Jump to content

Protectie la inversarea polaritatii


BlshOp-VR6

Recommended Posts

Salutare,

 

Stie cineva daca BMW E46 318i din 99 are protectie pentru astfel de cazuri? Ieri am avut un prieten neatent care, in incercarea de a-mi da curent pentru a porni masina, a conectat gresit cablurile la baterie.

Eu eram in masina si mi-am dat seama ca ceva este in neregula pentru ca nu se mai aprindea nici plafoniera nici bordul.. nimic.. ca si cum masina era fara curent. In secunda doi am vazut ca iese ceva fum din cablurile puse si le-am deconectat instant. Dupa incident, toate si-au revenit la normal. Nu am apucat sa verific sistemul audio si alte nebunii pt ca era tarziu si n-am mai stat sa alimentez pana la capat pentru a putea porni masina. Tin sa precizez ca bateria mea este moarta 100% si azi voi incerca sa o pornesc cu un jump starter. Pana diseara cand ajung de la servici am inima cat un purice.. nu stiu la ce sa ma astept datorita intamplarii de aseara drept urmare va cer pareri, poate mai linistitoare.

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

In mod normal nu ar trebui sa se arda nimic. Cele care se ard fie sunt vechi si nu aveau standardul asta fie aveau ceva defecte care acum au dus la ardere.

 

Astazi este o cerinta standard la fel cum pe orice fir daca faci scurtcircuit la masa sau la beterie, nu trebuie sa se arda nimic.

 

99.99% nu ai patit nimic la masina. Bafta !

Link to comment
Share on other sites

De fiecare data cand i-am mai dat curent (caci nu prea mai merg cu ea si am mai pornit-o asa) eu le-am pus. Acum am zis ca se descurca.. mai ales ca e nebun dupa masini, demontat-montat etc.. si uite ce-am patit..

 

Sanse stiu ca sunt.. eu doar sper sa fi scapat cu invatatura de minte si alta data sa nu mai las pe mana altora treburi de genul asta.. Cel putin la masina mea..

Link to comment
Share on other sites

EÂşti totuÂşi prea ĂŽncrezĂŁtor, cel puĂžin aÂşa cred. :twoup:

 

Sunt Âşanse mari sĂŁ arzi ceva astfel.

 

Am mai bine de 5 ani de proiectare de circuite pentru masini ca inginer electronist. Fac asta zi de zi deci crede-ma...

 

astazi este standard si doar unele accidente, modificari etc. pot duce la ardere cu bateria conectata invers. Fiecare circuit, luat de pe masina nu are voie sa se arda.

 

Mai ramane problema cu anul masinii daca era pe vremea aia acest standard sau nu dar tind sa cred ca da si ca nu va avea probleme la ea.

Link to comment
Share on other sites

Aceste standarde existau Âşi ĂŽn timpul fabricaĂžiei seriei 5 E39 Âşi seriei 3 E46?

 

Pe perioada lor sigur existau dar trebuiau sa existe inainte, cand s-a facut proiectarea. Pe E60 e sigur.

 

Vazut cu ochii :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Intr-un final am reusit sa pornesc masina.. cu clesti conectati de la alta masina pornita plus jump starterul. Doar cu jump-ul nu a vrut deloc...

Dupa ce am pornit-o nu a dat semne sa aibe ceva in schimb dupa ce am tinut-o mai mult pornita si dupa ce am mers nitel cu ea, cand am oprit-o, nu a mai vrut sa porneasca.

Ramane de vazut daca s-o fi dus alternatorul (desi nu cred) sau e doar bateria moarta (inclin sa cred mai mult asta dupa faptul ca nu a vrut sa porneasca nici cu jump starterul desi inainte pornea fara probleme). E posibil sa nu se incarce mai deloc de la alternator daca bateria e dusa de tot?

Link to comment
Share on other sites

Intr-un final am reusit sa pornesc masina.. cu clesti conectati de la alta masina pornita plus jump starterul. Doar cu jump-ul nu a vrut deloc...

Dupa ce am pornit-o nu a dat semne sa aibe ceva in schimb dupa ce am tinut-o mai mult pornita si dupa ce am mers nitel cu ea, cand am oprit-o, nu a mai vrut sa porneasca.

Ramane de vazut daca s-o fi dus alternatorul (desi nu cred) sau e doar bateria moarta (inclin sa cred mai mult asta dupa faptul ca nu a vrut sa porneasca nici cu jump starterul desi inainte pornea fara probleme). E posibil sa nu se incarce mai deloc de la alternator daca bateria e dusa de tot?

 

Nu e de la alternator!

 

Bateria are un numar de 6 elemente legate in serie. Cand se duce bateria se intampla 2 fenomene:

-toate aceste elemente nu mai au capacitatea necesara si inmagazineaza mai putina energie electrica deci se va descarca mai repede

si...

-rezistenta interna a fiecarui element din baterie va creste. Asta va face imposibila pornirea, chiar daca bateria mai are energie deoarece bateria nu mai e capabila sa ofere multa energie odata

 

Fiindca elementele sunt legate in serie, e suficient ca un element sa fie dus de tot, cu o rezistenta interna mare si care desi ceilalti ar fi ok, va impiedica pornirea motorului.

 

La tine, cand ai spus ca acel prieten a pus firele invers si a iesit doar putin fum este 100% sigur ca un elemnt de la tine sau cel putin unul din bateria ta este varza. Practic ai legat 2 bateri in serie si ai facut scurt circuit la 24 de V. Cum cablurile sunt inca intregi, cei 24 de V au cazut pe un element sau doua din bateria ta.

 

Practic, un element in loc sa aiba 2 V si ceva a avut -24V sau ma rog, minus cat a mai ramas din caderea de tensiune fapt ce a dus la distrugerea lui completa.

 

Eu zic ca nu e cazul sa-ti faci griji in privinta alternatorului ci doar sa cauti alta baterie.

Link to comment
Share on other sites

O sa merg cu masina de unde am luat bateria ca este in garantie. Daca nu vor vrea sa mi-o schimbe si vor vrea sa imi inlocuiasca acidul sau cine stie ce sa-i faca.. cumpar alta.

Bateria era ok si nici consumatori nu aveam.. doar ca de un an de zile masina sta in garaj. Iarna nu am miscat-o deloc si atunci s-a dus din baterie. Cand s-a mai incalzit, am iesit cu ea de cateva ori dar am fost nevoit sa o alimentez de la alta baterie altfel nu pornea. Probabil ca de-aia s-a dus..

 

Multumesc de sfaturi! Putem continua discutia.. poate e constructiva si pentru altii.

Link to comment
Share on other sites

O sa merg cu masina de unde am luat bateria ca este in garantie. Daca nu vor vrea sa mi-o schimbe si vor vrea sa imi inlocuiasca acidul sau cine stie ce sa-i faca.. cumpar alta.

Bateria era ok si nici consumatori nu aveam.. doar ca de un an de zile masina sta in garaj. Iarna nu am miscat-o deloc si atunci s-a dus din baterie. Cand s-a mai incalzit, am iesit cu ea de cateva ori dar am fost nevoit sa o alimentez de la alta baterie altfel nu pornea. Probabil ca de-aia s-a dus..

 

Multumesc de sfaturi! Putem continua discutia.. poate e constructiva si pentru altii.

 

Sa nu accepti schimb de acid !!! Sau dinastea. Nu stiu ce tip exact ai insa ai probleme nu in reactia chimica ci direct in structura bateriei !

 

Trebuie doar schimbata !!!

Link to comment
Share on other sites

E Varta de 72 sau 74 de amperi.. nu mai stiu exact amperajul. Stiu ca i-am zis sa-mi puna de minim 72 dar parca a zis ca nu are si mi-a pus de 74.

Oricum nu o sa accept decat schimbul ei daca e sa o rezolv in garantie.

Edited by BlshOp-VR6
Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=47544&hl=

 

uite aici aceeasi problema cu a ta

 

si apoi fara nici o suparare dar imi place tare treaba asta "am pus bateria invers,sunt vinovat pt asta dar lasa ca ma duc la vanzator sa o schimbe/repare ca doar este in GARANTIE" si vad ca esti si incurajat pt aceasta actiune.Dupa accea ne miram ca se uita cate un vanzator sceptic la noi cand mergem cu cate un produs/piesa la reparat in perioada de garantie

 

PS. nu te supara pentru postul meu ,imi pare rau pentru situatia ta, dar m-a amuzat treaba cu bateria :twoup:

Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=47544&hl=

 

uite aici aceeasi problema cu a ta

 

si apoi fara nici o suparare dar imi place tare treaba asta "am pus bateria invers,sunt vinovat pt asta dar lasa ca ma duc la vanzator sa o schimbe/repare ca doar este in GARANTIE" si vad ca esti si incurajat pt aceasta actiune.Dupa accea ne miram ca se uita cate un vanzator sceptic la noi cand mergem cu cate un produs/piesa la reparat in perioada de garantie

 

PS. nu te supara pentru postul meu ,imi pare rau pentru situatia ta, dar m-a amuzat treaba cu bateria :twoup:

 

Daca te uitai bine, bateria era deja moarta cand a legat-o aiurea...

Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=47544&hl=

 

uite aici aceeasi problema cu a ta

 

si apoi fara nici o suparare dar imi place tare treaba asta "am pus bateria invers,sunt vinovat pt asta dar lasa ca ma duc la vanzator sa o schimbe/repare ca doar este in GARANTIE" si vad ca esti si incurajat pt aceasta actiune.Dupa accea ne miram ca se uita cate un vanzator sceptic la noi cand mergem cu cate un produs/piesa la reparat in perioada de garantie

 

PS. nu te supara pentru postul meu ,imi pare rau pentru situatia ta, dar m-a amuzat treaba cu bateria :twoup:

 

Salut,

 

Dupa cum spune si Bala, bateria era deja terminata. Eu am vrut doar sa-i dau curent pentru a porni masina iar atunci s-a intamplat nefericirea, drept urmare, bateria nu s-a busit in urma neatentiei ci era dinainte.

Link to comment
Share on other sites

[

 

La tine, cand ai spus ca acel prieten a pus firele invers si a iesit doar putin fum este 100% sigur ca un elemnt de la tine sau cel putin unul din bateria ta este varza. Practic ai legat 2 bateri in serie si ai facut scurt circuit la 24 de V. Cum cablurile sunt inca intregi, cei 24 de V au cazut pe un element sau doua din bateria ta.

 

Practic, un element in loc sa aiba 2 V si ceva a avut -24V sau ma rog, minus cat a mai ramas din caderea de tensiune fapt ce a dus la distrugerea lui completa.

 

Eu zic ca nu e cazul sa-ti faci griji in privinta alternatorului ci doar sa cauti alta baterie.

 

Aici ne explici foarte frumos cum sa distrus bateria lui

 

""Daca te uitai bine, bateria era deja moarta cand a legat-o aiurea... ""

 

Iar aici imi spui ca deja era bateria moarta cand a conectat cablurile

 

Din ce ai scris tu aici reiese ca bateria intradevar era goala ,se putea reincarca dar din cauza montarii cablurilor gresite sa creeat acea cadere de -24 v pe unul sau 2 elementi lucru ce a facut inutilizabila acea bateria,drept urmare trebuie sa merga la garantie

 

Imi pare rau pt patania ta,sper sa o rezolvi si cu bateria :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.