Jump to content

Help semnificatie martor


EdY D

Recommended Posts

Salut baieti! Mi s-a aprins in bord in extrema stanga un martor galben care ramane aprins, corespondenta acestuia in manualul de utilizare a autovehicului fiind " Service Engine Soon warning lamp for Canadian models". Aveti idee ce reprezinta acest service " de motor" ? P.S. mentionez ca martorul se mai aprindea din cand in cand in momentul in care o bujie cred eu ca nu facea aprindere bine cu motorul la rece. Acesta din urma trepida destul de tare, toate simptomele disparand de indata ce il reporneam( inclusiv martorul vizat) . Mersi anticipat pentru ajutor! Asa-i mai la inceput, prea multe nedumeriri si nestiinta... :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Am aprofundat mai mult pe site-urile externe si am dat de un service autorizat Bavaria din San Diego unde un anume mecanic Chris povesteste de problema in cauza. Service Engine Soon sau Check Engine(denumirea erorii data de producatorul german inainte de 1997) necesita un tester pentru identificarea reala a problemei. Din experienta persoanala, mecanicul enumera 5 potentiale probleme care isi gasesc corespendentul in martorul in cauza:

 

1. Gas Cap not secured or no longer sealing

 

2. Camshaft Sensor broken

 

3. Thermostat may be broken

 

4. Any sort of vacuum leak

 

5. Automatic Transmission issues

 

Excluzand varianta numarul 1 ( am incercat deja) si 5 ( am transmisie manuala) ,imi puteti da cateva info despre ce investitie ma paste in caz de este vorba de punctele 2, 3 sau 4 ? Las atasate 2 imagini cu reprezentarea martorului din bord, ca sa poata fi identificat cu preciezie. Mersi !

post-8900-1277328176_thumb.jpg

post-8900-1277328190_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Indicatorul nu indica o defectiune anume, ci o defectiune care poate avea ca efect cresterea poluarii. De aceea se poate aprinde (nu e valabil pentru masinile pentru Europa) si daca nu pui busonul la benzina bine, deoarece creste poluarea ca urmare a vaporilor de benzina scapati in atmosfera.

 

Fata de ce ai zis tu mai sus mai poate fi o bujie, o sonda lambda, o bobina de inductie si mai sunt inca cateva zeci de alte variante probabil :twoup: . Nu ai cum afla cauza fara sa pui masina pe un tester.

Link to comment
Share on other sites

Indicatorul nu indica o defectiune anume, ci o defectiune care poate avea ca efect cresterea poluarii. De aceea se poate aprinde (nu e valabil pentru masinile pentru Europa) si daca nu pui busonul la benzina bine, deoarece creste poluarea ca urmare a vaporilor de benzina scapati in atmosfera.

 

Fata de ce ai zis tu mai sus mai poate fi o bujie, o sonda lambda, o bobina de inductie si inca cateva zeci de alte variante :twoup: . Nu ai cum afla cauza fara sa pui masina pe un tester.

Mersi Paul! Asa am banuiot si eu ca fara o diagnoza nu se poate stii nimic cu certitudine. Totusi, ma intrebam la ce as putea sa ma astept ca si cheltuieli in cazul altor posibile defectiuni ( in afara de situatia cu busonul de la rezervor) ... Aici poate incepe sa doara! :)

Link to comment
Share on other sites

Am pus-o pe tester si au iesit urmatoarele erori: injectorul 1 si 6 ( misfire) si senzorul axei cu came! Deasemena, personal, l-am rugat sa verifice senzorul de temperatura de langa radiator. Acesta binenteles era dus, arata constant , in orice imprejurare -48 de grade Celsius.

 

Scenariul imaginat de mecanic este urmatorul : dat fiind ca senzorul indica o temperatura atat de scazuta, tot el solicita din aceasta cauza prea mult combustibil la injectoare , inncecandu-le intr-o oarecare masura ( consumul mi-a crescut la 14.8, in conditile in care pe Brasov nu am depasit niciodata 12.1 ) . Am dat o comanda de senzor de temepratura, il voi monta in aceasta dupa-amiaza si sunt curios in ce masura problemele vor disparea sau daca este ceva mai grav. Ce parere aveti ?

 

P.S. " Engine Service Soon " a fost resetat, iar acum nu se mai aprinde in bord.

Link to comment
Share on other sites

senzorul care masoara temperatura aerului care intra in cilindri e in admisie, si dupa ala se i-a ECU cand face amestecul. asa ca teoria mecanicului tau nu prea tine. E bine ca a depistat termostatul si trebuie schimbat.

eroarea de missfire poate fi de la bujii/bobina. Eu as schimba bujiile, sunt ieftine si daca nu esti sigur cand s-au schimbat ultima data e bine sa o faci oricum. Influenteaza mult mersul motorului. Consum crescut poate fi si de la ele, desi nu asa de mare. Mai ai si alte bube cred.

Consum crescut - > verificat toate furtunele si furtunasele, bujii, debitmetru, sonda lambda. Daca astea sunt ok se complica treaba.

Link to comment
Share on other sites

Cum influenteaza senzorul respectiv ( de la axa cu came) functionarea defectuoasa a motorului si la ce pret se gaseste ? Senzorul termostatului a fost relativ avanatajos, 88 Ron .
Link to comment
Share on other sites

Nu esti singurul, dar ala cand este mort nu mai ai pornire de loc. E posibil sa il inlocuiesti degeaba sau prematur. De regula se incepe cu ce e mai ieftin si care sunt oricum consumabile si apoi ajungi la restul. Din cate am vazut el are mai multe chestii.

Dupa ce o pui putin la punct poti sterge eroarea si apoi vezi daca mai apare si daca mai ai probleme. Senzorul ala nu stiu exact cat e dar mai scump decat niste bujii la 6-7 euro bucata, e in jur de 200 daca nu ma insel.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Mersi fain baieti de info! Pana una-alta voi monta sezorul de temperatura ce l-am cumparat si va voi anunta ce s-a schimbat si ce erori mai se confirma la diagnoza! Sunteti o comunitate activa, solidara, ma bucur ca am ocazia sa invat de la voi! :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.