Jump to content

chip tuningul- facatura sau realitate


al_padrino

Recommended Posts

Pai tu zici ca se misca singura clapeta?

La asta te referi?Clapeta se deschide proportional cu cat apesi pe acceleratie.Asa este normal.Ca se poate inchide singura,aia este alta treaba.

116921[/snapback]

Clapeta se poate misca si singura, de ce nu ?. La pornire, cand se face autotestul, ECU comanda rapid deschiderea clapetei fara sa apese nimeni pe acceleratie :blink:.

 

Dar nu la asta ma refeream.

In mod normal ECU comanda clapeta de aer proportional cu apasarea pedalei. Cee ce am vrut sa zic e ca acest factor de proportionalitate poate fi variabil, spre deosebire de actionarea pe cablu. La o aceeasi apasare de 1 cm a pedalei de acceleratie si in conditii de sarcina egala pot sa merg si cu 50 Km/ora si cu 70 Km/ora.

 

Sau in anumite situatii poate ca nici sa nu mai fie proportional. De exemplu cand intra in functiune DSC-ul. Chiar daca se apasa la podea pedala, ECU poate totusi reduce si aerul si benzina pentru reducerea puterii motorului.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dar nu la asta ma refeream.

In mod normal ECU comanda clapeta de aer proportional cu apasarea pedalei. Cee ce am vrut sa zic e ca acest factor de proportionalitate poate fi variabil, spre deosebire de actionarea pe cablu. La o aceeasi apasare de 1 cm a pedalei de acceleratie si in conditii de sarcina egala pot sa merg si cu 50 Km/ora si cu 70 Km/ora.

 

116926[/snapback]

 

Pai clar ca se poate misca singura,dar nu se deschide singura,ca nu ar avea nici un sens :blink:

 

Acum inteleg ce vrei sa zici.Se poate modifica procentul cu care este clapeta deschisa,la aceeasi apasare a pedalei.Practic asta si face butonul sport.

Link to comment
Share on other sites

Exact ce spunea WLF.....s-a creat mare agitatie pe marginea subiectului.

 

Padrino, parerea mea strict personala e ca merita in anumite situatii. Eu mi-am pus cip acum 1 an si de atunci am parcurs 60 000 km...si nu am avut nici o problema......doar ca afuma la schimbarea vitezelor si pt cateva secunde cand o forjez...asta e.

 

Diferenta e ca eu conduc un 520d si este lenesa rau la 136 cp...dupa chip e ok....nu as vrea deloc fara el acum pe cand tu ai un 530d adica 183 cp parca.....la ce iti mai trebuie

inca cativa cai in plus...daca vrei altceva....este Alpina D10 la 245 cp si ai rezolvat cazul :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu as avea alta intrebare. Ce este remaparea? O rescriere a softului original al ECU ,  cu o versiune mai evoluata,  de producator dezvoltata, sau tot un fel de chip tuning.

117160[/snapback]

 

Remaparea este o rescriere a softului.Nu are nici o treaba cu cel original,este un program facut pentru a da mai multa putere masinii ,si in acelasi timp un consum mai scazut :blink:

 

Exista si updaturile originale,de producator,dar nu au nici o legatura cu cresterea puterii ,doar rezolva anumite probleme aparute la softul initial.

Link to comment
Share on other sites

Eu am flash tuning pe un Yaris 1.4 D4D. Masina avea 75CP si acum ar avea teoretic 108CP (am ales versiunea normala nu cea ECO).

 

Efecte remarcate - cresterea consumului exact cu 0.5-1l/100km. Se simte insa si un plus de putere mai ales peste 3000 de ture, asa cum mi s-a si spus.

 

Si am observat ca a scazut numarul de ture la care ating o viteza. Ex. la 60km (in a 4-a cred) inainte aveam 2000 de ture si acum am vizibil sub 2000.

 

Deocamdata nu sunt reactii adverse, dar abia l-am facut acum 500 de km:)

116870[/snapback]

 

 

omule....dupa cum au mai spus si altii...nu are nici o legatura chip tuningul cu raportul turatie motor//// cutie viteze..etc ....deci NU exista nici in stele posibilitatea sa ti scada turatia fata de ce era inaine.....si nu cred ca la 75 cai s au mai adaugat inca 33 cai .....omule.....te rog''' .... e inadmisibil ce spui.... eu pe logan aveam 90 cai si mi au mai adaugat "teoretic"vreo 7 -8 cai..daca' au fost si aia'

Link to comment
Share on other sites

Adica?  :blink:

117266[/snapback]

 

Si am observat ca a scazut numarul de ture la care ating o viteza. Ex. la 60km (in a 4-a cred) inainte aveam 2000 de ture si acum am vizibil sub 2000.

117266[/snapback]

Dovada perfecta ca a reusit tunningul. Sau poate ca nu si e doar placebo ... ?

Tu ce crezi ?

Link to comment
Share on other sites

[...]

Si am observat ca a scazut numarul de ture la care ating o viteza. Ex. la 60km (in a 4-a cred) inainte aveam 2000 de ture si acum am vizibil sub 2000.

[...]

116870[/snapback]

 

Eu nu vreau sa fiu subtil ca ceilalti care au subliniat acest paragraf, dar... Asta depinde de rapoartele cutiei de viteze, ai schimbat cutia?!? Ca altfel, turatia NU ARE CUM SA SE MODIFICE PENTRU O VITEZA DATA. Poate doar in mintea ta. Acum intelegi ce e cu placebo?

Link to comment
Share on other sites

Bavaria, nu ma pot abtine: iti scuzam off-topicul  :D

Sorry, si eu sunt OT  :blink:

Pe bune, chiar nu m-am gandit ca poate fi rastalmacita afirmatia mea, asa ca acum eu sunt idiotul  :)

 

PS: nu mai vand tuning, il dau pe gratis  :)

117459[/snapback]

 

pai cand ne vedem? dai si garantie la chiptunning gratis? :)

Link to comment
Share on other sites

Chiptuning-ul este denumirea "ramurei" in sine.

Uzual, se poate realiza prin:

- mufa OBD a vehiculului, si atunci se numeste "flashtuning" sau "remapare". Se poate face prin modificarea soft-ului original al vehiculului daca se poate face citire, sau se face doar scrierea unui soft modificat, bazat pe un soft original de producator.

- prin dezlipire/ citire+programare in cazul memoriei de tip FLASH sau inlocuire a memoriei/ lipire a memorie si atunci se numeste "chiptuning clasic". Se poate face prin modificarea soft-ului original al vehiculului daca se poate face citire, sau se face doar scrierea unui soft modificat, bazat pe un soft original de producator.

- prin BDM, metoda folosita pentru accesarea memoriei prin pad-urile din ECU. Se foloseste in cazul ECU-urilor cu Motorola 555-565. Se face prin modificarea soft-ului original al vehiculului

Link to comment
Share on other sites

1. Nu mi-a spus nimeni ca tuningul a reusit daca imi scade turatia la o anumita viteza. A fost o observatie personala, care poate fi corecta sau nu, dar pe care o sa o verific si cu firma care a facut modificarea - in sensul ca ii voi intreba daca e posibil sau doar mi se pare mie. Nu asta e factorul care m-a determinat sa spun ca s-a modificat ceva.

 

paranteza: pe diverse site-uri de tuning se anunta o crestere a vitezei maxime a autovehiculului cu 5-20km/h; fara a se referi la scoaterea limitarii producatorului.

 

Poate cineva care se pricepe la motoare/tuning (eu nu ma pricep) ne spune de unde apare aceasta diferenta. Si daca la aceeasi turatie, o putere sporita a motorului, poate creste viteza masinii cu cativa km/h.

 

2. Mie mi s-a spus ca modificarea este de la 75 la 108. Am fost si eu neincrezator, pentru ca diferenta procentuala e mare, dar cei de acolo au spus ca cifra e corecta pt ca puterea creste in mod uzual cu circa 30cp la un diesel.

 

Pana la noi probe pro sau contra - "e inadmisibil" etc. - sunt pareri personale. Loganul are oricum motor pe benzina unde cresterile anuntate sunt din start mai mici.

Edited by mihaig
Link to comment
Share on other sites

1. e logic ca la aceiasi turatie sa ai aceiasi viteza daca nu ai schimbat nimic la transmisie si la roti... e logic insa in aceiasi ordine de idei ca la aceiasi turatie in aceiasi viteza sa ai un consum mai mic daca ai putere mai mare (si cuplu mai mare)...:blink: daca ai consum instantaneu poti veirifica asta in mers...:)

 

2. Fiind motor diesel si turbo (nu stiu sigur da banuiesc) e foarte posibila acea crestere de cai putere... Oricum ei se refera la puterea de la volanta nu la cea efectiva pusa pe asfalt... cu alte cuvinte e posibil la un turbo diesel ce spun ei dar cred ca au fortat cam mult motorul (evident si turbina daca ai)... 20 de CP in plus erau arhisuficienti... Apropos, ce cuplu ai acum si cat aveai inainte?

 

Viteza maxima creste pentru ca automat in ultima treapta motorul poate urca in turatie mai mult decat inainte... Avand o putere mai mare motorul poate urca cu 150-200 de ture mai mult decat urca inainte fara chiptunning... Cresterea de viteza insa variaza foarte mult de la motor la motor si de la model la model...

 

Deci viteza creste de la capacitatea motorului de a livra putere si cuplu pana la o turatie mai mare... Daca inainte puteai sa urci in viteza 5 pana la 4000 de ture acum poate ca te poti duce pana la 4200... cele 200 de ture in plus insemna de fapt acea crestere a vitezei maxime...:)

Link to comment
Share on other sites

salutare din nou...

 

am revenit cu o chestie babeasca.... majoritatea au avut dacii si au umblat la un moment dat la avans adica au "invirtit delcoul"... atunci cind masina avea avans se modifica si consumul si masina tragea mai bine ... cind avansul era mic masina tragea mai greu .... si consuma mai putin ( chestii verificabile) ....deci in concluzie cred ca se poate face chip tuning dar aici nu intra la pachet si treaba cu "consuma la fel si nu se uzeaza motorul"..... in momentul modificarii avansului se modifica fortele care actioneaza asupra componentelor in miscare din motor .......pe de alta parte aceste forte...posibil sa apara in momente "inoportune " care intradevar sa sporeasca puterea dar in acelasi timp sa uzeze mai repede componente din motor si in acelasi timp sa creasca consumul ......

 

ati vazut ca in forja la deal bateau tachetii( in cele mai multe cazuri din cauza avansului)

 

 

dupa parerea mea .... si cit de cit legile fizicii.....

 

pe de alta parte chip tuningul cit si tuningul auto reprezinta o mare industrie si deci nu se pot pune in fata lucrurile rele' despre chip tuning . ..... si inca ceva sincer probabil ca cei ce asi fac chip tuning adevaratii tuning-auto'isti nu pun pret pe uzura motorului..... deci daca avem de gind sa tinem masinile si sa punem suflet in "relatia " cu ele cred ca chip tuningul nu e o idee asa de stralucita....... si sint aproape sigur ca viatza motorului se scurteaza destul de mult.... si avind in vedere ca am experienta cu loganul in ale tuningului eu zic ca sint indreptatit sa am parerea asta .. ...si mai e si fizica care asi spune cuvintul.. :)

 

dar .....ceva ceva tot ma atrage la tuning motor :blink:

Edited by al_padrino
Link to comment
Share on other sites

OK. M-am documentat (cateva referinte mai jos) si revin cu argumente pentru afirmatia de la punctul 1.

 

Masina nu merge in vid. Viteza de deplasare nu depinde doar de turatia motorului ci si de forta cu care rotile imping si de rezistenta aerului.

 

Incearca sa mergi cu masina contra unui vant puternic si o sa constati ca la aceeasi turatie pierzi cativa km la h. Daca se modifica forta motorului (Nm) la o turatie data, vei avea mai multa putere care sa impinga masina si ca rezultat o crestere usoara de viteza.

 

Pe baza celor citite raman la ideea ca mai multa forta la o turatie x=mai multa viteza :blink:

 

Pentru cine vrea sa aprofundeze:

http://vettenet.org/torquehp.html

cai putere, turatii si forta motorului

 

http://science.howstuffworks.com/fpte5.htm

o comparatie basic a ce se intampla in diferite combinatii de putere si turatii

 

http://science.howstuffworks.com/fpte3.htm

o explicatie (cu animatie) a fortelor care actioneaza asupra masinii in mers

Edited by mihaig
Link to comment
Share on other sites

Viteza masinii la o turatie data a motorului nu depinde deloc de puterea motorului ci doar turatia motorului si de raportul de transmisie al cutiei de viteza, cumulat daca este cazul si cu cel al diferentialului.

Asa ca la anumita turatie a motorului vei avea intotdeauna aceeasi viteza a masinii. Ca sa ai alta viteza ar trebui sa se modifice cumva raportul de transmisie.

 

La motoarele relativ mici viteza maxima nu este in nici un fel limitata. Este limitata doar turatia maxima a motorului, pentru protectie. Viteza maxima se autolimiteaza deoarece peste o anumita viteza motorul nu mai are suficienta putere sa invinga frecarile cu aerul si cele mecanice. Deci, desi teoretic motorul ar putea fi turat pana la 6000 rpm nu are suficienta forta in ultima treapta sa ajunga la acea turatie.

In acest caz o crestere a puterii motorului va ajuta si la cresterea vitezei maxime deoarece motorul va putea fi turat un pic mai mult.

Link to comment
Share on other sites

in legatura cu chip tuningul si apropo' de asta' am mers cu bmw ul meu (530d / 2002) cu putin peste 240km /h .....in talon maxim constructiv e 230..... am auzit de la unii ca kilometrajul are o eroare de 20 25 km la viteze mari ...oare chiar asa de " ineficace " sa fie ceasul respectiv??!!....... si inca ceva am observat ca la 240 am aprox 4500 ture ..adica sint la inceputul limitei rosii.....am sesizat ca la 4500 ture se"taie" motorina.....ce sa inteleg ....???!!!....ca daca ar avea "liber" in continuare motorina s ar mai duce putin peste 240???!!!...... foarte ciudat ..... si pe "liber" daca o calc nu sare de 4500 .... si se aude ca e "limitata" la 4500... rog pe cei ce au 530d sa spuna o parere din experienta lor..

 

 

ideea e ca "nu ma rog de ea" sa ia 240.... !!!!!..... help please! :blink:

Link to comment
Share on other sites

... e logic insa in aceiasi ordine de idei ca la aceiasi turatie in aceiasi viteza sa ai un consum mai mic daca ai putere mai mare (si cuplu mai mare)...:blink: daca ai consum instantaneu poti veirifica asta in mers...:)

Deci la o aceeasi viteza, pe o aceeasi masina, un motor de 100 cp consuma mai putin ca unul de 50 cp ? Si unul de 200 cp si mai putin ? Pai atunci imi pun motor de 1000 cp.

 

Ceva scartie in rationamentul tau ...

De la un motor poti obtine o putere mai mare doar :

1. imbunatatind randamentul motorului - extrem de improbabil

2. arzand o cantitate suplimentara de combustibil - deci consum mai mare

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca nu luati in calcul mecanismul complet. Calculul e corect doar daca asupra rotilor nu se exercita forte.

 

Dar sa luam o masina cu un motor care dezvolta 100Nm la 2.000 de ture si, pe rotile tractoare, aplicam un plan cu 100kg de forta. Masuram viteza cu care se vor misca rotile, in urma frecarii cu acest plan.

 

Luam apoi aceeasi masina, dar ii punem un motor care devolta 200Nm, o ducem tot la 2000 de ture si aplicam iar o forta de 100kg pe rotile tractoare.

 

As vrea sa stiu cati de aici ar paria ca viteza de rotatie a rotilor va fi identica in cele doua cazuri? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca nu luati in calcul mecanismul complet. Calculul e corect doar daca asupra rotilor nu se exercita forte.

 

Dar sa luam o masina cu un motor care dezvolta 100Nm la 2.000 de ture si, pe rotile tractoare, aplicam un plan cu 100kg de forta. Masuram viteza cu care se vor misca rotile, in urma frecarii cu acest plan.

 

Luam apoi aceeasi masina, dar ii punem un motor care devolta 200Nm, o ducem tot la 2000 de ture si aplicam iar o forta de 100kg pe rotile tractoare.

 

As vrea sa stiu cati de aici ar paria ca viteza de rotatie a rotilor va fi identica in cele doua cazuri? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca nu luati in calcul mecanismul complet. Calculul e corect doar daca asupra rotilor nu se exercita forte.

117542[/snapback]

Tu glumesti sau chiar vorbesti serios :blink: ?

Asta e ca problema : ce e mai greu, 1 kg de plumb sau 1 kg de fulgi ....

 

Indiferent ce cuplu, putere sau culoare are masina, INTOTDEAUNA viteza masinii va fi direct proportionala cu turatia motorului. Indiferent daca urc un deal sau cobor o panta. Si acest factor de proportionalitate ramane constant chiar daca maresc de 10 ori puterea si cuplul motorului.

Si ca urmare, de exemplu la 2000 rpm voi avea INTOTDEAUNA 50 Km/h, chiar daca motorul are toate 6 bujiile sau il las doar in 5 sau 4 sau 3 bujii. Sau niciuna si tractez masina.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Deci la o aceeasi viteza, pe o aceeasi masina, un motor de 100 cp consuma mai putin ca unul de 50 cp ?  Si unul de 200 cp si mai putin ? Pai atunci imi pun motor de 1000 cp.

 

Ceva scartie in rationamentul tau ...

De la un motor poti obtine o putere mai mare doar :

1. imbunatatind randamentul motorului - extrem de improbabil

2. arzand o cantitate suplimentara de combustibil - deci consum mai mare

117539[/snapback]

 

 

 

ai dreptate paul ....... rationamentul e gresit

Link to comment
Share on other sites

Tu glumesti sau chiar vorbesti serios  :) ?

Asta e ca problema : ce e mai greu, 1 kg de plumb sau 1 kg de fulgi ....

 

Indiferent ce cuplu, putere sau culoare are masina, INTOTDEAUNA viteza masinii va fi direct proportionala cu turatia motorului. Indiferent daca urc un deal sau cobor o panta.

117543[/snapback]

 

Vrei sa spui ca la 2000 rpm TURATIA motorului, tu ai aceeasi viteza si la deal si la vale, cu vantul din fata sau din spate, pe carosabil uscat sau umed? :blink: :) :)

Edited by mihaig
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.