Jump to content

Urme de picaturi, ceara proasta sau ploaie acida?


Recommended Posts

Am spalat masina la un moment dat cu niste sampon luat din Metro, care probabil era cu ceara de proasta calitate. Am folosit atunci inclusiv aparatul de presiune Bosch (la curte), frecam zone mici, apoi clateam imediat cu jetul, si observam cum imediat ce se usca ramanea mai urata decat fusese.

Ramaneau urme de picaturi impregnate bine. As fi crezut ca a fost vorba de vreo ploaie acida, insa am observat ca si pe geamuri ramasese ceva asemanator. Am frecat apoi geamurile cu spray special pentru geamuri, iar dupa o frecare foarte energica si de durata la fiecare geam, am reusit sa le remediez aspectul, observand totusi ca nu au disparut acele picaturi in totalitate, desi se observa mai greu si asta in special daca il umezeam iar cu spray de geamuri (deci ramanea cumva numai conturul picaturilor impregnat).

Dupa aproximativ 2 saptamani am ajuns iar pe la curte si mi-am propus sa o spal de aceasta data cu "fairy" (ca in reclama tv), pentru a fi sigur ca nu mai are ceara si pot inlatura resturile de ceara. M-am inselat, tot nu am reusit.

 

1) A mai patit cineva asa ceva? Ce poate fi?

 

2) Asa se comporta ceara ieftina din sampoane?

 

3) Exista cumva vreo substanta (de calitate, chiar daca e mai scumpa) care sa elimine ceara fara atata frecare, ca nu pot sa ma apuc sa frec tabla cum am frecat geamurile, ar fi mai multe ore de frecat decat la o polisare (cred).

 

Multumesc celor ce isi vor rapi din timp sa ma ajute.

Link to comment
Share on other sites

Ce pot sa fac daca apa e dura?

Ma gandesc ca ar mai putea fi de vina faptul ca a stat o perioada mai lunga nespalata, am avut si spalare fara stergere iar la culoarea neagra picaturile de apa pot lasa urme de calcar.

Cu toate astea dupa spalare daca dau cu degetul pe tabla masinii se ia un strat de ... ceara cred, ramanand mai frumoasa dedesubtul acelui loc.

In orice caz m-ar interesa daca stie cineva ce produse ar fi eficiente (de preferinta din gama Sonax).

Acel produs de indepartare al cearei se da de obicei si pe caroserie sau doar pe geamuri? Ma gandesc sa incep cu el. Pentru calcar exista ceva?

Link to comment
Share on other sites

apa foarte dura...

+1

 

Deasemenea, nu spala masina la soare sau pe caldura mare.

Si eu patesc acelasi lucru ca si tine daca spal pe soare. Asa ca spal masina seara, pe inserat, pe racoare. Nu mai spun ca e si neagra si foarte pretentioasa la spalare.

In acelasi timp, foloseste produse de calitate si respecta regulile minime in ceea ce priveste spalarea.

Link to comment
Share on other sites

Am spalat masina la un moment dat cu niste sampon luat din Metro, care probabil era cu ceara de proasta calitate. Am folosit atunci inclusiv aparatul de presiune Bosch (la curte), frecam zone mici, apoi clateam imediat cu jetul, si observam cum imediat ce se usca ramanea mai urata decat fusese.

Ramaneau urme de picaturi impregnate bine. As fi crezut ca a fost vorba de vreo ploaie acida, insa am observat ca si pe geamuri ramasese ceva asemanator. Am frecat apoi geamurile cu spray special pentru geamuri, iar dupa o frecare foarte energica si de durata la fiecare geam, am reusit sa le remediez aspectul, observand totusi ca nu au disparut acele picaturi in totalitate, desi se observa mai greu si asta in special daca il umezeam iar cu spray de geamuri (deci ramanea cumva numai conturul picaturilor impregnat).

Dupa aproximativ 2 saptamani am ajuns iar pe la curte si mi-am propus sa o spal de aceasta data cu "fairy" (ca in reclama tv), pentru a fi sigur ca nu mai are ceara si pot inlatura resturile de ceara. M-am inselat, tot nu am reusit.

 

1) A mai patit cineva asa ceva? Ce poate fi?

 

2) Asa se comporta ceara ieftina din sampoane?

 

3) Exista cumva vreo substanta (de calitate, chiar daca e mai scumpa) care sa elimine ceara fara atata frecare, ca nu pot sa ma apuc sa frec tabla cum am frecat geamurile, ar fi mai multe ore de frecat decat la o polisare (cred).

 

Multumesc celor ce isi vor rapi din timp sa ma ajute.

 

Salut !

Cred si sustin ca un polish usor ar ajuta foarte mult stratul de lac

Link to comment
Share on other sites

Eu am patit o chestie similara dupa ce am parcat masina langa aparatele de AC care ventileaza Plazza , deci monstrii aia mari pe care curge apa distilata , probabil batea vantul si mi-a stropit toata masina dupa ce o spalasem . CA urmare la urmatoarea spalare masina avea fiecare urma de picatura si nu au iesit decat dupa ce am dus-o iar la spalat si au insistat cu jetul destul de mult . Probabil si in cazul tau o spalare cu jet puternic va rezolva problema . La OMV top wash am rezolvat cu 2 fise . detergentul pe care-l au e f bun , nu pateaza , degreseaza f bine si cel mai important spalarea masinii se face cu apa calda 60 grade , eu doar la ei spal .

MAi exact ce sampon ai folosit ? CE marca . Si cu ce l-ai aplicat ?

 

 

PS . ED , in cazul meu masina era proaspat ceruita , si tot se patase .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

@d-rive : Apa o fi dura, nu zic nu, dar sper sa existe vreun sampon care sa mearga in compensare cu acea duritate a apei si sa mearga cu apa rece. Imi pare rau acum ca am spalat cu "fairy" a doua oara... si tot nimic nu s-a rezolvat. Si intradevar era cam soare, iar seara ma descurc mai greu.

 

@ExpertDetailing : Perfect de acord, ma bate gandul sa-mi cumpar o masina de polishat si niste polish foarte fin (Sonax sau 3M), o ceara cat mai buna, dar ramane sa inteleg daca e mai potrivita ceara lichida sau solida.

 

@Myx :

Oricat as insista cu jetul, la mine nu ies acele contururi de picaturi, am aparat puternic de jet (Bosch 1200 plus), la geamuri de exemplu am frecat de mi-au sarit capacele si tot nu am scapat definitiv. Sau daca o fi vorba de ceara necuratata bine, formele noilor picaturi difera de cele vechi, ca si cum as reusi sa curat pe cele vechi dar se produc altele noi (asta nu am reusit sa observ). Mi-ar placea sa stiu ce detergent spui ca foloseste OMV pentru a-mi achizitiona si eu. Al meu e acum la curte si nu stiu exact marca, insa ma gandesc sa-l arunc (abia il cumparasem). L-am aplicat cu acel burete invelit in piele de caprioara, existent prin hipermarketuri cu scopul dedicat de a curata parbrizul pe interior iarna. Imi place ca pot freca fara sa las holograme, fara sa zgarai.

Link to comment
Share on other sites

Indiferent de sampon, indiferent de pompa de spalare, indiferent de orice vrei tu, masina nu se spala pe soare si pe temperaturi ridicate. Daca nu respecti lucrul asta, poti sa o dai cu ce vrei ca tot nu o scapi de nenorocitele alea de pete.

 

Ca sa polishezi nu iti trebuie neaparat masina, merge si manual.

Apoi, inainte sa te gandesti la ceara, ar trebui ca dupa etapa de spalare sa te gandesti la un claybar cu o solutie de detailing buna, dupa care un polish fin si eu iti recomand Menzerna, urmat de o spalare de calitate cu un sampon bun, in cel mai rau caz cu unul de genul Sonax sau Nigrin care gasesti prin Praktiker &Co. Dupa ce-a de-a doua spalare aplici un seal de calitate Jetseal 109 si abia dupa aia te gandesti la ceara dar nu mai e cazul :twoup:

 

Pentru o treaba buna, cu un rezultat pe masura, trebuie sa urmezi niste pasi, un procedeu tehnic corespunzator.

Link to comment
Share on other sites

Mi-ar placea sa stiu ce detergent spui ca foloseste OMV pentru a-mi achizitiona si eu. Al meu e acum la curte si nu stiu exact marca, insa ma gandesc sa-l arunc (abia il cumparasem). L-am aplicat cu acel burete invelit in piele de caprioara, existent prin hipermarketuri cu scopul dedicat de a curata parbrizul pe interior iarna. Imi place ca pot freca fara sa las holograme, fara sa zgarai.

 

Te costa 10 lei sa speli masina in conditii perfecte , in schimb tu vrei sa cumperi nu stiu ce solutie .:twoup: Nici buretele pe care-l folosesti nu e bun si crezi ca nu o zgarii , dar o faci , exista burete special pt spalat , arata ca o manusa si are o textura dedicata .Cat despre ideile cu masini de polish si facut singur cred ca ai sa plangi grav dupa ce faci experimente pe masina ta .Daca tu crezi ca e ceva f usor de facut dupa cateva DIY de pe net te inseli . Mai mult de o ceara lichida nu ai ce aplica acasa .Multa bafta .

 

PS Uitasem de Fairy !!!!!!!!!!!! TAre rau , bine ca nu ai folosit CIF :)

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Indiferent de sampon, indiferent de pompa de spalare, indiferent de orice vrei tu, masina nu se spala pe soare si pe temperaturi ridicate. Daca nu respecti lucrul asta, poti sa o dai cu ce vrei ca tot nu o scapi de nenorocitele alea de pete.

 

Ca sa polishezi nu iti trebuie neaparat masina, merge si manual.

Apoi, inainte sa te gandesti la ceara, ar trebui ca dupa etapa de spalare sa te gandesti la un claybar cu o solutie de detailing buna, dupa care un polish fin si eu iti recomand Menzerna, urmat de o spalare de calitate cu un sampon bun, in cel mai rau caz cu unul de genul Sonax sau Nigrin care gasesti prin Praktiker &Co. Dupa ce-a de-a doua spalare aplici un seal de calitate Jetseal 109 si abia dupa aia te gandesti la ceara dar nu mai e cazul :)

 

Pentru o treaba buna, cu un rezultat pe masura, trebuie sa urmezi niste pasi, un procedeu tehnic corespunzator.

Cred ca ai dreptate cu toate sfaturile si asa voi incerca sa fac. Da-mi si mie te rog vreun link despre produsele propuse de tine.

 

Te costa 10 lei sa speli masina in conditii perfecte , in schimb tu vrei sa cumperi nu stiu ce solutie .:) Nici buretele pe care-l folosesti nu e bun si crezi ca nu o zgarii , dar o faci , exista burete special pt spalat , arata ca o manusa si are o textura dedicata .Cat despre ideile cu masini de polish si facut singur cred ca ai sa plangi grav dupa ce faci experimente pe masina ta .Daca tu crezi ca e ceva f usor de facut dupa cateva DIY de pe net te inseli . Mai mult de o ceara lichida nu ai ce aplica acasa .Multa bafta .

 

PS Uitasem de Fairy !!!!!!!!!!!! TAre rau , bine ca nu ai folosit CIF :(

:twoup: da, tare treaba cu Fairy, doream ceva pe moment sa fiu sigur ca nu contine sampon. Am luat si eu la OMV candva 2 jetoane de 10 lei si nu am stiut ca poate cineva sa o spele perfect. Am fost invatat chiar eu sa mi-o stropesc, a iesit rau, nici nu eram imbracat pentru asa ceva, plus ca aparat din acela am si eu. Am zis ca nu mai calc pe acolo.

La polish daca voi ajunge sa dau, voi face cum zice colegul @d-rive adica manual, tocmai ca sa nu ajung sa plang. Ceara: de ce spui lichida? Acum vreun an am dat singur o ceara solida.

 

Ma bate gandul sa procedez astfel: cumpar o substanta de indepartat ceara (doar la Sonax am vazut asa ceva), citesc prospectul de folosire, vad ce poate face, apoi o spal cu un sampon bun (Sonax sau altceva mai bun din ceea ce mi se mai propune aici), poate apoi sa folosesc si un clay, apoi ar trebui sa incerc un creion corector pentru cateva puncte de pe capota, apoi sigur inca un produs cu sau fara substante abrazive fine (incercand manual), dupa care m-ar incanta o ceara Sonax cod SO211200 sau SO216200, aplicata fie manual fie mai degraba cu un aparat.

Daca gresesc undeva va rog mult corectati-ma, sau propuneri mai precise de anumite substante, nu neaparat Sonax.

Link to comment
Share on other sites

Un rezultat final bun incepe de la spalare.

Iti recomand ca sampon asta: http://www.colindetailing.ro/optimum-polym...ogies-m-19.html

Manusa de spalat asta: http://www.colindetailing.ro/sonus-sheepsk...-mitt-p-29.html

Pentru uscare: http://www.colindetailing.ro/sonus-wunder-...el1pc-p-31.html

 

Apoi, daca zici ca ai masina intr-o conditie destul de precara a vopselei poti folosi un clay, cel mai fin ca sa nu faci nazbatii nedorite si cu un lubrifiant, detailing, din astea: http://www.colindetailing.ro/sonus-detail-...inare-p-49.html

 

Dupa ce cureti depunerile de pe vopsea, ca sa scoti hologramele trebuie neaparat un polish si poti merge pe cel mai fin polish de la Menzerna: http://www.colindetailing.ro/menzerna-fina...po106-p-98.html

 

Dupa ce ai polishat si ai readus vopseaua intr-un stadiu bun, speli din nou masina pentru a indeparta grasimile sau reziduurile ramase.

Uscare si apoi aplici un sealant. Eu iti recomand asta: http://www.colindetailing.ro/sonus-paint-s...alant-p-36.html E foarte usor de aplicat si finisat iar rezultatul este uimitor. Poti reaplica dupa 6 ore sealantul pentru un rezultat impecabil si durabilitate mare in timp.

NU mai ai nevoie de ceara sau altceva, sealantul este sintetic.

 

Ce am recomandat eu sunt produse testate de mine.

In legatura cu intretinerea vopselei auto sunt multe de spus, la fel si cu alegerea produselor.

Sper sa-ti foloseasca informatiile.

Link to comment
Share on other sites

Un rezultat final bun incepe de la spalare.

Iti recomand ca sampon asta: http://www.colindetailing.ro/optimum-polym...ogies-m-19.html

Manusa de spalat asta: http://www.colindetailing.ro/sonus-sheepsk...-mitt-p-29.html

Pentru uscare: http://www.colindetailing.ro/sonus-wunder-...el1pc-p-31.html

 

Apoi, daca zici ca ai masina intr-o conditie destul de precara a vopselei poti folosi un clay, cel mai fin ca sa nu faci nazbatii nedorite si cu un lubrifiant, detailing, din astea: http://www.colindetailing.ro/sonus-detail-...inare-p-49.html

 

Dupa ce cureti depunerile de pe vopsea, ca sa scoti hologramele trebuie neaparat un polish si poti merge pe cel mai fin polish de la Menzerna: http://www.colindetailing.ro/menzerna-fina...po106-p-98.html

 

Dupa ce ai polishat si ai readus vopseaua intr-un stadiu bun, speli din nou masina pentru a indeparta grasimile sau reziduurile ramase.

Uscare si apoi aplici un sealant. Eu iti recomand asta: http://www.colindetailing.ro/sonus-paint-s...alant-p-36.html E foarte usor de aplicat si finisat iar rezultatul este uimitor. Poti reaplica dupa 6 ore sealantul pentru un rezultat impecabil si durabilitate mare in timp.

NU mai ai nevoie de ceara sau altceva, sealantul este sintetic.

 

Ce am recomandat eu sunt produse testate de mine.

In legatura cu intretinerea vopselei auto sunt multe de spus, la fel si cu alegerea produselor.

Sper sa-ti foloseasca informatiile.

Multumesc mult pentru acest raspuns. Este exact genul postului la care gandeam. Ce adaugari as avea:

1) Parca m-ar interesa pentru inceput si o solutie de inlaturare ceara

2) Nu ai zis nimic nici de vreun creion de culoare, nu ai folosit asa ceva?

3) Acel clay foarte fin este capabil sa scoata puncte cu scurgeri de rasini din pomi?

4) Cum folosesti acel polish, manual sau cu aparatul, ca pe tub este pozat un aparat de polish?

5) Intre acel sealant sintetic si ceara 100% carnauba ce sa prefer? Am vazut pe youtube cum tabla tratata cu ceara nu retine deloc picaturile de apa.

Link to comment
Share on other sites

Sper sa-ti foloseasca informatiile.

 

cam cat tine sealantul ? Ma refer in conditii de vara , ca timp .

La mine e la prima aplicare si inca nu pot sa-ti confirm ceea ce mi-au zis cei cel folosesc si anume ca ar tine 3-4 spalari. Bine, depinde si cu ce speli masina ca daca ai dat cu spuma activa, ai "rezolvat" toata treaba.

Eu unul nu am vazut ceara sau sealant care sa tina mai mult de 3-4 spalari, deci e credibil ce zice cel care mi l-a recomandat.

 

Laur, mi-ai pus atatea intrebari la care trebuie sa-ti dau atatea raspunsuri complexe incat nu pot decat sa-ti recomand: http://www.detailing-club.ro

Ai sa gasesti raspuns la toate intrebarile tale.

 

Pentru rasini sunt solutii speciale, la fel si pentru smoala de pe sosele, etc. Pentru ciupituri de vopsea iti trebuie kit cu vopsea si lac.

 

Polishul poate fi folosit si manual si cu masina, depinde cat de mult trebuie sa prelucrezi acea vopsea. Fara poze e ca si cum faci un consult medical prin telefon :twoup:

 

Intre sealant si ceara carnauba, naturala, alege sealant. E sintetic, rezista mai mult, e mai iertator la aplicare, etc.

Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi interesant de stiut daca in situatia in care masina are urme de picaturi fie de la o ceara ieftina, fie picaturi de saruri minerale din apa dura (pete de apa), care ar fi etapa in care se scapa de acestea daca sunt hotarat sa parcurg toate etapele: dupa spalarea cu sampon, dupa clay bar, dupa polishare, dupa sealant, sau cand?

 

Nu ar fi bine sa folosesc totusi ceva de genul "Sonax 240141 Solutie inlaturare silicon,ceara" si in ce etapa, intre care operatiuni ?

(Asta daca considerati ca acea substanta se poate folosi si pe tabla, nu doar pe geamuri)

 

Sau daca se parcurg toate celelalte etape nu ar mai fi nevoie de aceasta substanta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.