Jump to content

Planare Placa de presiune


Rin_Tin_Tin

Recommended Posts

Vreau sa-mi pun volanta masa simpla de E28 pe un E36 325...

Intrebarea mea este daca pe langa volanta se planeaza si placa de presiune... Am gasit la cineva tot Kitul second dar imi par destul de "lustruite"...

Volanta sigur o planez dar de planat placa de preiune n-am auzit...

Voi ce stiti ?

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca tu vrei sa-ti schimbi volanta cu una mai usoara sa-ti urce mai repede in ture BUUUN.

 

1. Volanta se poate plana, dar sa nu uiti sa-i planezi si buza neuzata (partea cu suruburile care se infileteaza si tin placa de presiune) s-o readuci la cota 0.Eu am avut volanta uzata si imi patina (chiar daca ambreiajul era la jumate din viata doar 20.000 km, nici nu se tocisera rizurile de tot, volanta are 200.000). Cota 0 n-o gasesti in manuale, trebuie masurata dupa o volanta noua. Asta o stiu pe propia piele.

 

2. Sa planezi placa de presiune nu am auzit, dar daca o planezi probabil ca o sa-ti patineze ambreiajul, o sa se fisureze mai repede. Asta vb din gandeala mea.

 

3. Daca o sa-ti montezi volanta cu masa simpla o sa schimbi total problema, arcurile din disc probabil nu or sa reziste mult pt ca sunt mici, plecarea o sa fie mult mai smucita (la motoarele mari se pun volante cu masa dubla, plecare e mult mai lina, arcurile sunt mai mari).

 

Daca volanta e mai usoara decat originala o sa-ti urce mai repede in ture, dar o sa se balbaie in relantiu care o sa stea undeva pe la 1.000 rpm. O sa-ti creasca consumul, frana de motor o sa-ti fie mult mai violenta. Singurul avantaj ca o sa prinzi 100 putin mai repede.

 

Bafta!

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

ziemenz nu stiu daca te refereai la motoarele mari dar pot sa-ti spun din propria experienta ca la motorul meu de 1.9 nu si-a modificat turatia ralantilului si in nici un caz nu balbaie.

Consumul este acelas desi as zice ca sunt mai tentat sa-i dau blana de dragul noii senzatii a volantei usoare si deci... indirect este afectat consumul :twoup:

...aaa, si sa nu uit, frana de motor este o idee mai ferma dar nu as folosi in nici un caz cuvintele "mult mai violenta" pentru ca nu este asa, cel putin in cazul motorului de 1.9

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

Nu ma pricep prea bine la explicatii dar:

 

Legat de consum: volanta mai usoara => energie cinetica mica => frana de motor mai mare si distanta parcursa de cand iei piciorul de pe gaz mai mica, automat trebuie s-o calci putin mai mult sa revii la viteza care o aveai inainte sa iei piciorul dupa gaz.

Link to comment
Share on other sites

Nu ma pricep prea bine la explicatii dar:

 

Legat de consum: volanta mai usoara => energie cinetica mica => frana de motor mai mare si distanta parcursa de cand iei piciorul de pe gaz mai mica, automat trebuie s-o calci putin mai mult sa revii la viteza care o aveai inainte sa iei piciorul dupa gaz.

 

Poti detalia putin cum e cu piciorul pus..luat pe/ de pe, gaz ?

Nu vreau sa fac chestia asta dar e ceva de invatat de aici si practic asta e scopul forumului.....Sa inveti din experienta altora.....

Chestia cu energia cinetica ma intereseaza cel mai tare...Eu in nemernicia mea, ma gandeam ca este vorba de viteza unghiulara, dar in fine...Care ar fi diferenta de moment transmisa in arcurile discului la debraiere intre o volanta usoara si una normala cum a pus bavarezul pe masina? Cam cum se manifesta diferenta asta ?

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Un topic despre usurare volanta si efecte adverse (scrie chiar si in romaneste pt cine nu intelege): http://www.daciaclub.ro/Usurare-volanta-t6105.html

Nu inteleg de ce toata lumea e plina de mistouri pe aici, de aceasi problema m-am lovit si eu anul trecut si n-a sarit nici macar unul cu o vorba: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=60613&hl=

 

Nu sunt mecanic de meserie, deci nu ma pricep la explicatii, eu am lucrat la masina mea din placere si mi le-am facut singur, de la cutia de viteze pana la suspensii, jante si electrica. (mi-am cumparat chei care-mi trebuiau si nici nu stiam cum se numesc). Atat ma pricep sa explic, atat am spus.

http://www.hi5.com/friend/photos/displayMa...bumId=346645584

Link to comment
Share on other sites

Un topic despre usurare volanta si efecte adverse (scrie chiar si in romaneste pt cine nu intelege): http://www.daciaclub.ro/Usurare-volanta-t6105.html

Nu inteleg de ce toata lumea e plina de mistouri pe aici, de aceasi problema m-am lovit si eu anul trecut si n-a sarit nici macar unul cu o vorba: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=60613&hl=

 

Nu sunt mecanic de meserie, deci nu ma pricep la explicatii, eu am lucrat la masina mea din placere si mi le-am facut singur, de la cutia de viteze pana la suspensii, jante si electrica. (mi-am cumparat chei care-mi trebuiau si nici nu stiam cum se numesc). Atat ma pricep sa explic, atat am spus.

http://www.hi5.com/friend/photos/displayMa...bumId=346645584

 

Ce ai spus este perfect adevarat. Ma asteptam la mai multe detalii nu la link-uri.

oricum, merci

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.