Jump to content

Care e nivelul corect la ulei


Bursucel

Recommended Posts

Salut.

Am schimbat uleiul la al meu E46 320D NFl si stiu ca intre 5 litri.

Ok am pus 5 litri dar pe joja care este nivelul optim.

Nu stiu cat e maxim cat e minim (banuiesc doar)

Capatul jojei are farful, urmeaza o crestatura, 1 cm lungime si iarasi o crestatura, 1.5 - 2 cm si protuberanta din capat.

Unde trebueis a fie nevelul pe joja. intre acele 2 crestaturi.

Asa am gasit pe net.

Link to comment
Share on other sites

Pai un semn pentru minim si unul pentru maxim ! Daca schimbi cu cantitatea de ulei specificata...nu sunt probleme !

Daca trebuia sa pui ulei care sa ajunga pana la un anumit nivel pe joja aveai alt semn pe joja...nu ?

Link to comment
Share on other sites

Nivelul uleiului in motor

 

Il verificati dupa ce parcati autovehiculul pe o suprafata plana si opriti motorul.

ATENTIE: Nivelul de ulei trebuie verificat in mod regulat.

Folosirea a mai mult sau mai putin ulei poate distruge motorul. Este normal sa adaugati anumite cantitati de ulei intre schimburi, in functie de conditiile de exploatare.

Pentru verificare urmati etapele de mai jos:

» Parcati vehiculul pe o suprafata dreapta.

» Incalziti motorul pana atinge temperatura de exploatare. Asteptati circa 10 - 20 minute pana uleiul revine in baia de ulei. Cu ajutorul jojei de ulei verificati nivelul de ulei; acesta trebuie sa fie intre cele doua semne de pe joja. Vezi figura.

» Scoateti joja, stergeti-o cu o carpa curata si introduceti-o complet inapoi. Doar acum aveti o indicatie exacta a nivelului uleiului din motor!

 

» In cazul in care este mai putin ulei, completati turnand pe orificiul situat pe capacul motorului, marcat corespunzator. Turnati in cantitati mici si verificati prin citiri pe joja nivelul obtinut.

ATENTIE: Folositi ulei din tipul recomandat de producator. Nu completati cu ulei de alta marca deoarece s-ar putea ca acestea sa nu fie miscibile.

» Daca pe joja cititi o indicatie dincolo de valoarea maxima, consultati un mecanic.

http://img97.imageshack.us/img97/6046/oilz.jpg

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

@edy

Nu este adevarat ce spui.

Uleiul nu trebuie pus intre minim si maxim ci pe MAXIM... Cum pe celelalte borcane cu zemuri pui pe maxim la fel si la motor pui ulei pe maxim... La radiator ai doar un semn , iar nivelul apei in vazul de expansiune trebuie sa stea pe acel semn... La fel si la servo.

 

 

O verificare corecta a nivelului de ulei din motor se face astfel :

 

Lasi masina toata noaptea pe o suprafata plana cum ai spus iar a doua zi scoti joja, uleiul va fi cu mult peste semn , stergi joja si o introduci. O lasi 10 secunde si o scoti. Uleiul trebuie sa fie cat mai aproape de maxim fara a depasi valoarea maxima.

Link to comment
Share on other sites

partial adevarat. intradevar NU trebuie sa stea pe o suprafata orizontala !

 

-cine asteapta pana dimineata sa verifice nivelul uleiului ? :twoup: este suficient sa astepti 15' cu motorul oprit.

-se schimba uleiul uzat exact cu cantitatea precizata de producator !

Link to comment
Share on other sites

Mie un mecanic mi-a zis ca nivelul la ulei e bine sa fie putin peste minim pt ca dc ar fi la max ar forta in semeringuri(nu stiu cum se scrie).

 

La alti useri am vazut ca masina merge mai bine cand nivelul de ulei e la max.

 

Acum am nivelul la max, am facut schimbul si i-am zis mecanicului sa bage exact 6.5l.

Link to comment
Share on other sites

Mie un mecanic mi-a zis ca nivelul la ulei e bine sa fie putin peste minim pt ca dc ar fi la max ar forta in semeringuri(nu stiu cum se scrie).

Simering se spune. Si nu se strica daca uleiul sta la nivelul maxim.

E o prostie ce a zis acel mecanic, uleiul e recomandat sa stea la maxim, astfel incat sa aiba de unde sa scada daca se consuma sau daca incepe sa piarda pe undeva. Daca deja e la minim, risti sa ramai fara ungere.

 

 

PS : semering e altceva :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Mecanicul respectiv se gandea probabil la un motor mai uzat la care exista probleme cu circulatia gazelor prin carterul motorului.

Oricum ca o masura de siguranta sa nu incerci sa pui ulei pana la maxim si sa-ti faci un hobby din asta( daca iti consuma 150-300 de grame la 4-5000 de km sa te apuci repede sa completezi pana la maxim), pentru ca e posibil sa pui mai mult la un moment dat si atunci va curge probabil pe la simeringuri sau garnituri.

Link to comment
Share on other sites

Lasi masina toata noaptea pe o suprafata plana cum ai spus iar a doua zi scoti joja, uleiul va fi cu mult peste semn , stergi joja si o introduci. O lasi 10 secunde si o scoti. Uleiul trebuie sa fie cat mai aproape de maxim fara a depasi valoarea maxima.

 

Uleiul se verifica la 5 minute dupa oprirea motorului, nu de pe o zi pe alta. Nivelul la joja intre Min/Max este de 1L, valabil cam la toate marcile de masini.

Link to comment
Share on other sites

Mecanicul respectiv se gandea probabil la un motor mai uzat la care exista probleme cu circulatia gazelor prin carterul motorului.

Oricum ca o masura de siguranta sa nu incerci sa pui ulei pana la maxim si sa-ti faci un hobby din asta( daca iti consuma 150-300 de grame la 4-5000 de km sa te apuci repede sa completezi pana la maxim), pentru ca e posibil sa pui mai mult la un moment dat si atunci va curge probabil pe la simeringuri sau garnituri.

 

Asa, sa vad daca am inteles bine.

 

Daca consuma ulei sa nu mai completeze, bravo man, uite de ce e util forumul, impartasesti si celor de langa tine din vasta ta experienta.

 

Iti dai seama? Daca scapi 3ml in plus, iti bubuie motorul. Cate cazuri din astea ai intalnit?

 

Dupa mine la jumatate ar fi cel mai bine.

 

Sigur zona dintre minim si maxim e asa, orientativ, cel mai bine te apuci si iti faci propriul marcaj fix la mijloc, sa fim noi mai rigurosi. Baietii astia care fac motoare is niste papagali.

 

:twoup: :) :) :(

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa intru in polemica, am auzit si eu multe lucruri, am si citit multe lucruri, intamplator unele sunt corelate chiar cu informatii de la BMW(din manual).

Din text am dedus/tradus sau ce o mai fi: sa nu adaug ulei pana ce nivelul acestuia este putin peste reperul de Minim(de aici mi-am permis sa recomand daca iti consuma 150-300 de grame de ulei sa nu te apuci sa adaugi intr-o veselie urmarind reperul maxim si cam atat).

post-20110-1277573980_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cum spune si Calin in practica intre minim si max este aprox 1l.

 

Uleiul in surplus poate sa dauneze dar e valabil pentru o cantitate mare peste nivel nu pentru cateva zeci sau 200-300 grame.

 

La o verificare in care constati lipsa ulei completezi pana la nivel maxim, e simplu nu?

Link to comment
Share on other sites

Oricat as vrea nu ma pot abtine :twoup:, pai NU nu completez pana la nivelul maxim pentru ca baietii papagali de la BMW spun altceva.

De ce s-ar mai chinui sa faca manuale la masinile astea minunate daca tot nu urmam ce scrie in ele!?

Eu consider ca afirmatia mea din postul precedent este una pertinenta in special pentru cei care nu citesc manualele de la BMW, pentru ca pentru cei care le citesc treburile stau diferit, adica nu completez ulei imediat cum a scazut nivelul ci astept sa ajunga putin peste limita de jos adica de Minim.

Link to comment
Share on other sites

Mecanicul respectiv se gandea probabil la un motor mai uzat la care exista probleme cu circulatia gazelor prin carterul motorului.

Oricum ca o masura de siguranta sa nu incerci sa pui ulei pana la maxim si sa-ti faci un hobby din asta( daca iti consuma 150-300 de grame la 4-5000 de km sa te apuci repede sa completezi pana la maxim), pentru ca e posibil sa pui mai mult la un moment dat si atunci va curge probabil pe la simeringuri sau garnituri.

 

Reiau postul tau, de aici a pornit totul, din ce ai scris tu pana acum eu inteleg ca cei de la BMW nu te lasa sa completezi uleiul pana la nivel MAXIM. :twoup:

 

Cat despre ce mai zici tu logic ar fi sa copletezi astfel incat sa nu ramai cu nivelul uleiului sub minim.

Link to comment
Share on other sites

Sigur zona dintre minim si maxim e asa, orientativ, cel mai bine te apuci si iti faci propriul marcaj fix la mijloc, sa fim noi mai rigurosi. Baietii astia care fac motoare is niste papagali.

 

:twoup: :) :) :(

 

Dupa tine au pus degeaba marcajul de minim, dc uleiul tre sa stea numai la maxim.

 

Orice nivel situat intre minim si maxim e ok, cel putin asa ar fi logic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.