Jump to content

Oil catch-can


cristimm

Recommended Posts

In curand imi voi monta un catch-can (pe romaneste separator vapori de ulei).

 

Scopul lui este de a retine vaporii de ulei (prin condensare) care altfel s-ar duce in motor spre a fi arsi. Cred ca e clar pentru toata lumea ca uleiul nu are ce cauta in camera de ardere din mai multe motive: * apar depuneri pe galeria de admisie, in camera de ardere, pe pistoane, pe supape, etc, * uleiul scade cifra octanica a benzinei (in cazuri extreme la motoare turbo pot aparea detonatii). Motivul pentru care constructorul a ales aceasta varianta este datorat normelor de poluare care nu permit eliberarea in atmosfera a vaporilor de ulei. Prin adaugarea acestui dispozitiv nu se intervine cu nimic asupra acestui principiu, sistemul ramane etans la fel ca si inainte numai ca vaporii se condenseaza in catch-can care trebuie golit din cand in cand (in functie de starea tehnica a motorului).

 

Montajul este foarte simplu se face "in serie" pe furtunul care vine de la capacul chiulasei catre valva PCV.

 

Asa arata un model relativ ieftin pe care l-am cumparat eu:

http://cgi.ebay.co.uk/ROUND-OIL-CATCH-TANK...=item5193a3affb

 

 

Dupa cumparare mi-am dat seama ca nu este prea performant deoarece este gol inauntru si m-am apucat sa-l imbunatatesc prin adaugarea unui perete de separatie si niste "lana de otel" pentru frecat vasele.

 

http://dl.dropbox.com/u/649244/tmp/catchcan.JPG

 

Mai am doar sa-l montez, va tin la curent si astept pareri. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

eu de mult vreu sa montez unu (de cand am curatat toata admisea si regulatoru de relanti),sa ne spui si noua cat de repede se aduna ulei in el, si pune o poza dupa ce il montezi,banuiesc k pe langa filtru de aer il vei monta??
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca procesul de condensare sa fie mai eficient nu ar trebui sa fie izolat de caldura motorului?

Tubul lateral este un fel de indicator de nivel?

 

Da este bine sa fie montat ceva mai departe de motor.

Ai intuit bine si cu tubul lateral.

Link to comment
Share on other sites

eu de mult vreu sa montez unu (de cand am curatat toata admisea si regulatoru de relanti),sa ne spui si noua cat de repede se aduna ulei in el, si pune o poza dupa ce il montezi,banuiesc k pe langa filtru de aer il vei monta??

 

Cu montatul nu m-am hotarat inca, si eu sunt curios cat ulei se strange (cred ca o mare parte din uleiul consumat de motor). Motoarele BMW au deja un separator de ulei chiar acolo in capac dar vom vedea cat de eficient este. :twoup:

 

O cautare pe net si iata ce au scos altii din el:

 

http://mysite.verizon.net/vzet1pb2/2004e55/plugs5.jpg

Sursa: http://www.mbworld.org/forums/w211-amg/281...plug-wires.html

 

http://hphotos-snc3.fbcdn.net/hs428.snc3/24682_831464386577_3606307_46688034_315861_n.jpg

 

Aici alta metoda de a imbunatati un "ebay" catch can.

http://www.iwsti.com/forums/how-install/63...cheap-nice.html

 

Cam atat ca ma cam grabesc, daca mai gasiti poze mai post-ati si voi. :)

Link to comment
Share on other sites

cu asa sitem de retinere a vaporilor este simplu de improvizat un catch-can

ca filtre poti folosi bureti de spalat vase din bucatarie:twoup: :)

 

 

nu ar fi ma bine daca cele 2 sensuri sunt izolate si pe la jumatatea peretelui care separa cele 2 sensuri sa fie o gaura pe unde sa treaca vapori???

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

cu asa sitem de retinere a vaporilor este simplu de improvizat un catch-can

ca filtre poti folosi bureti de spalat vase din bucatarie :twoup: :)

nu ar fi ma bine daca cele 2 sensuri sunt izolate si pe la jumatatea peretelui care separa cele 2 sensuri sa fie o gaura pe unde sa treaca vapori?

 

Chiar bureti de vase am folosit.

 

M-am gandit si eu sa dau gaura aia dar decupaturile din laterale sunt mai mult decat suficiente.

 

Mai jos schita unuia dintre cele mai apreciate catchcan-uri:

 

http://www.mckinneyraceworks.com/images/CatchCanDiagram.jpg

 

Aici ce a scos un tip din el in 6 luni:

http://farm4.static.flickr.com/3379/3217203167_4708079840.jpg

 

"I don't really care what any "certified" mechanics or any disbelievers tell you. There is no arguing the fact that without a catch can, this fluid will be entering your intake manifold causing a buildup on your intake valves, or turbo inlet allowing the fluid the collect in the intercooler piping. I don't understand how anyone can make any claims to the contrary. The immense amount of photos of fluid collected posted all over the forums should be all the evidence anyone needs."

Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg care e faza ? , majoritatea motoarelor cel putin din anii 90 incoace au valva PCV. Care face ce spui tu, numai ca nu il pune in can, ci il duce inapoi in baie. Si M50 are sigur. Nu sunt sigur la M20.

PAi fara aia esti mort, mananca ulei pe paine cand e defecta ...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

acum am terminat de improvizat unu,daca in termen de 6 luni se aduna ulei in el voi cumpara si eu unu pana atunci testez cel facut de mine,am folosit doi bureti de spalat vase de sarma,cutia sub forma de tub de la un parfum, silicon pentru izolarea celor doua sensuri si doua tuburi de plastic pe unde va trece vapori pun si o poza :twoup: :)

 

 

 

am ramas fara vopsea rosie de aceea a iesit 3 culori :) :(

 

Link to comment
Share on other sites

Te misti repede, eu il am cumparat de vreo 6 luni si abia mi-am gasit timp sa ma ocup de el.

 

Ai grija sa fie perfect etans, in caz contrar va trage aer fals cu consecintele pe care le stim majoritatea. :twoup:

 

am verificat bine iar sub capacu de tabla ce-l galben se alfa alt capc de plastic prin care trec cele doua tuburi izolat cu silicon iar tubu de nivel este prins cu burete cu doua fete lipicioase si turnat silicon pe langa

 

mai ramane sa cumpar maine furtun si sal montez in bara

 

dupa 3-4 luni il voi taia sa vad daca sa adunat ceva dar nu inaite sa cumpar unu nou de preferat unu care are peretele care separa cele doua sensuri IZOLAT

Link to comment
Share on other sites

Cele cu perete despartitor si lana de otel in ele ajung la preturi destul de piperate, cred ca tot imbunatatirea unuia de pe ebay ramane varianta cea mai buna.

 

Am mai gasit o constructie reusita aici (atentie rezolutie mare):

http://www.calibersrt4.net/attachments/dod...an-dscn0001.jpg

http://www.calibersrt4.net/attachments/dod...an-dscn0003.jpg

http://www.calibersrt4.net/attachments/dod...an-dscn0005.jpg

http://www.calibersrt4.net/attachments/dod...an-dscn0006.jpg

Link to comment
Share on other sites

@spanac : Siliconul ala nu cred ca rezista nici la vaporii de ulei si nici la caldura. E cam riscanta improvizatia.

 

 

 

am uitat sa specific

sub capacu galben mai este un capac de plastic izolat si lipit cu silicon care se foloseste in loc de garnituri la motor si rezista la caldura si ulei si dupaia am pus capcu de tabla,iar tubu este prins in 2 surubele si sa tina loc de garnitura am pus burete cu 2 fete lipicioase si pe amrgine putin licon si dupaia turnat la greu silicon alb cu pistolu :twoup:

 

pana maine sa va intari siliconu pentru garnituri si il voi proba sa vad daca este etans

poate pana maine gasesc sa-l cumpar de la spanioli sa nu mai fac comanda pe ebay :)

 

mersi paul :)

Link to comment
Share on other sites

Inspirat de constructia de mai sus dar si de sfaturile tale am mai dat niste gauri si am plasat "lana" doar in compartimentul de intrare. Asa arata varianta finala, l-am inchis definitiv. :twoup:

 

http://dl.dropbox.com/u/649244/tmp/catchcan2.JPG

Link to comment
Share on other sites

Inspirat de constructia de mai sus dar si de sfaturile tale am mai dat niste gauri si am plasat "lana" doar in compartimentul de intrare. Asa arata varianta finala, l-am inchis definitiv. :twoup:

 

http://dl.dropbox.com/u/649244/tmp/catchcan2.JPG

 

nu se vede bine in poza dar este mai bine daca gaurile sunt de la jumtatea cutiei in jos si izolat pereti care despart cele doua sensuri,asa vapori ar cobara fortat in jos pana la jumatatea cutiei iar dupaia ar trece in sensul celalant,daca pereti care separa sensurile nu sunt izolati macar pana la jumatate,vapori pot trece dintr-o parte in alta pe partea de sus pe langa pereti iar vapori nu vor fi filtrati bine

zic eu dupa parerea mea,totusi costa vro 40e pe ebay cu tot cu transport,este bine k se poate improviza usor doar sa fi atent sa-l izolezi bine sa nu traga aer ,

Link to comment
Share on other sites

Valva pcv am si eu, e destul de mare, pe realoem se numeste tot asa: Oil separator...

Tocmai ce am schimbat-o si masina simte in bine chestia asta.

 

Daca ala a fost pus pe masina, calculat pe masina, ala e bun.

 

Voi nu aveti la 318-318is, de aia e bine sa puneti.

Link to comment
Share on other sites

Inspirat de constructia de mai sus dar si de sfaturile tale am mai dat niste gauri si am plasat "lana" doar in compartimentul de intrare. Asa arata varianta finala, l-am inchis definitiv. :twoup:

 

nu se vede bine in poza dar este mai bine daca gaurile sunt de la jumtatea cutiei in jos si izolat pereti care despart cele doua sensuri,asa vapori ar cobara fortat in jos pana la jumatatea cutiei iar dupaia ar trece in sensul celalant,daca pereti care separa sensurile nu sunt izolati macar pana la jumatate,vapori pot trece dintr-o parte in alta pe partea de sus pe langa pereti iar vapori nu vor fi filtrati bine

zic eu dupa parerea mea,totusi costa vro 40e pe ebay cu tot cu transport,este bine k se poate improviza usor doar sa fi atent sa-l izolezi bine sa nu traga aer ,

 

O mica corectie, am pastrat "lana" doar in compartimentul de iesire, adica care se duce spre galerie.

 

Legat de ce spui tu, trebuie tinut cont si de faptul ca se umple si daca ar fi date gauri doar in partea de jos atunci cand se umple peste nivelul acelor gauri ar incepe sa bolboroseasca. Asa cum am dat eu gaurile permite functionarea pana cand nivelul acumulat ajunge la maxim pe indicator. :)

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.