Jump to content

Despre M5-ul meu si Automobile Bavaria...a sad story!


the drunk monkey

Recommended Posts

Asta cu mesterica bun care stie tot mie nu imi miroase a bine.

Amicul meu nu se apuca de alte motoare in afara de VAG (vw, porsche, audi, skoda, seat).

 

Motivul este simplu: le stie pe dinafara pe toate. A si zis ca la BMW altceva in afara de revizie si schimbat articulatii nu imi face. Pentru ca ar trebui sa se documenteze ca sa imi desfaca motorul. Ori el abia face fata la cererile de VAG.

 

Chiar am remarcat ultima oara ca a inceput sa faca exceptii de la aceasta regula. (avea 3 BMW-uri desfacute destul de mult). Inlusiv motor de opel desfacut.

 

Eu as avea mai multa incredere sa ma duc la unul care desface doar BMW-uri. Nu care "le stie pe toate".

Pentru BMW am alt mecanic - dedicat. La el in curte din 10 masini 9 sunt BMW.

Link to comment
Share on other sites

In principiu si teoretic ai dreptate DOMI dar de unde iei un inginer auto bun si un mecanic tot bun? E o combinatie rara. Plus de asta, nivelul de informatie la motoarele moderne e destul de mare. Ai atatea prostii de admisii variabile, vacuumuri, valori, distributii vanos, ultra vanos si alte alea, e bine sa fie cineva care stie marca respectiva, care a mai lucrat pe acel motor.
Link to comment
Share on other sites

eu vorbesc de practica acum... crezi ca unul care a reparat 10 ani BMW si ii vii cu ceva asimptomatic ii da de cap ? tot la perechea aia rara ajungi. Cum spunea cineva de testul cu furtunul intepat..

Eu stiu ca nu ati mai vazut de mult asa ceva dar eu stiu cativa, ei exista. Si iti spun ca nu le i-a mai mult de 30 min sa isi dea seama macar de zona cu probleme..

Asta e unul din pericolele testerelor.. vezi acolo ceva eroare si cu probabilitate sa fie chestia X si te apuci si schimbi, iti moleseste creierul...nu te mai uiti dupa un biet furtun , o garnitura, un leak-down test, sa pui mana pe o lampa cu UV s.a.m.d..sa faci niste "hands-on testing", sa iti folosesti simturile, si bunul simt de fapt..

Iti trebuie doar un inginer auto bun sa puna diagnosticul, mecanicul schimba ce e de schimbat ..

Dar la noi inginerii auto se ocupa cu orice altceva ca nu i-au bani pe meseria lor din pacate .. si nu numai cei auto ...multe alte domenii, dar deja o dam in filozofii... si omul tot are problema nerezolvata...

EU zic sa iei masina de acolo si sa mai ceri o opinie, apoi iei o decizie..

Link to comment
Share on other sites

In principiu si teoretic ai dreptate DOMI dar de unde iei un inginer auto bun si un mecanic tot bun? E o combinatie rara. Plus de asta, nivelul de informatie la motoarele moderne e destul de mare. Ai atatea prostii de admisii variabile, vacuumuri, valori, distributii vanos, ultra vanos si alte alea, e bine sa fie cineva care stie marca respectiva, care a mai lucrat pe acel motor.

 

Este vorba si de piese dedicate pentru fiecare motor. A zis ca el a cumparat tot ce ii trebuie pentru VAG. Daca vrei sa faci treaba ca lumea piesle de motor nu se pun la loc cu ciocanul sau cu unghia. Se pun cu prese speciale pentru fiecare tip de motor. Si ca sa fie rentabila investitia trebuie sa faci minim 2-3 motoare pe luna.

M5-uri nu pica la reparat chiar in fiecare zi. Un service dedicat BMW sunt 99% convins ca are si unelte specifice si know how.

 

 

Asta e unul din pericolele testerelor.. vezi acolo ceva eroare si cu probabilitate sa fie chestia X si te apuci si schimbi, iti moleseste creierul...nu te mai uiti dupa un biet furtun , o garnitura, un leak-down test, sa pui mana pe o lampa cu UV s.a.m.d..sa faci niste "hands-on testing", sa iti folosesti simturile, si bunul simt de fapt..

Iti trebuie doar un inginer auto bun sa puna diagnosticul, mecanicul schimba ce e de schimbat ..

 

La o masina de genul asta eu nu cred ca ar fi o pretentie exagerata sa soliciti sa nu se atinga de masina decat inginerul; Sau un mecanic care intelege cap-coada acest motor (tot ce face fiecare componenta, garnitura, furtun, computer, senzor, piesa).

Link to comment
Share on other sites

Dar la noi inginerii auto se ocupa cu orice altceva ca nu i-au bani pe meseria lor din pacate .. si nu numai cei auto ...multe alte domenii, dar deja o dam in filozofii... si omul tot are problema nerezolvata...

EU zic sa iei masina de acolo si sa mai ceri o opinie, apoi iei o decizie..

 

Problema intradevar nu e rezolvata dar deja am primit mesaje de la cativa forumisti care au citit topicul si care vor sa ajute. Majoritatea au sau au avut M5-uri si mi-au dat numere de telefon ale unor mecanici care in opinia lor s-ar putea baga si incerca sa rezolve problema motorului.

Este de luat in calcul si varianta de a merge la service-uri din afara tarii,cum au recomandat ceilalti pe aici,dar evident o sa incerc sa vad daca pot rezolva problema in tara si doar apoi in caz ca nu se rezolva, voi lua in calcul varianta Ungaria,Austria sau Germania .

Sper ca totusi din cele 4-5 recomandari primite sa existe macar un mecanic la noi in tara care sa gaseasca solutia reala si cea mai convenabila.

 

Cam asta ar fi concluzia dupa discutiile avute de cand am deschis topicul...restul,ramane de vazut.

 

Masina nu am lat-o inca de la AB ,trebuia sa o sa o iau sapt. asta, mi-au zis ca totusi trebuie sa comande o piesa gasita rupta la distributie fara de care nu imi pot porni motorul ,plus garnitura de _chiulasa_.

Sa speram ca o sa o iau sapt. viitoare ...

Link to comment
Share on other sites

man,...lasa drq mecanicii astia care fac nave spatiale in gradina la sat.la cati bani ai bagat in masina aia sincer merita sa incerci la reprezentanta in munchen,aia iti zic exact ce are masina si ce trebuie facut,macar esti sigur de un lucru,...parerea mea.bafta
Link to comment
Share on other sites

Si tu ii mai lasi?

 

Cauta o platforma si ia-ti masina de acolo.

 

Trebuie sa o iau asa cum am dus-o in stare de fuctionare...daca ii las asa si o iau pe platforma cine stie ce descopar ca au facut sau au stricat....repet cand am dus-o la ei masina functiona,exista acel tremurat usor,probabil din cauza distributiei si nu mai tragea la capacitatea maxima,dar tragea...

Eu am dus-o de fapt pt o revizie,schimbul de piese uzuale,nici prin cap nu imi trecea ca ar avea vre-o problema la motor....ma gandeam ca tremuratul respectiv e de la ceva minor care se va rezolva usor.

Link to comment
Share on other sites

am citit aproape de la inceput dar am raspuns la :

 

"Trebuie sa o iau asa cum am dus-o in stare de fuctionare...daca ii las asa si o iau pe platforma cine stie ce descopar ca au facut sau au stricat....repet cand am dus-o la ei masina functiona,exista acel tremurat usor,probabil din cauza distributiei si nu mai tragea la capacitatea maxima,dar tragea...

Eu am dus-o de fapt pt o revizie,schimbul de piese uzuale,nici prin cap nu imi trecea ca ar avea vre-o problema la motor....ma gandeam ca tremuratul respectiv e de la ceva minor care se va rezolva usor. "

 

 

in fine daca am gresit retrag cuvintele....

Link to comment
Share on other sites

Masina nu am lat-o inca de la AB ,trebuia sa o sa o iau sapt. asta, mi-au zis ca totusi trebuie sa comande o piesa gasita rupta la distributie fara de care nu imi pot porni motorul ,plus garnitura de chiulasa.

asta inseamna ca motorul este desfacut? :twoup:

 

adica exista o piesa rupta la distributie dar motorul totusi mergea? eu stiu ca, ca sa umbli la distributie nu dai chiulasa jos.

 

hmm... ceva nu-mi suna bine si pare cusut cu ata alba. tu te pricepi cat de cat la mecanica?

Link to comment
Share on other sites

Masina nu am lat-o inca de la AB ,trebuia sa o sa o iau sapt. asta, mi-au zis ca totusi trebuie sa comande o piesa gasita rupta la distributie fara de care nu imi pot porni motorul ,plus garnitura de chiulasa.

asta inseamna ca motorul este desfacut? :twoup:

 

adica exista o piesa rupta la distributie dar motorul totusi mergea? eu stiu ca, ca sa umbli la distributie nu dai chiulasa jos.

 

hmm... ceva nu-mi suna bine si pare cusut cu ata alba. tu te pricepi cat de cat la mecanica?

Da motorul e desfacut,de aia ii trebuie alta garnitura de _chiulasa_!

Pai tu ai spus ca masina mergea pe roti acum un an si jumatate cand ai dus-o la ei.....masina cu siguranta nu mergea daca avea vreo piesa de distributie rupta inca de atunci poate au rupt-o ei cand au desfacut-o,caz in care ar trebui sa o schimbe fara costuri suplimentare.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca ai ajuns singur la cea mai buna concluzie:vezi pe aici ce poti sa faci,daca nu mergi cu ea in Germania.Citeam mai demult tot pe forumul asta pe cineva care avea probleme la o cutie SMG de M3 e36 si a rezolvat-o in Germania dupa foarte multe cautari.Totusi sa nu te astepti cum citeam in post-uri anterioare ca o sa fie mai ieftin in Germania(nici vorba de asa ceva),vorbesc din experienta service-urile sunt foarte scumpe mai ales reprezentantele.18k nu mi se pare mult pe motor de m5e39,in germania un motor de m5 e34 3.6 e 10k reconditionat!!!
Link to comment
Share on other sites

Masina nu am lat-o inca de la AB ,trebuia sa o sa o iau sapt. asta, mi-au zis ca totusi trebuie sa comande o piesa gasita rupta la distributie fara de care nu imi pot porni motorul ,plus garnitura de chiulasa.

asta inseamna ca motorul este desfacut? :twoup:

 

adica exista o piesa rupta la distributie dar motorul totusi mergea? eu stiu ca, ca sa umbli la distributie nu dai chiulasa jos.

 

hmm... ceva nu-mi suna bine si pare cusut cu ata alba. tu te pricepi cat de cat la mecanica?

 

 

Din pacate nu ma pricep la mecanica prea mult, drept dovada ca am luat de bun tot ce mi-a zis AB in totii anii astia........normal daca ei au constatat doar problemele de la distributie si cele de compresie de la pistoanele 2 si 3 nu vad de ce ar fi fost cazul sa dea chiulasa jos....se pare ca totusi au facut-o .....poate din dorinta de a investiga mai multe....sau poate e doar o inventie ....Oricum chiar o sa sun luni la prima ora sa pun problema asta D-lui Stroe....sau poate chiar sa trag o fuga acolo si sa ii cer niste explicatii direct....

Link to comment
Share on other sites

Masina nu am lat-o inca de la AB ,trebuia sa o sa o iau sapt. asta, mi-au zis ca totusi trebuie sa comande o piesa gasita rupta la distributie fara de care nu imi pot porni motorul ,plus garnitura de chiulasa.

asta inseamna ca motorul este desfacut? :twoup:

 

adica exista o piesa rupta la distributie dar motorul totusi mergea? eu stiu ca, ca sa umbli la distributie nu dai chiulasa jos.

 

hmm... ceva nu-mi suna bine si pare cusut cu ata alba. tu te pricepi cat de cat la mecanica?

Da motorul e desfacut,de aia ii trebuie alta garnitura de _chiulasa_!

Pai tu ai spus ca masina mergea pe roti acum un an si jumatate cand ai dus-o la ei.....masina cu siguranta nu mergea daca avea vreo piesa de distributie rupta inca de atunci poate au rupt-o ei cand au desfacut-o,caz in care ar trebui sa o schimbe fara costuri suplimentare.

 

Da masina mergea.....Si mie mi s-a parut ciudata treaba asta cu piesa rupta.....nu cred ca s-au gandit sa o schimbe fara costuri suplimentare ...cand m-a sunat sapt asta discutia a fost exact asa:

 

Stroe-V-am sunat ca trebuie sa schimbam o piesa rupta de la distributie fara de care nu putem porni motorul si garnitura de chiulasa....si am nevoie de acordul dvs.

Eu- Inteleg,e vorba de o piesa importanta,scumpa sau ceva minor?

Stroe- Nu,e ceva minor, o sa va coste in jur de 1500 de lei.

Eu-Mda,inteleg...ok ,comandati piesa sa rezolvam odata problema....cat dureaza ?

Stroe- Cateva zile

 

Dupa ce am inchis telefonul am stat si m-am gandit si mi-am zis acelasi lucru....cum draq e o piesa rupta daca masina mergea,,,,si tot eu mi-am raspuns ca poate piesa respectiva a cedat cand au umblat la distributie...sau poate s-a exprimat el gresit si de fapt nu e rupta dar e atat de uzata incat trebuie schimbata.

 

Oricum Luni intreb si de piesa asta si de garnitura de chhiulasa...ca daca stam sa ne gandim 1500 de lei nu e ceva chiar ceva minor.....parca vad ca o sa calculeze si manopera pt constatare o gramada de bani, plus p[iesa respectiva plus garnitura si ma trezesc cu o factura de 8000 de RON .

Link to comment
Share on other sites

Ai grija,ca e prosteala pe fata,lipsa de profesionalism(in cazul piesei rupte...de fapt in general).La urma urmei cel mai bun argument al tau ar fi:Eu cand am adus masina mergea,o vreau inapoi exact asa cum era inainte,nu va dau nici un ban,v-am dat destui pana acum.

Dupa ce ai lasat bani cu caruta la ei ar trebui sa dea dovata si ei macar de o farama de bun simt...nu!

Si motivul pentru care ei au desfacut motorul fara acordul tau????....e dea dreptul revoltator si din punctul meu de vedere ar trebui sa fie penal pentru ei pentru ca tot pe tine te baga la plata pentru deciziile si actiunile lor cu privire la bunul tau.

Bafta multa!

Link to comment
Share on other sites

iti mai dau un sfat: rezolva cum oi rezolva sa-ti iei masina de la ei si uita de AB pe viata.

 

de ce spun asta:

-in mod normal masina (motorul) nu ar fi functionat cu acea piesa rupta (deci ar trebui sa-ti pui multe semne de intrebare)

-mi se parea ft normal sa fi anuntat ca propietar al masinii ca se va desface motorul

-cum am mai spus si ma repet, ca sa umbli la distributie NU trebuie sa dai chiulasa jos.

 

 

 

PS: acum ca tot e desfacut, care e parerea lor, nu au descoperit si de ce avea compresia scazuta? daca dai o fuga la bavaria sunt curios care chiulasa e desfacuta? ..sau amandoua? :)

 

eu cred ca astia cand se uitau la tine pe retina lor se afisa simbolul dollarului ($) asa cum vedeam prin desene animate cand eram mici :twoup:

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.