Jump to content

Montreal - Canada GP


ionatan

Recommended Posts

Canada revine in "Marele circ", dupa un an

 

 

Marele Premiu al Canadei revine anul acesta ĂŽn calendarul Campionatului Mondial de Formula 1, după ce a lipsit sezonul trecut, dar a avut o serie de 21 de ediţii de prezenţă consecutivă ĂŽn cea mai importantă competiţie a sportului cu motor.

 

Canada revine in Această etapă a CM 2010 se desfăşoară pe circuitul, ocazional, operaţional doar cu prilejul acestei curse, "Gilles Villneuve", situat pe Insula Notre Dame, acelaşi din 1978, după ce Marele Premiu al Canadei a avut drept loc de desfăşurare pistele de la Mosport şi Mont Treblant.

 

Este vorba de unul dintre cele mai rapide circuite ale campionatului, depăşit din acest punct de vedere doar de cel de la Monza (Italia), combinând zonele de viteză extrem de mare, cu frânări bruşte. Astfel, la Montreal sunt mai solicitate monoposturile, decât piloţii. În mod obişnuit, aici au loc cele mai interesante spectacole, dar se petrec şi lucruri mai puţin plăcute, neexistând, practic, ediţie fără intervenţia safety-car-ului.

 

Calificările se desfăşoară sâmbătă, fusul orar schimbând obişnuinţele Formulei 1: ora de ĂŽncepere este 20,00, ora Bucureştiului. Duminică, ziua cursei, startul se va da la ora 19,00, ora României.

 

 

Rezultat antrenamente libere 1

 

 

Jenson Button a reusit cel mai rapid tur in prima sesiune de antrenamente libere contand pentru Marele Premiu al Canadei; motoare Mercedes pe primele patru pozitii, cu Vettel al cincilea; aderenta scazuta pe circuitul Gilles Villeneuve.

 

Prima sesiune de antrenamente libere din Canada, etapa a opta a Campionatului Mondial de Formula 1 2010, a fost caracterizata de o pista ce a oferit o aderenta foarte scazuta - asa cum era de asteptat de altfel pe acest circuit, mai ales ca zonele 'apex' ale multor viraje au fost reasfaltate.

 

Cei doi piloti ai McLaren Mercedes au dominat aceasta prima sesiune, iar Button a fost cel mai rapid dupa 23 de tururi cronometrate; Michael Schumacher s-a clasat al doilea dupa un tur rapid reusit mai spre finalul sesiunii, neamtul intercalandu-se astfel intre pilotii McLaren. Nico Rosberg si Vettel si-au imbunatatit de asemenea pozitiile la finalul celor 90 de minute si au urcat pe pozitiile 4, respectiv 5.

 

Castigatorul cursei de anul trecut, Robert Kubica, a fost rapid inca de la inceput si a inregistrat cel de-al saselea timp, polonezul clasandu-se in fata lui Alonso si Vitantonio Liuzzi; pilotul Force India a schimbat sasiul monopostului sau pentru aceasta cursa si, pentru moment, s-ar parea ca avea oarecare dreptate cand, in etapele precedente spunea ca nu intelege de ce nu poate fi mai rapid. Top 10-ul sesiunii a fost completat de pilotii Williams.

 

Urmatoarea sesiune de antrenamente va avea loc cu incepere de la orele 21.00

 

 

Montreal, Canada - antrenamente libere 1 - 11.06.2010

 

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

 

1 Jenson Button McLaren 1:18.127 23

2 Michael Schumacher Mercedes GP 1:18.285 +0.158 19

3 Lewis Hamilton McLaren 1:18.352 +0.225 19

4 Nico Rosberg Mercedes GP 1:18.356 +0.229 23

5 Sebastian Vettel Red Bull 1:18.549 +0.422 27

6 Robert Kubica Renault 1:18.662 +0.535 19

7 Fernando Alonso Ferrari 1:18.726 +0.599 21

8 Vitantonio Liuzzi Force India 1:19.097 +0.970 25

9 Nico Hulkenberg Williams 1:19.282 +1.155 31

10 Rubens Barrichello Williams 1:19.313 +1.186 19

11 Adrian Sutil Force India 1:19.373 +1.246 12

12 Felipe Massa Ferrari 1:19.511 +1.384 21

13 Vitaly Petrov Renault 1:19.549 +1.422 24

14 Mark Webber Red Bull 1:19.609 +1.482 26

15 Kamui Kobayashi Sauber 1:20.186 +2.059 33

16 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:20.320 +2.193 27

17 Pedro de la Rosa Sauber 1:20.584 +2.457 21

18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:20.823 +2.696 28

19 Heikki Kovalainen Lotus 1:21.869 +3.742 24

20 Karun Chandhok HRT 1:21.977 +3.850 27

21 Jarno Trulli Lotus 1:22.543 +4.416 12

22 Bruno Senna HRT 1:22.701 +4.574 28

23 Timo Glock Virgin 1:22.713 +4.586 20

24 Lucas di Grassi Virgin fara timp 4

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Canada GP: Rezultat antrenamente libere 2

 

Red Bull revin pe prima pozitie prin Sebastian Vettel, Ferrari reusesc timpi mai competitivi decat in prima sesiune.

 

Sebastian Vettel a fost cel mai rapid pilot al celei de-a doua sesiuni de antrenamente din Canada, neamtul imbunatatind timpul reusit de Button in prima parte a zilei cu circa 1,3 secunde. Fernando Alonso s-a clasat al doilea pentru Ferrari, iar Nico Rosberg a fost al treilea - primul monopost motorizat Mercedes. Au urmat Mark Webber si Felipe Massa, iar al saselea s-a clasat Adrian Sutil pentru Force India (din nou motorizare Mercedes).

 

Dupa ce au dominat prima sesiune, pilotii McLaren au avut un profil mai sters acum, clasandu-se doar pe pozitiile 7, respectiv 11 - nimeni nu stie insa ce program au avut echipele pentru aceasta a doua sesiune de antrenamente libere.

 

Spre deosebire de prima sesiune, echipele au analizat destul de mult si versiunea super-soft a pneurilor Bridgestone si s-ar parea ca cea mai moale compozitie a pneurilor aduse de japonezi in Canada este solicitata serios pe acest circuit - mai ales ca aceasta a fost prima zi a weekend-ului.

 

Montreal, Canada - antrenamente libere 2 - 11.06.2010

 

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

 

1 Sebastian Vettel Red Bull 1:16.877 32

2 Fernando Alonso Ferrari 1:16.963 +0.086 35

3 Nico Rosberg Mercedes GP 1:17.151 +0.274 34

4 Mark Webber Red Bull 1:17.273 +0.396 33

5 Felipe Massa Ferrari 1:17.401 +0.524 33

6 Adrian Sutil Force India 1:17.415 +0.538 28

7 Lewis Hamilton McLaren 1:17.522 +0.645 29

8 Robert Kubica Renault 1:17.529 +0.652 36

9 Michael Schumacher Mercedes GP 1:17.688 +0.811 34

10 Vitantonio Liuzzi Force India 1:17.903 +1.026 35

11 Jenson Button McLaren 1:17.961 +1.084 33

12 Rubens Barrichello Williams 1:18.385 +1.508 27

13 Nico Hulkenberg Williams 1:18.447 +1.570 41

14 Vitaly Petrov Renault 1:18.582 +1.705 40

15 Pedro de la Rosa Sauber 1:18.658 +1.781 34

16 Kamui Kobayashi Sauber 1:19.142 +2.265 38

17 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:19.168 +2.291 32

18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:19.274 +2.397 41

19 Heikki Kovalainen Lotus 1:19.969 +3.092 35

20 Karun Chandhok HRT 1:20.879 +4.002 29

21 Bruno Senna HRT 1:21.097 +4.220 31

22 Jarno Trulli Lotus 1:21.346 +4.469 11

23 Timo Glock Virgin 1:21.488 +4.611 25

24 Lucas di Grassi Virgin 1:21.577 +4.700 30

Link to comment
Share on other sites

Calificãrile se desfãºoarã sâmbãtã, fusul orar schimbând obiºnuinÞele Formulei 1: ora de Începere este 20,00, ora Bucureºtiului. Duminicã, ziua cursei, startul se va da la ora 19,00, ora României.

 

Ma uit sa vad pe ce program or sa fie si o sa anunt aici, dar cred ca vor fi transmise si de TVR1 sau macar TVR2

 

 

Intre timp am gasit:

 

FORMULA 1 se mutĂŁ la TVR2 pe perioada Campionatului Mondial de Fotbal FIFA 2010. Vezi cursele de la Montreal (12-13 iunie) Âşi Valencia (24-25 iunie) la TVR 2 si TVR HD. Pe 10-11 iulie, te ĂŽntorci la TVR 1 cu Marele Premiu al Marii Britanii.

Link to comment
Share on other sites

Rezultat antrenamente libere 3

 

 

Dupa o noapte ploioasa in Canada, circuitul Gilles Villeneuve a devenit la fel de alunecos ca inainte de prima sesiune de antrenamente; McLaren si Red Bull in lupta de la varf, Ferrari si Mercedes imediat dupa.

 

Canada GP: Rezultat antrenamente libere 3

 

Lewis Hamilton a fost cel mai rapid pilot al ultimei sesiuni de antrenamente inainte de calificarile contand pentru Marele Premiu al Canadei - un timp cu circa trei zecimi de secunda mai bun decat al celui de-al doilea clasat, Mark Webber - iar asta in ciuda 'mangaierii' zidului de protectie din virajul cu numarul patru spre finalul sesiunii.

 

Lipsa aderentei si-a pus amprenta asupra mai multor piloti de-a lungul antrenamentelor, cele mai semnificative momente fiind inregistrate de Massa si di Grassi; pilotul Ferrari a atins zidul destul de dur in virajul cu numarul 7 cu 15 minute pana la final si a fost nevoit sa aduca masina la boxe pentru reparatii, terminand astfel doar al 12-lea, in timp ce pilotul Virgin Racing a parasit pista pe franarea pentru acul de par.

 

Nico Rosberg a completat doar 4 tururi cronometrate din cauza unor probleme tehnice care l-au tintuit in garajul Mercedes, clasandu-se astfel al 18-lea. Sesiunea de calificari va incepe la orele 20.00 si va fi trasmisa in direct pe TVR2.

 

Montreal, Canada - antrenamente libere 3 - 12.06.2010

 

Pilot Echipa Timp Gap Tururi

 

1 Lewis Hamilton McLaren 1:16.058 15

2 Mark Webber Red Bull 1:16.340 +0.282 16

3 Fernando Alonso Ferrari 1:16.495 +0.437 19

4 Michael Schumacher Mercedes GP 1:16.536 +0.478 15

5 Sebastian Vettel Red Bull 1:16.582 +0.524 16

6 Robert Kubica Renault 1:16.653 +0.595 18

7 Adrian Sutil Force India 1:16.673 +0.615 15

8 Jenson Button McLaren 1:16.699 +0.641 16

9 Vitantonio Liuzzi Force India 1:16.814 +0.756 15

10 Vitaly Petrov Renault 1:16.982 +0.924 18

11 Nico Hulkenberg Williams 1:17.121 +1.063 16

12 Felipe Massa Ferrari 1:17.231 +1.173 16

13 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:17.331 +1.273 22

14 Kamui Kobayashi Sauber 1:17.548 +1.490 20

15 Pedro de la Rosa Sauber 1:17.609 +1.551 16

16 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:17.633 +1.575 21

17 Rubens Barrichello Williams 1:17.789 +1.731 18

18 Nico Rosberg Mercedes GP 1:17.979 +1.921 4

19 Jarno Trulli Lotus 1:19.013 +2.955 15

20 Heikki Kovalainen Lotus 1:19.447 +3.389 16

21 Timo Glock Virgin 1:19.536 +3.478 22

22 Lucas di Grassi Virgin 1:19.844 +3.786 20

23 Bruno Senna HRT 1:20.325 +4.267 18

24 Karun Chandhok HRT fara timp 1

Link to comment
Share on other sites

Hamilton bate in sfarsit Red Bull in calificari

 

 

Lewis Hamilton a reusit astazi in Canada primul pole position non-Red Bull din acest sezon intr-o sesiune extrem de echilibrata si plina de spectacol, incheiata cu imaginea poleman-ului impingandu-si monopostul.

 

Lewis Hamilton, castigatorul etapei precedente a Campionatului Mondial de Formula 1 2010, va pleca din pole position in cursa de maine pentru prima oara in acest sezon; asta dupa ce a reusit sa-i invinga pe cei doi piloti Red Bull care in primele sapte etape si-au impartit 'frateste' cea mai buna pozitie a grilei de start. Hamilton este la al treilea pole position consecutiv pe circuitul Gilles Villeneuve, pilotul McLaren reusind aceasta performanta in fiecare Mare Premiu alergat aici.

 

Inainte de inceperea sesiunii echipele nu erau deloc sigure in ceea ce priveste performantele celor doua tipuri de pneuri si au folosit Q1, dar mai ales Q2, pentru a obtine cat mai multe date; McLaren au lasat impresia ca au inteles cel mai bine felul in care functioneaza compozitiile Medium si Super-Soft in Canada, iar Hamilton termina Q2 pe prima pozitie cu varianta cea mai dura a pneurilor Bridgestone.

 

Fernando Alonso a fost al patrulea pentru Ferrari, iar Jenson Button s-a clasat al cincilea dupa o lupta cu Liuzzi si Schumacher pierduta aproape in totalitate pentru accederea in Q3; italianul de la Force India a fost al saselea reusind astfel cea mai buna perfromanta din acest an si invingandu-si coechipierul pentru a doua oara. Au urmat Massa, Kubica, Sutil si Rosberg.

 

Una dintre suprizele neplacute ale sesiunii a fost semnata de Michael Schumacher, caci septuplul Campion Mondial a bifat cele mai slabe calificari din 2010; prins pe pneuri Medium la ultima incercare de a urca in top 10 la finalul Q2, neamtul a gresit in ultima sicana si va pleca maine de pe un 'ghinionist' loc 13 - e prima data cand Schumi este eliminat si nu ia parte la lupta din Q3, iar in batalia directa cu Rosberg, coechipierul sau, scorul este de sase la doi in favoarea tanarului.

 

In ciuda diferentei destul de mare dintre Hamilton si restul plutonului, pole-ul n-a fost castigat deloc usor de catre pilotul McLaren, iar lupta pentru victorie ramane deschisa in cursa de maine - totul se va reduce din nou la gestionarea pneurilor si este destul de probabil ca din cauza uzurii excesive a acestora sa vedem cate doua pit stop-uri pe durata celor 78 de tururi ale celui de-al optulea Grand Prix al anului. Chiar daca McLaren au parut rapizi si pe Medium-uri, Red Bull sunt aproape - faptul ca McLaren l-au pus pe Hamilton sa opreasca masina pe pista in turul de revenire catre parcul inchis al FIA, spunandu-i acestuia ca s-ar putea sa nu mai ramana in rezervor nici macar o mostra pentru analiza de dupa, arata cat de grea ar putea fi batalia de maine, aceea care conteaza de fapt.

 

Montreal, Canada - rezultat Calificari - 12.06.2010

 

Pilot Echipa Q1 Q2 Q3

 

1 Lewis Hamilton McLaren 1:15.889 1:15.528 1:15.105

2 Mark Webber Red Bull 1:16.423 1:15.692 1:15.373

3 Sebastian Vettel Red Bull 1:16.129 1:15.556 1:15.420

4 Fernando Alonso Ferrari 1:16.171 1:15.597 1:15.435

5 Jenson Button McLaren 1:16.371 1:15.742 1:15.520

6 Vitantonio Liuzzi Force India 1:17.086 1:16.171 1:15.648

7 Felipe Massa Ferrari 1:16.673 1:16.314 1:15.688

8 Robert Kubica Renault 1:16.370 1:15.682 1:15.715

9 Adrian Sutil Force India 1:16.495 1:16.295 1:15.881

10 Nico Rosberg Mercedes GP 1:16.350 1:16.001 1:16.071

11 Rubens Barrichello Williams 1:16.880 1:16.434

12 Nico Hulkenberg Williams 1:16.770 1:16.438

13 Michael Schumacher Mercedes GP 1:16.598 1:16.492

14 Vitaly Petrov Renault 1:16.569 1:16.844

15 Sebastien Buemi Toro Rosso 1:17.356 1:16.928

16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:17.027 1:17.029

17 Pedro de la Rosa Sauber 1:17.611 1:17.384

18 Kamui Kobayashi Sauber 1:18.019

19 Heikki Kovalainen Lotus 1:18.237

20 Jarno Trulli Lotus 1:18.698

21 Timo Glock Virgin 1:18.941

22 Bruno Senna HRT 1:19.484

23 Lucas di Grassi Virgin 1:19.675

24 Karun Chandhok HRT 1:27.757

Link to comment
Share on other sites

Dubla McLaren intr-o cursa plina de suspans

 

 

Lewis Hamilton a castigat pentru a doua oara consecutiv in acest sezon dupa un weekend perfect: pole position si victorie; circuitul din Canada ne-a oferit o etapa extraordinara la revenirea in Formula 1.

 

In ciuda faptului ca a reusit sa-si pastreze locul de lider provizoriu imediat dupa start, Lewis Hamilton n-a tinut deloc victoria in buzunar. Cei de la Red Bull au fost surclasati astazi la toate capitolele - strategie si viteza pura -, insa acestia, ca si Fernando Alonso nu au vrut sa-i faca viata usoara pilotului McLaren; cu calm si, suprinzator, reusind sa-si menajeze pneurile spate foarte bine, britanicul a castigat astazi pentru a doua oara in Canada, ridicand numarul totul de victorii in acest sport la 13. A fost cea de-a 47-a dubla pentru McLaren.

 

Cel mai important incident la start a fost consumat, in doua randuri pentru a fi siguri, de Massa si Liuzzi, ambii renuntand parca cu buna stiinta si de bunavoie la orice sansa de a obtine un rezultat bun in aceasta a opta etapa. Webber reuseste un start bun si urca pe pozitia a cincea [fusese penalizat cu 5 locuri pe grila din cauza inlocuirii cutiei de viteze], iar Red Bull sunt 'in carti' cu o strategie diferita fata de Hamilton si compania - pneuri Medium pentru primul stint.

 

Totusi, Hamilton, Button si Alonso isi vad de propria strategie si chiar daca Webber intarzie mult al doilea pit stop, australianul pur si simplu nu le poate tine piept - Hamilton chiar depaseste pentru sefia clasamentului in turul cu numarul 50; pilotul Red Bull avea pneuri extrem de uzate si poate era chiar mai bine sa urmeze o strategie 'traditionala'.

 

Fernando Alonso a readus zambetul pe fata tifosilor si l-a tinut constant in priza pe Hamilton; avand in vedere felul in care spaniolul stie sa-si menajeze pneurile, era chiar de asteptat ca la un moment dat sa-l 'manance de viu' pe britanic; Ferrari-ul insa n-a putut lupta de la egal la egal cu noua forta F1 numita MP4-25, iar cu 15 tururi inainte de final pilotul Scuderiei este prins pe picior gresit de Jenson Button la intalnirea unui intarziat; era deja al doilea episod de acest gen, caci mai deverme Massa trecuse de Sutil cand cei doi depaseau cu un tur un Lotus.

 

Dar victoria lui Hamilton si 'ingenuncherea' celor de la Red Bull nu va fi principalul subiect dupa cursa de la Montreal, iar asta pentru ca Michael Schumacher a tinut din nou sa se remarce; de aceasta data negativ, prin niste manevre nu tocmai ortodoxe; prima: incapatanarea de a nu-l lasa pe Kubica sa treaca desi polonezul era clar mult mai rapid; consecinta? O trecere in plus pe la boxe pentru schimb de pneuri deteriorate [taiase sicana pe iarba] si afundarea in clasament... A doua: scoaterea in afara suprafetei asfaltice a lui Massa si ruperea aripii fata a fostului prieten [foarte interesanta va fi declaratia brazilianului], iar asta intr-un moment in care pneurile sale [schumi] erau gata... cu deja multe tururi inainte. A treia: cu aceleasi pneuri supra-uzate, tine din nou cu dintii de o pozitie mediocra in lupta cu Liuzzi - pana la final ambele monoposturi Force India l-au depasit si l-au scos in afara punctelor.

 

Comisarii de cursa vor judeca comportamentul septuplului Campion Mondial in episodul Kubica.

 

Nici fiabilitatea precara de care Red Bull au dat din nou dovada nu trebuie uitata, caci Sebastian Vettel s-a tarat pur si simplu spre steagul in patratele cu o problema la monopost pe care a fost nevoit s-o 'gestioneze' cu schimbari de treapta premature si viteze de varf ridicole. [Am amintit mai sus si de inlocuirea cutiei de viteze in cazul lui Webber]

 

McLaren pleaca deci din Canada cu a treia dubla a sezonului (deja mai multe decat invincibilii Red Bull), iar Hamilton reintra clar in lupta pentru titlul suprem din acest an cu aceasta a doua vicotorie consecutiva din 2010. Urmeaza Marele Premiu al Europei peste doua saptamani, un alt circuit stradal - trebuie insa sa ne bucuram cat putem de depasirile de astazi.

 

Montreal, Canada - Rezultat Cursa - 13.06.2010

 

Pilot Echipa

1 Lewis Hamilton McLaren 1:33:53.456

2 Jenson Button McLaren +2.2 sec

3 Fernando Alonso Ferrari +9.2 sec

4 Sebastian Vettel Red Bull +37.8 sec

5 Mark Webber Red Bull +39.2 sec

6 Nico Rosberg Mercedes GP +56.0 sec

7 Robert Kubica Renault +57.3 sec

8 Sebastien Buemi Toro Rosso +1 tur

9 Vitantonio Liuzzi Force India +1 tur

10 Adrian Sutil Force India +1 tur

11 Michael Schumacher Mercedes GP +1 tur

12 Jaime Alguersuari Toro Rosso +1 tur

13 Nico Hulkenberg Williams +1 tur

14 Rubens Barrichello Williams +1 tur

15 Felipe Massa Ferrari +1 tur

16 Heikki Kovalainen Lotus +2 tururi

17 Vitaly Petrov Renault +2 tururi

18 Karun Chandhok HRT +4 tururi

19 Lucas di Grassi Virgin +5 tururi

Ret Timo Glock Virgin +20 tururi

Ret Jarno Trulli Lotus +28 tururi

Ret Pedro de la Rosa Sauber +40 tururi

Ret Bruno Senna HRT-Cosworth +57 tururi

Ret Kamui Kobayashi Sauber +69 tururi

 

 

Clasamente generale:

 

Pilot Pct

1 Lewis Hamilton 109

2 Jenson Button 106

3 Mark Webber 103

4 Fernando Alonso 94

5 Sebastian Vettel 90

6 Nico Rosberg 74

7 Robert Kubica 73

8 Felipe Massa 67

9 Michael Schumacher 34

10 Adrian Sutil 23

11 Vitantonio Liuzzi 12

12 Rubens Barrichello 7

13 Vitaly Petrov 6

14 SĂŠbastien Buemi 5

15 Jaime Alguersuari 3

16 Kamui Kobayashi 1

17 Nico HĂźlkenberg 1

18 Pedro de la Rosa 0

19 Heikki Kovalainen 0

20 Karun Chandhok 0

21 Lucas Di Grassi 0

22 Jarno Trulli 0

23 Bruno Senna 0

24 Timo Glock 0

 

Constructor Pct

1 McLaren/Mercedes 215

2 Red Bull/Renault 193

3 Ferrari 161

4 Mercedes 108

5 Renault 79

6 Force India/Mercedes 35

7 Toro Rosso/Ferrari 8

8 Williams/Cosworth 8

9 BMW Sauber/Ferrari 1

10 Lotus/Cosworth 0

11 HRT/Cosworth 0

12 Virgin/Cosworth 0

 

 

P.S.

 

 

 

Dupa asa cursa vizualizand rezultatele nu poti decat sa te intrebi daca nu cumva s-a schimbat monopoulul, de la RedBull la McLaren, sper sa nu fie un sezon in care doar McLaren sa dicteze din acest moment desi ar fi un merit al lor pentru ca au muncit cu multa daruire.

 

La constructori se vede cu ochiul liber cine se bate pentru titlu.

 

Alonso e imposibil a reusit cu un Ferrari sters sa stea in fata celor de la RedBull, si i-a scos practic afara de pe podium, tarre nu?

 

Kubica e un pilot de nota 10 de unul singur tine echipa pe locul 5 la jumatatea campionatului. Un exercitiu de imaginatie, ce s-ar fi intamplat daca avea un coechipier apropiat ca performante?

 

Ma bucurasem la inceput de campionat ca vad mai multe echipe in F1, am gresit, traficul din cursa pare mai mult sa strice decat sa contribuie la spectacol. 5 tururi fata fata de castigator e o enormitate.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Schumacher ramane nepenalizat

 

 

Conducerea cursei a avut de luat cateva decizii dupa cursa din Canada; au fost mai multe penalizari, insa niciuna nu s-a referit la incidentul dintre Schumacher si Massa.

 

Schumacher ramane nepenalizat In incercarea de a-si apara pozitia in fata atacului lui Felipe Massa, Michael Schumacher l-a scos in afara pistei pe brazilianul care avea pneuri mult mai competitive in acel moment al cursei; conducerea cursei a anuntat analizarea incidentului dupa steagul in patratele, insa concluzia a fost ca incidentul nu impune nicio actiune ulterioara din partea conducerii cursei.

 

Kubica si Alguersuari au fost mustrati de catre FIA; polonezul i-a taiat fata lui Adrian Sutil cand a intrat pentru a doua oara la boxe, iar Alguersuari a fost mustrat pentru incidentul cu Rubens Barrichello.

 

Felipe Massa a fost penalizat cu 20 de secunde la timpul final din cauza depasirii limitei de viteza pe linia boxelor; dupa incidentul dintre el si Schumacher in urma caruia brazilianul a fost nevoit sa intre la boxe pentru schimbarea aripii fata, acesta a depasit limita de viteza pe asta-numitul pit lane. Din cauza faptului ca era prea tarziu pentru o penalizare cu Drive Through, pilotul Ferrari a fost penalizat cu 20 de secunde la timpul final.

 

Aceasta penalizare nu afecteaza insa pozitia a 15-a pe care a terminat Massa Marele Premiu al Canadei.

Link to comment
Share on other sites

Schumecher parca imi aduce aminte de Hagi al nostru dupa ce a revenit la nationala toti se asteptau de la el sa faca minuni, sa inscrie din orice faza dar el a ramas in amintire tot cu succesele din prima perioada a activitatii sale.

 

Hamilton: Un weekend formidabil

 

 

 

Castigatorul celei de-a opta etape a Campionatului Mondial de Formula 1, Lewis Hamilton, a definit weekend-ul canadian drept formidabil; britanicul este acum lider in clasamentul general la pilotilor.

 

Hamilton: Un weekend formidabil "A fost un weekend formidabil, a fost fantastic. Am ajuns aici miercuri, iar lucurile au decurs extrem de bine. Am avut parte de un sprijin enorm din partea fanilor, multi britanici aici, ceea ce este imbucurator" a declarat britanicul dupa a doua victorie consecutiva din 2010.

 

"Echipa a facut o treaba de exceptie - a fost una dintre cele mai dure curse de pana acum, dar asta iti doresti. Sunt foarte mandru si bucuros pentru echipa." In ceea ce priveste lupta directa cu Red Bull, britanicul a spus: "Facem tot ce putem pentru a ne apropia de ei. Pe alte circuite, unde este nevoie de mai multa apasare aero, ar putea inca sa fie putin in fata, dar n-am nicio indoiala ca vom anula gap-ul."

 

"In mod cert, in weekend-urile de cursa, ne descurcam mai bine, dar sa speram ca vom putea continua la fel. Este o zi speciala pentru mine. Am castigat primul meu Grand Prix aici si este o placere sa repet isprava la trei ani diferenta."

 

Hamilton a vorbit dupa cursa si despre lupta avuta cu Alonso pe banda de iesire de la boxe: "Cred ca am intrat la boxe cu destul de mult timp inaintea lui, dar in mod clar n-am avut cel mai bun pit stop. Am vazut cand i-au dat drumul si, dintr-o data, a fost langa mine, asa ca am rulat roata-la-roata pana la primul viraj si el a trecut primul. A avut un rimt de cursa foarte bun" a incheiat britanicul.

Link to comment
Share on other sites

Alonso: Suntem din nou in lupta

 

Al treilea clasat in cursa din Canada, Fernando Alonso este incurajat de forma mai buna in care se afla acum Ferrari.

 

Alonso: Suntem din nou in lupta Spaniolul chiar a luptat pentru victorie si a stat mereu aproape de Lewis Hamilton, dar la final a trebuit sa se multumeasca doar cu ultima treapta a podiumului dupa ce Button l-a depasit cand cei doi au prins din urma un pilot intarziat; totusi, Alonso a terminat in fata ambelor monoposturi Red Bull si este multumit de revenirea de forma pe care o inregistreaza Scuderia.

 

"Cred ca a fost o zi buna pentru noi, masina a fost foarte competitiva aici, in Canada" a spus spaniolul dupa cursa. "Am avut o buna sansa de a castiga, am luptat cu Lewis, l-am depasit la iesirea de la boxe dupa o treaba extraordinara facuta de mecanici. Am pierdut o pozitie din cauza traficului si apoi inca una - am pierdut 10 puncte din cauza asta, de la 25 la 15. Dar este o revenire buna pentru Campionat, eram la 50 de secunde in spatele McLaren-urilor in Turcia si aici am luptat pentru victorie. Ne miscam in directia cea buna si cred ca am reintrat in lupta."

 

"Am fost foarte-foarte aproape, am avut parte de cateva lupte frumoase si e placut sa revin intr-o pozitie din care am luptat pentru victorie si sa revin pe podium" a incheiat spaniolul care acum este al patrulea la general, cu un deficit de 15 puncte fata de lider.

Link to comment
Share on other sites

Probleme la cutia de viteze pentru jumatate de cursa

 

 

Sebastian Vettel a terminat al patrulea in Marele Premiu al Canadei dupa ce a parcurs circa jumatate din tururi cu o problema la cutia de viteze.

 

Vettel: Probleme la cutia de viteze pentru jumatate de cursa In ciuda faptului ca la un moment dat cei de la Red Bull pareau sa aiba strategia potrivita si sanse destul de bune la un nou rezultat foarte bun, Vettel a terminat doar al patrulea, iar problemele de fiabilitate au reaparut in tabara Red Bull.

 

"Am fost surprins ca dupa intrarea la boxe sa revin pe patru din pozitia de lider. Cred ca tot ceea ce credeam noi ca se va intampla, s-a intamplat, cu privire la rivali; ceilalti au schimbat mai devreme pneurile, asa cum ne asteptam. Totusi, in mod normal cursa lor ar fi trebuit sa se termine din cauza traficului, dar nu s-a intamplat asta. Cand noi am revenit de la boxe rivalii erau in fata, asa ca trebuie sa intelegem de ce. In alta ordine de idei, am avut probleme la cutia de viteze cam de la jumatatea cursei, ceea ce m-a facut sa incetinesc."

 

Sebastian Vettel crede ca Red Bull s-au descurcat chiar mai bine decat era de asteptat pe acest circuit: "Nu eram favoriti, dar am avut un ritm de cursa foarte bun si am surprins ceva lume cu asta. N-am reusit sa aratam adevaratul potential din cauza felului in care s-a desfasurat cursa, dar este promitator."

 

"Este o lupta stransa la varf in clasamentul pilotilor si, asa cum am vazut, situatia se poate schimba foarte rapid. Nu avem de ce sa ne panicam, avem o masina foarte buna si asteptam cu nerabdare Valencia."

Link to comment
Share on other sites

Cursa deceptionanta pentru Michael Schumacher in MP al Canadei

 

 

Pilotul german Michael Schumacher, de la Mercedes GP, a realizat o cursă decepţionantă duminică ĂŽn MP al Canadei de Formula 1, ĂŽn care s-a clasat pe locul 11, ĂŽn afara punctelor, comentează agenţia AFP.

 

Cursa deceptionanta pentru Michael Schumacher in MP al Canadei Cursa a ĂŽnceput bine pentru septuplul campion mondial, care deşi a plecat de pe locul 13, a reuşit să urce până pe locul 3 după primele tururi. După o trecere rapidă la standuri, ĂŽn turul 12, germanul a suferit o pană la pneul dreapta faţă, care i-a subminat şansele la o clasare bună. ''Începând din acel moment, am fost blocat ĂŽn trafic şi nu a mai fost mare lucru de făcut'', a declarat Schumacher.

 

În plus, germanul nu a făcut faţă atacurilor succesive lansate ĂŽn ultimele tururi de piloţii de la Force India, fiind depăşit de germanul Adrian Sutil şi de italianul Vitantonio Liuzzi. ''M-am apărat cum am putut, dar nu se putea mai mult, din cauza pneurilor mele uzate cu care rulasem mai mult de jumătate din cursă. M-am bătut contra unor maşini cu o viteză superioară, era dificil'', a adăugat Schumi.

 

Schumacher a fost investigat de comisarii de cursă, după un incident cu Felipe Massa de la Ferrari ĂŽn ultimele tururi. Brazilianul a ĂŽncercat o depăşire prin exterior, dar Schumi i-a blocat trasa şi Massa a fost nevoit să facă o incursiune ĂŽn decor şi şi-a avariat ''nasul'' monopostului său. Felipe a fost nevoit să treacă pe la standuri şi s-a clasat ĂŽn final pe un dezamăgitor loc 15. Comisarii de cursă au decis până la urmă să nu ia nicio sancţiune.

 

Michael Schumacher ocupă locul 9 ĂŽn clasamentul general al piloţilor cu 34 puncte, la 40 distanţă de coechipierul său Nico Rosberg, clasat al 6-lea, şi la 75 de liderul Lewis Hamilton (McLaren).

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

McLaren, Mercedes, Ferrari, Red Bull si Renault - o analiza dupa ultima etapa.

 

de Alin Neacsu

 

O etapa extrem de interesanta la revenirea Canadei in Formula 1; cand unii casitga, e musai sa si piarda cineva.

 

Echipa cu ultimii doi Campioni in componenta a reusit din nou rezultatul maxim posibil: dubla. Asa-numitele calcule ale hartiei ii dadeau drept favoriti in Canada, insa felul in care Red Bull au dominat pana acum... punea macar un semn de intrebare asupra 'aritmeticii'. Hamilton este pilotul momentului si Montrealul ii prieste de parca e doua sa casa: prima victorie din Formula 1 a fost aici si, practic, toate cursele pe care le-a alergat pe circuitul Gilles Villeneuve le-a si trecut in palmares.

 

In ceea ce-l priveste pe Hamilton, suprinzator n-a fost pole-ul si poate nici victoria, ci mai degraba faptul ca a reusit sa-si menajeze pneurile la fel de bine ca si rivalii, lucru care pana acum nu-i prea iesea - sau cel putin nu la fel de bine precum lui Alonso sau Button. Prin dubla aceasta McLaren isi intaresc pozitia fruntasa in clasamentul Constructorilor, iar Hamilton devine al cincilea lider in ierarhia Pilotilor dupa doar opt etape disputate.

 

McLaren dau dovada de un ritm extraordinar de dezvoltare - si e clar ca cine castiga aceasta lupta va insfaca si cele doua titluri la finalul celor 19 runde din 2010. Din opt curse, jumatate sunt bifate McLaren, trei Red Bull si una Ferrari.

Mercedes GP

 

Canada a fost de departe cel mai slab weekend pentru Michael de la revenirea in Formula 1; neamtul a obtinut cele mai proaste rezultate, pe pista, atat in calificari, cat si in cursa - si vorbim despre specialistul de la Montreal, cu sapte reusite aici de-a lungul carierei. Cat priveste comparatia directa cu Nico Rosberg... mai bine n-o facem, caci masina cu numarul 4 a terminat pe sase in conditiile in care dupa primul viraj era undeva pe locul 14 din cauza acrosajului dintre Massa si Liuzzi.

 

Dar Rosberg nu s-a incapatanat sa arate lumii ca nu lasa niciun metru de pista asa cum a facut Michael in nenumarate randuri: Kubica, Massa, Liuzzi. Din cauza duelului cu Robert Kubica septuplul Campion Mondial a fost nevoit sa intre la boxe pentru schimb de pneuri, iar asta i-a compromis orice sansa la un posibil podium - asta era premisa inainte de clinciul inutil cu masina galbena. Scoaterea in afara pistei a 'prietenului' Massa a pus capac - insa nu si din perspectiva FIA care a considerat comprtamenului neamtului drept normal la acea faza. Au judecat probabil astfel: pai daca-i dam lui Michael o penalizare pentru ca a virat brusc spre Massa, n-ar fi trebuit sa-l penalizam si pe Vettel in urma cu doua saptamani?!

 

Ferrari

 

Alonso ar fi putut scoate un rezultat chiar mai bun decat locul al treilea, insa spaniolul s-a multumit chiar si cu atat imediat dupa cursa - si nu era greu avand in vedere bataia luata in Turcia de Ferrari chiar si de la Renault. Un singur moment de neatentie pe durata intregului weekend ii poate fi reprosat spaniolului, si anume cel din turul cu numarul 56, cand Button l-a depasit pentru pozitia a doua - cei doi au intalnit un pilot intarziat si britanicul a stiut sa profite; Alonso s-a luptat continuu cu McLaren si mai ales cu Hamilton, iar faza in care a trecut un fata acestuia chiar la iesirea de la boxe, va ramane una despre care ne vom reaminti cu siguranta.

 

Despre Massa sunt putine lucruri de spus, caci weekend-ul acestuia a fost mult mai sters decat al coechipierului - din nou; si totul s-a naruit pentru brazilian odata cu virajul 1 de dupa stingerea luminilor rosii - plasare gresita pentru Massa, mai bine ceda pozitia in fata lui Sutil si-si vedea de cursa, caci Alonso a demonstrat clar potentialul Ferrari pe circuitul Gilles Villeneuve.

 

Red Bull

In ciuda versatilitatii de care da dovada monopostul RB6, Canada n-a iubit Red Bull; a fost primul Mare Premiu din 2010 in care din pole n-a plecat o masina Red Bull, iar asta s-a tradus duminica intr-un rezultat final pe masura. Dar poate cel mai important: fiabilitatea precara a revenit in actualitate in tabara lui Christian Horner; Webber a schimbat cutia de viteze si, in consecinta a fost retrogradat cu cinci pozitii pe grila de start, iar Vettel s-a tarat pe pista cu acelasi ansamblu defect pentru ultima jumatate a cursei.

 

Cu tot cu penalizare, multumita pneurilor Medium cu care au facut ultima parte a calificarilor, Webber si Vettel s-au vazut repede pe primele pozitii in momentul in care rivalii incaltati Super-soft au dat iama-n boxe. Totusi, strategia lor n-a fost cea mai potrivita, iar asta pentru ca monopostul n-a mai fost atat de departe [in sensul bun] de rivali incat sa 'inghita' orice ii este bagat pe gat.

 

Red Bull sperau ca specificatia Medium ii va ajuta in primul stint, insa aceasta compozitie s-a uzat intr-o rata mult mai ridicata decat ar fi crezut Webber si Vettel, iar in final cei doi au trebuit sa se multumeasca doar cu locurile 5, respectiv 4. Webber l-a invins in calificari pe wunderkid-ul Vettel pentru a patra oara consecutiv. Putini ar fi crezut ca este posibil.

 

Renault

 

Francezii au adus la Montreal destul de multe noutati tehnice, insa circuitul asta este pentru puterea de varf a motoarelor Mercedes si mai putin pentru 'flexibilitatea' propulsorului lor - iar Red Bull pot depune marturie pentru asta. Cu toate acestea, Robert Kubica, om care a castigat aici la un an dupa acel accident teribil, s-a strecurat iarasi cu usurinta in top 10-ul calificarilor, iar de-aici a luptat pentru puncte; nu asa de multe precum in etapele precedente, caci la fel ca si pilotii Red Bull, polonezul a fost surprins de uzura prematura a pneurilor Medium in primul stint; tot din aceasta cauza, Kubica a poposit pana in final de trei ori pe la boxele echipei sale.

 

In ceea ce-l priveste pe Petrov, rusul a avut iarasi ghinion si a primit doua penalizari cu Drive Through - start anticipat si provocarea unei coliziuni in debutul cursei [cu de la Rossa]. Toate acestea l-au trimis in spatele lui Heikki Kovalainen la fluturarea steagului in patratele, pentru ca Lotus sa se poata lauda pentru prima data cu invingerea unui pilot de echipa 'veche' prin forte proprii. Dupa opt etape, Petrov a ramas singurul pilot care nu si-a batut coechipierul in nicio cursa.

Link to comment
Share on other sites

NU stiu cum faci comparatia, mai rapide pe acelasi circuit, sau te referi la viteza maxima?

 

Masini mai rapide pe circuit decat cele de F1 nu cred sa existe, dar masini care sa dezvolte viteze superioare unui monopost F1 actual pot fi, mai ales in conditiile actualului regulament destul de restrictiv in privinta motoarelor. Mai mult sezonul asta se alearga cu rezervoare mult mai mari deoarece nu mai e permisa realimentarea, deci e logic, performantele sunt afectate.

 

Daca o sa urmaresti cursele F1 si eventual ceva statistici cu privire la recordurile pe circuit o sa vezi ca cele mai multe dateaza de prin anii 2000-2005 cand monoposturile erau mai puternice 800-900CP si capabile sa atinga peste 20.000rpm.

 

Personal sunt mandru ca multe din recordurile absolute pe circuit sunt semnate de BMW in perioada cand a fost in F1.

 

Ex:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_Park

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sepang_International_Circuit

Link to comment
Share on other sites

nu m-ai inteles, eu ma refeream ca in momentul de fata cele mai rapide masini din GT2 sunt mai rapide decat cele mai slabe masini din F1.Chiar vorbeau comentatorii ca abia dupa 6 etape(parca), Bruno Senna abia a reusit sa-si depaseasca in masina de F1 timpii facuti pe acelasi circuit anul trecut cu o masina GT2

 

Oricum principalul motiv pentru reducerea performantelor este interzicerea realimentarilor fapt pentru care masina de F1 devine mai grea decat una din sezoanele precedente.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Da e logic, mai ales dupa restrictiile care le-au impus cu privire la realimentare.

 

Motoarele au puterea mult mai mica de la V10 de 3 litri (980CP)care ajunsese la 22.000rpm in 2005 s-a ajuns in prezent la 2.4 litri V8 (780CP) 18.000rpm. Si asta nu e nimic se intrevede la orizont o noua modificare, motoare de cilindree mica (1.6-1.8 4cilindri)cu twin turbo - se spera intr-o reducere a consumului de carburant si scadere a noxelor(e doar o ipoteza nimic concret inca).

 

In actualul sezon nu poti folosi mai mult de 8 motoare deci pe langa problemele legate de performanta inginerii trebuie sa-si faca calcule de fiabilitate.

Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere F1 nu mai reprezinta o atractie. Acum 10 ani eram ahtiat, acum nici nu mai stiu cine si ce invarte in F1. Atatea schimbari, atatea modificari de regulament, totul e varza. Din cauza asta a prins MotoGP, macar acolo e stabilitate, lucrurile sunt clare.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.