Jump to content

chip tuningul- facatura sau realitate


al_padrino

Recommended Posts

problema e urmatoarea.... SI NU VREAU SA JICNESC PE NIMENI aici....

 

 

unii dintre noi stiu mai multa fizica dfecit altii....iar cei ce nu stiu nu pot interpreta lucrurile corect si logic.....

 

deci ca un sfat ...pentru cei ce se stiu ca nu le "au' cu fizica...... incercati sa fiti atenti la explicatiile celor ce mai "rup" fizica din liceu sau facultate si o sa vedeti ca au dreptate....

 

REPET FARA SUPARARE !!...... PAUL E UN TIP CARE "LE ARE" CU FIZICA..... iar pe linga el .... mai stiu si eu cite ceva ( nu ma laud )

 

 

 

 

IDEEA ACESTEI DISCUTII ESTE SA INTELEGEM SAU SA INCERCAM SA NE EXPLICAM CE SE INTIMPLA IN MOTOR FOLOSIND LOGICA SI FIZICA ...NU VORBELE IN VINT.... MULTAM' PT INTELEGERE :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

La urmatorul deal o sa verific teorema lui Paul: ' la o turatie constanta masina merge cu viteza constanta indiferent de fortele care actioneaza asupra ei.'

 

Problema e ca aici nu se aplica legile fizicii. Suntem intr-un univers paralel. Sau cel putin eu se pare. Extraterestrii cu Yaris saluta pamantenii si legile lor :blink:

Link to comment
Share on other sites

IAR PENTRU CEI CE SUSTIN IN CONTINUARE PROSTIA CU SCAZUTUL TURATIEI LA ACEEASI VITEZA IN CELE 2 SITUATII DATE( 1 FARA TUNING ..2 CU TUNING).....AVIND ACELASI MOTOR/CUTIE D.P.D.V MECANIC .................................

 

NU SE POATE!.....NU E LOGIC .... LUATI 2 ROTI DINTATE DE LA UN CEAS SI O SA INTELEGETI ......

 

 

EXISTA INSA O POSIBILITATE CA MOTORUL SA SE TUREZE "MAI MULT" NU MAI PUTIN ...SI ANUME ATUNCI CIND MASINA ARE PROBLEME CU AMBREIAJUL (ACESTA PATINEAZA) ...DAR NOI NU VORBIM AICI DE MASINI DEFECTE'

Link to comment
Share on other sites

La urmatorul deal o sa verific teorema lui Paul: ' la o turatie constanta masina merge cu viteza constanta indiferent de fortele care actioneaza asupra ei.'

 

Problema e ca aici nu se aplica legile fizicii. Suntem intr-un univers paralel. Sau cel putin eu se pare. Extraterestrii cu Yaris saluta pamantenii si legile lor :blink:

117551[/snapback]

 

 

sefu.....se pare ca ai citit printre rinduri explicatiile lui paul ....ia de aici si citeste si o sa vezi ca logica o sa vina si la tine acasa ....(glumeam..mai si glumim)

 

paul === "Indiferent ce cuplu, putere sau culoare are masina, INTOTDEAUNA viteza masinii va fi direct proportionala cu turatia motorului"

 

ce ti spune "relatia " direct proportionala ???!! ........... ?

 

daca nu stii ati spun eu

 

 

5000rpm= 200km/h in a 5 a de aici rezulta 2500rpm=100km/h tot in a 5 ea in cazul MASINILOR FARA PROBLEME DE AMBREIAJ

 

ASTA' INSEAMNA DIRECT PROPORTIONAL

Edited by al_padrino
Link to comment
Share on other sites

:blink: :)

Eu am 520d, si tot la 4500 imi taie "motorina":) . In treapta a V-a, eu ating putin peste 210, poate mai sare putin, dar nu mai apuca sa imi taie motorina ca oboseste aproape de capat :). Cu treptele mai mici am observat ca e limitata la 4500.

117555[/snapback]

 

TU SIMTI CA NU MAI DUCE ? SAU CA TI TAIE MOTORINA?...E O MARE DIFERENTA DECI? :D

Link to comment
Share on other sites

ai dreptate paul .......  rationamentul e gresit

117544[/snapback]

 

nu e... depinde de viteza...:blink: ideea este ca la masinile noi pozitia pedalei de acceleratie este citita si transmisa de un senzor la computer si computerul transmite parametrii de injectie catre motor... asta e in linii mari pentru ca acelasi computer genereaza informatiile de injectie in functie de mai multi senzori (de exemplu sonda Lambda, senzorul de temperatura, debitmetru, etc)... OK... pana aici e clar... ideea este ca dupa cum bine spuneai la Dacie se schimba avansul mecanic miscand delcoul pe cand la masinile noi se regleaza electronic comandat de computer... Acum urmatoarea chestie de luat in calcul este faptul ca avansul modificat spre cresterea puterii are nevoie de o benzina cu cifra octanica mai mare pentru a evita knockingul (adica exploziile necontrolate) in motor... La masinile noi se poate regla injectia (in general vorbind) pentru diferite pozitii ale pedalei si in felul asta poti da putere si cuplu in functie de cum ai chef... De exemplu poti lasa motorul cu acelasi comportament pentru half throtle (adica pedala apasata la jumatate) si de exemplu sub 3000 de turatii (pentru un benzinar e exemplu) si eventual sa dai maximum sau sa imunatatesti comportamentul pentru pedala la maxim (sau peste o anumita turatie)...

 

Greseala mea a fost ca am uitat sa mentionez ca puterea si cuplul mai mare la motorul luat pentru comparatie este data de o benzina cu cifra octanica mai buna in combinatie cu un chiptunning... Deci, eu spuneam ca acelasi motor cu chiptunning si cu benzina de 98 care inainte folosea benzina de 95 o sa consume mai putin la aceiasi viteza comparativ cu perioada de dinainte de chiptunning...

 

 

si acum ca deja discutam de mult timp am si eu o intrebare: tu de fapt ce vrei? ti s-a spus ca chiptunningul e o chestie care exista si se vinde... e absolut decizia ta daca decizi sa faci asta sau nu... sfatul meu si al majoritatii este ca daca te hotarasti sa faci asa ceva sa o faci cu responsabilitate si sa fii sigur ca e personalizat pentru tine ca sofer si pentru masina ta... Bafta...:)

Link to comment
Share on other sites

nu e... depinde de viteza...:) ideea este ca la masinile noi pozitia pedalei de acceleratie este citita si transmisa de un senzor la computer si computerul transmite parametrii de injectie catre motor... asta e in linii mari pentru ca acelasi computer genereaza informatiile de injectie in functie de mai multi senzori (de exemplu sonda Lambda, senzorul de temperatura, debitmetru, etc)... OK... pana aici e clar... ideea este ca dupa cum bine spuneai la Dacie se schimba avansul mecanic miscand delcoul pe cand la masinile noi se regleaza electronic comandat de computer... Acum urmatoarea chestie de luat in calcul este faptul ca avansul modificat spre cresterea puterii are nevoie de o benzina cu cifra octanica mai mare pentru a evita knockingul (adica exploziile necontrolate) in motor... La masinile noi se poate regla injectia (in general vorbind) pentru diferite pozitii ale pedalei si in felul asta poti da putere si cuplu in functie de cum ai chef... De exemplu poti lasa motorul cu acelasi comportament pentru half throtle (adica pedala apasata la jumatate) si de exemplu sub 3000 de turatii (pentru un benzinar e exemplu) si eventual sa dai maximum sau sa imunatatesti comportamentul pentru pedala la maxim (sau peste o anumita turatie)...

 

Greseala mea a fost ca am uitat sa mentionez ca puterea si cuplul mai mare la motorul luat pentru comparatie este data de o benzina cu cifra octanica mai buna in combinatie cu un chiptunning... Deci, eu spuneam ca acelasi motor cu chiptunning si cu benzina de 98 care inainte folosea benzina de 95 o sa consume mai putin la aceiasi viteza comparativ cu perioada de dinainte de chiptunning...

si acum ca deja discutam de mult timp am si eu o intrebare: tu de fapt ce vrei? ti s-a spus ca chiptunningul e o chestie care exista si se vinde... e absolut decizia ta daca decizi sa faci asta sau nu... sfatul meu si al majoritatii este ca daca te hotarasti sa faci asa ceva sa o faci cu responsabilitate si sa fii sigur ca e personalizat pentru tine ca sofer si pentru masina ta... Bafta...:)

117558[/snapback]

 

TE AM INTELES.......ACUM E LOGIC CE SPUI CU PUTEREA IN FUNCTIE DE BENZINA..... in momentul in care folosesti o sursa de energie mai puternica automat la acelasi motor vei avea un consum mai mic si putere mai mare... :blink: acum mai venim de acasa' (mai glumim)

Link to comment
Share on other sites

TE AM INTELES.......ACUM E LOGIC CE SPUI CU PUTEREA  IN FUNCTIE DE BENZINA.....  in momentul in care folosesti o sursa de energie mai puternica automat la acelasi motor vei avea un consum mai mic si putere mai mare...  :blink:      acum mai venim de acasa'      (mai glumim)

117560[/snapback]

 

eu unul mi-am promis un chiptunning si sigur il voi face... chiar si daca e de curiozitate...:) dupa postez cu concluziile...:)

Link to comment
Share on other sites

eu unul mi-am promis un chiptunning si sigur il voi face... chiar si daca e de curiozitate...:blink: dupa postez cu concluziile...:)

117566[/snapback]

 

 

stiu cum e cu'curiozitatea ..eu am platit acest tribut al curiozitatii..si desi am fost dezamagit inca ma tenteaza si pt bmw... asa ca te inteleg ...dar mai intai vreau sa aud pareri si impresii ale celor care si au facut si pot spune ceva serios despre asta ...nu doar vorbe de genul "mi se pare ca"..."parca merge mai bine"...."eu zic ca.." etc....

 

eu unul cind m am tepuit cu loganul am tras semnalul de alarma pentru ceilalti de pe forum si am fost dat afara de admin ...deci ...cred ca am "deranjat"

Edited by al_padrino
Link to comment
Share on other sites

@al padrino: In momentul in care ceri pareri si impresii ASTA primesti: 'Mi se pare', 'am impresia'. Daca vroiai rezultate ale unor teste de laborator trebuia sa spui si nu mai raspundeam.

 

Stiu sigur efectul la consum (singurul usor masurabil - desi poate statistic inca nerelevamt pt ca nu am facut ata de multi km de la modificare) si la putere - parere subiectiva desigur, dar eu zic ca trage mult mai bine la turatii mai mari.

 

Se pare insa ca ar trebui sa ma mai abtin sa dau informatii atunci cand se cer, pt. ca in loc de multumesc primesc luari in balon.

Link to comment
Share on other sites

@al padrino: In momentul in care ceri pareri si impresii ASTA primesti: 'Mi se pare', 'am impresia'. Daca vroiai rezultate ale unor teste de laborator trebuia sa spui si nu mai raspundeam.

 

Stiu sigur efectul la consum (singurul usor masurabil - desi poate statistic inca nerelevamt pt ca nu am facut ata de multi km de la modificare) si la putere - parere subiectiva desigur, dar eu zic ca trage mult mai bine la turatii mai mari.

 

Se pare insa ca ar trebui sa ma mai abtin sa dau informatii atunci cand se cer, pt. ca in loc de multumesc primesc luari in balon.

117600[/snapback]

 

 

daca ti sa parut ca am fost agresiv ami cer scuze!.... avem nevoie si de parerea ta evident.. :) :blink:

Link to comment
Share on other sites

@al padrino: In momentul in care ceri pareri si impresii ASTA primesti: 'Mi se pare', 'am impresia'. Daca vroiai rezultate ale unor teste de laborator trebuia sa spui si nu mai raspundeam.

 

Stiu sigur efectul la consum (singurul usor masurabil - desi poate statistic inca nerelevamt pt ca nu am facut ata de multi km de la modificare) si la putere - parere subiectiva desigur, dar eu zic ca trage mult mai bine la turatii mai mari.

 

Se pare insa ca ar trebui sa ma mai abtin sa dau informatii atunci cand se cer, pt. ca in loc de multumesc primesc luari in balon.

117600[/snapback]

La tine dorinta de a simti imbunatatirile este atat de puternica incat esti in stare sa treci si peste logica :blink:.

Link to comment
Share on other sites

Nimeni nu poate totusi nega ca in cazul unui tunning facut in cunostinta de cauza ( foarte putini tunneri stiu insa ce se intampla cu adevarat si ce fac ei acolo ) este posibil sa obtii o crestere de putere si o imbunatatire a performantelor dinamice ale motorului.

 

Poate fi mai mare sau mai mica, depinde de prea multi parametrii ca sa zici pur si simplu ca chip tunningul creste cu puterea cu 10 sau cu 15 sau cu 30 %. Pana nu masori nu stii nimic. Restul sunt vorbe.

 

Nu poti creste pur si simplu puterea fara sa dai chiar nimic in schimb. In afara pretului extrem de piperat practicat de tunneri, pret pentru care majoritatea nu-ti garanteaza in final nimic concret.

 

Acea crestere de putere are un pret. Pret care de obicei inseamna ( pot fi una sau mai multe manifestari ) :

- Un consum mai mare de combustibil

- O masina mult mai sensibila la calitatea combustibilului. In loc de o masina care sa mearga excelent cu plaja variata a calitatii combustibilului te alegi cu o masina care functioneaza doar cu benzina de calitate foarte buna, cu cifra octanica peste 95 sau chiar 98. Cand scade calitatea combustibilului masina incepe sa mearga prost. Cu adevarat prost. Tremurat la relanti, fara putere in sarcina. Poate fi o problema pentru ca niciodata nu esti sigur ca benzina de la pompa e de 98.

- Motorul poate avea un mers mai neregulat

- Uzura mai rapida a motorului si a intregii masini. Motorul este supus la sarcini mai mari, arderea este mai violenta, si ca urmare se uzeaza mai rapid.

Vrajeala ca "motoarele sunt proiectate sa mearga la 70 sau 80% din capacitate" e doar o vrajeala. Daca la 70% din capacitate merg 300.000 Km, atunci e evident ca solicitate la 90% uzurile sunt mai mari. Mult mai mari. Si motorul tine mai putin.

 

Cresterea de putere se poate obtine ori prin cresterea cuplului, ori prin cresterea turatiei, ori ambele. Cresterea cuplului solicita mai mult transmisia : ambreiaj, cutie de viteza, cardan, planetare. Marirea turatiei duce evident la o uzura accentuata a motorului deoarece fortele centrifuge cresc, cresc si solicitarile dinamice, ungerea este mai proasta la turatii mari.

 

Cred ca fiecare a constatat personal ca si fara sa avem tunning pe motor, daca mergem in forta cu masina creste simtitor consumul de ulei. Si cel de benzina. Si temperatura. Se vede ca motorul a fost fortat mai mult decat trebuia. Se simte. Si asta fara sa depasim totusi parametrii normali de functionare. Cu atat mai mari sunt aceste solicitari in cazul unui chip tunning.

 

Uneori chiar producatorul face o remapare si creste puterea motorului. Dar asta doar uneori si doar la anumite motoare.

Uneori e vorba de marketing. Sunt motoare proiectate din start pentru putere mai mare si lansate initial cu o putere putin limitata.

Alteori se fac ceva imbunatatiri la motor care permit cresterea puterii.

Astea sunt probabil singurele cazuri in care tunningul este sigur si fara riscuri.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Nimeni nu poate totusi nega ca in cazul unui tunning facut in cunostinta de cauza ( foarte putini tunneri stiu insa ce se intampla cu adevarat si ce fac ei acolo ) este posibil sa obtii o crestere de putere si o imbunatatire a performantelor dinamice ale motorului.

 

Poate fi mai mare sau mai mica, depinde de prea multi parametrii ca sa zici pur si simplu ca chip tunningul creste cu puterea cu 10 sau cu 15 sau cu 30 %. Pana nu masori nu stii nimic. Restul sunt vorbe.

 

Pe de alta parte totul are un pret. Nu poti creste pur si simplu puterea fara sa dai chiar nimic in schimb. In afara pretului extrem de piperat practicat de tunneri, pret pentru care majoritatea nu-ti garanteaza in final nimic concret.

 

Acea crestere de putere are un pret. Pret care de obicei inseamna ( pot fi una sau mai multe manifestari ) :

- Un consum mai mare de combustibil

- O masina mult mai sensibila la calitatea combustibilului. In loc de o masina care sa mearga excelent cu plaja variata a calitatii combustibilui te alegi cu o masina care functioneaza doar cu benzina de calitate foarte buna, cu cifra octanica peste 95 sau chiar 98. Cand scade calitatea combustibilului masina incepe sa mearga prost. Cu adevarat prost. Tremurat la relanti, fara putere in sarcina. Poate fi o problema pentru ca niciodata nu esti sigur ca benzina de la pompa e de 98.

- Motorul poate avea un mers mai neregulat

- Uzura mai rapida a motorului si a intregii masini. Motorul este supus la sarcini mai mari, arderea este mai violenta, si ca urmare se uzeaza mai rapid.

Vrajeala ca "motoarele sunt proiectate sa mearga la 70 sau 80% din capacitate" e doar o vrajeala. Daca la 70% din capacitate merg 300.000 Km, atunci e evident ca solicitate la 90% uzurile sunt mai mari. Mult mai mari. Si motorul tine mai putin.

 

Cresterea de putere se poate obtine ori prin cresterea cuplului, ori prin cresterea turatiei, ori ambele. Cresterea cuplului solicita mai mult transmisia : ambreiaj, cutie de viteza, cardan, planetare. Marirea turatiei duce evident la o uzura accentuata a motorului deoarece fortele centrifuge cresc, cresc si solicitarile dinamice, ungerea este mai proasta la turatii mari.

 

Cred ca fiecare a constatat personal ca si fara sa avem tunning pe motor, daca mergem in forta cu masina creste simtitor consumul de ulei. Si cel de benzina. Si temperatura. Se vede ca motorul a fost fortat mai mult decat trebuia. Se simte.  Si asta fara sa depasim totusi parametrii normali de functionare. Cu atat mai mari sunt aceste solicitari in cazul unui chip tunning.

 

Uneori chiar producatorul face o remapare si creste puterea motorului. Dar asta doar uneori si doar la anumite motoare.

Uneori e vorba de marketing. Sunt motoare proiectate din start pentru putere mai mare si lansate initial cu o putere putin limitata.

Alteori se fac ceva imbunatatiri la motor care permit cresterea puterii.

Astea sunt probabil singurele cazuri in care tunningul este sigur si fara riscuri.

117622[/snapback]

 

asa este ...cu cit motorul merge mai "linistit " cu atit uzurile mecanice din ansamblul motor+cutie+transmisie sint mai mici

 

deci pina la urma nu sint PROSTI constructorii..... cind dau anumiti parametri ci ' doar facem "noi" pe desteptii

 

 

dar ca de obicei ..la mecanica si la electronica se pricepe toata lumea !! :blink:

Link to comment
Share on other sites

... si la fotbal si politica !

 

Dar atata timp cat la noi tota lumea mananca gogoasa cu chip-tuningul , cum ca iti scade consumul , iti mareste puterea , iti creste fiabilitatea motorului ... se va vinde in continuare ca painea calda !

Link to comment
Share on other sites

Dar atata timp cat la noi tota lumea mananca gogoasa cu chip-tuningul , cum ca iti scade consumul , iti mareste puterea , iti creste fiabilitatea motorului ... se va vinde in continuare ca painea calda !

117643[/snapback]

 

eu unul nu o consider chiar o gogoasa pentru ca si inainte exista reglarea avansului dar nu se putea face la nivelul de acum... de exemplu chestia cu relantiul neregulat dupa chiptunning nu o cred... de ce? pentru ca pentru relanti reglajul e separat de restul lucrurilor deci nici macar nu trebuie umblat la el in mod normal...:blink:

 

intradevar Paul a observat bine ca chiptunningul are efect direct asupra motorului si indirect asupra intregului mecanism care este o masina... transmisia si restul partilor masinii sunt afectate de puterea/ cuplul marit deci automat la o crestere serioasa e bine sa te gandesti ce puncte slabe ar putea aparea...

 

personal mi se pare ca totusi discutam prea mult inca o data despre ceea ce inseamna chiptunning... pana la urma deja s-a zis cam totul pe tema aceasta, adica la ce mod se face (prin mufa OBD sau prin dezlipirea procesorului si rescrierea softului pe ECU cu noii parametrii- chestie care mie mi se pare mai sigura), sau analizat potentialele probleme care ar putea aparea, s-a incercat o analiza a procesului in sine (cum insa noi nu facem asa ceva nu prea stim exact ci mai mult vorbim din ce am auzit) si finalmente sau dat verdicte... Sper, si eu chiar am promis acum un an intr-o discutie asemanatoare, ca pana la urma cineva o sa faca asa ceva si o sa povesteasca exact ce efecte are cu date... Adica cum e cu consumul, ce putere a ajuns sa aiba masina (pe Dyno) si ce cuplu are acum suplimentar cum accelereaza si ce viteza maxima poate atinge... deasemenea ne poate spune si cat ulei papa si alte detalii de genul acesta...

 

deci eu astept pe cineva de genul acesta... poate ar fi bine sa existe pe forum o zona de jurnale pentru cei care au de gand sa adauge experiente interesante cu masinile lor sau efectiv sa povesteasca ce au mai facut la masina...:) (daca exista scuze... )

Link to comment
Share on other sites

Chiptuning-ul este denumirea "ramurei" in sine.

Uzual, se poate realiza prin:

- mufa OBD a vehiculului, si atunci se numeste "flashtuning" sau "remapare". Se poate face prin modificarea soft-ului original al vehiculului daca se poate face citire, sau se face doar scrierea unui soft modificat, bazat pe un soft original de producator.

117497[/snapback]

 

Pai voi luati softul original si il modificati un pic,cam de cateva sute de euro,si bine ca mai exista oameni dornici de consum mic si putere mare. :)

Glumesc ,am observat ca nu te superi ca alti "furnizori" de chiptunning :blink:

 

Cum este la VW si Mercedes,daca stii,de cate ori se poate reprograma computerul de injectie?Stiu ca la BMW se poate de 13 ori,eram curios la alte firme.

Link to comment
Share on other sites

Nu ma supar, absolut deloc....stii cum e, trebuie sa traiasca toata lumea, chiar si noi, "capushele" cu chiptuning-ul :blink:

 

Crede-ma, pana acum nu am ajuns la 13 reflash-uiri pe o masina....la a 12-a ne-am oprit :)

Ideea e, ca nu memoria in sine este problema (nu are un numar maxim de reflash-uiri), ci counter-ul ECU-ului.

De exemplu, la VAG-urile noi, la scanarea uzuala cu VAG-COM, exista un "camp" de "Advanced ID" unde se poate vedea numarul de flash-uiri, de aceea le explic din start clientilor care au masina in garantie si vor sa faca chiptuning prin OBD, ca se pierde garantia si este detectabila la scanare.

Link to comment
Share on other sites

crisjohn , lumea crede ca prin chiptuning creste puterea si scade consumul . Eu sunt de parere ca cresc amandoua . Si pentru mine , un chip-tuning ar fi eficient in combinatie cu alte modificari , asa de unul singur nu prea merita . Mai bine iti pui termopane .
Link to comment
Share on other sites

La partea cu consumul, asa cum am spus, e acceptabil....poate ramane la fel sau creste cu aproximtiv 0.5%, maxim 1l/100km, care pus in balanta cu "senzatiile" oferite, parerea mea, e ca-i OK.

Imi place sa vad cum explicatiile cu randamentul crescut si scadere de consum chiar tin la unii....in ritmul asta, vom descoperi primul "perpetuum mobile" de speta....aaa....de speta "chiptuning no. 1"

:blink:

Link to comment
Share on other sites

ets rules!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

eu sunt pentru ...dc schimb masina nici nu ma gandesc sa nu le fac o vizita!!!!!!

restul dc nu ati avut ......si tot vb ca jiji contra .....puteti sa va puneti termopane.....dar nu spuneti ca are gust de stricat smantana daca nu a-ti gustat-o

 

pace :blink:

Link to comment
Share on other sites

La partea cu consumul, asa cum am spus, e acceptabil....poate ramane la fel sau creste cu aproximtiv 0.5%, maxim 1l/100km, care pus in balanta cu "senzatiile" oferite, parerea mea, e ca-i OK.

Imi place sa vad cum explicatiile cu randamentul crescut si scadere de consum chiar tin la unii....in ritmul asta, vom descoperi primul "perpetuum mobile" de speta....aaa....de speta "chiptuning no. 1"

:blink:

117844[/snapback]

 

 

Scuza-ma ca te intreb in cazul unui chiptunning facut de tine pot merge cu benzina de 95 si dupa operatiune? Cam la ce parametrii (putere si cuplu) poti duce un 316i ca al meu cu motorul de 1895 cmc? Ma refer desigur la chestii teoretice sau bazate pe ce ai facut pana acum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.