Jump to content

Reducere de putere cu aerul conditionat pornit


Recommended Posts

e scarba aia de resistor de pe ventilator

piesa 6?http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=64_0132&hg=64&fg=55

 

este pt treapta a doua.

 

daca nu iti merge treapta 1 cauta releul pt treapta 1.eu le-am identificat dupa ce am dat capacele releelor jos si le cuplam :twoup:

 

post-24010-1276327366_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

este de la vasco.si eu am avut problema asta si iti spun sigur ca daca vei da vasco jos si vei umbla putin cu aerul pornit nu vei mai spune ca nu are putere.iar releele pt ventilatorul de laaerul conditionat sunt in cutiuta mica de pe aripa..in apropiere de filtrul de aer.sunt 4 relee.unul cupleaza compresorul,2 sunt pt treapta 1 si treapta 2..iar celelalte pt alte chestii.nu sunt sigurante pe acolo. Edited by cata precup
Link to comment
Share on other sites

Releele sunt in cutia pusa de ingineru, pe partea dreapta nu pe stanga.

Rezistenta de la E34 are forma de cooler de calculator, cu aripioare. Aia de care spun eu arata exact ca o spirala cu o aparatoare externa.

Ar fi si asta o varianta, sa dai vascul jos sa vezi daca se mai simte pierderea de putere.

Link to comment
Share on other sites

Da, asa e. Acum am vazut ca la benzinare, sunt modele cu o cutie mica langa senzorul de airbag pe partea dreapta, pe aripa, cu releele pt ventilatorul de AC. Am crezut ca se face confuzie cu cutia de pe stanga, unde sunt releele pt injectie si pompa de benzina. S-ar putea sa fie doar la masinile <92, benzina. Asta pt ca senzorul ala de airbag care apare in pozele din Bentley e doar la modelele vechi, fara SRS. Iar ingineru a pos poze cu panoul lui de relee iar a lui e de prin 95 parca masina.
Link to comment
Share on other sites

Iar ingineru a pos poze cu panoul lui de relee iar a lui e de prin 95 parca masina.

da,masina e din 10/1995.

 

daca intri pe http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?...KM+and+Relayvei vedea ca sigurantele si releele sunt altfel dispuse,la modelele fara face lift

 

vad ca au disparut pozele din link :twoup:

 

 

 

la mine am spus cum am facut:am dat jos plasticele de pe toate releele si am pornit motorul.cu o bucata de lemn am cuplat fiecare releu in parte si asa am vazut fiecare de le ce e.cam empirica dar m-am lamurit.

Link to comment
Share on other sites

toate releele sun noi, sau ma rog, relativ noi, asa erau cand am luat masina. Am citit vreo 2 DIY cu problema asta si din cate am vazut e rezistenta aia, 6. Difera destul de mult dela un model la altul releele pe unde sunt si ce fac. Eu am un fel de releu in dreapta radiatorului, chiar langa sensorul de temperatura. care comanda pe care treapta porneste.

Deci e diferit.

Piesa 6 se pare ca e Magna sau Bosch, care fac treburi diferite, in functie de model. Nu se pot schimba intre ele. Din ce am vazut prin grila pare a fi bosch, oricum am comandat-o dej azi, nu aveau decat la reprezentanta si numai la comanda.. 26 de euro.. sper ca am nimerit-o. Daca nu mai dau inca 26, sau poate sunt baieti de treba si o schimba. Lenea e cucoana mare.. dar e destul de munca sa ajung la scarba aia ...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

oricum, revening la problema lui filon, nu cred ca e de la improviatatia aia cu vascul daca se manifesta numai cand porneste AC.

Desi Filon, ar trebui sa o rezolvi cat mai repede, o sa strici de 2 ori mai multe decat incerci sa economisesti cu vascul ala,,,

Link to comment
Share on other sites

oricum, revening la problema lui filon, nu cred ca e de la improviatatia aia cu vascul daca se manifesta numai cand porneste AC.

si la mine se simte cand dau drumul la aer.dar am 2.0 :twoup: deocamdata,deci nu ma plang.

 

era bine daca puteam masura cat ii ia din putere,procentual.poate se gaseste vreun "pasionat" sa dea banii la dyno :)

Link to comment
Share on other sites

Imi explica si mie cineva ce inseamna de fapt ca am vascocuplajul pe direct? Inteleg ca acesta este mecanismul care invarte elicea (ventilator, whatever) din fata radiatorului. Ce inseamna de fapt ca e pus pe direct? Mie asa mi-a zis fostul proprietar, dar mi-a zis ca nu prea are ce sa se strice, ca pur si simplu porneste ala cand pornesc motorul si ca raceste motorul tot timpul, nu doar cand se trezeste el.

Cum ar trebui sa fie de fapt? Sa stiu ce sa-i zic mecanicului (sau asta e treaba de electrician? ).

 

Oricum, asta cred ca e. Acum mi-am adus aminte ca citisem pe undeva ca in mod normal elicea aceea porneste cand e motorul cald sau cand pornesti aerul conditionat.

 

 

Inca ceva: in mod normal temperatura motorului urca foarte repede (intr-un Km) pana la jumatate si ramane acolo indiferent cum conduc (inclusiv prin canicula foarte agresiv, cu turatii de 5k). Insa ieri am apucat sa las motorul pornit pe loc vreo 10 minute.. si am vazut pentru prima data acul dupa jumatate. Era aproape de rosu. Am pornit cu ea si a scazut pana la jumate destul de repede. E normal sa se supraincalzeasca stand pe loc?

Link to comment
Share on other sites

in mod normal el are un "ambreiaj" vascos, nu se invarte in functie de turatia motorului ci de cat e nevoie sa raceasca. Fostul proprietar te-a aburit, distrugi fulia, pompa de apa, masina e foarte zgomotoasa in turatii mari..Nu a vrut sa bage bani in masina si a facut o manerie, adica a sudat sau a pus suburi prin vasc legand-ul direct de fulia pompei de apa. O mare tiganie. Un vasc nou e intre 4 si 6 milioane.

Daca vei merge asa, si iarna motorul se va incalzi si mai greu, marind uzura.

Mai ai un electroventlator, in fata radiatorului. Ala trebuie sa porneasca pe treapta 1 cand pornesti AC. El mai este declansat de un sensor care este pe radiator, in caz ca temperatura de iesire a apei sare de 91 de grade, ajuta vascocuplajul.(foarte rar porneste, de regula cand stai in trafic la 35 de grade + ..)

Zilele astea, fiind cald si daca ai mers in trafic, stand pe loc la relanti probabil motorul nu se racea suficient. Fiind legat direct de turatia motorului, la relanti are viteza mica. Daca vascul si ventilatorul auxiliar functionau cum trebuie nu aveai probleme. Probabil ca nici ventilatorul nu iti porneste pe treapta 1, e boala la mai toate e34.

 

uite la topicul asta in ultimul post e o procedura explicata cum sa verifici ventilatorul auxiliar.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...40&start=40

Oricum fa bine si rezolva cu vascul.

Link to comment
Share on other sites

AC functioneaza corect. Baga aer rece in toate treptele si in mers si la relanti. E ok asta.

 

Am observat ca la relanti cu AC-ul pornit imi scartaie si servodirectia cand fac o parcare. Merge foarte greu cateva secunde, scartaie si apoi isi face treaba. O sa mai verific asta totusi ca poate nu are legatura.

Link to comment
Share on other sites

Inca o manarie pt a pune vascul pe direct e sa-i injectezi in interior silicon termic. In acest fel, vascul nu se comporta ca unul sudat sau pus pe direct, mai exista ceva pierderi de turatie. Insa nu face ceea ce ar trebui sa faca un vasco bun atunci cand motorul e rece: sa se invarta foarte putin si sa nu ia din puterea motorului.

Verifica ce spunea Domi, ventilatorul din fata radiatorului de AC daca porneste cand apesi butonul de AC. Daca nu pleaca, inseamna ca e busit. nu avea voie sa se ridice apa la ralanti, daca ala baga cum trebuie. Trebuia sa plece chiar pe treapta 2, sa raceasca apa din radiator cum trebuie.

Chiar daca ventilatorul nu merge, poate sa bage aer rece. Nu asa bine cum ar baga cu el pornit dar ceva-ceva baga. Deci nu te lua dupa asta.

Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna de fapt ca e pus pe direct? Mie asa mi-a zis fostul proprietar, dar mi-a zis ca nu prea are ce sa se strice, ca pur si simplu porneste ala cand pornesc motorul si ca raceste motorul tot timpul, nu doar cand se trezeste el.

Pune un cuplaj care functioneaza.

Pierzi foarte multa putere cu ventilatorul pus pe direct. Incredibil de multa.

Pe langa asta ai motorul ajunge mai greu la temperatura normala si mai pierzi si aici ceva.

Link to comment
Share on other sites

Si uite cum se complica totul. Am fost cu ea la mecanic, i-am zis sa se uite pe acolo si sa-mi zica ce-mi trebuie ca sa pun vascocuplajul cum trebuie. La care el imi zice "pai e cum trebuie". M-am certat un pic cu el, i-am zis ca e pe direct, ca asa mi-a zis si fostul proprietar la care el pune mana pe ventilator si imi zice sa dau drumul la motor. Si nu, nu i-am retezat mana.

 

Deci... vascocuplajul nu e pe direct, desi asa mi-a zis fostul proprietar. Caz in care problema ramane... de ce mama naibii imi ia atata putere din motor cand bag aerul conditionat?

Link to comment
Share on other sites

dupa cum am zis si mai sus ai problema legate de compresor, poate ai gripati ceva rulmenti prin el.. ...Daca se manifesta numai cand e pornit AC, acolo e problema.

 

Miercuri seara am schimbat si eu scarba aia de rezistenta de pe ventilatorul auxiliar, acu porneste odata cu compresorul... Nu stiu daca baga aer mult mai rece ca sunt 15-17 grade afara de vreo 3 zile... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

ce ar trebui sa faca un vasco bun atunci cand motorul e rece: sa se invarta foarte putin si sa nu ia din puterea motorului.

 

corect ! Am observat si eu ca atunci cand pornesc masina si motorul este rece vascul se roteste la turatie mica. Cert este ca acesta porneste o data cu motorul si nu cum zicea cineva printr-un post anterior ca doar cateodata. Doar ventilatorul din fata radiatorului de clima porneste atunci cand se actioneaza AC-ul. Sa ma corecteze cineva daca gresesc.

 

Eu am 2.0 (M52) si vreau sa spun ca nu prea sesizez o scadere a puterii motorului atunci cand merg cu AC-ul pornit.

Link to comment
Share on other sites

dupa cum am zis si mai sus ai problema legate de compresor, poate ai gripati ceva rulmenti prin el.. ...Daca se manifesta numai cand e pornit AC, acolo e problema.

 

Miercuri seara am schimbat si eu scarba aia de rezistenta de pe ventilatorul auxiliar, acu porneste odata cu compresorul... Nu stiu daca baga aer mult mai rece ca sunt 15-17 grade afara de vreo 3 zile... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Si uite cum se complica totul. Am fost cu ea la mecanic, i-am zis sa se uite pe acolo si sa-mi zica ce-mi trebuie ca sa pun vascocuplajul cum trebuie. La care el imi zice "pai e cum trebuie". M-am certat un pic cu el, i-am zis ca e pe direct, ca asa mi-a zis si fostul proprietar la care el pune mana pe ventilator si imi zice sa dau drumul la motor. Si nu, nu i-am retezat mana.

 

Deci... vascocuplajul nu e pe direct, desi asa mi-a zis fostul proprietar. Caz in care problema ramane... de ce mama naibii imi ia atata putere din motor cand bag aerul conditionat?

 

Daca e facut cum spuneam eu, cu silicon, se opreste daca apesi pe pale. Mai greu, dar se opreste. Adica siliconul ala opune ceva rezistenta insa nu blocheaza asa cum fac alea sudate sau blocate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.