Jump to content

Oil catch-can


cristimm

Recommended Posts

Inspirat de constructia de mai sus dar si de sfaturile tale am mai dat niste gauri si am plasat "lana" doar in compartimentul de intrare. Asa arata varianta finala, l-am inchis definitiv. :twoup:

 

nu se vede bine in poza dar este mai bine daca gaurile sunt de la jumtatea cutiei in jos si izolat pereti care despart cele doua sensuri,asa vapori ar cobara fortat in jos pana la jumatatea cutiei iar dupaia ar trece in sensul celalant,daca pereti care separa sensurile nu sunt izolati macar pana la jumatate,vapori pot trece dintr-o parte in alta pe partea de sus pe langa pereti iar vapori nu vor fi filtrati bine

zic eu dupa parerea mea,totusi costa vro 40e pe ebay cu tot cu transport,este bine k se poate improviza usor doar sa fi atent sa-l izolezi bine sa nu traga aer ,

 

O mica corectie, am pastrat "lana" doar in compartimentul de iesire, adica care se duce spre galerie.

 

Legat de ce spui tu, trebuie tinut cont si de faptul ca se umple si daca ar fi date gauri doar in partea de jos atunci cand se umple peste nivelul acelor gauri ar incepe sa bolboroseasca. Asa cum am dat eu gaurile permite functionarea pana cand nivelul acumulat ajunge la maxim pe indicator. :)

este bine k ai luat si asta in considerare dar logic cat ulei crezi k vei gasi acolo la fiecare 10000km,presupun k il vei desface de fiecaredata cand vei face schimbu de ulei,eu bag ule 10w-40 si il schimb la 10000km cu tot cu filtru

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Valva pcv am si eu, e destul de mare, pe realoem se numeste tot asa: Oil separator...

Tocmai ce am schimbat-o si masina simte in bine chestia asta.

 

Daca ala a fost pus pe masina, calculat pe masina, ala e bun.

 

Voi nu aveti la 318-318is, de aia e bine sa puneti.

 

 

Eu cred ca si AMG-ul din postul #5 avea asa ceva si cu toate astea s-a adunat destul ulei (daca poate fi numit asa) in catch-can. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Ideea nu e rea, ce sa zic, pune si vedem si noi :twoup:

Tocmai ce am dat peste 400 ron pe o valva pcv si un furtun, insa daca sunt beneficii evidente as trece si eu la asa ceva.

 

Va tin la curent bineinteles.

 

Investitia in valva pcv nu schimba cu nimic situatia, asa cum am mai spus catchcan-ul se pune in serie si nu influenteaza cu absolut nimic functionarea ventilarii carterului asa cum a fost ea gandita de producator ci doar capteaza (o parte din) vaporii de ulei. Legat de furtun si eu am dat 75 RON pe un furtun pe care acum nu-l voi mai folosi, asta e.

 

Intrebare, nu cumva exista posibilitatea ca niste litze din lana aia de otel sa ajunga undeva pe la supape sau came? sa nu strice ceva, zic si eu.

 

M-am gandit si eu la asta si am stat ceva vreme la raionul de cratite pana am ales "buretii" respectivi. :) Cei pe care i-am luat mi s-au parut destul de bine lucrati (am tras de ei destul de tare). Oricum intentionez sa ma uit din cand in cand la el. (scotand doar furtunul dinspre admisie).

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

Sunt sceptic la rezistenta buretelui in mediul ala ostil, plasa metalica e o idee buna dar asa cum am mai spus nu cred ca este necesar. Am incalzit chiar cu bricheta sarma aia de vase pana la rosu si am tras apoi de ea si tot nu s-a rupt. Nu cred ca vor fi probleme.
Link to comment
Share on other sites

azi l-am montat si am facut 100km cu el,parca se simte k merge masina mai bine,probabil din cauza k am schimbat si locu de alimentare :twoup:

dupa 50km de mers nu puteam sa pun mana deloc pe el,ardea tare si este pozitionat in fata la faru stang :) :)

zilele astea voi face comada ,poate chiar unu identic cu a lui cristi pe care il voi monta in bara

Link to comment
Share on other sites

Ai grija cu montatu in bara pentru ca iarna e posibil sa ai probleme cu inghetatul datorita condensului. Vara e bine sa fie montat intr-un loc mai rece dar iarna e exact invers.

 

 

pai cand incepe frigul il mut la loc langa far,ar mai fi ceva

daca anulez intrarea in admisie si pe furtunu acare iese din capacu de la chiulasa pun un filtru sa filtreze vapori si sai elimine in aer,influnteaza in rau mersu motorului cu ceva????

partea buna ar fi ca nu ar mai ajunge aeru extrem de cald in admisie,acum pe seara la fel dupa 3 km facuti era fierbinte tubu de tabla :twoup:

Link to comment
Share on other sites

e interesant ca iti faci si o idee despre starea segmentilor. Daca intre modele apropiate cantitatea de ulei prinsa de dispozitive similare e semnificativ mai mare stii ca ai o problema.....
Link to comment
Share on other sites

Iata cum arata "Oil separator" original bmw folosit pe anumite modele (am gasit link-ul pe alt topic):

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=923117

 

Pretul este rezonabil (in jur de 300 ron). mai greu ar fi de facut adaptarea furtunului de jos de la joja.

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/f/3.png

Link to comment
Share on other sites

Iata cum arata "Oil separator" original bmw folosit pe anumite modele (am gasit link-ul pe alt topic):

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=923117

 

Pretul este rezonabil (in jur de 300 ron). mai greu ar fi de facut adaptarea furtunului de jos de la joja.

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/f/3.png

vapori de ulei sunt reintrodusi in baia de ulei prin joja,singura parte buna este ca nu iti mai intra aeru fierbinte de la vacum in admisie,cantitatea de ulei care se depune in catch-can la 10.000 km este nesimnificativa maxim 100ml asa ca nu afecteaza cu nimic pierderea de ulei prin vacum incat sa modifici traseu sa poti recupera uleiu pierdut prin joja

 

tu vrei sa nu iti mai intre aeru cald in admisie sau sa recuperezi uleiu pierdut prin vacum????

daca este vorba despre recuperarea uleiului eu zic ca nu se merita modificarea

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Inca un argument in favoarea unui catch-can. Mai jos este o poza cu admisia unui E30 318is. Acestea au furtunul care vine de la capacul chiulasei introdus in galerie undeva intr-o parte, nu in centru cum este la motoarele mai noi. A se observa cat de murdara este galeria la cilindri 3 si 4 fata de 1 si 2. :)

 

http://farm1.static.flickr.com/222/493180683_6b681ac4b2_o.jpg

 

Am promis ca va tin la curent dar din pacate nu s-a strans suficient ulei pana acum cat sa se vada pe laterala. (cam 80-90ml este nevoie). :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 months later...

Ceau,

am citit cu mare atentie acest Topic. Vreau ajutor !

 

Am atasat 3 poze si am specificat traseul furtunelor.

Precizez 2 puncte: 1- cand am desfacut admisia , am gasit toti pereti plini de ulei ( zona furtunului 2 )

2- am studiat si traseul jojei , nu are nici o " poarta / intrare " pt alte furtune, deci vaporii de ulei nu merg inapoi in baie

 

Am vb. cu un strungar ( prieten ) si imi face acel dispozitiv ca al lui @cristim. Vreau ajutor in montarea lui pe masina. Pe care furtun ( vezi poze )pun dispozitivul ???

 

@cristim,

la dispozitivul tau, care este intrarea si care este iesirea ???

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=15

 

Cam asa e la M50. Furtunul nr 5 a duce in baie, de la 4 intra in admisie.

O sa ma uit cand ajung acasa , dar paca asa tin minte.

Stiu ca la M60 erau ceva probleme cu valva asta..

 

Din pacate la ce se referea @DOMI, furtunul 5 duce tot in admisie.

post-47662-0-45823300-1305290189_thumb.jpg

post-47662-0-63965700-1305290198_thumb.jpg

post-47662-0-11703800-1305290206_thumb.jpg

Edited by Raulooo
Link to comment
Share on other sites

OK, sunt hotarat sa imi montez si eu asa ceva.

Dar am o mare intrebare.

 

Pe care furtun montez acest dispozitiv , avand 2 furtune care duc spre admisie ?

Mondez dispozitivul pe furtunul 1 sau unesc furtunele 1 si 2 le trec prin dispozitiv apoi la iesire bifurc dinou furtunele ???

post-47662-0-93339900-1305318267_thumb.jpg

post-47662-0-28455400-1305318273_thumb.jpg

post-47662-0-33658800-1305318279_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

@cristim,

la dispozitivul tau, care este intrarea si care este iesirea ???

 

 

La modelul pe care il am eu nu conteaza care e intrarea si care e iesirea.

 

Legat de restul intrebarilor nu imi este clar daca vreun furtun de acolo duce in baie. Daca ambele duc spre admisie (de obicei unul inainte de clapeta si unul dupa clapeta) trebuiesc trecute amandoua prin catch-can.

Link to comment
Share on other sites

La modelul pe care il am eu nu conteaza care e intrarea si care e iesirea.

 

Legat de restul intrebarilor nu imi este clar daca vreun furtun de acolo duce in baie. Daca ambele duc spre admisie (de obicei unul inainte de clapeta si unul dupa clapeta) trebuiesc trecute amandoua prin catch-can.

 

Asa este, ambele duc spre admisie, unul inainte altul dupa clapeta.

OK, deci amandoua prin catch-can. Am inteles !

Ma apuc de treaba. Daca intampin probleme revin cu noi intrebari.

 

Va multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.