul si uleiul sunt miscibile, compun un amestec omogen. Freonul n-are voie sa vaporizeze, ca atunci face spuma, si atunci apare vaporizatorul care il impiedica sa vaporizeze, iar la randul lui, uleiul nu are voie sa treaca mai departe de vaporizator in instalatie, altfel freonului ii scad drastic capacitatile frigorifice, exista si un separator. Dar in interiorul compresorului, este un amestec omogen de freon si ulei, deci se poate intr-un fel spune ca freonul unge. :twoup:

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

E corect cu ungerea, numai ca ungerea o face uleiul special care se pune in compresor, nu freonul. Freonul e un agent de racire.

 

Dar in interiorul compresorului, este un amestec omogen de freon si ulei, deci se poate intr-un fel spune ca freonul unge. :)

 

De acord. :twoup:

 

Oricum, daca in instalatie nu mai e presiune, nu pleaca compresorul. Daca pleaca si mai face si racoare e din alta parte. Ceva suge seva masinii... nu stiu ce dar stiu ca e acolo.... Ma mai gandesc.

 

'Ai de capul meu....

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa mentionez ca instalatia functioneaza perfect. Baga aer rece in toate treptele. Deci freon eu cred ca mai am. Am avut pe masina veche (motorul M20) cam lipsa de freon ca nu mai era asa rece aerul... dar nu se simtea diferenta cand bagam aerul.

 

Ce alte detalii sa va mai dau... masina are pus vascocuplajul pe direct. Are vreo legatura?

Link to comment
Share on other sites

Aoleo, pai zii asa. Iti dai seama ca e de la prostia aia de vascocuplaj pe direct. Mama si cum face ala, zici ca esti avion. Eu am pus o data vascocuplajul pe direct la un E34, si la un moment dat s-a desfacut singur de pe ax si l-am pierdut. :twoup:

 

 

Da jos vascocuplajul si mergi un pic fara el.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Aoleo, pai zii asa. Iti dai seama ca e de la prostia aia de vascocuplaj pe direct. Mama si cum face ala, zici ca esti avion. Eu am pus o data vascocuplajul pe direct la un E34, si la un moment dat s-a desfacut singur de pe ax si l-am pierdut. :twoup:

 

 

Da jos vascocuplajul si mergi un pic fara el.

 

 

la mine vascul nici nu prea mai pleaca deoarece racirea o face foarte bine electroventilatorul de pe radiatorul de ac.....cred ca din cauza vascului sudat+ac pornit= lipsa de putere...

Link to comment
Share on other sites

e o problema dar nu cred ca e la rola, daca simti numai cand il cuplezi...

tot la compresor/ambreiajul lui trebuie sa te uiti..

La mine nu se simte nimic, doar relanti ca e mai sus si e mai zgomotos..

Daca tot vorbim de compresoare si AC, la mine face o chestie ciudata, din cand in cand se aude ca un oftat, sunetul pare veni din gurile de ventilatie. E un oftat foarte usor, dar te umfla si rasul .. chiar ofteaza.. :twoup: Habar nu am de la ce e si daca a mai patit cineva.. Altfel merge normal. Cred ca e o supapa ceva care se declanseaza din cand in cand si la mine e mai zgomotoasa..a mai patit cineva chestia asta la e34 ?

LA TDS e34 care l-am avut tot asa facea..dar parca se auzea mai incet si mai rar..

 

Ronin tu parca nu ai simtit nici o diferenta intre 320i si 325..20-30 de cai si nu stiu cati NM.. de. acu simti aia 2 cai care ii mananca a compresorul.....

sa stii ca la 525i sigur nu se simte AC... :) ..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu cred sa fie vasco problema. Si eu am avut vasco pe direct vreo 6 luni. Urla ca naiba in ture, ce sa mai zic pe benzinar face si mai rau iar daca nu mai ai difuzorul de aer ridica tot praful pe strada. Dar nu cred ca suge atata putere. Eu nu simteam asta.

In plus ar face asa mereu, nu doar cu AC-ul dat drumul.

Sa nu fie ciufulit compresorul in interior, ceva care sa-l faca sa mearga greu. Sau stransa cureaua prea tare. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca vascu pe direct e problema, cand porneste si clima, este fortata rau fulia aia care e comuna si cu vascu, si de aia ii scade puterea.

 

M-am uitat acum, fulia mare de la vibrochen, invarte si fulia de la compresor si fulia de la vasc, deci sigur aia e, e prea multa rezistenta pe fulia de la vibrochen.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

la mine face o chestie ciudata, din cand in cand se aude ca un oftat, sunetul pare veni din gurile de ventilatie.Cred ca e o supapa ceva care se declanseaza din cand in cand si la mine e mai zgomotoasa..a mai patit cineva chestia asta la e34 ?

 

acel oftat inseamna ca porneste compresorul,banuiesc ca se intampla numai in sarcina,la mine asa face.

 

la ralanti compresorul merge tot timpul si la fel treapta 1 de la electroventilator.

 

in sarcina compresorul se mai opreste si cand porneste se aude acel "oftat" pe gurile de ventilatie,aia inseamna ca a pornit compresorul.

 

vreau sa te intreb cat de des "ofteaza"?la interval de secunde sau de minute?si cata pauza are intre un "oftat"? :twoup:

 

nu cred ca e vorba de nici o supapa.

 

la mine am schimbat cam tot:freon,calculator AC,termocupla,electroventilator,rezistenta pt treapta 2 si sonda de presiune.

Link to comment
Share on other sites

de la 30 de secunde sa zicem la 1 min si mai mult, nu e un interval foarte precis..

Il aud cand cupleaza si nu e sincronizat cu cuplajul oftatul asta...e o diferenta semnificativa de timp intre ele. Ofteaza si la relanti..

Compresorul nu e intr-o forma extraordinara, sunt zgomotosi rulmentii aia

Nu prea il folosesc AC aici, in nici un caz in regimul in care merge in Romania in trafic... ieri au fost 17 grade de exemplu, in regimul asta merge 3 luni pe an din cand in cand cred ca mai tine o groaza..

 

 

Ventilatorul pe treapta I nu porneste, merge numai pe 2..am verificat, e scarba aia de resistor de pe ventilator, ma duc pe la magazinele de piese maine

Bine ca nu e ca la e39 sa schimbi toata elicea...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Poti lua orice rezistenta de pe un radiator bushit si s-o pui in locul celei originale. Eu am pe masina rezistenta pentru treptele 1-2 de Renault. Cred ca e si mai buna, pt ca sub forma de arc si se aeriseste/raceste mai bine.
Link to comment
Share on other sites

Poti lua orice rezistenta de pe un radiator bushit si s-o pui in locul celei originale. Eu am pe masina rezistenta pentru treptele 1-2 de Renault. Cred ca e si mai buna, pt ca sub forma de arc si se aeriseste/raceste mai bine.

 

 

Scuze de off topic.

Am si eu aceeasi problema (rezistenta de la treapta 1 a ventilatorului...sau asa ceva) la un e46, 320d, 136 cp. Am intrebat pe la magazine si mi s-a spus ca nu se vinde decat TOT ventilatorul. Exista altfel de solutii?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.