Jump to content

Vibratii la frnare..pls helppp


Recommended Posts

salut,

am si eu e39 ,din 2001, si care ma dispera..datele problemei:

-la 50-6-km/h, in momentul cand apas frana ujor se simt niste trepidatii atat pe trenul de rulare cat si in volan..frana tine beton nu-i problema..dar este super enervant sa iti vibreze volanul si toata masina la asa o viteza de mica/..

-am fost din service in service..inclusiv la Bavaraia..unde mi s-a zis sa schimb discurile...asa am si facut..am schimbat discuri frana spate,placute frana spate,discuri fata,am schimbat aproape toate bucsele de pe fata si cateva brate care oricum erau batrane...singurul lucru ar mai fi placutele pe fata..dar astia de la bavaria au zic ca daca placutele au denivelari ceva se dau dupa discuri in max 100 km..eu am facut 2 mii si tot asa face..

va rog ajutati-ma :blink: ca nu pot sa imi dau seama ce naiba poate sa aiba!!!!

va multumesc mult

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

salut,

am si eu e39 ,din 2001, si care ma dispera..datele problemei:

-la 50-6-km/h, in momentul cand apas frana ujor se simt niste trepidatii atat pe trenul de rulare cat si in volan..frana tine beton nu-i problema..dar este super enervant sa iti vibreze volanul si toata masina la asa o viteza de mica/..

-am fost din service in service..inclusiv la Bavaraia..unde mi s-a zis sa schimb discurile...asa am si facut..am schimbat discuri frana spate,placute frana spate,discuri fata,am schimbat aproape toate bucsele de pe fata si cateva brate care oricum erau batrane...singurul lucru ar mai fi placutele pe fata..dar astia de la bavaria au zic ca daca placutele au denivelari ceva se dau dupa discuri in max 100 km..eu am facut 2 mii si tot asa face..

va rog ajutati-ma  :blink: ca nu pot sa imi dau seama ce naiba poate sa aiba!!!!

va multumesc mult

116635[/snapback]

 

 

Da, e posibil sa fie de la echilibrat sau sa nu mai ai inelele la jante. Fiecare janta are cate un inel de plastic pe interior si daca nu il mai ai iti vibreaza rotile (eu asa am la masina mea)

Link to comment
Share on other sites

salut,

am si eu e39 ,din 2001, si care ma dispera..datele problemei:

-la 50-6-km/h, in momentul cand apas frana ujor se simt niste trepidatii atat pe trenul de rulare cat si in volan..frana tine beton nu-i problema..dar este super enervant sa iti vibreze volanul si toata masina la asa o viteza de mica/..

-am fost din service in service..inclusiv la Bavaraia..unde mi s-a zis sa schimb discurile...asa am si facut..am schimbat discuri frana spate,placute frana spate,discuri fata,am schimbat aproape toate bucsele de pe fata si cateva brate care oricum erau batrane...singurul lucru ar mai fi placutele pe fata..dar astia de la bavaria au zic ca daca placutele au denivelari ceva se dau dupa discuri in max 100 km..eu am facut 2 mii si tot asa face..

va rog ajutati-ma  :blink: ca nu pot sa imi dau seama ce naiba poate sa aiba!!!!

va multumesc mult

116635[/snapback]

cred ca la discuri e problema.ai pus noi de la bavaria? Edited by vlupu
Link to comment
Share on other sites

discurile nu sunt originale BMW..dar ideea e ca dupa ce am maers cu ele si am vazut ca tot face le-am dat jos si le-am pus la ceas comparator sa vad daca au vreo batatie si nik..si daca ar fi de la discuri de ce apar vibratii si la rece??adik ele apar mereu...nu numai cand se incing discurile...am mai vb cu astia de la bavaria si au zis ca ar putea fi de la unul din pistonasele de la etriere...voi ce ziceti??
Link to comment
Share on other sites

Daca zici ca discurile nu bat atunci schimba placutele de frana. Ori nu sunt de calitate ori sunt puse invers ( cele dinspre pistonase sunt diferite stanga / dreapta ).

Nu are nici o legatura vibratia in volan care apare DOAR cand pui frana cu janta sau cauciucul stramb. Ar vibra tot timpul.

Link to comment
Share on other sites

asa ma gandeam si eu la faza cu vibratul mereu...dar el face numai la franare...si e calr ca cinveva provoaca acest lucru..dar nu pot sa imi imaginez ce..am desfacut rotile, discurile si placutele de m-am saturat..si tot ca naiba face...e belea...

116800[/snapback]

repet.. la mine era de la jante si facea doar la franare nu tot timpul. degeaba e echilibrat daca un cauciuc e cu probleme... muta rotile de pe spate pe fata si o sa vezi ca nu-ti mai face sau pune rezerva pe o parte si dupaia o muti pe cealalta parte ca sa vezi care-i roata cu probleme. eu zic ca e de la janta sau cauciuc

Link to comment
Share on other sites

Daca zici ca discurile nu bat atunci schimba placutele de frana. Ori nu sunt de calitate ori sunt puse invers ( cele dinspre pistonase sunt diferite stanga / dreapta ).

Nu are nici o legatura vibratia in volan care apare DOAR cand pui frana cu janta sau cauciucul stramb. Ar vibra tot timpul.

116796[/snapback]

 

Si la mine a fost de la echilibrat roti. Dar nu numai... Cauciucurile pot avea galme si alte lucruri. Logic ar fi sa bata tot timpul, nu doar la frana, dar uite ca nu e asa. Eu am rezolvat doar prin echilibrat.

 

Oricum suspectul e unul din urmatoarele (fara o ordine anume):

  • Cauciucuri
  • Jante
  • Discuri frana
  • Placute frana
  • altele de la frana

Eu spun ca primul lucru sa te asiguri este ca rotile sunt echilibrate SUPER bine. De exemplu M3-ul lui Doru are 6000 km la bord si face la fel. Parerea mea e ca pot fi discurile dar putin probabil. E mai probabil sa fie de la o groapa o roata dezechilibrata.

Link to comment
Share on other sites

Vibra, de la viteza mica si tot mai tare, cu cat crestea viteza. Vibra volanul, pedala, simteam toata masina cum vibreaza. Cel mai urat facea la franare.

117187[/snapback]

E o diferenta totusi. A ta vibra mereu, deci era destul de probabil sa fie de la jante, mai ales ca vibra toata masina si vibratia crestea odata cu viteza.

 

In acest caz se pare ca in mers nu vibreaza nici masina si nici volanul .

Apare o vibratie in volan si in trenul de rulare doar cand se actioneaza usor frana si doar la o anumita viteza, 50-60 Km.

 

Daca ar fi fost discurile "ovalizate" ar fi trebuit sa se simta si in pedala de frana o pulsatie sau o vibratie.

 

In cazul lui @defekt, dupa simptome, cel mai probabil pare a fi o frecare neuniforma intre placute si discuri.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

am schimbat jantele de pe spate cu cele de pe fata..vibratiile tot nu au disparut..e fantastica masina asta..numai stiu ce poate sa aiba..

117093[/snapback]

in cazul asta.. te-ai ales cu un disc ovalizat. imi pare rau dar altceva nu cred ca poate sa fie..

Link to comment
Share on other sites

Ce citesc aici este "filmul" pe care l-am trait si eu.

 

Am avut diverse probleme cu acest gen de trepidatii:

1. Mi-am schimbat anul trecut gumele si am pus Dunlop Sport 9000....mi-au fost recomandate ca fiind unele foarte performante. Dupa ce le-am montat pe jante, echilibrat si au fost puse pe masina si test prin oras.....erau de vis. Insa la primul drum mai lung ...la o viteza peste 140 km/h a inceput balamucul - trepidatii urate care se amplificau in momentul franarii. M-am intors la cel care imi vanduse gumele si a inceput cearta...eu ii spuneam ca gumele cele noi imi provoaca trepidatii iar el imi spunea sa-mi schimb jantele ca astea nu-s bune..ca aceste gume sunt testate si rastestate cand ies din productie. Am mers asa cam 1 luna..pana la un schimb de ulei cand era masina ridicata pe elevator ma apuc io si studiez anvelopele...surpriza.....anvelopele aveau un fel de structura interna pe care erau turnate...si aceasta structura "strangea" aparand pe suprafata de rulare ale anvelopei mici , foarte mici denivelari. L-am chemat pe cel de la firma care imi vanduse anvelopele ( noroc ca avea biroul in apropiere) si i-am prezentat situatia. In situatia asta mi-a schimbat anvelopele cu unele noi un model mai putin performant adica Dunlop Sport 01...cu care nu am mai avut probleme. Normal ca jantele mele erau bune...

Link to comment
Share on other sites

2. Trepidatii datoita faptului ca nu sunt echilibrate jantele ...astea le dibuiesti foarte usor ca trepidatia creste de la 60 de KM/h pana in 120-130 km/h si la o viteza mai mare de dispar trepidatiile aproape total......si este normal sa reapara la franare cand se reduce viteza si raintri in plaja de 60-130 km/h
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.