Jump to content

Probleme incalzire / pornire


Recommended Posts

Salut,

 

Am un 318is din 93 si as avea o problema destul de ingrijoratoare pentru mine. La 3 saptamani dupa ce mi-am scos masina din service (schimbare de ambreiaj si volanta + o gramada de alte rahaturi care au costat enorm) inevitabilul s-a intamplat si masina s-a stricat iar.

Initial a inceput sa se incalzeasca si sa piarda niste lichid. Se incalzea destul de greu si cantitatea de lichid pierdut era foarte mica. Mai apoi aceasta incalzire a inceput sa se accentueze si daca lasam masina pornita (pe loc) pret de 5 minute fierbea; nu mai spun de lichidul de racire care curgea ca la cismea. Am luat si eu ca tot omul masina si m-am dus la o rampa sa vad pe unde anume curge. Am constatat locul si vi-l atasez in poza 1. In poza 2 se gaseste un motor similar, cu locul cu pricina incercuit pentru a va face o idee despre unde este problema mai exact. Am luat decizia de a nu mai merge cu ea pana nu fac rost de bani.

Ieri m-am gandit sa ii mai dau o cheie pentru a nu imi muri bateria de tot (ea sta de aproximativ 2 saptamani) si am ramas foarte surprins. Masina a pornit, apoi s-a auzit un "puf" ca si cum s-ar fi eliberat niste presiune de pe undeva si apoi motorul a murit. Nestiind ce s-a intamplat, am pornit-o si a doua oara cu exact acelasi rezultat. A treia oara, am si accelerat, insa trebuia sa tin turatiile peste 3000 pentru a nu muri motorul.

 

Acum eu nu sunt cine stie ce expert dar imi dau cu parerea. In legatura cu incalzirea mea eu ma gandesc ca ar fi pompa de apa. In ulei m-am uitat (evident pe joja) si nu am observat nici un fel de neomogeneitate (din ce am auzit si eu ar trebui sa se vada niste brobonele mici de apa in ulei - nu exista). M-am uitat si in vasul de expansiune dupa ulei (care teoretic, in opinia mea, ar fi trebuit sa stea deasupra) si nu exista. Am eliminat _chiulasa_. Termostatul face serviciu (ambele furtune sunt calde). Ventilatorul functioneaza. Ramane o singura varianta: Pompa.

Legat de partea cu moartea motorului parerea mea este ca aceasta e cu totul o alta problema si ca nu se leaga de prima. Daca masina ramane pornita atunci cand o turez, credeti ca ar putea intra cumva prea mult aer astfel incat arderea sa nu se faca asa cum trebuie?

 

Daca aveti vreo parere sau vreo idee despre cum as putea rezolva cele expuse mai sus, sau daca ati mai intalnit asa ceva... va rog nu evitati sa imi dati si mie un sfat.

 

Merci anticipat,

Pavel

post-14475-1277824151_thumb.jpg

post-14475-1277824158_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.