Jump to content

E36 325i - ce diferential ?


JAX

Recommended Posts

Buna.

 

Dupa 3 ani mi-am luat BMW din nou ... de data asta un benzinar , nascut 320 si acum cu un 2.5 in el.

Tipu care a facut conversia , a lasat diferentialul de pe 320 ... nu stiu ce gear ratio are da parca nu imi place cum merge masinuta ... primu meu benzinar e30 parca mergea mai sus in fiecare treapta de viteza.

 

Am vazut ca sunt tot felu de diferentiale cu diferite numere : 3,25 (H30) , 4,27 , 3,64 (H27/H9) , 3,45 (H41) ... etc.

Masina are 224cp la motor si 196cp la roti masurat pe banda acu 4 zile ... da in a 3-a parca nu urca destul de sus cum urca ursuletu.

Primu ursulet urca in a 2-a pina la 120 , a 3-a pina la 186 , a 4-a 232km/h si la a 5-a iesea din cadran .

 

Deci ce tip /ratio de diferential sa caut si sa pun pe el ?

 

Mersi anticipat.

Link to comment
Share on other sites

pai la ursuletul ala aveai un diferential luuuuuuuuuuuuuuuung de nu se mai termina , se pare

 

la un 325 normal e vreo 90-100 a 2-a, 140-150 a 3-a, vreo 200 a 4-a, si a 5-a cat ti-o fi norocul

la 320 cu vreo 15 km mai putin in fiecare treapta.

m-am urcat in cateva 325 , si in 320, si in niciuna nu am vazut fabulele pe care le zici tu ca prindeai cu ursuletul...ala cred ca l-ai avut cu grup de diesel de urca asa mult

in schimb a avut un prieten grup de 4.XXX pe un 320 si prindea maxim vreo 170 in a 5-a in limitare , deci sunt tot felul de ciudatenii pe la noi

 

 

 

diferenta de rapoarte la diferential nu cred sa fie asa mare intre 320 si 325, dar conteaza mult cutia folosita.....daca e cea originala sau a pus si cutia de 325.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu sunt fabule cu ursuletul , am masurat pe GPS , nu ar avea nici un sens sa mint si nu ar avea nici un sens sa ma apuc sa schimb diferentialul daca nu imi notasem acum 5 ani cand am avut ursuletul.

Simt eu ca nu merge pina unde trebuie. E drept ca diferentialu de pe urs era cu LSD da nu prea conteaza la speed ratio.

 

Cutia e de 325 dupa cum spune omu care a facut swapu' .... il mai intreb o data sa fiu sigur.

M-am uitat dupa ceva diferentiale cu ratio de 2.65 si 3.15 , si se pare ca 2.65 e folosit si pe TDSuri ...

Potriveste unu de la un tds ? (ma gandesc la flanje si suportu de prindere)

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc numa sa potriveasca la flanje si la cuplu pe cardan sa nu am de facut modificari prea mari.

 

E asta aici care arata super bine : http://cgi.ebay.de/BMW-E36-325td-td-Differ...=item5d27c53b94

Si mai gasisem unu de 2.93 de pe un 328 http://cgi.ebay.de/BMW-E36-Differential-Hi...=item27b2bb0dc1

 

Da astia care vand de pe 328uri zic ca nu potriveste numa la 328 si 323 ... mi se pare ciudat.

Link to comment
Share on other sites

Ai grija, daca diferentialul de pe masina ta este carcasa mica , de la 320, atunci cand vei vrea sa pui un diff de 2.5 cu un raport mai mic, acesta va fi carcasa mare, si va trebui sa iei in calcul si schimbatul cardanului si al planetarelor, care nu se potrivesc de la diff carcasa mica la diff carcasa mare.

 

Eu am avut pe masina, motor 2.5 un diff lsd 3.15, care a inceput sa faca probleme, si mi-am pus acum un diff 3.45, open.

Intr-adevar treptele sunt mai scurte, eu luam cu 3.15 a 2-a 100, a 3-a 140...mai departe nu stiu...

Cu diff 3.45 am treptele mai scurte, dar imi place ca pleaca mai bine de pe loc, parca are demarajul mai bun.

Nu stiu cum se va modifica consumul, daca se va modifica, ramane de vazut!

 

 

EDIT: Si su sunt curios cum ai dus-o la 200 Cp la roata...

Edited by scara_211084
Link to comment
Share on other sites

Buna.

 

Dupa 3 ani mi-am luat BMW din nou ... de data asta un benzinar , nascut 320 si acum cu un 2.5 in el.

Tipu care a facut conversia , a lasat diferentialul de pe 320 ... nu stiu ce gear ratio are da parca nu imi place cum merge masinuta ... primu meu benzinar e30 parca mergea mai sus in fiecare treapta de viteza.

 

Am vazut ca sunt tot felu de diferentiale cu diferite numere : 3,25 (H30) , 4,27 , 3,64 (H27/H9) , 3,45 (H41) ... etc.

Masina are 224cp la motor si 196cp la roti masurat pe banda acu 4 zile ... da in a 3-a parca nu urca destul de sus cum urca ursuletu.

Primu ursulet urca in a 2-a pina la 120 , a 3-a pina la 186 , a 4-a 232km/h si la a 5-a iesea din cadran .

 

Deci ce tip /ratio de diferential sa caut si sa pun pe el ?

 

Mersi anticipat.

 

 

 

320 are raport 3.46

325 are raport 3.15 sau 3.25 pe compact

daca vei pune diferential mai mic ca raport de 3.15 nu vei fi multumit la starul de pe loc la demaraj etc.

 

eu am facut o gramada de perumutari sa vad cum se comporta masina si anume.. pe 325i am pus cutie cu 5 viteze si diferential de 3.45 dar aveam top speed-ul maxim de 200 km/h la 6000 rot/min masina tragea exemplar de bine dar se plafona, pe urma am pus diferential raport 2.93 unde am castigat la viteza 240 km/h dar starul de pe loc era foarte slab...

acum am asa cutie de viteze manuala cu 6 trepte ZF si diferential raport 3.46 si am castigat si demaraj si viteza...singurul lucru este ca treptele de viteza sunt ceva mai scurte...

 

eu iti recomand diferential raport 3.15 blocant si rezolvi treaba!

 

asa acum lumineaza lumea aici de unde ai scos puterea aia la motor si la roata?!!

Link to comment
Share on other sites

Cutia cu 6 trepte de pe ce masina provine?

Au mai fost necesare ceva modificari ?

Eu cu m50 2.5 stock , si rap 3.45 trec de 200, dar nu am incercat inca sa vad cat duce maxim.

Toate bune!

 

trebuie schimbata volanta, kit-ul de ambreiaj, cardanul, timoneria,jugul la cutia de viteze..sunt ceva mai multe schimbari de facut!

pai da si eu treceam de 200 dar era prea turata acum este ok turatia motorului si consumul!

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de unde a scos-o toata lumea cu cutia in 6 trepte .... cutia e normala in 5 trepte.

La masina nu stiu ce i s-a facut fiindca nu am facut eu , am cumparat-o asha cum e acum 3 saptamani si am pus-o pe banda sa vad cat are. Am un PDF cu rularea si am sa il pun aici mai tarziu dupa ce il fac jpg sau ceva sa il uploadez.

Din cate stiu eu ce s-a facut la motor dupa spusele vechiului proprietar : schimbat esapament cap coada , evacuare in 6 tevi , chip , filtru sport , modificare admisie (din cate am inteles eu ceva canale de la admisie marite). Nu sunt specialist asha ca nu pot spune cu exactitate. Oricum am dovada de pe banda de rulaj asha ca nu e bullshit :twoup:

 

Ei , Topicu era cu diferentialu si sa ne intoarcem la el ...

 

Dupa cate am vazut eu cutia la diferential e normala (corpu mare) de e36 , deci ar trebui sa potriveasca bolt on chiar daca o sa trebuiasca sa schimb flanjele de prindere pentru planetare sau cardan.

 

Cardanu nu vad de ce ar trebui sa il schimb , ca se poate schimba numai flanja de prindere la diferential daca e sa trebuiasca schimbata .

 

Cristi_E36 : Deci tu zici sa nu ma duc pe un diferential cu raportu asha mic ? Ma gandeam ca plecatu de pe loc nu e chiar asha o problema (masina trage bine) si nu prea o birjalesc prin orash si pe drum de tara , dar parca imi lipseste top speed. Nu prea ma intereseaza consumul ca nu am luat motor de 2.5 pentru consum , da cand ma duc pe autostrada nu vreau sa pic in nas la 220km/h.

Edited by JAX
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de unde a scos-o toata lumea cu cutia in 6 trepte .... cutia e normala in 5 trepte.

La masina nu stiu ce i s-a facut fiindca nu am facut eu , am cumparat-o asha cum e acum 3 saptamani si am pus-o pe banda sa vad cat are. Am un PDF cu rularea si am sa il pun aici mai tarziu dupa ce il fac jpg sau ceva sa il uploadez.

Din cate stiu eu ce s-a facut la motor dupa spusele vechiului proprietar : schimbat esapament cap coada , evacuare in 6 tevi , chip , filtru sport , modificare admisie (din cate am inteles eu ceva canale de la admisie marite). Nu sunt specialist asha ca nu pot spune cu exactitate. Oricum am dovada de pe banda de rulaj asha ca nu e bullshit :)

 

Ei , Topicu era cu diferentialu si sa ne intoarcem la el ...

 

Dupa cate am vazut eu cutia la diferential e normala (corpu mare) de e36 , deci ar trebui sa potriveasca bolt on chiar daca o sa trebuiasca sa schimb flanjele de prindere pentru planetare sau cardan.

 

Cardanu nu vad de ce ar trebui sa il schimb , ca se poate schimba numai flanja de prindere la diferential daca e sa trebuiasca schimbata .

 

Cristi_E36 : Deci tu zici sa nu ma duc pe un diferential cu raportu asha mic ? Ma gandeam ca plecatu de pe loc nu e chiar asha o problema (masina trage bine) si nu prea o birjalesc prin orash si pe drum de tara , dar parca imi lipseste top speed. Nu prea ma intereseaza consumul ca nu am luat motor de 2.5 pentru consum , da cand ma duc pe autostrada nu vreau sa pic in nas la 220km/h.

 

 

 

Ok man te-am inteles ce vrei tu,

la felul in care te exprimi eu cred ca doresti viteza si NU start de pe loc, recomand diferential raport 2.93 si o sa fie lungaa cum iti place 250km/h linistit turatie buna...numai caroseria sa reziste :twoup:

acum discutia sa abatut un pic sunt anumite componente care necesita schimbare numai daca montezi cutie cu 6 viteze, cum tu ai deja cutie cu 5 viteze iti trebuie numai diferential cu sau fara planetare depinde ce iei!!?

hai sa vedem dovada de la dyno cu puterea si mai discutam..

bafta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.