Jump to content

Despre M5-ul meu si Automobile Bavaria...a sad story!


the drunk monkey

Recommended Posts

pe circuit a spart un diferential jeremy clarkson si a plecat cu ea remorcata :twoup:)

 

probabil s-a jucat cu ea aiurea pe acolo , launch control si teste .Totusi nu e o jucarie ...iar faza cu becuri aprinse nu e o surpriza pt nimeni :)

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare cat te-a dus masina cu totul in astia 6-7 ani

Din calculele mele cam 100.000 ca la vremea aia erau cam 40.000

Trebuia sa te gandesti imediat ce au aparut primele probleme mari

Oricum la nivel de 2003 pretul masinii era cam cat 2 apartamente

Daca mai pui la socoteala si intretinerea pierderea reala e imensa

Link to comment
Share on other sites

Pai cu asa calcule pierzi din vedere exact farmecul unui M5 si Placerea de a conduce .

Satisfactiile la volanul unui M sunt priceless! :twoup:

 

Doar nu ne apucam sa calculam ca de banii aia isi lua 10 loganuri sau 20 de dacia nova.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare cat te-a dus masina cu totul in astia 6-7 ani

Din calculele mele cam 100.000 ca la vremea aia erau cam 40.000

Trebuia sa te gandesti imediat ce au aparut primele probleme mari

Oricum la nivel de 2003 pretul masinii era cam cat 2 apartamente

Daca mai pui la socoteala si intretinerea pierderea reala e imensa

 

Acum tinand seama de situatia existenta cu criza si poblemele create de ea in ultima perioada ca fiecare ma uit in urma si facand calculele nu prea ma incanta suma totala rezultata. Dar va spun sincer, la ora asta, daca al doilea motor,cel existent pe masina,nu ar fi avut nici o problema, nu ma gandeam la nici un calcul,nu mai facem nici o socotela,nu mai stateam sa ma gandesc ce, de ce si cum.Probabil acum m-as fi bucurat de masina si as fi facut in asa fel sa reduc din cheltuieli nemaifacand 20.000 de km pe an cum faceam inainte ci probabil un 5000-7000 de km.

Repet, am schimbat f multe piese,nu stiu daca e normal, dar cum am mai spus probabil la o masina de genul asta cu care am mers destul de sportiv si am facut destul de multi kilometri,poate era necesar ca toate acele piese sa cada si sa fie schimbate,mai ales in conditiile in care vrei ca masina sa corespunda si sa fuctioneze din toate punctele de vedere.

Drept dovada ca desi are peste 200.000 km ,in afara de problema motorului,daca cineva i-ar face un test la un service,nu ar gasi nimic defect,uzat,care sa fie necesar sa fie schimbat.

Marea mea frustrare e motorul actual pe care am platit 18k ,pe care nu l-am abuzat si care nu mi s-a parut normal sa aibe problme atat de rpd iar cei de la AB sa nu faca nimic in privinta asta,dimpotriva sa caute sa ma mai stoarca de niste bani.

Celelalte frustrari sunt mai mici si vin de la serviciile oferite de AB,in alte cazuri,gen cutia de viteze ,debitmere,intarzieri si multe altele.

Nu ma tavlesc pe jos dupa banii cheltuiti,regret ca dupa ce i-am cheltuit,reactia,comportamentul,serviciile celor de la AB ,respectiv motorul ,nu au fost nici pe departe cele corespunzatoare.

Acum nu vreau decat sa iau masia de acolo si sa gasesc o variata decenta sa rezolv problema motorului....restul e poveste.

 

Am vazut masina azi in parcarea de la Bavaria din baneasa.

 

Banuiesc ca rotile erau tot desumflate :twoup:)

 

anul tecut am fost si eu pe acolo si ti-am admirat masina. Foarte frumoasa, sincer mi-a placut foarte mult. Eu tot cu Dl. Stroe am colaborat, dar la mine a fost mai simplu si devizele foarte mici. Oricum, am ajuns la concluzia ca daca ai o masina scumpa si te duci la AB, iti fac devize mult mai mari , te aburesc, iti mai baga piese si multe altele.

Bafta si sa te vedem cu M5 prin bucuresti!

 

 

ASTA e una din problemele principale la AB, te duci sa schimbi o piesa si pe deviz mai apar alte trei ...daca nu esti expert mecanic nu ai cum sa stii sau sa le explici ca nu e cazul sa iti bage si piesele respective pe gat si esti fortat sa iei devizul de bun.

Edited by the drunk monkey
Link to comment
Share on other sites

Pai cu asa calcule pierzi din vedere exact farmecul unui M5 si Placerea de a conduce .

Satisfactiile la volanul unui M sunt priceless! :twoup:

 

Doar nu ne apucam sa calculam de banii aia isi lua 10 loganuri sau 20 de dacia nova.

 

 

Nu am calculat nici in loganuri nici in dacii nova ci in apartamente care sant o referinta si raman pe viata

Te cred ca farmecul si satisfactia la volan sant foarte mari dar totusi au si ele o limita de bani

Daca tot ai de aruncat 100.000 mai bine iti iei unul nou si ai rezolvat problema macar la inceput

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca eram acolo in fiecare zi, si daca simteam ca sunt incompetenti plecam imediat, cum sa vinzi motorul ala cu 1000 euro? in condiitiile in care tu l-ai luat cu 18.000 ? nu te gandesti 1:18 ? nu cred ca aveai banii lui gigi becali altfel nu imi imaginez cum de ai aruncat asa cu banii in ei ca la lautari...

 

WTF man? si cum sa te tina motor nou 70.000 km, ori nu il lasai sa ajunga la temperatura optima si dadeai in el din prima clipa cand il porneai sau nu ii completai ulei sau nu stiu dar mi se pare efectiv obscen un motor V8 de altfel cea mai laudata masina la clasa ei pentru fiabilitate & etc sa cada in halul asta? dar de fapt daca stau sa ma gandesc principalul motiv este factorul uman... nu pot sa te invinovatesc decat pe tine, am vazut M5-uri cu peste 200.000 km care inca trageau foarte bine...

 

 

ps: TRIMITE INTAMPLAREA LA BMW AG MUNCHEN, GEMANIA, NU AI TUPEU!

 

Motorul pe care l-am vandut cu 1k era primul motor cu pistonul spart si blocul afectat, nu motorul pe care am platit 18 k si care actualmente e pe masina cu probleme la distribuitie si cu compresie mai mica la pistoanele 2 si 3.

Citeste ce am scris in posturi inainte sa acuzi,cum Doamne iarta-ma sa dau in motor inainte sa ajunga la temperatura optima,nici macar odata nu am indraznit sa il turez mai mult de 3000 de ture inainte sa se stinga becurile galbene de pe turometru si sa ajuga la temperatura optima.Aveam in permanenta ulei in portbagaj pt a completa imediat ce senzorul atentiona. Eu raman la parerea mea,primul motor a avut defect de fabricatie si al doilea nu a fost nou a fost reconditionat.

 

ps...am scris in germania prima data ,cand a cazut primul motor ....de doua ori..au forwardat mailurile la AB si m-au trimis politicos la ei.

Iar Dl-Wolf dupa ce a citit ce trimisesem,acuzatiile pe care i le aduceam a zis citez "Va comportati ca un copil caruia i s-a stricat jucaria, de ce incercati sa ma faceti pe la spate,nu puteati sa veniti sa discutam omeneste"? JUR! :twoup:))

Edited by the drunk monkey
Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu, nu exagerez cu nimic. Vorbeste cu cativa oameni care au mers acolo merg regulat la track day, dar au mers cum trebuie sa mergi, la limita si mai vorbim dupa aia.

Daca mergi si o lalai pe circuit si admiri privelistea da.. nu se intampla nimic. Te dai 100 de ture.

Cei de care iti zic eu ajuns la concluzia ca e mai ieftin sa inchirieze cu 400-500 de euro o masina de acolo si sa se dea, ca numai cauciucurile care le distrug in 3 ture costa mai mult de atat..

Unde ai cea mai mica uzura la vreo componenta.. aia va ceda pe circuit. Una sa "mergi sportiv" gen forum , " am tinut-o numai 140 -180 Pitesti Arad", de te umfla si rasul si alta e sa stii sa mergi pe un circuit cum trebuie.

Eu de exemplu probabil ca nici la cauciucuri nu le-as face mare lucru , ca nu stiu sa merg si nici nu am sangele necesar sa intru in curbe cu vitezele cu care se port aborda...ar trebui sa merg la un curs mai intai..

Link to comment
Share on other sites

al doilea nu a fost nou a fost reconditionat.

Aproape sigur a fost reconditionat. Uita-te si tu pe ETK sau pe realoem.com si o sa vezi ca pentru masinile scoase din fabricatie nu mai sunt disponibile motoare noi, ci doar reconditionate chiar de BMW :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=05

 

Din cate am vazut motoarele noi sunt disponibile doar in primii ani de la lansarea masinii pana, probabil, la iesirea ei din fabricatie.

Short Engine 508S1 1 12/1998 11001407802 +core, ENDED

 

Dupa aceasta perioada nu mai sunt disponibile motoare noi, ci doar remanufacturate, la un pret de 22.771 USD. Trebuie dat si motorul vechi la schimb.

Rmfd short engine 508S1 1 12/1998 11001407803 $22,771.59 +core

 

Asta e politica BMW, nu ai ce face.

Oricum, motoarele sunt reconditionate chiar de BMW, asa ca nu ai de ce sa-ti faci griji, sunt probabil la fel de bune ca unul nou.

Link to comment
Share on other sites

Pai cu asa calcule pierzi din vedere exact farmecul unui M5 si Placerea de a conduce .

Satisfactiile la volanul unui M sunt priceless! :)

 

Doar nu ne apucam sa calculam de banii aia isi lua 10 loganuri sau 20 de dacia nova.

 

Nu,dar putea sa-si ia de la inceput o masina facuta sa reziste,cum ar fi un 911 Carrera? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Orice maşină se strică la un moment dat.

 

Ciupanezu, nu exagerez cu nimic. Vorbeste cu cativa oameni care au mers acolo merg regulat la track day, dar au mers cum trebuie sa mergi, la limita si mai vorbim dupa aia.

Daca mergi si o lalai pe circuit si admiri privelistea da.. nu se intampla nimic. Te dai 100 de ture.

Cei de care iti zic eu ajuns la concluzia ca e mai ieftin sa inchirieze cu 400-500 de euro o masina de acolo si sa se dea, ca numai cauciucurile care le distrug in 3 ture costa mai mult de atat..

Unde ai cea mai mica uzura la vreo componenta.. aia va ceda pe circuit. Una sa "mergi sportiv" gen forum , " am tinut-o numai 140 -180 Pitesti Arad", de te umfla si rasul si alta e sa stii sa mergi pe un circuit cum trebuie.

Eu de exemplu probabil ca nici la cauciucuri nu le-as face mare lucru , ca nu stiu sa merg si nici nu am sangele necesar sa intru in curbe cu vitezele cu care se port aborda...ar trebui sa merg la un curs mai intai..

 

Mulţi oameni exagerează.

Având ĂŽn vedere că nu eşti tu cel care a experimentat asta, informaţia e la mâna a doua, poate fi relativ ĂŽnflorită.

 

Normal că pe circuit e o uzură foarte mare, ĂŽnsă nu chiar atât de tare ĂŽncât să te dai o dată şi să fie nevoie să schimbi articulaţia, să-ţi pice şi motorul, să se ducă dreacu toată maşina.

M-urile tocmai d-aia sunt făcute, maşini de zi cu zi cu care poţi merge şi pe circuit.

Pneurile se duc pentru că foloseşti maşina la maxim, frânezi de la viteze foarte ridicate, e adevărat.

Dar nu pică tot, să nu exagerăm.

Sau dacă cei cu care ai vorbit aveau maşini relativ uzate din start, atunci da, se poate, dar asta nu din cauza circuitului ci mai ales din cauza stării tehnice.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu refuz deloc realitatea, ideea este că această comparaţie nu are sens, nu este o comparaţie corectă din punct de vedere logic.

 

Este clar că un motor american simplu de 7-9 litri este fiabil, ĂŽnsă eu nu-mi doresc aşa ceva şi nu-l pot compara cu un motor de M.

E ca şi cum compari un topor cu un laser cutter.

 

Nu spun că maşinile americane nu au farmecul lor, ĂŽnsă mie nu-mi plac, cel puţin nu majoritatea.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu refuz deloc realitatea, ideea este cĂŁ aceastĂŁ comparaĂžie nu are sens, nu este o comparaĂžie corectĂŁ din punct de vedere logic.

 

Este clar cĂŁ un motor american simplu de 7-9 litri este fiabil, ĂŽnsĂŁ eu nu-mi doresc aÂşa ceva Âşi nu-l pot compara cu un motor de M.

E ca Âşi cum compari un topor cu un laser cutter.

Nu spun cĂŁ maÂşinile americane nu au farmecul lor, ĂŽnsĂŁ mie nu-mi plac, cel puĂžin nu majoritatea.

nu prea, el spunea ca un motor american de 6-7 litri scoate cam aceeasi putere cu m5-ul.

Link to comment
Share on other sites

pai nu lea comparat nimeni d.p.d.v. dinamic, al confortului etc. doar la putere. masinile americane cu motorul de 6-7 litri sunt de serie, m5-ul este un sedan sportiv, cu motorul modificat de ei (pistoane frezate...tu stii mai bine). Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

Alea cu 6-7 litri sunt maşini performante, nu sunt cele mai comune maşini. :twoup:

Sunt fiabile dar au alte dezavantaje.

 

Ma indoiesc ca in germania geometria fata spate costa doar 40 de euro. Si ca un schimb de lichid de frana, cu tot cu lichid, costa doar 30 de euro.

Unele piese am vazut ca sunt mai ieftine, au astia la noi niste adaosuri de zici ca vor sa-si mai faca un cate sediu de pe urma fiecarui client.

 

Chiar acum câteva minute am dat telefon la AB Otopeni ca să mă programez pentru o geometrie.

Mi-au spus că geometria costă ĂŽntre 2 şi 3 milioane.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Chiar acum câteva minute am dat telefon la AB Otopeni ca să mă programez pentru o geometrie.

Mi-au spus că geometria costă ĂŽntre 2 şi 3 milioane.

 

De ce tocmai la AB? dai 3 milioane degeaba pe o treaba pe care o poti rezolva cu 1 milion la un service ok. Daca ma intrebi pe mine AB Romania mi se par niste infecti, te face sa renunti la marca.

 

Cunosc oameni care se duc sa isi faca reviziile numai in Austria.

 

ps: chiar daca multi sunt de parere ca M-urile sunt atat de nefiabile tot nu imi schimba parerea si dorinta de a detine unul, consider ca daca ai grija de masina nu are cum sa iti cada toata ziua.

Edited by Mario Marius
Link to comment
Share on other sites

Nu mai trimiteti omul in toate tarile vecine ca nu umbla cainii cu covrigi in coada nicaieri.

Au facut nemtii de la vag in germania un test al tuturor service-urilor under cover. Au intepat un furtun la care era accesibil foarte greu (nu era vizibil fara sa demontezi mai multe piese) care nu dadea nici o eroare pe tester si conducea la mersul intrerupt al motorului.

Si au trimis cateva mii de masini cu acest defect in reteaua vw (furtunul costa 2 euro) sa testeze service-urile.

Era vorba de un motor banal - dar un defect foarte rar evident. Masina iesita din garantie.

 

1 service a reparat masina cu costuri zero. Au considerat (desi masina era iesita din garantie) ca piesa respectiva nu putea fi deteriorata de consumator in pozitia respectiva si au facut-o cadou. Si vreo 3 service-uri au cerut schimbarea motorului cu unul nou (~4.000 euro) fara sa schimbe furtunul !!! (masina prezenta evident dupa schimbarea motorului acelasi tremurat.

 

Intre factura cu costuri zero si cea de 4000 au fost cateva mii de facturi intre (te miri ce au schimbat).

Acest gen de controale se fac in mod curent de catre toti producatorii (probabil in functie de vanzari).

 

Asta apropo de trimisul omului pe alte meleaguri. Aceste teste de obicei nu sunt facute publice. In cazul de fata testul a fost facut public si rezultatul a fost ca service-ul care a reparat masina cu costuri zero a fost asaltat de cereri (se faceau programari la 3-4 saptamani) si cele cu costuri mari au ramas fara o buna parte din clienti.

 

Revenind ontopic. Din punctul meu de vedere ai facut niste greseli:

1. Lasatul masinii cu saptamanile sau lunile in service (nu directorii sau inginerii - dar in majoritatea cazurilor mecanicii folosesc aceste masini ori de cate ori au nevoie de o piesa).

2. Nu ai exploatat masina corespunzator. (daca motorul poate avea un defect de fabricatie sau ceva de genul asta; restul pieselor schimbate nu mai poate fi coincidenta). Masina a fost exploatata un pic fortat. (nu pica si motorul si cutia si articulatiile din coincidenta).

3. Ai ales un model cu un motor impins la maxim (care era de asteptat ca se va strica des si va antrena si uzura prematura a altor piese).

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Chiar acum câteva minute am dat telefon la AB Otopeni ca sã mã programez pentru o geometrie.

Mi-au spus cĂŁ geometria costĂŁ ĂŽntre 2 Âşi 3 milioane.

 

De ce tocmai la AB? dai 3 milioane degeaba pe o treaba pe care o poti rezolva cu 1 milion la un service ok. Daca ma intrebi pe mine AB Romania mi se par niste infecti, te face sa renunti la marca.

 

Cunosc oameni care se duc sa isi faca reviziile numai in Austria.

 

ps: chiar daca multi sunt de parere ca M-urile sunt atat de nefiabile tot nu imi schimba parerea si dorinta de a detine unul, consider ca daca ai grija de masina nu are cum sa iti cada toata ziua.

+1

 

100ron intr-un service bun :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu mai trimiteti omul in toate tarile vecine ca nu umbla cainii cu covrigi in coada nicaieri.

 

3. Ai ales un model cu un motor destul impins la maxim (care era de asteptat ca se va strica des si va antrena si uzura prematura a altor piese).

 

ba sa stii ca umbla! nu se compara dpdv al profesionalismului si a muuuultor aspecte care ne-am obosit cu totii sa le enumeram. Cred ca tu nu ai fost patit si de aceea gandesti asa.

 

Cum sa fie acel motor impins la maxim? maximul cui? a castigat atat de multe premii si este facut de divizia M nu? de ce exista atat de multi posesori care nu l-ar da pe modelul nou? etc etc

 

vezi m5board.com

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am zis ca nu se compara - ai inteles gresit. Am afirmat ca poti sa-ti iei teapa de sa ramai fara aer si in germania in munchen!

 

Si nu in sensul de teapa - de genul autovit; in sensul sa dai peste un mecanic prost

 

Cum sa fie acel motor impins la maxim? maximul cui? a castigat atat de multe premii si este facut de divizia M nu? de ce exista atat de multi posesori care nu l-ar da pe modelul nou? etc etc

 

Premii in raport cu ce? Cu un motor de 1.9 SDI care merge 400.000 km daca pui ulei de ricin in el si 600-700.000 km daca pui ulei de motor si schimbi la 15.000?

 

Sau in comparatie cu alte motoare impinse la fel de mult?

Sau doar vrei sa ne contrazicem pe niste lucruri evidente din avion?

Link to comment
Share on other sites

Da, bine, nu sunt de-acord.

Pai omul ar duce cea mai buna masina BMW, construita de cei mai buni ingineri de la BMW, acasa, de unde a iesit. Pai masina aia va iesi a doua oara ca noua, nu imediat, poate nu o rezolva repede, poate o sa dea peste un mecanic prost, 2-3... dar intr-un final masina va fi facuta.

 

ma refer la sediul central.

Edited by increatul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.