Jump to content

Vibratii la frnare..pls helppp


Recommended Posts

Intersant e ca fiecare isi da cu parerea, dar extrem de putini au citit topicul sa vada despe ce e vorba.

De nu stiu cate ori s-au dat sfaturi sa se verifice / schimbe bucsi sau pivoti. Desi din primul post @defeckt a zis ca a facut deja asta. S-au dat sfaturi referitoare la roti si jante. Iarasi @defeckt a zis ca a echilibrat si chiar a schimbat rotile intre ele. S-a zis de discuri ovalizate - din primul post ne-a anuntat ca au fost schimbate.

 

Fiecare recomandare apare ce cel putin 2-3 ori.

 

Ca sa nu ne trezim vorbind degeaba ar fi bine sa se faca un mic efort sa vedem ce s-a discutat deja in topic.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

salut,

am si eu e39 ,din 2001, si care ma dispera..datele problemei:

-la 50-6-km/h, in momentul cand apas frana ujor se simt niste trepidatii atat pe trenul de rulare cat si in volan..frana tine beton nu-i problema..dar este super enervant sa iti vibreze volanul si toata masina la asa o viteza de mica/..

-am fost din service in service..inclusiv la Bavaraia..unde mi s-a zis sa schimb discurile...asa am si facut..am schimbat discuri frana spate,placute frana spate,discuri fata,am schimbat aproape toate bucsele de pe fata si cateva brate care oricum erau batrane...singurul lucru ar mai fi placutele pe fata..dar astia de la bavaria au zic ca daca placutele au denivelari ceva se dau dupa discuri in max 100 km..eu am facut 2 mii si tot asa face..

va rog ajutati-ma  :blink: ca nu pot sa imi dau seama ce naiba poate sa aiba!!!!

va multumesc mult

116635[/snapback]

Am avut aceeasi problema si am schimbat bratele inferioare din partea din spate a rotii din fata.Suna can cidat dar cica asa se numesc.

Link to comment
Share on other sites

hmm..e belea cu trepidatiile astea...inca ceva..

dupa ce am echilibrat rotile plaja de trepidare s-a ridicat un pic..daca inainte facea la 50-60 acum face intre 80-100...deci as zice ca e de la cuciucuri...sa fie ele proaste ca de la echilibrat nu cred ,ptr ca am fost de fata cand le-a echilibrat si au fost echilibrate bine..dar am mai obs ceva..am luat-o la incins odata si dupa vreo 30 de Km de mers numai cu 110Km/h si franari destul de violente(era un drum cu foarte multe curbe) am obs ca vibratiile la franare erau aproape constante.,.adik vibra la orice viteza la care franam...de asta eu zic ca e ceva de la frana..ar putea sa fie si discurile ca nu sunt originale ,cu toate ca la rece cand le-am pus la ceas comparator nu au nici macar o zecime abatere...ma mai gandesc sa nu am probleme cu butucul..adik sa isi fi schimbat unghiul si astfel discul sa se afle un pic mai inclinat sau ma mai gandesc sa nu fie de la vreu etrier ...si sa aiba vreun pistonas care nu lucreaza oki...oricum maine o desfac din nou pe fata sa ma mai uit odata...ca doar de la frana sau telescoape ar putea sa fie..deoarece restul bratelor si bucselor a cam fost schimbat...

inca ceva...ar fi posbil ca acele vibratii sa apara si pe spate si sa le resimt eu in fata????

va multumesc la toti ptr posturi si sper sa o rezolv...ca e jenant sa dai o caruta de bani pe o masina sa faca astfel de treburi..

Link to comment
Share on other sites

daca nu sunt discurile duse (nu se vede cu ochiu...da se simte la pedala fin) sunt niste bucsi la etrieri...care tb schimbate........Tine minte: discuri frana/ bucsi etrieri!!!

Nu iti vibreaza mai tare cand franezi pe viraj ???

Link to comment
Share on other sites

hmm..e belea cu trepidatiile astea...inca ceva..

dupa ce am echilibrat rotile plaja de trepidare s-a ridicat un pic..daca inainte facea la 50-60 acum face intre 80-100...deci as zice  ca e de la cuciucuri...sa fie ele proaste ca de la echilibrat nu cred ,ptr ca am fost de fata cand le-a echilibrat si au fost echilibrate bine..dar am mai obs ceva..am luat-o la incins odata si dupa vreo 30 de Km de mers numai cu 110Km/h si franari destul de violente(era un drum cu foarte multe curbe) am obs ca vibratiile la franare erau aproape constante.,.adik vibra la orice viteza la care franam...de asta eu zic ca e ceva de la frana..ar putea sa fie si discurile ca nu sunt originale ,cu toate ca la rece cand le-am pus la ceas comparator nu au nici macar o zecime abatere...ma mai gandesc sa nu am probleme cu butucul..adik sa isi fi schimbat unghiul si astfel discul sa se afle un pic mai inclinat sau ma mai gandesc sa nu fie de la vreu etrier ...si sa aiba vreun pistonas care nu lucreaza oki...oricum maine o desfac din nou pe fata sa ma mai uit odata...ca doar de la frana sau telescoape ar putea sa fie..deoarece restul bratelor si bucselor a cam fost schimbat...

inca ceva...ar fi posbil ca acele vibratii sa apara si pe spate si sa le resimt eu in fata????

va multumesc la toti ptr posturi si sper sa o rezolv...ca e jenant sa dai o caruta de bani pe o masina sa faca astfel de treburi..

118446[/snapback]

 

 

Schimba placutele pe fata cu unele noi,indiferent daca pui originale sau aftermarchet si ai sa rezolvi CU SIGURANTA problema.

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o eu pe un E28 pana acum 2 saptamani. Am incercat tot....am echilibrat rotile....am schimbat cauciucurile intre ele...verificat bucsi...pivoti....placute...discuri....dar degeaba. Cum franam intre 100 - 60 km/h vibra toata masina....si se simtea si in pedala de frana. L-am intrebat pe tata (care e mecanic) si mi-a spus sa verific si bara de directie...k s-ar putea sa fi prins joc intr-unul din capete. Zis si facut...am ridicat masina pe elevator si cand am tras de roti....avea joc f mare in tr-unul din capetele de la bara de directie. M-am dus la magazin....am cumparat bara.....si dupa ce am schimbat-o a disparut trepidatia. Ar fi bine sa verifici si tu chestia asta inainte sa bagi bani in alte piese degeaba.
Link to comment
Share on other sites

salut,

am si eu e39 ,din 2001, si care ma dispera..datele problemei:

-la 50-6-km/h, in momentul cand apas frana ujor se simt niste trepidatii atat pe trenul de rulare cat si in volan..frana tine beton nu-i problema..dar este super enervant sa iti vibreze volanul si toata masina la asa o viteza de mica/..

-am fost din service in service..inclusiv la Bavaraia..unde mi s-a zis sa schimb discurile...asa am si facut..am schimbat discuri frana spate,placute frana spate,discuri fata,am schimbat aproape toate bucsele de pe fata si cateva brate care oricum erau batrane...singurul lucru ar mai fi placutele pe fata..dar astia de la bavaria au zic ca daca placutele au denivelari ceva se dau dupa discuri in max 100 km..eu am facut 2 mii si tot asa face..

va rog ajutati-ma  :blink: ca nu pot sa imi dau seama ce naiba poate sa aiba!!!!

va multumesc mult

116635[/snapback]

Schimba bieltele de directie si discurile si-ti garantez ca nu mai ai probleme

Link to comment
Share on other sites

daca nu sunt discurile duse (nu se vede cu ochiu...da se simte la pedala fin) sunt niste bucsi la etrieri...care tb schimbate........Tine minte: discuri frana/ bucsi etrieri!!!

Nu iti vibreaza mai tare cand franezi pe viraj ???

118612[/snapback]

 

Si mie-mi trepideaza Volanul foarte foarte fin la franare la viteza mica, undeva la 70-80 km/h, si daca sunt intr-o curba trepidatiile sunt mai mari, aproape ca ma deranjeaza, oricum am ceva pe creier cand simt trepidatiile, ca doar e BMW si nu ar trebuii sa simt nimic, dar.... Deci Bucsile de la etrier, in viatza mea nu am auzit de asa ceva, dar o sa le schimb daca exista. Dupa ce le schimb, ai sanse sa primesti si multumiri de la mine :blink: :) :)

Link to comment
Share on other sites

...ma mai gandesc sa nu am probleme cu butucul..adik sa isi fi schimbat unghiul si astfel discul sa se afle un pic mai inclinat

118446[/snapback]

asta nu e o problema. discurile nu-s montate fix pe butc ci au un mecanism care permite discului sa se miste lateral pe butuc exact pentru a compensa astel de cazuri/dereglari (evident minore).

mai multe detalii aici (cautati dupa "floating rotor")

Link to comment
Share on other sites

mah copii :blink: .....disc putin ovalizat/ bucsi etrieri.....

Discul ovalizat 98%...saubucsile la etrieri 2%.

Dupa ce am schimbat discurile originale ale masinii (la 120si ceva de mii km)...am rezolvat problema cu vibratiile.

la viteza intre 80-110(120) la franare drept...se simtea in volan (f f fin la pedala) dar pe viraj (la mine pe dreapta era putin dus discu) era nenorocire.

cel putin mi sa intamplat pe autostrda la 200 si ceva la ora cand am franat(nu f tare) si am virat putin dreapta....imi trepda mana pe volan de imi clantaneau dintii in gura!!!

 

P.S.: Am pus tot discuri si placute de origine. Am f mare incredere in piesele de origine BMW...de ce??....pt ca inainte sa pun placute originale am avut Delphi....care la o frana f puternica de la 160-0Km/h....tb sa bag masina in curte...iar in fata portii am observat ca iesea fum pe la roti.... am saltat capota si nu iesea fum de la motor in niciun caz.....m-am uitat sub aripi de ude iesea fum....si ghici ce??..........iesea fum (pe bune) din placute (deci nu abur....FUM albastru). De atunci doar placute si discuri de origine chiar daca sunt mai scumpe!!!

Link to comment
Share on other sites

am fost si am echilibrat rotile...cauciucurile sunt oki..jantele sunt oki...inele nu are pe jante...si tot are acele vibratii la franare...aveti alte idei???plsss

ms

116758[/snapback]

Roata trb sa stea fixa cat de cat pe butucul de la roata daca are mai mult de 1-2mm joc pot sa echilibrezi rotile cat vrei ca tot o sa ai trepidatii.Deci daca nu mai ai inele alea fa altele la strung dar din plastic ca alea din metal se dilata si numai poti scoate roata dupa aia .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Vibra, de la viteza mica si tot mai tare, cu cat crestea viteza. Vibra volanul, pedala, simteam toata masina cum vibreaza. Cel mai urat facea la franare.

E o diferenta totusi. A ta vibra mereu, deci era destul de probabil sa fie de la jante, mai ales ca vibra toata masina si vibratia crestea odata cu viteza.

 

In acest caz se pare ca in mers nu vibreaza nici masina si nici volanul .

Apare o vibratie in volan si in trenul de rulare doar cand se actioneaza usor frana si doar la o anumita viteza, 50-60 Km.

 

Daca ar fi fost discurile "ovalizate" ar fi trebuit sa se simta si in pedala de frana o pulsatie sau o vibratie.

 

In cazul lui @defekt, dupa simptome, cel mai probabil pare a fi o frecare neuniforma intre placute si discuri.

 

salutari

 

ma bat si eu de o problema similara

adica vibratii in volan mai intens si simtite in toata masina doar la o anumita viteza de ex la 40km/h si la 80km/h (- + 5km/h) mai apar

ultima revizie la bavaria mi-au spus ca discurile ar cam trebui schimbate - cele pe fata fiind mai uzate (daca pui mana pe ele se simte diferenta de aprox 1mm max 2 fata de de santul - buza ce iese in exterior .

acum cred ca problema se poate datora discurilor...

DAR - tocmai am schimbat gumele cu unele noi (jentile le-am schimbat cand am trecut la vara - pana acum puneam problema pe seama gumelor ca erau de iarna... - ) jentile sunt de e60 dar sunt puse pe e39-le meu fara garniturile alea de plastic... alea nu intra...

 

orice sugestie e binevenita

Link to comment
Share on other sites

Vibra, de la viteza mica si tot mai tare, cu cat crestea viteza. Vibra volanul, pedala, simteam toata masina cum vibreaza. Cel mai urat facea la franare.

E o diferenta totusi. A ta vibra mereu, deci era destul de probabil sa fie de la jante, mai ales ca vibra toata masina si vibratia crestea odata cu viteza.

 

In acest caz se pare ca in mers nu vibreaza nici masina si nici volanul .

Apare o vibratie in volan si in trenul de rulare doar cand se actioneaza usor frana si doar la o anumita viteza, 50-60 Km.

 

Daca ar fi fost discurile "ovalizate" ar fi trebuit sa se simta si in pedala de frana o pulsatie sau o vibratie.

 

In cazul lui @defekt, dupa simptome, cel mai probabil pare a fi o frecare neuniforma intre placute si discuri.

 

salutari

 

ma bat si eu de o problema similara

adica vibratii in volan mai intens si simtite in toata masina doar la o anumita viteza de ex la 40km/h si la 80km/h (- + 5km/h) mai apar

ultima revizie la bavaria mi-au spus ca discurile ar cam trebui schimbate - cele pe fata fiind mai uzate (daca pui mana pe ele se simte diferenta de aprox 1mm max 2 fata de de santul - buza ce iese in exterior .

acum cred ca problema se poate datora discurilor...

DAR - tocmai am schimbat gumele cu unele noi (jentile le-am schimbat cand am trecut la vara - pana acum puneam problema pe seama gumelor ca erau de iarna... - ) jentile sunt de e60 dar sunt puse pe e39-le meu fara garniturile alea de plastic... alea nu intra...

 

orice sugestie e binevenita

Link to comment
Share on other sites

Vibratiile sunt doar pe franare?

 

 

NU DOAR LA FRANARE !!!... la franare apar de fiecare data cand plaja e mai mare (200 franat 100) (100 franat la 70) si tot asa - asta am considerat=o obisnuinta deja - pt franare - in schimb, la fel

cand mergi pe drum drept fin, in jur de 40km/h si aprox 80km/h apar vibratiile respective in volan si parca simtite in toata masina -

 

apropo de inelele de plastic de la jante...

la ce model trebuie puse sus - am pus jante de E60 - aveau inel pe ele, pe E39le meu - dar parca nu au intrat cu inelele puse...

Link to comment
Share on other sites

Vibratiile sunt doar pe franare?

 

 

NU DOAR LA FRANARE !!!... la franare apar de fiecare data cand plaja e mai mare (200 franat 100) (100 franat la 70) si tot asa - asta am considerat=o obisnuinta deja - pt franare - in schimb, la fel

cand mergi pe drum drept fin, in jur de 40km/h si aprox 80km/h apar vibratiile respective in volan si parca simtite in toata masina -

 

apropo de inelele de plastic de la jante...

la ce model trebuie puse sus - am pus jante de E60 - aveau inel pe ele, pe E39le meu - dar parca nu au intrat cu inelele puse...

 

Daca vibratiile nu sunt doar la franare, inseamna ca discurile sunt ok.

Problema poate fi de la jante, pneuri sau de la lipsa inelelor de centrare.

 

Din cate stiu, butucul de E60 e mai mare decat cel de pe E39 deci ar trebuie sa folosesti inelele de centrare.

 

Insa merita sa verifici si daca jantele sunt strambe, daca ai vreo galma pe vreun pneu, apoi sa le echilibrezi si sa le montezi cu inele.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

am avut si eu problema ca si asta la un e46. reprezentanta mi-a zis ca-s bratele fata. atunci le-am schimbat si masina vibra in continuare dupa o frana mai puternica. Trebuia sa opresc si sa astept un pic pana cand puteam merge normal din nou dar la urmatoarea frana iar vibra. Sa nu mai zic de roata dreapta fata ca era foarte tare incinsa. Ajuns acasa am studiat problema si mi-am dat seama ca era de la etrier. Ramanea blocat pistonasul. Am schimbat etrierul cu al unui prieten ce avea masina avariata cu dauna totala. Nu am mai avut probleme pe urma. Discul nu era deformat inca.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vibratiile sunt doar pe franare?

 

 

NU DOAR LA FRANARE !!!... la franare apar de fiecare data cand plaja e mai mare (200 franat 100) (100 franat la 70) si tot asa - asta am considerat=o obisnuinta deja - pt franare - in schimb, la fel

cand mergi pe drum drept fin, in jur de 40km/h si aprox 80km/h apar vibratiile respective in volan si parca simtite in toata masina -

 

apropo de inelele de plastic de la jante...

la ce model trebuie puse sus - am pus jante de E60 - aveau inel pe ele, pe E39le meu - dar parca nu au intrat cu inelele puse...

 

da... am pus inelele de plastic intra !!! dar tot nu am rezolvat problema...

ciudat... am pus jentile de tabla (de iarna_gumele de iarna) si ca prin farmec cu alea nu vibreaza....

o sa reincerc o echilibrare - desi acum 3 saptamani cand au pus cauciucuri noi pe ele ziceau ca-s echilibrate....

(jante al de 16" cu gume noi de vara vibratiile apar ... la 40 - 80 - 120km/h cand turatia la motor e sub 2000 ture ..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

deci pana la urma s-a rezolvat problema? daca da cum?

am si eu aceeasi problema; masina vibreza cand franez la 60-80 km/h, si mai ales in viraje(atunci se simte cel mai tare). face asa dupa ce am schimbat discuri, placute, brate, semibielete fata. inainte nu vibra.

am cauciucuri noi echilibrate, jante, amortizoare ok.

credeti ca ar putea fi bucsile de la bara stabilizatoare? intreb si eu nu ma prea pricep.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.