Jump to content

Clima E34 1992 -1993 cu probleme adaptare R12 - R134A


holby

Recommended Posts

Salutare Domnilor, deschid acest topic pentru a ma lamuri intre tipurile de intalatii AC de pe E34 si eventauala modificare de la R12 la R134A.

 

 

Problema sa pus la mine anul trecut cand am incarcat instalatia cu R134A, stiam riscurile schimbului de freon insa nu am gasit R12 in Cta si am acceptat sa bag R134A.

Studiasem problema anterior, am inteles ca difera presiunile de lucru intre R12 si R134A insa am acceptat riscurile avand neaparat nevoie de AC in masina. Anul acesta constat ca nu mai am presiune in instalatie, si cred ca am si probleme pe la supape/garnituri insa am citit pe net colo colo dar parerile sunt confuze : unii spun ca nu e problema daca bagi R134A in instalatie de R12 altii spun ca e problema datorita unor chestiuni tehnice @ presiunile de lucru ale celor doua tipuri de freon.

 

Am gasit pe net pe un website dedicat special BMW E34 informatii cu privire la conversia de la R12 la R134A si as vrea sa discut problema cu Dumneavoastra aici :

 

Link website :

http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/AC_upgrade.htm

 

Ce spuneti ? Gasim piesele care ne trebuiesc sa facem aceasta conversie ?

Merita sa investim 200 Euro in aceasta conversie ?

Cine oare ne-ar putea face aceasta conversie @ preturi decente ?

 

 

* Precizari:

- nu stiu ce tip de compresor am pe masina, nu am cum sa vad codul decat daca il demontez

- masina mea este fabricata in 07/1992 si conform realoem am unele modificari privind conversia deja facute

- pentru posesorii de E34, in cazul in care vor sa faca unele comparatii intre masini las VIN-ul pentru comparatie : BL36811

- am atasat o fotografie cu tipul de mufa @ conducte si implicit compresorul vizibil "la ochi"

post-10739-1276417390_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu ma pricep dar dupa cum arata tevile si capacele, pare ca ai R12 pe masina. Uite cum arata un R134a. Masina la fel cu a ta, iulie 1992.

Daca e cu R12, cu putin efort poti face rost de tipul ala de freon. Trebuie sa vorbesti cu cei care repara frigidere, ei mai umbla cu asa ceva la modelele foarte vechi. Nu merita facuta conversia, sunt multi bani. Doar daca esti nevoit de situatie, sa nu gasesti freon.

post-189-1276417671_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cand aveam E34 am incarcat cu R134a instalatia de R12, si nu am avut nici o problema pentru 1 an, 1 an jumate, pana am dat-o. Probabil ca la tine era deja ceva la limita de cedare...

Deci, chiar daaca gasesti pe undeva R12, intai verifica instalatia sa nu ai alta buba.

Link to comment
Share on other sites

* Precizari:

- nu stiu ce tip de compresor am pe masina, nu am cum sa vad codul decat daca il demontez

- masina mea este fabricata in 07/1992 si conform realoem am unele modificari privind conversia deja facute

- pentru posesorii de E34, in cazul in care vor sa faca unele comparatii intre masini las VIN-ul pentru comparatie : BL36811

- am atasat o fotografie cu tipul de mufa @ conducte si implicit compresorul vizibil "la ochi"

Salut , incearca sa cureti/speli compresorul si probabil ca vei gasi o eticheta pe care scrie tipul de agent de racire ( la mine asa este , e o eticheta verde pe care scrie " R134a refrigerant agent "sau ceva asemanator - nu am masina la mine acum sa ma uit ). In rest toate componentele sunt compatibile cu R12/R134a. Uitandu-ma la pozele atasate si facand comparatie cu ce am eu , nu vad nicio diferenta , mai putin capacele de la supapele de umplere , dar nu e ceva relevant - ale mele sunt negre ambele..... Pentru scurgeri spune-le baietilor care-ti umple instalatia sa-ti faca un test su substanta de contrast , apoi umple instalatia si vezi sa-ti bage cat trebuie ca la mine mi-au pus mai putin - intra 1550gr+/-25gr. In poza vezi cat agent intra si cat ulei pt compresor.... bafta

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

Inafara de eticheta (ca si la mine e f murdara partea unde ar fi eticheta si inca nu am reusit sa vad ce scrie pe compresor..) .. ce fel de capace sunt pe conducte .. indica 100% ce tip de este ?

 

De ex la mine sunt capace de metal. Masina e34 520i 03/1991.

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

Dap, si la mine tot de metal sunt, se poate observa in fotografie, capacele de la conducte pe unde se introduce freon si aeriseste sunt de metal, chipurile compatibile R12, insa problema e la compresor si uleiul cu care se unge acel compresor, am inteles din documentare de pe net ca e un tip de ulei PAG si unul PAO diferentele fiind ca unul e mineral si altul e sintetic + diferente la volumul de ulei !!!

 

O alta problema ar fi semeringurile si supapele de presiune + valva de expansiune ( o atasez in foto - foto de pe net - E34 ), care am inteles ca face acea diferenta intre R12 si R134A pentru ca deschide si lucreaza la presiuni diferite.

 

Eu inca nu am desfacut nimic pe masina sa vad concret care sunt codurile compresorului si ale valvei de expansiune, vb doar din ce am gasit pe realoem si cateva indicii de pe net @ aceasta conversie ptr E34 de la R12 la R134A.

post-10739-1276439426_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da ,exact acele capace din poze sunt si la mine.

 

Deci in cel mai rau caz se schimba doar aceste elemente ? adica fara compresor ? chiar asa e .. toate compresoarele sunt compatibile cu r12/r134a cum zicea Lancer ?

 

AI idee cat ar costa un astfel de kit ? ca vad ceva pe realoem ..acesta ?

 

Si ms de explicatii. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Da ,exact acele capace din poze sunt si la mine.

 

Deci in cel mai rau caz se schimba doar aceste elemente ? adica fara compresor ? chiar asa e .. toate compresoarele sunt compatibile cu r12/r134a cum zicea Lancer ?

 

 

Se schimba compresorul , restul componentelor sunt valabile .... De pe realoem rezulta ca si valva de expansiune si vaporizatorul este identic atat pt r12 cat si pt r134a.....

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=64&fg=30

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut...

Am cativa ani decand lucrez in acest domeniu... si va asigur ca orice instalatie poate fi completata cu orice tip de freon... daca ii schimbi uleiul din compresor, freonul si valva de expansiune.... in rest va merge ... ( am modificat deja cateva masini in felul asta...) si orice compresor este la fel... nu este un compresor specific pentru fiecare tip de freon doar uleiul din el face diferenta... (ex.. daca bagi r134 in instalatie cu ulei de r22 instalatia se va umple cu spuma si nu va raci deloc... daca schimbi si uleiul si freonul... va ingheta valva de expansiune.. si nu va raci bine...daca schimbi si valva...nu incercati sa le reglati ca este o munca de chinez nebun!!! o schimbi .. speli instalatia ... si o incarci .. si va merge f bine)

 

Deci ca sa o modifici e usor :twoup: dar trebuie sa respectati cantitatile de ulei si freon specifice oricarei masini.

 

 

 

Succes...

Edited by ady026
Link to comment
Share on other sites

Salut...

Am cativa ani decand lucrez in acest domeniu... si va asigur ca orice instalatie poate fi completata cu orice tip de freon... daca ii schimbi uleiul din compresor, freonul si valva de expansiune.... in rest va merge ... ( am modificat deja cateva masini in felul asta...) si orice compresor este la fel... nu este un compresor specific pentru fiecare tip de freon doar uleiul din el face diferenta... (ex.. daca bagi r134 in instalatie cu ulei de r22 instalatia se va umple cu spuma si nu va raci deloc... daca schimbi si uleiul si freonul... va ingheta valva de expansiune.. si nu va raci bine...daca schimbi si valva...nu incercati sa le reglati ca este o munca de chinez nebun!!! o schimbi .. speli instalatia ... si o incarci .. si va merge f bine)

 

Deci ca sa o modifici e usor :twoup: dar trebuie sa respectati cantitatile de ulei si freon specifice oricarei masini.

 

 

 

Succes...

 

Domnule ... cine esti // de unde esti // cum te pot contacta ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.