Jump to content

verificarea amortizoarelor si articulatiilor


al_padrino

Recommended Posts

...cum ne dam seama daca avem probleme cu amortizoarele?......stiu ca e o intrebare cam prosteasca ..dar nu vreau sa ma duc la bmw pentru fiecare intrebare si verificare banala a masinii...

 

nu de alta dar am auzit ca la reprezentanta ati iau bani si pe aerul respirat''

Link to comment
Share on other sites

...cum ne dam seama daca avem probleme cu amortizoarele?......stiu ca e o intrebare cam prosteasca ..dar nu vreau sa ma duc la bmw  pentru fiecare intrebare si verificare banala a masinii...

 

  nu de alta dar am auzit ca la reprezentanta ati iau bani si pe aerul respirat''

116569[/snapback]

de unde esti ? eu mi-am verificat suspensia la un service in timisoara (exista testere si pentru amortizoare). daca nu gasesti unde sa mergi, du-te la o statie ITP :blink:

Link to comment
Share on other sites

de unde esti ? eu mi-am verificat suspensia la un service in timisoara (exista testere si pentru amortizoare). daca nu gasesti unde sa mergi, du-te la o statie ITP :blink:

116571[/snapback]

nu la toate ITP-urile se verifica suspensia...cel putin nu la asta din oras de unde-s eu!!

Link to comment
Share on other sites

ok....deci nu putem observa singuri daca e ceva suspect?....intreb pt ca de ex la mine cind dau in gropi se aude un sss' it pe fata sau mai bine spus niste tsss...tss tss uri ...si nu stiu daca sint normale unii spun ca da ..altii spun ca e bizar sa se auda amortizorul..etc
Link to comment
Share on other sites

...cum ne dam seama daca avem probleme cu amortizoarele?......stiu ca e o intrebare cam prosteasca ..dar nu vreau sa ma duc la bmw  pentru fiecare intrebare si verificare banala a masinii...

 

  nu de alta dar am auzit ca la reprezentanta ati iau bani si pe aerul respirat''

116569[/snapback]

E foarte greu sa le verifici nedemontate.

Degeaba suspenzi roata, tot ansamblul e atat de greu si arcul tare incat nu-ti poti da seama de functionarea amortizoarelor.

 

Nici testerele nu sunt de ajutor. Am avut o masina care simteam ca era un pic instabila la denivelarile luate in viteza.

M-am uitat si eu la ele, m-am lasat pe masina, am tras de roata in sus si in jos, nu parea nimic anormal.

Am facut si platit mai multe teste de amortizoare, in locuri diferite, aparent dotate cu standuri de amortizoare ok. Toate mi-au indicat ca amortizoarele sunt in stare buna de functionare.

 

Pana la urma am riscat si mi-am cumparat amortizoare noi. Cand le-am dat jos pe cele de pe masina am vazut ca erau cam varza. Unul cel putin era distrus de tot, se misca sub propria greutate.

 

Dupa aceasta experienta cred ca testele pe stand sunt inutile. Nici macar orientative nu sunt.

 

Vezi cum se comporta masina. Manifestarile unor amortizoare a caror eficienta a scazut sunt :

- masina merge ca barca, danseaza si valseaza

- la viteze mari, dupa o mica denivelare are tendinta sa oscileze un pic

- pe drum cu denivelari simti cum roata pierde contactul cu solul ( danseaza ) si franarea se face "in hopuri"

- masina este instabila in curbe sau la viteza

- se aud zgomote din amortizor

- curge lichid

- cauciucurile sunt uzate neuniform - pe circumferinta cauciucului zonele bune alterneaza cu zone mai tocite

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

aha...am inteles

 

am facut testul cu suspendarea si miscatul rotii pe verticala si am observat ca are o cursa aproximativ "libera" cam 2-3 cm... si e cursa amortizorului...deci sa inteleg ca e dus amortizorul?..... aa si inca ceva ..nu e instabila si nu danseaza pe sosea ..in schimb am observat ca daca pun frina si e o groapa sau denivelare mai serioasa si inca am piciorul pe frina cind dau in ea .....se produce un efect de " dig dig dig ...parca bate roata pe sosea ....(sper sa nu rideti de modul meu de exprimare) ...si m am uitat si nu e prelins nici un ulei nimic....... un mecanic a zis ca e normal sa poti impinge putin de roata in sus si in jos cind e suspendata ...nu stiu ce sa mai cred ...

problema e ca nu ma dau banii afara din casa si nu vreau sa le schimb aiurea daca nu e cazul....

 

iar legat de gropi ..mi se intimpla acel fenomen doar citeodata.....

in rest ...nu troncane ..nu nimic se aude frumos daca trec peste gropi ..nu am sesizat nimic ciudat

 

sa fac totusi un efort si sa le schimb? voi ce ziceti?

 

 

pe spate de ce nu se aude acel tss tss tss?

Edited by al_padrino
Link to comment
Share on other sites

Cati ani si cati km ai cu aceste amortizoare ?

 

E frecventa o mica cursa libera cu roata suspendata. Nu inseamna neaparat ca amortizorul e uzat. "Toate face asa" :blink:.

 

Nu trebuie sa ai simultan toate manifestarile enumerate mai sus. Oricare din ele poate indica uzura amortizoarelor.

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Cati ani si cati km ai cu aceste amortizoare ?

 

E frecventa o mica cursa libera cu roata suspendata. Nu inseamna neaparat ca amortizorul e uzat. "Toate face asa" :).

 

Nu trebuie sa ai simultan toate manifestarile enumerate mai sus. Oricare din ele poate indica uzura amortizoarelor.

117624[/snapback]

 

masina e din 2002 si are 115 mii reali... eu am adus o la 97 mii si abia era facuta ultima revizie....crezi ca s au uzat in 100 mii avind in vedere ca a fost rulata in germania? !

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

salutari

 

 

dom'ne, eu am o problema mai ciudata :wacko: . Posed un 320i E90 din 2006, cu 170.000 de km, luata din Germania.

 

 

Suspensia este pur si simplu brutal de dura, atat pe fata cat si pe spate. Am testat o alta masina (320d E90) si suspensia era mult mai confortabila. Am fost la R.A.R., am facut testul de eficienta la amortizoare pe banc, si mi-au dat hartia, pe care scria 35% pe fata si 70% pe spate.

 

Amortizoarele sunt cele cu care a iesit masina de pe linia de fabricatie.

 

 

Eu nu inteleg, cand amortizoarele se duc, nu ar trebui sa se inmoaie suspensia ?

 

 

Vreau sa aud pareri, fiindca nu prea as vrea sa schimb amortizoarele, si sa constat dupa aia ca tot asa de dura este suspensia.

 

 

multumesc

Edited by maga998
Link to comment
Share on other sites

nu se inmoaie suspensia. Din contra. Duritatea suspensiei tine in primul rand de arcuri. amortizoarele au rolul de a impiedica balansul si a face transferul de greutate cursiv, nu brutal.

Daca e brutal, probabil ca ai amortizoarele terminate.

 

Se intampla extrem de frecvent ca la masini aduse de afara, acolo aparent sunt ok, dar in Romania in 10-20k se fac praf toate articulatiile. Acolo probabil mai trageai de ea un pic, dar pur si simplu cedeaza..

Tot ce e cauciuc de exemplu sunt imbatrinite si cedeaza imediat la solicitarile de pe drumurile patrei.

E o poveste pe care am auzti-o si o stiu de nenumarate ori..uite domle am laut amsina am testat.. nu troncanea nu batea, am facut 10k in ROmania, schimb jumate din articulatii..

Daca e adusa relativ recent sa te astepti sa mai pice si altele.. vin val, o nenorocire nu vine niciodata singura..

Link to comment
Share on other sites

corect, apoi masina are 170k km, cat erau sa tina...le schimbi cel putin pe cele pe fata, astea se duc primele oricum iar spatele daca e la 70% mai merg, parca la 50-60% trebuie sa le schimbi! La fostul 318i luat la 100k si testat amortizoarele cand am dat-o pe la 170k doar cele de pe spate trebuiau schimbate fiind pe la 60%, probabil cele din fata fusesera deja schimbate, dar oricum 70k km prin Ro e un lucru bun, depinde foarte mult si de stilul de condus si de drumurile pe unde mergi...
Link to comment
Share on other sites

salutari

 

 

dom'ne, eu am o problema mai ciudata :wacko: . Posed un 320i E90 din 2006, cu 170.000 de km, luata din Germania.

 

 

Suspensia este pur si simplu brutal de dura, atat pe fata cat si pe spate. Am testat o alta masina (320d E90) si suspensia era mult mai confortabila. Am fost la R.A.R., am facut testul de eficienta la amortizoare pe banc, si mi-au dat hartia, pe care scria 35% pe fata si 70% pe spate.

 

Amortizoarele sunt cele cu care a iesit masina de pe linia de fabricatie.

 

 

Eu nu inteleg, cand amortizoarele se duc, nu ar trebui sa se inmoaie suspensia ?

 

 

Vreau sa aud pareri, fiindca nu prea as vrea sa schimb amortizoarele, si sa constat dupa aia ca tot asa de dura este suspensia.

 

 

multumesc

Cred ca tu ai suspensii sport. Am avut si eu la E90 -> „Sport suspension setting”

Iar cu celalalt E90 cu care ai mers avea suspensii normale.

Link to comment
Share on other sites

Testul de amortizoare nu este prea relevant.

La masina anterioara, la un moment dat ma simteam ca in barca. Am mers sa fac testul pentru amorizoare. A iesit bine. Am mers in alta parte si a iesit tot bine. Dar masina se legana in continuare ca o barca.

 

Asa ca am decis sa schimb amortizoarele. Cand le-am dat jos am vazut ca erau varza, se miscau liber, desi la test dadeau bine.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca mi s-a spart un amortizor pe fata din moment ce imi curge din el. Am un BMW 318d E90 122CP

 

Acum eu am doua variante:

1. Sa il schimb la BMW si ma costa approx 1.200 RON (cu tot cu manopera).

2. Sa incerc sa il schimb eu la alt service si sa imi cumpar singur piesele.

 

Sunt inca novice in chestia asta si vreau sa va intreb:

1. Este ok sa schimb doar un amortizor, adica pe cel spart? Sau este foarte recomandat sa le schimb pe ambele?

2. Operatiunea aceasta de schimbare de amortizoare este o chestie complicata, adica pentru a iesi ok trebuie facuta la un service BMW sau orice alt service decent poate face acest lucru?

3. Avand in vedere ca vreau sa imi cumpar eu piesele, ce imi recomandati sau la ce trebuie sa fiu atent atunci cand cumpar.

- in primul rand nu stiu ce sa pun: SACHS, BILSTEIN, BMW OEM, MONROE, KYB

- m-am uitat pe RealOEM.com si am vazut ca apar doua tipuri: For vehicles with Sports suspension settings si For vehicles with M Sports suspension. Cum pot afla ce s-ar potrivi la mine?

- in afara de amortizorul efectiv, mai trebuie schimbate si altele (flansa, burduf, etc)?

 

Orice sfat/recomandare este bine venit!

 

Mersi mult!

Link to comment
Share on other sites

Cred ca mi s-a spart un amortizor pe fata din moment ce imi curge din el. Am un BMW 318d E90 122CP

 

Acum eu am doua variante:

1. Sa il schimb la BMW si ma costa approx 1.200 RON (cu tot cu manopera).

2. Sa incerc sa il schimb eu la alt service si sa imi cumpar singur piesele.

 

Sunt inca novice in chestia asta si vreau sa va intreb:

1. Este ok sa schimb doar un amortizor, adica pe cel spart? Sau este foarte recomandat sa le schimb pe ambele?

2. Operatiunea aceasta de schimbare de amortizoare este o chestie complicata, adica pentru a iesi ok trebuie facuta la un service BMW sau orice alt service decent poate face acest lucru?

3. Avand in vedere ca vreau sa imi cumpar eu piesele, ce imi recomandati sau la ce trebuie sa fiu atent atunci cand cumpar.

- in primul rand nu stiu ce sa pun: SACHS, BILSTEIN, BMW OEM, MONROE, KYB

- m-am uitat pe RealOEM.com si am vazut ca apar doua tipuri: For vehicles with Sports suspension settings si For vehicles with M Sports suspension. Cum pot afla ce s-ar potrivi la mine?

- in afara de amortizorul efectiv, mai trebuie schimbate si altele (flansa, burduf, etc)?

 

Orice sfat/recomandare este bine venit!

 

Mersi mult!

salut.din ce stiu eu acuma toate sunt pe gaz,deci e ciudat sa ti curga din el.daca vrei sa l schimbi, schimbale pe amandoua la un atelier de incredere ca ti iese mai ieftin,in cazul in care masina nu mai este in garantie.bilstein sun bune iar daca le vrei sport sau normale depinde de tine,eu in romania as pune normale ca sa numi rupa masina.

 

amortizoarele se pot verifica facand presiune pe masina(cu un prieten sau doi va apasati pe ea cu grija) pt comprimarea lor dupa care ii dati drumul:

--daca oscileaza de 1-3 ori e treaba buna(1-f.bine,2bune,3pe sfarsite)

--daca oscileaza de mai mult de 3ori pregatiti portofelul :laugh:

Link to comment
Share on other sites

intodeauna se inlocuiesc in pereche.

Nu e o operatie complicata. Cumpara si protectii noi. Le comanzi dupa VIN. Renunta la Monroe, celalte sunt ok. Din punctul meu de vedere daca oscileaza de 2 ori sunt varza deja. Dar iti faci doar idee, pot oscila odata si sa fie varza. In principiu starea lor se poate determina de un mecanic bun, face un test de amortizoare, inspecteaza...etc..

 

Daca sunt intr-o stare avanasata de degradare, ar trebui sa verifici si geometria dupa ce pui amortizoarele noi.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca mi s-a spart un amortizor pe fata din moment ce imi curge din el. Am un BMW 318d E90 122CP

 

Acum eu am doua variante:

1. Sa il schimb la BMW si ma costa approx 1.200 RON (cu tot cu manopera).

2. Sa incerc sa il schimb eu la alt service si sa imi cumpar singur piesele.

 

Sunt inca novice in chestia asta si vreau sa va intreb:

1. Este ok sa schimb doar un amortizor, adica pe cel spart? Sau este foarte recomandat sa le schimb pe ambele?

2. Operatiunea aceasta de schimbare de amortizoare este o chestie complicata, adica pentru a iesi ok trebuie facuta la un service BMW sau orice alt service decent poate face acest lucru?

3. Avand in vedere ca vreau sa imi cumpar eu piesele, ce imi recomandati sau la ce trebuie sa fiu atent atunci cand cumpar.

- in primul rand nu stiu ce sa pun: SACHS, BILSTEIN, BMW OEM, MONROE, KYB

- m-am uitat pe RealOEM.com si am vazut ca apar doua tipuri: For vehicles with Sports suspension settings si For vehicles with M Sports suspension. Cum pot afla ce s-ar potrivi la mine?

- in afara de amortizorul efectiv, mai trebuie schimbate si altele (flansa, burduf, etc)?

 

Orice sfat/recomandare este bine venit!

 

Mersi mult!

 

Dupa VIN-ul masinii afli ce tip de amortizoare ai. Apoi, poti incerca varianta safe si mai ieftina: cumperi amortizoare (AMBELE!!) OEM, cu FACTURA si le montezi intr-un service BMW. Trebuie sa-ti verifici si geometria, dupa! Costul manoperei nu e mare, dar ai siguranta lucrului facut bine!

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

intodeauna se inlocuiesc in pereche.

Nu e o operatie complicata. Cumpara si protectii noi. Le comanzi dupa VIN. Renunta la Monroe, celalte sunt ok. Din punctul meu de vedere daca oscileaza de 2 ori sunt varza deja. Dar iti faci doar idee, pot oscila odata si sa fie varza. In principiu starea lor se poate determina de un mecanic bun, face un test de amortizoare, inspecteaza...etc..

 

Daca sunt intr-o stare avanasata de degradare, ar trebui sa verifici si geometria dupa ce pui amortizoarele noi.

 

Ce inseamna protectii noi: protection tube-ul ala din cauciuc?

Pe amortizorul meu din stanga este scris codul: 31316771723 si este orginal BMW, in schimb nu imi dau seama daca este sport sau nu.

 

Ceea ce mi se pare ciudat este diferenta mare de pret intre SACHS si BILSTEIN. SACHS (520 RON) Bilstein (300 RON). A pus cineva Bilstein sau SACHS dupa ce avut originale BMW? Se simte diferenta?

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Bilstein sunt foarte bune. Normal au cam acelasi pret cu Sachs, vezi ca sachs sunt si ele de mai multe feluri, normale, advantage etc, in plus am remarcat si eu ca preturile la Sachs pot varia destul de mult intre dealeri de piese.

Ca un exemplu. la masina mea Sachs sunt intre 120 si 160 de euro lejer /buc bilstein in jur de 120-135 , dar nu varaiaza asa mult pretul ca Sachs. Ar putea fi o explicatie.

 

 

In Vest sunt foarte apreciate bilstein si au cea mai mare garantie dintre toate. In Germania am primit 100k km garantie fata de 50k km Sachs.

m-am uitat pe un site care colecteaza preturi de pe vreo 15 site-uri de piese auto din De, la ce cod ai tu Sachs e 88 de euro, Bilstein 91 si Monroe 61, OEM 200

Bine in Germania vin obligatori cu protectie, nici nu se pot comanda separat, de asta sunt si ceva mai scumpe din start.

Dupa part no nu par a fi sport sau M-Tech,.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Referitor la protectie, am inteles ca exista un kit de protectie amortizor (care ar costa in jur de 80 lei) si contine tuburile si cele 2 tampoane cauciuc.

Asta este ceea ce imi mai trebuie pentru un amortizor SACHS? Nu vreau sa arunc cu banii daca chiar nu am nevoie de aceste protectii sau le pot folosi pe cele vechi.

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.